www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 09 Aug, 2020 3:41

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8761 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578 ... 585  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 03 Jaan, 2019 14:51 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29372
Kriku kirjutas:
Ma sain aru, et ette oli nähtud 30 M, BAE tahab 39,4. Jah, mitte 10, vaid 9,4. Ja see ei pruugi nii suureks osutuda. Rääkisin artikli järgi halvimast võimalikust variandist.


Eestlaste pakkumised olid 21-22 miljonit, BAE oma 39. Vahe on jämedalt 17. See hanke eeldatav maksumus on lihtsalt hankija enda eelarve - kui sa 30ga ei saa, eks siis käid lauale 39, kui väga tahad.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 03 Jaan, 2019 14:54 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 4966
Tsiteeri:
Asendades näiteks veermikus meile teadmata näitajatega originaallaagrid SKF poelaagritega, mida treial parajaks kohendab.
Sellise tegevuse edukus eeldab kogemust ja ekspertiisi, mida mõlemal kodumaisel pakkujal olla ei saa.

Ma ei tea kust see jutt tuleb. Tänapäeval on vajadusel võimalik otse SKF-ilt vajalike mõõtudega laagreid tellida kui neil vastavat toodet laialdaselt müügis pole. Tavaliselt muidugi ikka on müügis. Ma ei tea kedagi, kes teaks kedagi, kes mingeid laagreid modifitseerima viitsiks hakata, veel vähem treima... See idee kõlab juba iseenesest täiesti idiootsena.
Tsiteeri:
M113 (M577) on ju ka BAE Systemsi toode, et siis vihma käest räästa alla?!

M113 varuosasid ja analoogseid masinaid toodetakse väga mitmetes riikides. Tegu on ikkagi ühe levinuima soomukiga maailmas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 03 Jaan, 2019 14:55 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 19895
Asukoht: Viljandimaa
nimetu kirjutas:
Ma ei tea kedagi, kes teaks kedagi, kes mingeid laagreid modifitseerima viitsiks hakata, veel vähem treima...
Seesama, kes miine tahtis ümber treida.

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 03 Jaan, 2019 14:59 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 1994
Asukoht: Reval
nimetu kirjutas:
Tsiteeri:
M113 (M577) on ju ka BAE Systemsi toode, et siis vihma käest räästa alla?!

M113 varuosasid ja analoogseid masinaid toodetakse väga mitmetes riikides. Tegu on ikkagi ühe levinuima soomukiga maailmas.

Kas M113 puhul on BAE varuosade tootmise monopolist loobunud? Millal see võiks juhtuda CV puhul?

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 03 Jaan, 2019 15:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 13 Jaan, 2010 19:32
Postitusi: 3561
Asukoht: Põllul
P.S.

Ma ei rahune ikka veel ja soovin, et KT oma küündimatu loba eest vastutab... :D
viewtopic.php?p=570128#p570128

Kapten Trumm kirjutas:
140 tonni vertikaalsuunalist jõudu selle masina kaalu juures tähendab koormust veermikule, mille juures see iga lasuga põhjas käib

Julgen seda põhjaskäimist sügavalt kahelda.
Masina suur mass tähendab suurt inertsi ja mainitud jõud rakendub pmst. murdosaks sekundist.


Niisiis laob Trumm masina kaalu ja löökkoormuse omavahel kokku... :mrgreen: Selline argumentatsioon on sedavõrd laest võetud, et ei ole lihtsalt sõnu.
Tõsiasi on , et see ca 30 tonnine lahingumasin on mõeldud kiireks liikumiseks maastikul ja selle veermik on ka vastav.
Toon meelevaldseks võrdluseks (et "ägedam oleks") ca 30 tonnise veeväljasurvega aluse, millele on paigaldatud eelpoolnimetatud miinipilduja.
Kas sellise miinipilduja kasutamine sellise aluse laksust põhja viib? :mrgreen: Ometi ju saab 140 tonni pardale? Trumm - aee? 8)
Peaks ju "iga laksuga põhjas ära käima"

Pildikesi tegelikkusest:
Royal Thai Army procure Elbit Soltam SPEAR 120mm mortar launcher mounted on 4×4 truck.
https://thaimilitaryandasianregion.word ... QhSQa1t-Vc
Tsiteeri:
The Army of Thailand, it has made progress on some military equipment procurement.

Center for weapons Center for the defense industry and military power that OIE. Neck area.
Announced the purchase of equipment, installation and Technology Transfer for project development grenade size. Propelled guns and 120mm tires topped 570.22 million baht from the Israeli company Elbit Systems Land and C4I.


