www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 08 Aug, 2020 13:00

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 244 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Baltic Air Policing
PostitusPostitatud: 06 Sept, 2012 18:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juul, 2007 23:18
Postitusi: 1456
Asukoht: tallinn
lihtsalt huvist, kas keegi teab/oskab juhatada, kui suur killavoor tegelikult 1 eskadrilliga või poole eskadrilliga kaasas käib? kui suur osa on meil niikuinii host nation supportiga vaja hankida/olemas (nt. mingid hapnikugeneraatorid, puksiirid, jäätõrjeseadmed)

ainus, mis ma suutsin praegu leida on, et rootsi hajutatud baasi toetusüksus (basbat 04) on 122 ohvitseri, 550 sõdurit, 42 tsivilisti ja see on mõeldud 1 hävitajaeskadrilli jaoks, ning vajadusel jaguneb üksus pooleks (poole eskadrilli jaoks?)

Tsiteeri:
One of the main features of BAS 04 is that it's fully independent of infrastructure, apart from runways of course, nothing else is needed where it will operate. This means it's not as tied in to specific locations as BAS 90 and precessors was. As a result of this, it's also suited for international operations as everything is mobile and it's easier to upgrade to more modern equipment as needed, and should the threat become more serious it's easier to enhance the organization with more resources.

Compared to BAS 90 the numerically smaller personell, 122 officers, 550 soldiers and 42 civilians, is based more concentrated, but not necessarily in the same place over time, and is more mobile within the bases.

BAS 04 has one main task to support one fighter squadron. Additionally it can also as a secondary task support transport and liason flights.

The organization is designed to be split up in order to sustain operations simultaneously on two different airbases, while still being led as a single unit. It's capable to withstand attack in shorter term than BAS 90, but to otherwise sustain operations indefinitely.

http://www.x-plane.org/home/urf/aviatio ... asing.html


see on ikkagi päris suur meeskond 6-12 hävitaja opereerimiseks. mis seal tegelt on, kui palju ja mida, ei oska ma leida, ainus mis veel kuskilt loetust meeles on, et jas-39 maapealne tiim on 1 elukutseline allohvitser + 6 ajateenijat. võimalik, et see rahvasumm on mõeldud 2 või 3 vahetusega teenindama? lisaks radarid-lennujuhid-jms.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Baltic Air Policing
PostitusPostitatud: 06 Sept, 2012 19:56 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29371
Tsiteeri:
Mismoodi, Ämari Air Polising paneks Brüsseli Tallinnasse helistama jääb arusaamatuks, Brüsseli ja Ämari ja Air Polising seos jääb üldse arusaamatuks.


See tähendab, et Eesti positsioneerib end ISE kui regiooni sõjaline liider ja raskuspunkt. Mitte kelgunöör (mis Eesti roll täna NATOs tegelikult on). Millega seal sõjalises liidus ikka fame'i koguda kui sõjaliste võimalustega.

Ikkagi perspektiivikam teema kui rahuarmastava Afganistani ülesehitus, mis mõne aasta pärast Talibanile jääb.

Kes täna on Põhjalas selge nö julgeolekuliider? Jah, õigus, Soome, kellel on Skandinaaviamaade võimsaim armee. Kui külma sõja ajal oli see vähe lääne pool, siis täna on Skandinaavia julgeolekukeskuss selgelt Helsinkis. Norra ja Rootsi saavad läbi viia massilisi armee kärpeid tänu sellele, et Soome võitlusvõime on täna selgelt väljaspool kahtlust.

Tsiteeri:
veel kuskilt loetust meeles on, et jas-39 maapealne tiim on 1 elukutseline allohvitser + 6 ajateenijat.


Ei maksa svenssonite reklaamivahtu nii südamesse võtta. :wink:

Tsiteeri:
ainus, mis ma suutsin praegu leida on, et rootsi hajutatud baasi toetusüksus (basbat 04) on 122 ohvitseri, 550 sõdurit, 42 tsivilisti ja see on mõeldud 1 hävitajaeskadrilli jaoks, ning vajadusel jaguneb üksus pooleks (poole eskadrilli jaoks?)


See, mis youtube videotes Saab reklaamib kui väike personalivajadus ei näita ju neid vendi, kes maantee puhastavad, liikluse tõkestavad, tegutsemispaika julgestavad, kuskilt kaugelt tsisterniga petrooli veavad jne jne.

Reklaamis on ju nii tore näidada rakettide laadimist ja kahurimürskude trumlisse kerimist, eks reaalselt tuleb ka Gripeni puhul see maanteelõik enne harjaga üle käia ning kindlaks teha, et lähima kilomeetri raadiuses metsas kutsumata külalisi pole.

ENSV ajal kuulus Eestis asunud iga hävituslennuväe polgu (36 lennukit) juurde üksik lennuvälja teeninduspataljon.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Baltic Air Policing
PostitusPostitatud: 06 Sept, 2012 20:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Veebr, 2005 21:50
Postitusi: 3614
Asukoht: Eesti
vk1 kirjutas:
lihtsalt huvist, kas keegi teab/oskab juhatada, kui suur killavoor tegelikult 1 eskadrilliga või poole eskadrilliga kaasas käib? kui suur osa on meil niikuinii host nation supportiga vaja hankida/olemas (nt. mingid hapnikugeneraatorid, puksiirid, jäätõrjeseadmed).


Kamp kes nende nelja lennukiga Leedus kaasas käib, on üldiselt ju teada. Nii sajameheline mansa.
Lisaks (enamjaolt kohalikest) maapealne seltskond..


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Baltic Air Policing
PostitusPostitatud: 06 Sept, 2012 20:25 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29371
K
Tsiteeri:
amp kes nende nelja lennukiga Leedus kaasas käib, on üldiselt ju teada. Nii sajameheline mansa.


http://www.f-16.net/varia_article6.html
F-16 maapealne hooldusmeeskond on tegelikult nii 6 meest lennuki peale.
Kes teevad jooksvaid kontrolle, relvastavad, tangivad jne.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Baltic Air Policing
PostitusPostitatud: 06 Sept, 2012 21:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juul, 2007 23:18
Postitusi: 1456
Asukoht: tallinn
ega see 7 meest per gripen ongi ju nagu vormeli boksimeeskond, mitte kogu tiim kes etapil kaasas on. niiiii sinisilmne ma nüüd ka pole.

lihtsalt üritaks mingitki pidi kokku saada palju neid sahalükkajaid-tuletõrjujaid-meedikuid-relvureid-lennujuhte-mitmete-setmete olluste tasemete mõõtjaid jne vaja on? trummi lingi eest aitäh, kuid ma prooviks veidi suuremat pilti saada. nt. lennuvälja turvamiseks kl-i valvekompanii suurune üksus? jne.jne


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Baltic Air Policing
PostitusPostitatud: 07 Sept, 2012 9:47 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29371
Otsige sissejuhatuseks vene OBAO ehk üksiku lennuvälja teeninduspataljoni (otdelnõi batalion aerodromnovo obsluzivania) struktuur (mul nt pole vene klahvistikku).
Näiteks ei tea, kas lennukimehhaanikud kuulusid sinna või hoopis mingisse lennuväe polku. Tõesti ei tea :dont_know:

Selline tehniline pataljon ise on mõnisada nägu, selle taustal 100 nägu 4 lennuki juurde (millest vast 2 on lahinguvalmis) - selge ülepingutamine ja RA mugavus.
Kui videoid vaadata, siis lennuki lendulaskmisel osaleb maapealseid 2, max 3 nägu per lennuk missiooni hulgast, kes tuuakse angaaride juurde ühke mikrobussiga, mida "piloteerib" kohalik ning protseduur juures osaleb veel 2 puksiirmasinat (kummalgi 1 juht, need näisid ka kohalikud).

Seega 4 ühekohalist F-16 tüüpi hävitajat, millel pole vaja teha täielikku combat turnaroundi vajavad väga mugavas rahuaja rutiinis enamik ajast 15 min valmisolekus olemiseks (1 ööpäev tööl, 3 ööpäeva vaba) kokku maksimaalselt 16 pilooti ja 24 maapealset mehhaanikut (2 hooldusmeeskonda 4 masina peale 24/7) ehk kokku 40 inimest. Kui vaadata igal pool netis leiduvaid missioonide grupipilte, siis neid aviaatoreid on enamasti vähem näha.

Kui vaadata sellelt f-16.net lehelt maapealse meeskonna funktsioonikirjeldusi, siis nendest töödest on seal julgesti 80% teostatavad ajateenijatest reameeste või allohvitseride poolt. Tõkiskingade paigaldamine, avade kinnikatmine ja avamine, rehvide-pidurite kontroll jne. Ka relvastuse paigutamine vanemallohvitseri juhendamisel. See on rohkem "euroopalik traditsioon" maksta igale kütusevoolikut hoidvale reamehele "euroopa keskmist" - st mõttetu raha põletamine. Kutselist seltskonda läheb siis vaja kui lennukil midagi viga on või lahingus pihta saanud on.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Baltic Air Policing
PostitusPostitatud: 07 Sept, 2012 11:49 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17756
Tsiteeri:
...mul nt pole vene klahvistikku


http://translit.ru/

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Baltic Air Policing
PostitusPostitatud: 07 Sept, 2012 22:37 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29371
Lätlased on asunud eestaste püüdlusi saboteerima
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=64935062

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Baltic Air Policing
PostitusPostitatud: 08 Sept, 2012 19:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Veebr, 2005 21:50
Postitusi: 3614
Asukoht: Eesti
Nagu siis poolakate jutust selgus, läheb 48 F-16 hävitaja opereerimiseks vajaliku süsteemi toimimiseks vaja 2500 inimest....
Tsiteeri:
Lennukite ostuleingus nähakse ette USA poolne väljaõpe vaid 49 piloodile ja 183 inimesele tehnilisest personalist. Nagu te ise ütlesite, on kogu süsteemi teenindamiseks vaja 2500 inimest. Kas on võetud vastu otsused nende ettevalmistamiseks Poolas

Seega eskadrillile üle 700 näo.....
Võib siis rootslaste andmeid uskuda...
Tsiteeri:
ainus, mis ma suutsin praegu leida on, et rootsi hajutatud baasi toetusüksus (basbat 04) on 122 ohvitseri, 550 sõdurit, 42 tsivilisti ja see on mõeldud 1 hävitajaeskadrilli jaoks, ning vajadusel jaguneb üksus pooleks (poole eskadrilli jaoks?)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Baltic Air Policing
PostitusPostitatud: 08 Sept, 2012 19:31 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17756
Ei maksa nüüd nendest poola numbritest niiväga meie kontekstis leili minna, sest nemad aretasid/aretavad endale täielikku võimekust välja. Mis hõlmab ka mootorite ja lennukite täismahus komplekteerimist ja remonte jms. Nagu oli lugeda, käivad sinna sisse ka tehased jne. Sama eduga võib rootsude SAABi tehase rashva südamerahuga arvestada samuti Grippenite opereerimiseks vajaliku infra hulka. Samas aga on kuulda olnud plaanidest näiteks sellesama väljaõppekeskuse rajamist mitmete Euroopa riikide peale(mis ilmselgelt F-35 saabumisel ka teoks tehakse), kus ühte tüüpi lennukite operaatorid kulusid ühiselt kannavad.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Baltic Air Policing
PostitusPostitatud: 08 Sept, 2012 19:50 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Veebr, 2005 21:50
Postitusi: 3614
Asukoht: Eesti
Lemet kirjutas:
Ei maksa nüüd nendest poola numbritest niiväga meie kontekstis leili minna, sest nemad aretasid/aretavad endale täielikku võimekust välja. Mis hõlmab ka mootorite ja lennukite täismahus komplekteerimist ja remonte jms. Nagu oli lugeda, käivad sinna sisse ka tehased jne. Sama eduga võib rootsude SAABi tehase rashva südamerahuga arvestada samuti Grippenite opereerimiseks vajaliku infra hulka. Samas aga on kuulda olnud plaanidest näiteks sellesama väljaõppekeskuse rajamist mitmete Euroopa riikide peale(mis ilmselgelt F-35 saabumisel ka teoks tehakse), kus ühte tüüpi lennukite operaatorid kulusid ühiselt kannavad.


