Aga see ongi see, mida tollelt väikeselt masinatelt tahetakse. Keegi ei oota, et need hakkaks mingit oma elu elama. See suurem IFV mõõtu masin on juba märksa suurema autonoomsusega.
Kommertsedu puudumise põhjust tasub ehk otsida võimekuste ja hinna suhtest. Kui basic (roomikute vahel vaid veokasti omav) UGV maksab 100 tuhat eurot ja korralik 4x4 bensiini ATV kerghaagisega 10 tuhat, siis siia ongi see koer maetud. Sellise masinaga toidupakke ja padrunitsinke vedada saavad vaid üsna rikkad riigid, vaestel tuleb kasutada mehitatud vahendeid.
Kui ka vaadata veoautosid, siis täiesti arvestatava veokasti/veoruumiga MAN-i 4x4 maastikuveokas maksab uuena nii 70 tuhat ja veab 3 korda rohkem, kui 100-tuhandene UGV.
Sellised probleemid välistavadki efektiivselt selle laiema leviku. Antud näitekd ei puuduta relvastatud versioone, võimalik, et seal võib see kilohinna suhe tulla soodsam. Aga militaarotstarbel kasutatava tsiviiltehnikaga (nagu ATV-d, dziibid ja veoautod) võrreldes on eelist selgelt mehitatud tehnika poolel. Kõik see põhineb uute tehnika hindadega, kui lisanda võrrandisse kellegi korralikud 20 tuhat maksnud tendiveokid, siis käriseb see vahe veelgi UGV kahjuks. Antud võimekustega peab see masin maksma ehk 25% sellest, mis see täna maksab.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.