Pilt


Dragon Fire (mortar)
https://en.wikipedia.org/wiki/Dragon_Fire_(mortar)?fbclid=IwAR2MOVkCQcJV1cMsUVSouUdX7FLv-HqhetHKk2Q1ZyY6wNJKHNJfSiSMJ4Q
Tsiteeri:
The Dragon Fire 120 mm heavy mortar was designed and produced by the French company TDA Armaments that was picked up by the US Marine Corps for its EFSS (Expeditionary Fire Support System) requirement. It is a fully automated mortar capable of using rifled or smoothbore 120 mm ammunition. Like all mortars, it is a high-angle-of-fire weapon used for indirect fire support. Dragon Fire is also expected to be effective in a counter-battery role

Pilt


Designation: SRAMS

Manufacturer: Singapore Technologies Kinetics Ltd - STK
Product type: Armoured Vehicles
Name: Self-propelled mortar
http://www.army-guide.com/eng/product32 ... C_fcxqoPZ8
Tsiteeri:
The 120 mm smoothbore Super Rapid Advanced Mortar System (SRAMS) was developed as a private venture by Singapore Technologies Kinetics (STK). It was first revealed in late 2001 and development was completed late in 2006.

To allow it to be installed on lighter platforms it incorporates an advanced recoil system that has reduced the peak recoil to 10 tonnes when firing a 120 mm standard mortar bomb with maximum charge 9.

When firing a 120 mm standard extended-range (ER) mortar bomb with maximum charge 8, peak recoil is below 18 tonnes. According to STK, this feature allows SRAMS to be installed on a much wider range of tracked and wheeled vehicles such as the AM General High Mobility Multi-purpose Wheeled Vehicle (HMMWV).

According to STK, this light system weight allows for helicopter transportation into operations traditionally inaccessible to normal armoured personnel carrier (APC) mounted 120 mm mortars.

Pilt

_________________
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)


Viimati muutis Svejk, 03 Jaan, 2019 15:28, muudetud 4 korda kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 03 Jaan, 2019 15:15 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 4966
Tsiteeri:
Kas M113 puhul on BAE varuosade tootmise monopolist loobunud? Millal see võiks juhtuda CV puhul?

Ma ei tea, et tal üldse kunagi sellist monopoli oleks olnud. USA sõjaväel on M113 dokumentatsioon kindlasti olemas ja soovi korral tellivad osasid kust tahavad. Tegu on ikkagi masinaga, mis on tootmises olnud alates 60-ndatest ja läbinud lugematuid uuendusi. Selles suhtes, et BAE ei oma M113 platvormi, ta lihtsalt ostis ära ühe selle tootjatest.

EDIT:
Tsiteeri:
Ma ei rahune ikka veel ja soovin, et KT oma küündimatu loba eest vastutab... :D

Ma arvan, et siinkohal võitled vale asjaga. Tavalise 120 mm MP energia võib olla täiesti piisav vedrustuse kokku pressimiseks. Ei viitsi ise hetkel arvutada, kuid vajalikud andmed on olemas selles samas uurimistöös, mis ma algselt postitasin (ja millest see vaidlus algas). Sinu poolt viidatud MP lahendus on juba tagasilööki pehmendava mehhanismiga, mis viib maksimaalse jõu 10 tonni kanti. Sellised tagasilöögi lahendused üldiselt mõjutavad (vähendavad) ka miini algkiirust. Lisaks on võimalik, et seal on mingid piirangud maksimaalse laengu osas.

Tegelikult need välja öeldud numbrid tekitavadki natukene segadust. Ühed allikad väidavad, et maksimaalne koormus langeb 30 tonnilt ja teised, et 120 tonnilt. 30 tonni puhul ei ole kohe kindlasti tegu täislaenguga. Või on mõeldud, et see 30 tonni oli eelmise põlvkonna süsteemil?

Tagasilöögi vähendamiseks ja sujuvamaks muutmiseks on palju meetodeid. Üks variant on vedrude ja amortide lisamine. Teine on suudmepiduri vms seadme lisamine. Kolmas variant on tagasilöögi mõju neutraliseerimine/ennetamine, kasutades vastassuunas liikuvat massi.


Viimati muutis nimetu, 03 Jaan, 2019 16:05, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 03 Jaan, 2019 15:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Juul, 2014 21:49
Postitusi: 4513
Kapten Trumm kirjutas:
Mina sain selleks vaheks 17 miljonit (39 miinus 22).
Aga noh, pole ka erilist perspektiivi, et uues hankes BAE lambist nt 10 miljonist loobub.
Muidugi ettevaatlik tuleb olla ka põlve otsas tehtavate koopiatega, millega tulemus võib varieeruda seinast seina.
Asendades näiteks veermikus meile teadmata näitajatega originaallaagrid SKF poelaagritega, mida treial parajaks kohendab.
Sellise tegevuse edukus eeldab kogemust ja ekspertiisi, mida mõlemal kodumaisel pakkujal olla ei saa.

Sitt seis igat pidi. Parem oleks olukord, kus on tegemist laialt levinud masinaga (M113 nt), kus jupipakkujaid on mitmeid.


Minu meelest kõige sitem variant on see, kui keegi hakkab kohtuvaidlusega hanget venitama. Muus osas on päris hea lähtepositsioon hakata läbirääkimisi pidama, mh ka BAEga hinda alla kauplema, ja siis vaadata, milline variant parimaks osutub. Ei pea uut riigihanget tegema. Kui nad hinda vastuvõetavalt alla ei lase, siis muudetakse see originaalosade nõue ära ja saavad hanke meie mehed, kes pärast veel õige hinnaga ka neilt A-osi ostma hakkavad, kui nende väljapressimispositsioon tühjaks visiseb. Aga enne nad mõtlevad sügavalt, kas saada 30 miljoniline tellimus või suurt mitte midagi.

_________________
Dona nobis pacem!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 03 Jaan, 2019 15:39 
Eemal
Liige

Liitunud: 04 Aug, 2010 13:33
Postitusi: 1687
Jah, ja BAE on suht liberaalne oma IP õiguste suhtes, kõige kurikuulsamad "kägistajad" on hoopis Saksa kaitsetööstusettevõtted, klient dehüdreeritakse ikka 100%-liselt ehk ma imetlen väga vapraid leedukaid. :roll:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 03 Jaan, 2019 15:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Dets, 2006 22:43
Postitusi: 10309
Asukoht: Metsas / Ämbris
Et siis sorry loll küsimus, aga millistest varuosadest selle kerede ümberehitamise/hanke puhul jutt käib?
Varuosad ümberehituse käigus paigaldatavatele seadmetele, varuosad CV90 alusvankritele, või mõlemad korraga?

Siis kui osteti 44 CV9035EST, siis oli selline jutt
Tsiteeri:
Täiendavalt on selle tehingu lõppsummasse kaasa arvatud tulevane ühishange Hollandiga, millega saame suure varu tagavaraosi ja laskemoona.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=70561053

Et siis varuosad CV9035EST 44 masinale tulevad kust kohast? Hollandist?
Keredele/alusvankritele varuosasid sealt ei saaks?
Mida on jaanuaris 2015 mõeldud "tulevane ühishange Hollandiga" all?

:scratch:

_________________
Kohustuslik riigikaitseõpetus väldib hilisemaid ERROR-eid riigikaitses !


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 03 Jaan, 2019 15:51 
Eemal
Liige

Liitunud: 14 Juul, 2015 15:06
Postitusi: 116
https://arvamus.postimees.ee/6490652/asekantsleri-vastulause-postimehe-juhtkirjale-oleme-talveks-valmis?_ga=2.201067758.1921024115.1546412259-1925738628.1542879511

Tsiteeri:
Asekantsleri vastulause Postimehe juhtkirjale: oleme talveks valmis!
Meelis Oidsalu

Ka meie tundsime end riskide realiseerumisel pettununa, kirjutab kaitseministeeriumi kaitseplaneerimise asekantsler Meelis Oidsalu vastuseks Postimehe juhtkirjale «Tallinna talv kaitseministeeriumis» (PM 3.01).

Kaitse-eelarve peab olema kulutatud läbipaistvalt ja mõistlikult, sestap tänan Postimeest lahingumasinate CV90 toetusmasinate teema põhjaliku käsituse eest.

Kõik senised tegevused lahingmasinate toetusmasinate hankel on tehtud täies teadlikkuses võimalikest riskidest ning silmas pidades riigihangete seaduse aluspõhimõtteid, mille järgi peavad hanked olema korraldatud nii, et need soosiks konkurentsi ja oleks võimalikult läbipaistvad ja neid printsiipe rakendatakse selliselt, et maksumaksja jaoks oleks tulemus soodsaim.

Et väitele liha luudele kasvatada, mõtelgem korraks sellele, mis oleksid olnud muud võimalikud arengustsenaariumid hanke läbiviimisel ja nende riskid.

Lähme tagasi päris algusesse. Kas CV90 platvormi soetamine toetusmasinate tarbeks Norralt oli üldse tark tegu? Hind oli soodne, tegemist on juba varemalt hangitud lahingmasinatega CV9035 peaaegu identsete platvormidega. Seetõttu oli olemas kindlus, et toetusmasin on maastikul sama võimekas kui lahingumasin, millele ta peab lahingus järgnema ning ühtsel platvormil masinaparki on lihtsam hallata nii varuosade kui teadmuse poolest. Platvormide vajadusel uuesti rahaks tegemisega ei ole ka probleemi, sest CV90 on kasutuses paljudes riikides ja järelturg olemas.

Kas platvormi eelvalik andis eelised selle platvormi tootjale? Jah, andis. Täpselt nii, nagu mõne muu platvormi valik oleks andnud ümberehituse hankeks eelised mõne teise platvormi tootjale.

Protseduuriliselt täiesti seaduslik variant oleks olnud asuda platvormi tootjaga läbirääkimistesse, mille peamine objekt oleks olnud tehingu hind. Milline oleks olnud sellisel juhul tootjafirma valmidus üldse midagi läbi rääkida? Ja milliseid etteheiteid Eesti ettevõtetele konkureerimisvõimaluse andmata jätmise kohta oleksime pidanud siis täna õigustama?

Toetussoomukite ümberehituse hankeks ette nähtud 30 miljonit eurot on viimaste aastate rahaliselt suurim võimalus Eesti kaitsetööstusele teha ise midagi valmis Eesti kaitse jaoks, mitte ainult vahendada. Me ei teinud otsust avatud hankeks mitte hirmust tänasest veelgi suurema kriitika ees, see oli teadlik hankepoliitiline valik anda ka Eesti ettevõtjatele võimalus ühes lähiajaloo suurimas ja keerulisemas kaitsehankes.

Meile teadaolevalt saavad mõned välismaised ettevõtted varuosi ka sellistel tingimustel, nagu tänaseks luhtunud hange seda ette nägi. Lootsime seda tarnemudelit rakendada ka nüüd. Kui lootus põhineb pretsedendil, siis on ta midagi enamat kui lohutus. Riski realiseerumisel tundsime ka meie end pettununa, aga mõnikord tulebki riigiametnikul mingite põhiväärtuste eest seistes kahjuks kehvasti tunda, et riigi raha kulutamisel valikuvõimalusi lahti hoida.

Turuosalise erinevate käitumismudelite spekulatsioonidele me ühtegi hanget ei täna ega tulevikus rajama ei hakka. See, et suured kaitsehanked tekitavad vaidlusi, kohtuasju ja mitmekülgset diskussiooni, on kahjuks tavapärane. Seadusega seatud piiranguid arvestades peavad sellised tehingud olema vajadusel allutatud ka avalikule järelevalvele.

Minu ülesanne sõjabürokraadina on tagada, et Kaitsevägi saaks sõjapidamiseks mõistliku raha eest parimad vahendid ja seda nii, et me ühiskonna alusväärtused, milleks muuhulgas on turuosaliste võrdne kohtlemine ja konkurentsivõimaluste tekitamine, oleksid kaitstud. Nende, teinekord konfliktsete väärtuste kaitse on nagu tasakaaluharjutus, kus suurt emotsionaalsust lubada ei saa.

Üks on kindel, kaitsevägi saab enda lahingumasinatele vajalikud toetusmasinad.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 03 Jaan, 2019 17:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Dets, 2006 21:35
Postitusi: 2666
Asukoht: Tallinn
Suur äri ja suured rahad, mis häda siis advokaatidele ja lobistidele palka või nõrgema moraaliga otsustajatele meelehead maksta. Hea on see, et rootslaste üle võlli pakkumine tagasi saadeti, hull oleks olnud, kui olekski sellega kaasa mindud ja eelarve suurelt lõhki ning nähtav tulevik sõltutakse pellede heasoovlikusest. Seega EV ajab asju mõttega ja ausalt. SEBi ja Swedbanga teemadel on olnud vihjeid, et Rootsi otsustajate tagatubades ei peeta baltlasi valgeteks inimesteks ja võrdseteks koostööpartneriteks, vaid mingiteks piipideks, kellelt tulebki raha ära võtta. Arvestades seda, et Soomes on rootslaste mittesallimine omamoodi rahvussport, siis ma ei ostaks neilt midagi.

Kui nüüd tõsiselt rääkida, siis kas need originaalosad sisaldavad mingit trollide higi või haldjate tolmu, et need on nii kriitilised elemendid, mida keegi kusagil mujal ei suuda toota? Autodest suur osa künnab edukalt maanteid B-osadega, mille hinnavahe on märgatav (olevat vahel isegi samas tehases tehtud, kus A-osad) ja ei kuku sillad küljest ära massiliselt. Samas kogu aeg räägitakse, kui palju kasutatakse tsiviili juppe, et oleks odavam ja kergem hooldada? Need kaks väidet on nagu vastuolulised? Sõjaraua puhul on ka see aastane kilometraaž ning arvestuslik vastupidavus SA tingimustes selline hädine, nii et EV peaks kõik tegema jooksva hoolduse andmiseks kodumaisele ettevõttele, sest kui RA tingimustes ei saa varuosasid, sest pelled soovivad piipidelt kõik raha ära võtta, siis ma pakun, et kriisi korral on veel hullem. Vigastatud masin oleks sisuliselt hukas, sest osasid ei saa ja teha ei oska. See on strateegiliselt väga halb, sest EKJ ei ole tehnika märgatavaid varusid, kus siis SA olukorras asendust võtta, peab püüdma selle poole, et olemasolevate remondi aeg on võimalikult lühike. Soomlased püüdsid külma sõja alal kolmandiku tellida idast, kolmandiku läänest ja kolmandiku ise toota, et oleks oma võimekus olemas ja ei sattuks ülemäära sõltuvusse. Tänagi püütakse kõik ise teha ja ostetakse kasutatud riistu putitamiseks, sest nii on odavam ja mõistlikum. Samas numbreid vaadates, 20+ milj € 7 aasta peale, võiks arvata, et selle peal saaks ikka hooldusfirmat tööd hoida, lisaks 44 lahingumasina hooldus, seega pöörleks Eestis 70+ CVd.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 03 Jaan, 2019 17:26 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 4966
A varuosad annavad teatava (valdavalt psühholoogilise) garantii, et kõik vastab täpselt nõuetele. Ja kui ei vasta, siis on alati võimalik tootjaga mölisema minna. Kui B varuosade tõttu midagi kallist katki läheb, siis ei ole kellelegi kaebelda.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 03 Jaan, 2019 17:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 1994
Asukoht: Reval
nimetu kirjutas:
A varuosad annavad teatava (valdavalt psühholoogilise) garantii, et kõik vastab täpselt nõuetele. Ja kui ei vasta, siis on alati võimalik tootjaga mölisema minna. Kui B varuosade tõttu midagi kallist katki läheb, siis ei ole kellelegi kaebelda.

Garantii ja pretensioonide esitamise õigus on olemas mõlemal juhul samas mahus, praktikas aga ei hakka keegi kopikate eest ostetud ja Vasja garaazis paigaldatud varuosa ärakukkumise pärast kohtusse minema - ostetakse lihtsalt uus ja pannakse teises töökojas külge.
Mind huvitab see kas nende CV millegi rikkiminekul taritakse viimane treila peale, sealt laeva kõhtu ja svenssonite maale remonti? Hooldus kuuldavasti nii käib vastavalt lepingule (?) aga muud jooksvad remonditööd?

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 03 Jaan, 2019 18:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 04 Aug, 2010 13:33
Postitusi: 1687
Suvel teatas Patria, et nemad hakkavad Hollandist ostetud CVsid hooldama: https://www.janes.com/article/79373/mil ... t-contract, hiljuti teatas oma edust (Norra kerede ehitus) ka Bristol Trust.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 03 Jaan, 2019 18:55 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 4966
Tsiteeri:
Garantii ja pretensioonide esitamise õigus on olemas mõlemal juhul samas mahus, praktikas aga ei hakka keegi kopikate eest ostetud ja Vasja garaazis paigaldatud varuosa ärakukkumise pärast kohtusse minema - ostetakse lihtsalt uus ja pannakse teises töökojas külge.
Mind huvitab see kas nende CV millegi rikkiminekul taritakse viimane treila peale, sealt laeva kõhtu ja svenssonite maale remonti? Hooldus kuuldavasti nii käib vastavalt lepingule (?) aga muud jooksvad remonditööd?

Nagu ütlesin, siis tegu on valdavalt psühholoogilise garantiiga.
Muidugi siinkohal tuleks eristada ka seda, et kas katki läheb ainult varuosa, või varuosa tõttu läheb katki midagi kallimat. Teisel juhul võib kohtusse minek (peale mõningast vaidlust) olla täitsa loogiline asja käik ja kui kusagilt pole kinni hakata, siis on küll sitasti. Maksad ise kinni nii varuosa kui ka kõik muu, mis tuksi läks. See on ka peamine põhjus, miks A varuosade eelistamine on üldjuhul soliidsem valik, kuigi B varuosad võivad olla täitsa korralikud või isegi samast tehasest pärit ja identsed. Ka vastutus maksab midagi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8761 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578 ... 585  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt