"Tankid EKV-le"

Vasta
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3304
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"

Postitus Postitas Dr.Sci »

Fucs kirjutas:Mul on veel üks loll küsimus :oops:

Jutust ja kirjutistest võib aru saada või tuletada, et keegi kuskil siiki toodab CV90-netele ka B varuosi?
On see nii? Või on mõeldud mingeid tsiviilkäibe analoogtooteid, mis sobituvad? Viimasel juhul, kas kogu CV90 on võimalik katta nö. "tsiviilanaloogidega" ?
Kui joonised olemas, leidub kindlasti tehaseid kes on võimelised neid tootma. Kindlasti pole osadele isegi vorme või toorikuid tarvis, tulevad otse 3D printerist
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Gideonic kirjutas:Kas ei olnud ka probleem lisaks veel selles et BAE kotib ka allhankijaid ja teisi tootjaid, et nad otse ei müüks (kuigi Soome ja Norra puhul näiteks ei koti). Seega BAEga koostüüd tegevad firmad (Celsius AB jms) samamoodi ei aita meid.
Põtrade ringkäendus nimetatakse seda.
Rootslased ja soomlased ajavad omavahel asju (ka väljaspool kaitsetööstust) natuke teiste reeglitega kui meiega aetakse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Viiskümmend
Liige
Postitusi: 2083
Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
Kontakt:

Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"

Postitus Postitas Viiskümmend »

Fucsi viidatud Van Halteren on see Hollandi metallitööstusettevõte, kes ehitas Hollandi CVd (BAE juhtimisel), kas tegemist on B varuosatootjaga?
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36425
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"

Postitus Postitas Kriku »

Autoloba eemaldatud.
Väino
Liige
Postitusi: 680
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"

Postitus Postitas Väino »

Kui Celsius toodab BAE tellimusel originaalvaruosi, siis teeb ta seda jooniste järgi, mis on BAE omand ja samu juppe vasakule müües saab BAE käest igal juhul vastu pead.
KategorieC
Liige
Postitusi: 728
Liitunud: 01 Aug, 2006 17:19
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"

Postitus Postitas KategorieC »

Arvan et see A-varuosa nõue on mõistlik. Ei taha et meie sõdurid hakkavad kellegi teise tootearendust oma lahingvalmiduse arvelt testima.
Mercurius
Liige
Postitusi: 667
Liitunud: 08 Juul, 2011 14:02
Kontakt:

Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"

Postitus Postitas Mercurius »

Tänases olukorras on võimalus ka see, et hankida CV9035 toetuseks M113 ja M577 ja lisaks mõelda (osadele?) CV9030-tele tornid peale.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"

Postitus Postitas nimetu »

ja lisaks mõelda (osadele?) CV9030-tele tornid peale.
See läheks ju veelgi kallimaks.
Veiko Palm
Liige
Postitusi: 1016
Liitunud: 10 Okt, 2014 9:23
Kontakt:

Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"

Postitus Postitas Veiko Palm »

Mercurius kirjutas:Tänases olukorras on võimalus ka see, et hankida CV9035 toetuseks M113 ja M577
Meie loobusime M113 hankimisest CV9035 toetuseks, sest see ei täida meie vajadusi. Sellest on foorumis lehekülgede kaupa räägitud. Miks me siis nüüd neid peaksime hankima? Ette ruttavalt teatan, et ka PASId ei täida meie (kõiki) vajadusi, aga ... need on meil reaalselt olemas ja tühimiku täitmiseks neid kasutame.
Mercurius
Liige
Postitusi: 667
Liitunud: 08 Juul, 2011 14:02
Kontakt:

Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"

Postitus Postitas Mercurius »

Veiko Palm kirjutas:
Mercurius kirjutas:Tänases olukorras on võimalus ka see, et hankida CV9035 toetuseks M113 ja M577
Meie loobusime M113 hankimisest CV9035 toetuseks, sest see ei täida meie vajadusi. Sellest on foorumis lehekülgede kaupa räägitud. Miks me siis nüüd neid peaksime hankima? Ette ruttavalt teatan, et ka PASId ei täida meie (kõiki) vajadusi, aga ... need on meil reaalselt olemas ja tühimiku täitmiseks neid kasutame.
Otsus, millist teed minna, tuleb langetada lähikuudel. «Praegu käib analüüs. Võimalikud on nii olemasolevate tornita soomukite põhjal leitav lahendus kui ka alternatiivsed variandid,» ütles kaitseministeeriumi pressiesindaja Andres Sang. «Kindlasti leiavad CV90d ühel või teisel moel kasutust, niisama konserveeritult need lattu seisma ei jää. Alternatiivsete platvormide puhul ei tule arvestada mitte ainult ostuhinda, vaid ka seda, kui mahukat ümberehitust need vajavad ja kui kulukas on nende hilisem ülalpidamine,» kirjeldas Sang.
Eks otsus taandub risk vs. raha küsimusele.

CV9030 ümberehitamise stsenaariumi puhul, kui A-varuosade nõudest mitte taganeda, siis praeguse info kohaselt ei ole ju BAE Systems-ile alternatiivi ning ta võib läbirääkimistel manipuleerida nagu soovib.
Viiskümmend
Liige
Postitusi: 2083
Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
Kontakt:

Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"

Postitus Postitas Viiskümmend »

Tõenäoliselt müüs Norra need kered Eestile edasi täpselt samadel lõppkasutustingimustel millega ta ise need Rootsist kunagi ostis, ehk koos selle OEM tootja "enesekehtestamisega". :roll:
JTatikas
Liige
Postitusi: 144
Liitunud: 10 Jaan, 2014 15:15
Kontakt:

Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"

Postitus Postitas JTatikas »

Kuna uue hankega läheb aega, tasuks Eesti pakkujatelt paluda B-varuosasid ja neid aktiivses kasutuses olevate CV9035 peal katsetada? Kui kestavad, siis järgnevas hankes lubada ka B-varuosasid.
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

Mind aga hämmastab jätkuvalt kamina (hanke)isside piiritu optimism nende CV kerede osas..
See jama, mis praegu käib, on ju vaid mingi formaaljuriidiline möla - samas kui põhilised raskused seisvad alles ees..
Et omamata ise riigis vastavat kogemust aga eeldada, et väikese arvu kerede(-alla 40tk) ümberehitamise korraldamine suisa 6-7sse konfiguratsiooni (ja veel kusagil välisriigis) on kökimöki ning maksab peenraha - see oli ikka optimism kuubis.. või lihtsalt algaja jaoks tüüpne ülepingutatud käikude arvuga ebareaalne lahinguplaan..

Et see "norra kerede" värk käriseb juba ilma et oleks üldse alanudki :|

Ja ma enam ei mainigi oma "lemmikteemat" - mis on 120mm PATALJONIMIINIPILDUJATE ülimalt kaheldav istutamine noile keredele..
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"

Postitus Postitas Fucs »

Suurvõime arenduste osas jätkub soomusmanöövrivõime ellu viimine, sh CV90 lahingumasinate Eestisse toomine. Kaitseinvesteeringute keskus korraldab nende transpordi ja üleandmise-vastuvõtmise Tapal, samuti toetusmasinate remondi ja ümberehituse. Lahingumasinaid hakkab hooldama ja muretseb vajalikud varuosad BAE Systems, kes kaasab ka partnereid Eesti kaitsetööstusest.
EKV aastaraamat 2016 : Eesti Kaitsevägi, nr. 1, mai 2017
https://dea.digar.ee/cgi-bin/dea?a=is&o ... =staticpdf
Eestile lähim ettevõtte, mis tegeleb muuhulgas raske sõjatehnika remondiga, on Soome firma Patria.
Patria on suur kaitsetööstuse kontsern, mis tegeleb erineva sõjatehnika ja relvastuse tootmisega, muuhulgas miinipildujate tootmisega, soomustransportööride tootmisega, firma valmistab mootorite ja turbiinide detaile, hooldab ja remondib sõjalennukite mootoreid, ja ühtlasi teostab hooldus- ja remonditöid kasutatud sõjatehnikale.
Patria hind soomustehnika remonditööde eest on 70EUR/tunnis.
Patriat võib vaadelda teoreetilise konkurendina.

