www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 05 Dets, 2019 18:58

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8696 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578 ... 580  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2019 13:58 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 655
Samas jälle ükski neist punktidest ei põhjenda suurenenud hooldusvajadust, IMHO.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2019 14:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 04 Aug, 2010 13:33
Postitusi: 1553
Scania koduleheküljel on kirjas, et nad pakuvad oma mootorite standard militaaraplikatsioone BAEle, Patriale, General Dynamicsile jne... ja neil on ka erinevate kasutajatega otselepingud ehk siin ei saa ju kolmandal ettevõttel mingit varuosamonopoli olla nagu ka USA päritolu Allisoni X300 käimakottidega. BAE varuosamonopol puudutab ikka mingeid muid sõlmi, kui soomuki mootor ja transmissioon, mis on kiirelt guugeldatav militaarne riiulikaup ja kasutuses erinevates aplikatsioonides.

https://www.scania.com/group/en/press-k ... tory-2018/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2019 15:30 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 27018
Tsiteeri:
Samas jälle ükski neist punktidest ei põhjenda suurenenud hooldusvajadust, IMHO.


Kui mootor on pakitud piltlikult öeldes metallkasti, kuhu pealtpoolt natuke õhku tuleb, siis see ruum läheb ikka põrgupalavaks, see avaldab oma mõju nt turbode vastupidavusele (need on vähese jahutuse pärast nagu rootsi telgiahi korraliku kütmisega), kapotialuste kummivoolikute, elektrijuhtmete elueale, tihendite pidevusele jne. Seejuures ta töötemperatuur (jahutusvedeliku ja õli oma) võib olla täitsa OK, kuid nt tsiviilrekkal on mootor ikka enamvähem õues ja ümberringi on veel talutav temperatuur.

Umbes sama probleem nagu väikelaeva mootoritega. Parda taga külm meri, aga ümberringi põrgupalav mootoriruum, väljalaskekollektoreid tuleb juba veega jahutada, et need laeva põlema ei paneks jne. Tavaliselt seal ongi tavamootor deforsseeritud kujul, sest kui sõiduautol mootor harva üle 3000 pöörde käib, siis väikelaeva mootor on väga suure osa tööajast gaas põhjas.

Ses mõttes teatud loogika on siin sees olemas - militaarmootorid saavad rohkem peenestamist ja nende töökeskkond on rängem kui samal mootoril tsiviilrekka kapoti all (kus see mootor tunde 1500 rpm töötab). Ja loomulikult vana hea idioodi probleem - noored äksi täis mehed tallavad rohkem kui vaja oleks.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2019 15:36 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 27018
Viiskümmend kirjutas:
Scania koduleheküljel on kirjas, et nad pakuvad oma mootorite standard militaaraplikatsioone BAEle, Patriale, General Dynamicsile jne... ja neil on ka erinevate kasutajatega otselepingud ehk siin ei saa ju kolmandal ettevõttel mingit varuosamonopoli olla nagu ka USA päritolu Allisoni X300 käimakottidega. BAE varuosamonopol puudutab ikka mingeid muid sõlmi, kui soomuki mootor ja transmissioon, mis on kiirelt guugeldatav militaarne riiulikaup ja kasutuses erinevates aplikatsioonides.

https://www.scania.com/group/en/press-k ... tory-2018/


Siin midagi öelda, tähendab seda tööd, mida Bristol ära tegi - ehk on võrreldud CV90 tükke nendega, mida Scania varuosaletist igaüks osta saab.
Siin maksab tohutult oskussteave. Scania veoautomootori kasutus pole midagi erilist - näiteks MTLB ja kõik selle põhised erisoomukid kasutavad nn Krazi mootorit (JamZ-238) ja BTR-80 ja edasi kasutavad Kamazi mootorit. Osad asjad sobivad, osa ei sobi ja osa on väliselt samasugused.

Eestis 90ndatel laialt kasutatud Chevy maasturitega oli sama trikk. Pikapite ja kinniste jeepide varuosadest sobis 90% tsiviilmasina omad. Kaitseväelased käisid mööda USA autodega tegelevaid töökodasid ja mis päriselt ei sobinud, pandi sobima. Seal olid mingid elektrijupid, mille kohta diiler ütles - "For Defence Dept only" - osta tavainimene seda ei saa. Kõige naljakam oli see, et nende autode generaatoritest leiti kuullaagrid, mille peal oli kiri "Sdelano v SSSR". :D

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2019 15:45 
Eemal
Liige

Liitunud: 04 Aug, 2010 13:33
Postitusi: 1553
Eip, Scania valmistab ja müüb militaarmootoreid ja nende varuosi (mul oli isegi piltidega viide juures). BAE, Patria, General Dynamics jne ostavad sealt endale juba täiesti valmis militaarmootorid ja seal on ka lause, et nad on oma äritegevuses suht sõltumatud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2019 16:08 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 27018
Need militaarmootorid on vähemalt CV90 kontekstis mingite muudatustega veokimootorid (DS14, 14,2 liitrine V8 diisel). Samu mootoreid kasutab ka Rootsi mereväes pruugitav CB90 kiirkaater. Miljoni euro küsimus on, kui palju neid juppe on saadavad Scania varuosaletist ja kui palju on spetsiifilised, mida saab ainult Hagglundsi laost. Siitmaalt lõpeb mugavusteenus ja algab tõsine know-how.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2019 16:20 
Eemal
Liige

Liitunud: 04 Aug, 2010 13:33
Postitusi: 1553
Ei, Scania on ju ise loonud oma tsiviilmootorite baasil need militaaraplikatsioonid, sest ettevõte on tegev nii militaar, kui tsiviilturul, nii maal, kui ka vees.

Militaarkliendid kasutavad Scania militaarturu mootoreid ja varuosi - tsiviilturukliendid Scania tsiviilturu mootoreid ja nende varuosi.

On olemas eraldi varuosalett militaarkliendile ja tsiviilkliendile.

... aga rohkem ma seda rakku või aatomit enam poolitada ei oska. :scratch:


Tsiteeri:
Scania’s engines for defence applications can be maintained in Scania’s network, despite being tailored to different needs.
Scania supplies its powerful engines for defence applications in land and marine versions for installation in OEM’s powerpacks (engine, transmission and cooling system). The delivery of an engine includes technical support during installation and fine-tuning of the powerpack in the end product for optimal performance. Furthermore, we complement our robust product offering with tailor-made lifecycle support solutions.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2019 18:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 1729
Asukoht: Reval
Ei pretendeeri küll tõele aga kas pole asi mitte selles, et sõjatehnika suurenenud hoolde- ja remondivajaduse taga vrd. tsiviiltehnikaga on see, et tuginedes kogemustele vahetatakse teatud sõlmed välja teatud töötundide tagant vältimaks olukorda et miskit kui on elu ja surma küsimus sel masinal puruneb ja masin toppama jääb (e. analoogia lennundusega kus asju vahetatakse lennutundide järgi välja)?

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2019 19:01 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 27018
Ma mäletan TTÜ ajast, et lubatavate pöörete piiril ekspluateeritava kolbmootori ressurss võib olla vähem kui 1/10 normaalselt ekspluateeritava omast :dont_know:

Ühesõnaga, siin tõestada, et CV90 mootor sõidab sama arvu töötunde kui sama mootor Scania veduki kapoti all, vaevalt õnnestub. See vahe on ikka kordades. St üsna võimalik on, et antud mootoril militaarkasutuses tuleb nt saalesid vahetada juba 3000 tunni järel, sest seal juba pronks paistab. Kolvirõngad vast nii ruttu ei hävine, aga kepsu- ja raamsaaled on need, mis usinale pööritamisele reageerivad. Neid õigel ajal vahetades on võimalik säästa väntvõlli lihvimiselt (kui mitte lasta asja kolinani välja), lihtsalt pannakse uued originaalmõõdus saaled asemele ja sõitke terviseks.

Ja noh, et vene V-84 tankidiisli ja MTU-885 saksa tankidiisli töötundide vahe on 2+ korda, ei tohiks vist kedagi enam üllatada. See vahe võib üldist vene varuosade kvaliteedilangust arvestades (varuosi teeb kes iganes suvalise kvaliteediga) veelgi suurem olla.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2019 19:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 1729
Asukoht: Reval
Kapten Trumm kirjutas:
Ma mäletan TTÜ ajast, et lubatavate pöörete piiril ekspluateeritava kolbmootori ressurss võib olla vähem kui 1/10 normaalselt ekspluateeritava omast :dont_know:
Ühesõnaga, siin tõestada, et CV90 mootor sõidab sama arvu töötunde kui sama mootor Scania veduki kapoti all, vaevalt õnnestub. See vahe on ikka kordades.

Samas on kaasaegsel diislil max. pöördemoment väga kitsas pööretevahemikus e. muude pöörete korral mootor lihtsalt ei vea ja tuleb käiku vahetada. Selles valguses ei saa hästi aru miks peaks idee poolest samasugust soomuki mootorit "punases" jooksutama ja sellega motoressurssi vähendama kui sel puudub igasugune masinat liigutada võimaldav mõte?
Keegi kes CV -ga sõitnud on võiks kommenteerida kuidas see käib - kui sagedasti käiku vahetatakse, mis käiguga paigalt võetakse jne.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2019 19:34 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 27018
Noh, "kümneka" mersu mootorit jooksutatakse ka maanteel ülevalpool seda optimaalset rohelist vahemikku (vist 2500 peal lõpeb?). Kui kolonn sõidab maanteel 70+ kmh, siis ulub mootor 5nda (ehk viimase) käiguga 3000 pöörde ligidal. Ja noh, soomustehnika kiirusrekord peaks Eestis olema 118 kmh, mille on kuuldavasti saavutanud Kuperjanovi vaprad võitlejad BTR-80ga Võru liikluspolitsei radari ees. See on lihtsalt tegelik praktika :D

Tsiteeri:
kui sagedasti käiku vahetatakse, mis käiguga paigalt võetakse jne.


Automaatkäigukast on. Kui on vaja kiiresti üle lageda lipsata või muda sees liikuda, olen enam kui kindel, et lapats on ka sellel masinal põhjas.

Tsiteeri:
puudub igasugune masinat liigutada võimaldav mõte?


Miks puudub? Suurematel pööretel on ju kiirus suurem! Lihtsamatel masinatel võtavad nutikad juhid ka neid tehases pandud piirajaid maha (kõnealusel "kümneka" mersul käib see lihtsalt kahe mutrivõtmega, ei ütle kuidas, sest mõni idioot äkki loeb ja teebki ning sõidab end puruks).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2019 19:47 
Eemal
Liige

Liitunud: 04 Aug, 2010 13:33
Postitusi: 1553
Scania sõnul kasutavad nad modulaarset mootorite ehitamise/komplekteerimise põhimõtet, kus sama masstoodetud rekkamootor läheb nii rekkale, IFV-le kui ka MBT-le, kõigil muidugi erinevas modulaarsuses ja võimusastmes.

See sama DI16 diiselmootor on täna nii rekkal, CV90-l, kui ka T-72l.

Scania rekka - CV90 "DI16" mida paigaldatakse T-72, T-90, M-84, PT-91 tankidele kannab nime Powerpack 350s

https://www.youtube.com/watch?v=yj7Uo7UN0Vg

https://www.youtube.com/watch?v=kPzBa6OlKZY


Viimati muutis Viiskümmend, 07 Jaan, 2019 20:41, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 07 Jaan, 2019 19:53 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Sept, 2010 7:51
Postitusi: 1363
No konkreetselt CV ja muude sarnaste lahingumasinate puhul sööb mootorit peamiselt lintidest tulenev suurem vibratsioon ja taktikaline vajadus (varjest varjesse liikumine) väga tihti maksimaalselt kiirendada ja siis järsult jälle pidurdada. Ja ega siis vaid mootorit ei remondita. Kogu veermik vajab ju ka hooldust ja remonti, rääkimata kogu CV9035EST kosmoselaeva elektroonikast mis seal sees on


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 05 Veebr, 2019 21:38 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juul, 2005 13:09
Postitusi: 5599
Kes ütles, et CV90 peale ei saa 120 mm MP-d panna? Borja?

https://bmpd.livejournal.com/3520971.html


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Tankid EKV-le elik "soomusmanöövrivõime"
PostitusPostitatud: 06 Veebr, 2019 1:32 
Eemal
Liige

Liitunud: 17 Veebr, 2009 22:30
Postitusi: 1652
Tiba sekkun :D.
Laadimine:
https://forum.soldf.com/applications/co ... 405606e317
Video alguses:
https://www.baesystems.com/en-us/product/mjolner
Aga keegi vist ei ole väitnud, et CV90 peale põhimõtteliselt ei saa miinipildujat aretada. Küsimus on pigem olnud - kas selliseid 120mm nagu meil olemas - saab sinna peale aretada. Aga vabandage lahkesti ja ma lasen gigantidel heidelda... :lol:

_________________
Ceterum Censeo Russiam Esse Delendam


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8696 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578 ... 580  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt