Teatud mööndustega on siiski ka meile mõningad nõuded selles osas esitatud. Näiteks ilma oma SAR helikopteriteta ei toimuks Ämaris mitte midagi. See tähendab, et liitlased oma lennumasinatega siia ei tuleks. Ma eeldan, et sarnane seis kehtib ka meie merede kohta. Öeldakse lihtsalt, et teil puudub kontroll oma territoriaalvete üle ja meie nii ei saa tegutseda.Kust NATO lennuvägi tuleb?
Kas see tähendaks ka, et kriisi korral siia ei tulda? Loodetavasti mitte, kuid arusaadavalt poleks see siiski hea seis. Tegelikkuses on territoriaalvete kontroll siiski meie enda huvides, toimugu see siis kas PPA patrull-laevade ja MV miinitõrjujatega või muude vahenditega.
Heremi mõte on muidugi pigem vist selles, et NATO pole lihtsalt mingi eraldiseisev asi, vaid et meie olemegi NATO. See tähendab muuhulgas teatud vastutust meie enda territooriumi osas.
Mis naljakal kombel asendati omakorda veelgi suurema Jaaguar klassiga.MASi probleemiks oli vähene merekindlus. Sellepärast ehitasidki sakslased suuremaid S-Boote. Laadoga on siiski suur järv.
Lisaks veel see, et lennukil on piiratud töötunnid, selle opereerimine on üldiselt kallim ning ta on kriisi või sõja korral veelgi haavatavam kui mõni veidi suurem laev. Lennuk ise on ka tavaliselt üsna kallis. PPA uus seirelennuk maksis ligikaudu 19 miljonit. Samal ajal maksis PPA uus laev ligikaudu 16 miljonit, suudab seiret korraldada palju pikemalt ning on oma võimaluste poolest mitmekesisem.2. radarite katmikala suurendamiseks (seda saab ka lennuk teha, isegi paremini, aga mitte pidevalt),