Teine võimalus, kus saaks teostada CV90 remondi on selle tootjaettevõte BAE Systems Hägglunds AB, mis paikneb Rootsis.
MILREM ise teeb koostööd tootjaettevõttega, tellides sealt varuosi ja saates sinna kapitaalremondile mootoreid.
Teoreetiliselt, nii PATRIA kui BAE võivad ise avada Eestis filiaali, mille all hakkab tegutsema töökoda sõjatehnika remontimiseks, tekitades sellega Milrem AS-ile konkurentsi Eesti siseturul. Selle tõttu peavad hoolduse ja remondi hinnad olema mõistlikud, ning siduma klienti Milrem-iga.
Vaadates tsiviilkäibes oleva rasketehnika teeninduse hindu, mis jäävad vahemikku 35 kuni 60 eurot tunnis, siis autor pakub sõjatehnika hoolduse hinnaks 45 eurot tunnis.
Semjon Leontjev ; Militaartehnika töökoja projekteerimine kaitseväe eritehnika hooldamiseks.
Tallinn 2017
http://eprints.tktk.ee/2705/1/L%C3%B5pu ... v_2017.pdf
Eile algas Eesti-Soome kaitsetööstusettevõtte Milrem LCM uue remondihalli ehitus Tapal. Hallis hakatakse pakkuma hooldusteenust kaitseväe uutele lahingumasinatele CV90 ja muule soomus- ning rivitehnikale. Esimese ehitusetapi lõpuks saab töökojas korraga remontida kuni kuut CV90 lahingumasinat või muud lahingutehnikat. Töökoda sisustatakse ja mehitatakse selliselt, et saaks pakkuda kõiki remondi- ja hooldusteenuseid, mida kaitseväe sõidukid vajavad. Remondihalli ehitusel arvestatakse kõikide kõrgendatud turvalisusmeetmetega, mistõttu võib lahingutehnikat vajadusel halli territooriumil hoida, teatas ettevõte. Milrem LCM-i juhatuse esimees Ingvar Pärnamäe teatas, et ettevõte ei soovi esialgu uue remondihalli maksumust avaldada. Samas rõhutas ta, et remondihalli ei ehitata kaitseväe territooriumile ja see jääb ikkagi kaitsetööstusettevõtte omandisse. “Meile on oluline olla kliendile võimalikult lähedal ning selleks pole paremat kohta kui Tapal 1. jalaväebrigaadi vahetus läheduses,” rääkis Pärnamäe. Hollandist ostetud 44 jalaväe CV90 lahingumasina hoolduse peatöövõtja on sõidukeid tootev ettevõte BAE Systems Hägglunds.
Virumaa Teataja nr. 197, 10 oktoober 2018
https://dea.digar.ee/cgi-bin/dea?a=is&o ... =staticpdf


Sellest kõigest võib järeldada, et 44 lahingumasina CV9035 hooldust ja remonti hakkab kohapeal teostama Milrem (08.11.2018 pandi remondihallile nurgakivi ja see valmib märtsis 2019), Scania mootorid saadetakse kapremonti Rootsi, BAE Systems Hägglunds AB-sse (järeldan sellest, et ilmselt ka „Perkins Engine“/"Allison"/"Volvo" käigukastid). Hoolduse ja remondi peatöövõtja on BAE Systems Hägglunds AB kes kaasab Eesti partneri(d) (Milrem siis on kaasatud BAE Systems Hägglunds AB poolt ma saan aru). Kõik varuosad tulevad BAE Systems Hägglunds AB-st.

Mingid varuosad tulid tehinguga kaasa, nagu võib aru saada
Postimees 9. detsember 2014 kirjutas:Valitsus andis kaitseministrile volituse allkirjastada jalaväe lahingumasinate CV9035 ostuleping mahuga 138 miljonit eurot, mis hõlmab ka tööriistakomplekte lahingumasinate hoolduseks, Eesti kaitseväelaste väljaõpet, varuosi ja laskemoona.
https://www.postimees.ee/3020405/kaitse ... stulepingu

Ja mingeid varuosi pidi hakatama koos Hollandiga hankima edaspidi (millal? kellelt?)
Täiendavalt on selle tehingu lõppsummasse kaasa arvatud tulevane ühishange Hollandiga, millega saame suure varu tagavaraosi ja laskemoona.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=70561053

Ma järeldan sellest, et kui me ostsime 44 CV9035 masinat, siis selle hanke sees olid mingi osa varuosi ja selle hanke sees oli ka kavatsus koos Hollandiga hankida juurde veel "suur varu varuosi". Viimane väide kõlab nii, justkui oli välja käidud summa (ettemaks?) sees mingi summa mõeldud veel täiendavate varuosade hankimiseks.
Kas nende 44 CV9035 ostmisel ei arvestatud sellega, et tuleb hakata eraldi varuosasid (ja osasid remonditöid) ostma BAE-lt? Ja kas see tehing ei sisaldanud hoolduslepinguid tulevikuks ja ei sõlmitud pikemaajalist "elukaare toetuse" lepingut kellegagi (BAE; Hollandlased kes müüsid; keegi muu) varuosade tarneks ja hoolduse ning remonttööde teostamiseks?
Et kas meie 44 CV9035 soomukit on nüüd tuleviku perspektiivis hoolduse ja varuosade mõttes samas olukorras, nagu need 37 "keret", kus BAE küsib jooksvalt iga kord kui meil jälle neid varuosi juurde on vaja mingeid uusi ja erinevaid hindu? Segane värk minu jaoks.

Või, kui 44 CV9035 hankega oli kokku lepitud mingi kogus varuosi ja/või mingi ajaperiood ("elukaare toetus"), kus (BAE? Holland?) tagab mingi teatud hinnaga CV90 varuosad ja hoolduse (või oli kohe hanke hinna sees?), et siis mis takistab neid varuosi kasutamast edaspidi ka ümberehitatavate kerede puhul? Eraldi teema on muidugi need varuosad ja hooldus, mis puudutavad kitsamalt ümberehitusi. Seal võib olla vajadus eraldi spetsiifiliste hooldus- ja varuosa lepingute järgi.

Et siis miks oli hankesse kokku pandud nii ümberehitus kui hooldus ja varuosad (elukaare toetus), kui EKV-l on, nagu ma aru saan, olemas mingi leping MILREM-iga, kes hooldab/hakkab hooldama neid 44 CV9035 masinaid ja saab nagunii varuosad otse BAE-lt kui "BAE kohalik koostööpartner"?

Krt ma ei oska oma küsimusi formuleerida... kuidagi vildakad tulid välja... aga vbl saate mõttest aru?
Kaitseinvesteeringute keskus kuulutas välja hanke soomukite ümberehituseks, hoolduseks ja remondiks 2017. aasta augustis. Hanke raames oli kavas tellida 31 soomustransportööri ümberehitus ning kuue masina remont ja hooldus. Lisaks oli kavas sõlmida kuni seitsme aasta pikkune elukaare toetuse raamleping, soomukite hoolduseks ja remondiks ning varuosade tarneks.
http://www.pealinn.ee/tallinn/soomukite ... at-n234336

Sellest allajoonitud osast ei saa aga üldse aru. 37-est ehitatakse ümber ainult 31? Hooldus ja remont ainult kuuele masinale? Neid kuut masinat ei ehitatagi ümber ja jäävadki ainult pealt tornita kered?

Nagu näha, siis üks loll oskab rohkem küsida kui.....
Leo
Liige
Postitusi: 3303
Liitunud: 27 Dets, 2006 20:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"

Postitus Postitas Leo »

Ei häbene oma lollust üles näidata, mida tähendab OEM tootja "enesekehtestamisega"? Ehk mis on selle lühendi sisu?

Patria ostis oktoobris 2017. 60% Milremist https://www.patria.fi/fi/media/tiedotte ... -lcm-ousta
Patria omanik on Soome riik ja Kongsberg ehk norrakad, ehk sealt tuleb ka BAE pirtsutamise põhjust otsida? Milremi senine koostöökogemus ja kuuekohaline uus töökoda Tapal viitab sellele, et nemad oleksid ikkagi põhiline tegija või on see tõesti nii hea diil, et BAE paneb sinna kõrvale oma töökoja püsti? Ma juba kujutan ette, milline koomusk hakkab toimuma, kui pidevalt viiakse CVsid valesse kohta remonti või nõutakse tagasi valest kohast. Remondi tunnihinda teavad siseinfo valdajad, kuid kui Soomes on 70 €/h, siis Eestis võibki olla 45 €/h ja vahe tuleb peamiselt sellest, et mehaanik teenib vähem ja püsikulud, nagu vesi, elekter ja valve on ka Eestis odavamad (kui on), sest jupid, mida masinale peale pannakse, on ju samad.

Kui ükskõik millise CV liikuvaid osi või relvasüsteeme on plaanis remontida Rootsis või kusagil mujal välismaal, siis võivad varuosad tähendada näiteks varumootorit ja käigukasti, mis peale pannakse enne vana mootori remonti saatmist, muidu on oht, et suur osa soomukeid on 24/7 remondis ja varumasinaid nagu polegi. 31 versus 37 vahe tuleb sellest, et 31 on igasugu toetusmasinad ja 6 on 120 mm MPd, mis nendest saab, siis seda koomuskit saame alles näha, NEMO torn on kallis, lahtised MPd soomuki põhjas ilmselt nii kallid ei ole. Kus neid remontima hakatakse, ei tea keegi. Äkki peaks kohe igale masinale 2 pearelva tellima, 1 laskmiseks ja teine varuks, kui relv on Iisraelis hoolduses 3 kuud jutti :twisted:

Akf Palm kirjutas hästi, et CVd tahaks, kuid reaalselt PaSid on ja kasutatakse, kuni paremad saab. Mulle meeldib, et need CV kered on soojas ja kuivas toas, kuni selgeks saab, kas lähevad Parolasse sihtmärkideks või midagi muud. Vähemalt ei roosteta lahtise taeva all.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist