veel midagi lenduritele...
Tere jälle!
Enne kui A-3 välja pakute, siis veenduge kas JG 54 omas üldse A-3? Ei omanud! Esimesed 1942 saadud masinad olid kõik juba A-4. Tegelikult on A-3 võimalik silmaga eristada ja seda relvastuse erinevuse tõttu, raskem on vahet teha A-1...A-3. Mul on vaidlusalune foto ka suurelt arvutis olemas ning sealt on 100% võimalik välja tuua, et tegu on A-4 ja 100% on kindel, et tegu on Raadi lennuväljaga. <-+- on eskaadri komandöri tähis, sellest järeldub: A. Mader lendas A-5 ja selle kamo erines tugevalt Bonini A-4 kamost. Mitmetest ajalooürikutest on teada, et Bonin käis suvel 1943 Tartus (varsti peale tagasiminekut löödi siiski kasti). Kuna tegu on eskaadri komandöri lennukiga, mark FW-190A-4 ja Raadi lennuväljaga, ei saa see olla Maderi ega kellegi kolmanda lennuk. Seda kinnitavad ka JG 54 ajalooraamat, mille on koostanud eskaadri esimene komandör Hannes Trautloft ja tuntud äss Ekkehard Bob ning firma Hasegawa mis pakkus välja mudeli versioonina ka Bonini Tartus 1943. Selline firma ei võta oma mudeli versioone lambist! Lisan fotole võrdlemiseks must-valged profiilid Bonini A-4(ülal) ja Maderi A-5(all), ehkki arvuti ei paku seda samat effekti toonide osas mida must-Valge foto aga vahe on kamost selgesti näha
Ja veel midagi "puust ette tehtuna"
Enne kui A-3 välja pakute, siis veenduge kas JG 54 omas üldse A-3? Ei omanud! Esimesed 1942 saadud masinad olid kõik juba A-4. Tegelikult on A-3 võimalik silmaga eristada ja seda relvastuse erinevuse tõttu, raskem on vahet teha A-1...A-3. Mul on vaidlusalune foto ka suurelt arvutis olemas ning sealt on 100% võimalik välja tuua, et tegu on A-4 ja 100% on kindel, et tegu on Raadi lennuväljaga. <-+- on eskaadri komandöri tähis, sellest järeldub: A. Mader lendas A-5 ja selle kamo erines tugevalt Bonini A-4 kamost. Mitmetest ajalooürikutest on teada, et Bonin käis suvel 1943 Tartus (varsti peale tagasiminekut löödi siiski kasti). Kuna tegu on eskaadri komandöri lennukiga, mark FW-190A-4 ja Raadi lennuväljaga, ei saa see olla Maderi ega kellegi kolmanda lennuk. Seda kinnitavad ka JG 54 ajalooraamat, mille on koostanud eskaadri esimene komandör Hannes Trautloft ja tuntud äss Ekkehard Bob ning firma Hasegawa mis pakkus välja mudeli versioonina ka Bonini Tartus 1943. Selline firma ei võta oma mudeli versioone lambist! Lisan fotole võrdlemiseks must-valged profiilid Bonini A-4(ülal) ja Maderi A-5(all), ehkki arvuti ei paku seda samat effekti toonide osas mida must-Valge foto aga vahe on kamost selgesti näha
Ja veel midagi "puust ette tehtuna"
Anton - horridoo!
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Saab küll! Sest kahe kahuriga versioon on tehase ametlik versioon ja fotol on ka ainult kaks kahurit ja "lühike nina". Ja edaspidi enam vaidlustesse ei lasku. Fotode identifitseerimine on minu igapäeva töö ja selles osas ei pöörduta minu poole mitte ainult Eestist vaid ka piiri tagant. Ja kordan veelkord ning viimast korda - fotol on Bonini A-4 Raadi lennuväljal, mida kinnitavad ka algallikas "JG 54 ajalugu" raamat ning Hasegawa oma mudeliga, mille algallikaks on olnud Peter Rodieke "Kennzeichnung des Flugzeugs die Bildunterschrift"
http://www.ipmsdeutschland.de/FirstLook ... 90A-4.html
http://www.ipmsdeutschland.de/FirstLook ... 90A-4.html
Anton - horridoo!
Luftwaffe kollektsioni lõpetuseks Eduardi 1/48 Bf-110C Sonderstaffelist GS 1, mis septembris 1941 osales operatsioonis Beowulf II Saaremaal. Kinokroonikas on olemas ka dok.filmi lõik kus sonderstaffeli Bf-110 ründab Sõrve tuletorni. Mudeli disainiks on eeskujuks võetud siinse kaasfoorumlase arvolv värviprofiil. Edaspidi juba punakotkastest.
Anton - horridoo!
Väga ilusad tööd. Kas sa teeks ühe sellise üldpildi ka kus kõik need eelnevalt presenteeritud lennukid korraga peal on. Oleks ilus sellist lennuväge näha.
Kaspar
Kaspar
Pakkuda võib filateeliat perioodist 1918-1941.
www.aiaimpeerium.ee
www.aiaimpeerium.ee
Vägev. Nüüd pead hakkama Raadi lennuvälja dioraami tegema
Pakkuda võib filateeliat perioodist 1918-1941.
www.aiaimpeerium.ee
www.aiaimpeerium.ee
No kui lennukiandja 1/48 kokku panna, siis tuleb omal majast välja kolida, sest võtab kogu ruumi ära ja kuraski sakermannid, ei jõudnudki oma lennukikandjat lõpuni valmis! Mida sa siin ikka teed veel!pigem ostma ühe lennukikandja ikka...
Aga jätkan teemat:
1941, kui sakslased Eestisse jõudsid, astus neile vastu Punalaevastiku hävituslennuväe polk nr. 13. Polgu kasutuses olid lennukid I-16, mis aeg-ajalt mõnele ennast täis Luftwaffe ässale ette jäid ja loomulikult ka alla kupatati. Siin siis Eduardi 1/48 mudel 13. IAP VVS KBF I-16.
Anton - horridoo!
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 47 külalist