Keda siis tõsiselt võtta.....??
Kes annab täpsemad numbrid....
Siis ikka kogu süsteemi kohta..
Ok.
Põhjalik lähenemine poolele eskadrillile (4-6 masinat) on 300-350 nägu...
Mittepõhjalik, ehk kitsam/lihtsam/piiratum õhk-õhk võimekusega lüli siis äkki mingi 150-200 kärssa...
No selline seltskond (ca. 120-150 nägu) käibki Leedus nende lennukitega kaasas. Olenemata riigist.
Kõlab tõepäraselt...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Baltic Air Policing
PostitusPostitatud: 08 Sept, 2012 23:37 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17756
Tsiteeri:
Põhjalik lähenemine poolele eskadrillile (4-6 masinat) on 300-350 nägu...


Sõltub...Kas loeme eskadrilliga vältimatult seotuteks ka näiteks Ämari luuaoperaatorid. Ja lennujuhid. Selle seltskonna, kes saabuvate elektriautode laadimise eest vastutab. Ja keda kõiki me nii ehk naa peame ametis. Või siis siiski vaid need, kes tegelevad vahetult lennukite lendamise ja lennuks ettevalmistamisega. Elik piloodid, relvurid, tankijad jne.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Baltic Air Policing
PostitusPostitatud: 09 Sept, 2012 8:37 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Veebr, 2005 21:50
Postitusi: 3614
Asukoht: Eesti
Pole tähtis, keda sina, mina või mõni muu lennuväekauge inimene peab millegiga vältimatult seotuks....
Reaalsus on, et süsteem saaks toimuda, on vaja teatud arv inimesi.
Kindlasti kuulub sinna ka ports tegelasi, kes ise konkreetselt lennumasinat oma silmaga(lähedalt) ei näe ja näpuga ei puutu....
Kuid kelle olemasolu siiski vajalik on.
Siin jalgratast leiutada pole vaja ja miinimum on teada. Mingeid uusi standarteid meil kehtestada ei õnnestu.

Ei vea erinevad riigid ka Leetu kaasa suuri portsjoneid muidusööjaid.
Kui meie ei suuda taibata kõigi nende tegevusvälju ja näha nende kõigi otstarvet, on see ainult meie probleem...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Baltic Air Policing
PostitusPostitatud: 09 Sept, 2012 13:52 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Dets, 2011 23:10
Postitusi: 198
Tommy, rohkearvuline seltskond kõikvõimalikke lendamisega seotud asjapulkasid on värskelt ja kapitaalselt renoveeritud Ämari lennubaasis riigi palgal juba praegu olemas. Tuua pool eskadrilli kas või vanu F-4 sid ja võtta juurde mõnikümmend pilooti/tehnikut- ja oh imet, õhuväe mängimise asemel olekski õhuvägi. Praegu jääb osadest mõtteavaldustest mulje mulje et me oleme Amazonase tagused aborigeenid
kelledest mõni kõige rohkem ilma näinu on lausa lennukit oma kätega katsunud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Baltic Air Policing
PostitusPostitatud: 09 Sept, 2012 14:01 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Veebr, 2005 21:50
Postitusi: 3614
Asukoht: Eesti
piirivalvur kirjutas:
Tommy, rohkearvuline seltskond kõikvõimalikke lendamisega seotud asjapulkasid on värskelt ja kapitaalselt renoveeritud Ämari lennubaasis riigi palgal juba praegu olemas.


Maapealne teenindus on ka leedukatel olemas....
Jutt oli, et nende 4 lennukiga käib kaasas ka sadakond mitmesugust tegelast. Sõltumata riigist..
(Ja need pole ei lennujuhid, rajakoristajad ja muid abimehi. Seda teeb kohalik personal. On seal ka meie mehi)
Kui meie ei suuda taibata kõigi nende otstarvet, on see meie probleem...
Kuid ei tasu arvata, et meie(taolisel tasemel siiski pea olematud)kogemused lubavad meil sel tasemel hakkama saada kordades väiksema inimhulgaga. Pigem peaks see siis ju vastupidi olema...

Aga, et üht-teist meil juba olemas on, on muidugi ka tõsi...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 244 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt