2- mõju logistikale. Tagamise seisukohalt on oluline, et oleks kasutusel võimalikult standardne toode, mis oleks vastupidav, vajaks võimalikult vähest kõrgema taseme hooldust, võimalikult vähest juurdevedu. Need logistikute arvutused lähevad päris kaugele. Keegi näiteks olevat välja arvutanud, et kui 1JVB läheks 100% üle 7.62, siis oleks tagalasse vaja moonaveoks juurde 20+ veoautot (pluss nende veokate juhid, kütus, hooldus jne jms). Ning CV90 ja Pasi ei suudaks edukalt, st muus kohas kompromisse tegemata mahutada ära piisavas koguses meeskonna varustust ja moona kogu meeskonnale. Rääkimata pika toru "mugavusest" sellistes sõidukites.
Mõtlesin, et kontrollin rasvadega toodud väidet (hüpotees on, et tegemist on jamaga).
Wikipedia andmetel tavaline 5,56x45 mm padruni kaal 12,3 grammi, 7,62x51 kaal 25,4 grammi.
5,56 DOS on 180 padrunit, 7,62 DOS on 120 padrunit mehe kohta. See teeb DOS kaaluks vastavalt 2,21 ja 3,05 kg.
See on tingitud nii suurema moona suuremast kaalust kui ka suuremast efektist ja täpsusest.
Oletades, et brigaad peab lahingut ja kulutab ikka 5 DOS mehe peale päevas, on järeleveetavate padrunite kaal 5000 mehe peale vastavalt 55,3 tonni ja 76,3 tonni.
Vahe on 21 tonni ehk umbes viie 5-tonnise veoki koorem päevas. Mitte 20. Kui aga tekib vaiksem hetk, siis kuivab kokku ka antud vahe.
1 DOS puhul on moona kaalud vastavalt 11 ja 15,3 tonni.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.