49. leht 83-st

Re: Rootsi kaitsevõimest (ja Norrast ka)

Postitatud: 13 Nov, 2018 17:49
Postitas ruger
Norrakate laevasaaga jätkuks ei suutnud need terastrossid laeva hoida ja laev läkski sisuliselt põhja-jättes pealepoole vett vaid väikese osa kõrgemast laevamastidest. Erafirma poolt on liikumas sündmuskohta 2 ujuvkraanat.
1/2 #Norwegian #frigate #HELGE INGSTAD F313 snapped its holding wires and slipped into deeper water early Tuesday morning. She's now almost completely submerged, with just her radar tower and a corner of the hangar showing. The ship, however, appears stable on the bottom.
Pilt
https://twitter.com/CavasShips/status/1 ... 2959825920
2/2 #Salvage company #BOA Offshore AS now contracted to handle raising the #HELGE INGSTAD and 2 large floating cranes are on the way. With the #frigate now apparently stable, salvage might even be easier in some ways although, well, Winter Is Coming.
Pilt
https://twitter.com/CavasShips/status/1 ... 2900252672

Re: Rootsi kaitsevõimest (ja Norrast ka)

Postitatud: 13 Nov, 2018 22:46
Postitas Kriku
Kriku kirjutas:Venemaa solkis õppuste ajal GPS signaali: https://www.postimees.ee/6449417/meedia ... s-signaali
Norra: lähtuvalt Koola poolsaarelt: https://www.postimees.ee/6453003/norra- ... oolsaarelt

---

Need pildid, mis akf Ruger siia viimati postitas, on ikka väga masendavad :rip:

Re: Rootsi kaitsevõimest (ja Norrast ka)

Postitatud: 13 Nov, 2018 23:06
Postitas nimetu
Tea palju seal enam päästa on. Kogu elektroonika, mis on tõenäoliselt see kallim osa, on ilmselt hukas. Praeguse seisuga on tegu hunniku rauaga, mis on merevees ligunenud. Igatahes suur kaotus Norra mereväele. Nii tehniliselt, moraalselt kui ka maine poolest. Hea seegi, et kõik ellu jäid.

Re: Rootsi kaitsevõimest (ja Norrast ka)

Postitatud: 13 Nov, 2018 23:41
Postitas Crispy
Võimalik jah, et ülestõstmine, elektroonika vahetus ja muu taastamine läheb kulukamaks kui teoorias selle metalliks sulatamine ja uue samasuguse laeva tellimine... Norral jääb õppustest vägagi paha mekk suhu.

Re: Rootsi kaitsevõimest (ja Norrast ka)

Postitatud: 13 Nov, 2018 23:58
Postitas Runkel
Ma oma aruga arvestasin fregati uppumise juures seda, et päästetakse kõigepealt meeskond, seejärel minnakse lahingmoona järele, et hoida piirkond, kus piltidelt paistab Equinori (end Statoil) naftaterminal, ohutuna. Kuid ei leia lehelinki enam üles, tuleb välja, et moon (laev olevat olnud fully armed) on endiselt sees, oli sees kui puksiirid laeva kivialusele kaldale surusid!! Järeloperatsiooni eesmärke tutvustades öeldi, et järgmine etapp on just moona väljatoomine, niipea kui alus on stabiliseeritud. Lahingmoona vette sattumine põhjustavat uut ohtu. Siinkohal ma loeks asjatundjaid rohkem, kui ise kirjutaks loetut.

Re: Rootsi kaitsevõimest (ja Norrast ka)

Postitatud: 15 Nov, 2018 14:24
Postitas Gideonic
Rootslased plaanivad Kaitseeelarvet vähendada:
https://twitter.com/CorporalFrisk/statu ... 4279864322

Re: Rootsi kaitsevõimest (ja Norrast ka)

Postitatud: 15 Nov, 2018 14:57
Postitas Leo
The Transitional Government therefore proposes a SEND of the Defense Offense (1: 1) by approximately 1.5 billion jmf as previously announced.
This will, of course, have a significant impact on the exercise activity and may risk that parts of the younger staff leave the Armed Forces.

Tõlge on google kaudu ja 1,5 miljardit krooni tähendab umbes 150 miljonit eurot

Re: Rootsi kaitsevõimest (ja Norrast ka)

Postitatud: 16 Nov, 2018 14:24
Postitas kaugeltuuriv
Ei olnud kaks ja pool nädalat Norras ja tagasitulles siis selline rumal üllatus.
Proovin natuke aidata selle VG valduses oleva raadiovestlusega(kuulasin sinnani,kus ühe puksiiri kapten soovib veel teist puksiiri abiks).
Alguses küsib Sola(tanker) teiselt mõõduvalt laevalt infot temale vastu tulevast alusest.
Minule,kui merendusest võhikule tundub,et tankeri päringutele keegi ei suvatsenud Norra sõjalaevalt vastata.
Sola saades teada aluse nime,põõrdub juba nimeliselt sõjalaeva poole.Peale mingit vaikust lõpuks vastatakse.Jällegi,mereliikluses võhikule tundub see olema imelik,justkui ei olegi hetkel eriti inimesi sõjalaeva juhtimisruumis,et vastustega hilinetakse.
Koheselt nõuab Sola,et fregatt muudaks kurssi,sest lähenetakse styrboardile ohtlikult lähedale.
Selle peale vastab Ingstad(sõjalev),et nad läheneks siis ohtlikult lähedale kaljudele.Ingstad jätkab vana kursiga.
Uuesti püüab seepeale tanker saada kontakti ja nõuab kursimuutust,jällegi oodatakse vastust Ingstadilt,saades kontakti ütleb tankeri kapten,et tuleb kokkupõrge,kui kurssi Ingstad ei muuda.
Siis järgneb vaikus ja 15 sekundi pärast raporteerib tankeri kapten,et toimus kokkupõrge sõjalaevaga.
Jällegi,kuna ei ole kursis igasuguste reeglite ja meremärkidega,siiski kuskilt olen lugenud,et farvaatris on kindlad reeglid mille järgi laevad liiguvad ning kes,kuspool peab asuma.Seega jälgides Sola päringuid tundub,et nemad olid oma õigel kursil ja Ingstadi,kas juhuse või,mis veelgi hullem juhtimisruumis kogemusteta olevate isikute poolt valitud kursi tõttu tekkiski nende süül pauk.
Olen ise Bergenis mitu korda käinud ja see naftakeemia terminaal on seal tõesti suur.Tankerid ei sisene sinna tühjalt,seega nad võisid olla raskes lastis,mis nende seisukohast muutis omakorda enda kursi muutmise väga raskendatuks.Sinna tulevad ka sisse päris kogukad alused,tegemist pole mingi pisikese ettevõttega,kes naftat ümbertöötlemiseks vastu võtab.Veelgi hullem oleks olnud,kui ka tankerile tekkinuks auk ja koos Ingstadi uppumisega tankerist nafta merre voolanuks,siis oleks olnud täielik segapudru.

Re: Rootsi kaitsevõimest (ja Norrast ka)

Postitatud: 16 Nov, 2018 15:26
Postitas Dr.Sci
kaugeltuuriv kirjutas:.....Seega jälgides Sola päringuid tundub,et nemad olid oma õigel kursil ja Ingstadi,kas juhuse või,mis veelgi hullem juhtimisruumis kogemusteta olevate isikute poolt valitud kursi tõttu tekkiski nende süül pauk......
Laevaliiklust reguleerib Colreg, eesti keeles Riigi Teatajas avalikult kättesaadav. Tuues välja 2 punkti:
Reegel 9. Kitsused
a) Piki kitsust või faarvaatrit sõitev laev peab hoiduma parema parda poole jääva kitsuse või faarvaatri välisäärele nii lähedale, kui on ohutu ja võimalik.
Reegel 14. Vastaskurssidel lähenemine

a) Kui kaks jõuajamiga laeva lähenevad teineteisele vastaskurssidel või vastaskurssidele lähedastel kurssidel nii, et tekib kokkupõrkeoht, peab kumbki laev muutma oma kurssi paremale, et lahkneda teineteisest vasakute parrastega.
b) Niisugune olukord loetakse olevat juhul, kui laev näeb teist laeva otse ees või peaaegu otse ees ja öösel teise laeva topitulesid ühel sirgel või peaaegu ühel sirgel ja/või mõlemat pardatuld, päeval aga näeb teist laeva sellele vastava nurga all.
c) Kui laeval tekib kahtlus, kas selline olukord on olemas, tuleb eeldada, et on, ja tegutseda selle kohaselt.


Tundub et fregatil aeti vasak ja parem pool segi.

Re: Rootsi kaitsevõimest (ja Norrast ka)

Postitatud: 16 Nov, 2018 18:11
Postitas kaugeltuuriv
Uudistes oli,et meeskond testiti käraka ja ainete kohta koheselt ja need olid negatiivsed,seega aurude all nad ei olnud.
Mis paneb ikka kõvasti pead vangutama,kui parem ja vasak pool segamini aeti :dont_know:

Re: Rootsi kaitsevõimest (ja Norrast ka)

Postitatud: 16 Nov, 2018 18:41
Postitas Miki
Karulauk kirjutas:Uskumatut lausvalet ikka levitati algul...
NATO õppustel Trident Juncture osalenud fregatt The KNM Helge Ingstad seisis õnnetuse hetkel ankrus
Seni teadmata asjaoludel rammis Malta lipu all sõitev tanker Sola TS täna hommikul kl 4 ajal Sture sadamas seisnud Norra sõjalaeva KNM Helge Ingstad.
Nüüd hakkab vaikselt selguma mis tegelikult juhtus:

https://www.vgtv.no/video/167055?jwsource=cl
Ühe kogenud tüürimehe arvamus tracke vaadatuna - laevad kurssi ja kiirust muutmata otse kümnesse sõitsid.
Põhjuseks võisid mõlemad laevad olla automaadi peal ja sillas polnudki kedagi.
Normaalne oleks mõlemil natuke paremale hoida ja minna lahku vasakute poordidega.
Jutt taustal on kaldajaama VTS.

Re: Rootsi kaitsevõimest (ja Norrast ka)

Postitatud: 16 Nov, 2018 19:22
Postitas Kirs
No tanker ju kutsus korduvalt raadio teel välja ja seda tehakse justnimelt sillast. Tavaolukorras justnimelt raadio teel need manöövrid kokku lepitaksegi või küsitakse kindluse mõttes üle teiste plaanid. Mida sa lepid, kui teine pool vait kui sukk? Keerad igaks juhuks paremale, äkki see vaikne raibe keerab hoopis vasakule ja oledki nokka pidi koos nagu niuhti. Ka merel kehtib parema käe reegel.
Kui seal on farvaater või ametlikult kahesuunaline laevatee, siis tulnuks hoiduda selle parema ääre lähedusse. Tanker oli aga vist hoopis suht vasaku serva ääres e.vastassuunas? Fregatt olevat öelnud, et ei saa keerata, sest kaljud....seega oli enda suuna parema ääre lähedal. :roll: 250m täislastis tanker ei ole võimeline kiirelt manööverdama ja isegi nende AIS infos võib näha teinekord märkust "piiratud manööverdusvõime".

Re: Rootsi kaitsevõimest (ja Norrast ka)

Postitatud: 21 Nov, 2018 11:26
Postitas kaugeltuuriv
Uudistes oli jupp juttu selest uppunud fregatist,Norra mereväe esindajad tunnistasid,et olukord uppunud alusega on kriitiline ning suurem probleem on see,et kividele vajunud laev ei saaks rohkem vigastusi,kui tõstmiseks läheb.
Riskantne olevat ka tõstmise algus,risk on,et laev võib kividelt libiseda ja keerata ennast külje peale.
Igatahes nüüd olevat need kaks ujuvkraanat kohal ja alustatakse päästetöödega.

Re: Rootsi kaitsevõimest (ja Norrast ka)

Postitatud: 29 Nov, 2018 20:14
Postitas Kirs
Paistab siiski paraku jah, et fregati peal ei saadud aru: https://www.postimees.ee/6465907/uurimi ... meksitused

Re: Rootsi kaitsevõimest (ja Norrast ka)

Postitatud: 29 Nov, 2018 20:38
Postitas ruger
Pildike praegu toimuvast päästeoperatsioonist. Rohkem vanemaid pilte artiklis.
Pilt
http://www.heavyliftnews.com/news/knm-h ... -continues

Video (artikli keskel) laevade liikumisest. Modelleeritud nii tankeri, kui Norra laeva poolt, koos raadiosidest samal ajal.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K ... ekt-risiko