Martin Herem kirjutas:Mulle tundub, et siin kisub asi kiuslikuks?
Absoluutselt mitte. Pole kunagi viitsinud millegi sellisega tegeleda.
Mõni näide allaminekust ja reformi osalusest palun (ma pole kunagi reformi valinud)
No meenutagem vaid Ligi ministriaega - miinilaevad, luure lammutamine, tõsised konfliktid ohvitseridega. Samuti see alaline surve proffessionaalse kaitseväe ülesehitamiseks. Samuti oli reform tegelikult üsna pika hambaga nõus IRL-i survega tõsta kaitsekulutused 2% peale. Samuti ei olnud reform nõus kaitsekulutusi uues valitsuses programmiliselt tõstma.
See vist lükati juba ümber. Mikser pole seda ütlenud, et KVlastele makstava raha suurenemine lükkab midagi edasi.
Ei suuda seda lugu enam leida sellisel kujul nagu see mulle meelde jäi. Võimalik, et lugesin sealt asju valesti välja. Samas on ka üheselt selge, et kui suurendatakse jooksvaid kulusid suures mahus, siis ei saa investeeringud jääda samale tasemele sama eelarve juures.
Ma vist ei olenud eespool ikkagi arusaadav. 2% ja ainult meie ise tõenäoliselt ei päästa. Need osad mida me saaksime näiteks järgmise +2% eest on planeeritud täita liitlastega. Ma ei viitsi arvutada aga ma arvan, et ka need osad, mida me saaksime 100% SKT eest. Juhin tähelepanu, et "naaber möllas" planeerijate jaoks juba enne 2013. Vastasel juhul ei räägiks soomusest ja iseliikuvatest mitte keegi (peale nende kes jätkuvalt kõrbes on)
Siin on jälle natuke möödarääkimist. Kui naabri sõjaliste kulutuste osakaal on pidevalt kasvanud küündides tänavu 14%-ni SKP-st, siis kas EKV on vastavalt suurendanud oma valmistumist konfliktiks? Või üritad sa väita, et sellises ulatuses raha pumpamine valmistumiseks Venemaa poolt on lihtsalt "hobi"? Miks investeerib naaberriik sellist kogust raha oma relvajõududesse ja kas sellest vastusest tulenevalt ei peaks suurendama ettevalmistuse mahtu?
4. 3% mehed on tegelikult kaitse-eelarvele oma nõudmisega karuteene teinud. Esiteks ei ole EKV selliseks kulude suurendamiseks valmis. Teiseks tooks seline järsk kulude suurendamine kaasa olulise tõhususe languse. Piisaks kui esialgu suurendada 2,3-2,5%-ni.
Seda väidet võiks küll veidi selgitada. Mis mõttes ei ole valmis? Või sa teed nalja ... kui ei tee, siis sa vist ei saa päris hästi asjadest aru.
Kui 2% asemel SKP-st suunata kaitsekulutusteks korraga 3%, siis see tähendab kulutuste 50%-list suurendamist. Kas EKV on tõepoolest täna suuteline oma struktuuri piisava kiirusega ümber kohandama, et kogu lisanduvat korralikult integreerida. Kahtlen.
5. Kas me pole ühtäkki sattunud olukorda, kus Eesti on AINUS Läänemere-äärne riik, mis ei suurenda kaitsekulutusi
http://majandus24.postimees.ee/2963031/ ... sekulutusi
http://www.aripaev.ee/uudised/2015/01/0 ... suurendada
http://uudised.err.ee/v/valismaa/8dd136 ... 39740eb5b0
http://www.aripaev.ee/uudised/2015/03/0 ... sekulutusi (tõsi, faktid ja kavatsused ei lähe kokku aga soov on olemas)
http://uudised.err.ee/v/valismaa/c3814a ... 02cc8052cf
Samuti suurendab Leedu. Venemaast ei hakka rääkimagi.