Relvameistri abiga või täitsa ise
mul ka asjad väljast haljaks nühitud seespoolt saaks puhastada enne oksiidimist mõeldud puhastusvedelikuga,mis ainega kaasas.Ja peale oksiidi saab puhastada pudeliharjaga mis tupe sisse ideaalselt sobib?Millega aga siis sisemist osa tupel katta säilivuse huvides ja rooste vältimiseks kui kodus oksiidides seda teha ei saa?Kas siis kuskil seda tööstuslikult teha ei saa?
Eeldan, et tupe seestpoolt roostes ja kaldun arvama, et eelpuhastusvahend seda ei eemalda ja rooste peale oksiidi kandmine ei anna soovitud tulemust - st rooste jääb ikkagi aktiivseks ja ei teki ka korralikku oksiidi kihti. Lase tupe hoopis roosteleotus õli täis, lase seista, puhasta kasvõi pudeliharjaga, loputa lakibensiiniga seest puhtaks ja lase suts õli jälle konserveerimiseks sisse. Esimesi samme kuni loputamiseni korrata seni kuni rooste oluliselt enam ei määri. Ja loomulikult peaks eemaldama enne tupevedru, muidugi kui see seal on.
Minuni jõudes oli selline:
Peale mitmekordset gunblue nimelise tootega plägamist (peale kantud pintsliga ja maha pestud vana hambaharjaga) muutus selliseks:
Pärast oksiidiga katmise, veega pesemise ja korralikult kuivatamise protsessi tuleb kindlasti õliga sisse määrida ja ka siis on rebane ikkagi kerge tulema ning päris mitmeid kordi peab kogu kupatuse õlise kaltsuga üle käima enne kui roostekoll jäädavalt pidama saab.
Peale mitmekordset gunblue nimelise tootega plägamist (peale kantud pintsliga ja maha pestud vana hambaharjaga) muutus selliseks:
Pärast oksiidiga katmise, veega pesemise ja korralikult kuivatamise protsessi tuleb kindlasti õliga sisse määrida ja ka siis on rebane ikkagi kerge tulema ning päris mitmeid kordi peab kogu kupatuse õlise kaltsuga üle käima enne kui roostekoll jäädavalt pidama saab.
Värviga katmisel kasutatakse eeltöötlusena fosfateerimist, mis annab täiendava korrosioonikaitse ja suurendab adhesiooni (värvi nakkumist metallipinnaga).
Näiteks AKM viimistluseks oli nn. fosfaat-lakk-kate. Esmalt fosfateeriti detail soola "Mažef" lahuses ja seejärel värviti. Värvi kvaliteeti kontrolliti nii, et lasti keskmise jämedusega käiapuru ca 30 cm kõrguselt kontrollitavale pinnale pudeneda ja seejärel kaeti kontrollitav pind vasevitrioli lahusega. Pinnale ei tohtinud tekkida kollaseid vaselaigukesi.
Osa detaile ainult fosfateeriti, täiendava kaitse andis õli.
Fosfaapinnatkatet kasutati ka tervete relvade viimistlemisel. Näiteks Land-Leasega saadud Thompsoni püstolkuulipildujad olid fosfaatkattega.
Näiteks AKM viimistluseks oli nn. fosfaat-lakk-kate. Esmalt fosfateeriti detail soola "Mažef" lahuses ja seejärel värviti. Värvi kvaliteeti kontrolliti nii, et lasti keskmise jämedusega käiapuru ca 30 cm kõrguselt kontrollitavale pinnale pudeneda ja seejärel kaeti kontrollitav pind vasevitrioli lahusega. Pinnale ei tohtinud tekkida kollaseid vaselaigukesi.
Osa detaile ainult fosfateeriti, täiendava kaitse andis õli.
Fosfaapinnatkatet kasutati ka tervete relvade viimistlemisel. Näiteks Land-Leasega saadud Thompsoni püstolkuulipildujad olid fosfaatkattega.
Viimati muutis EOD, 09 Mär, 2008 10:23, muudetud 2 korda kokku.
Kood: Vali kõik
Näiteks Land-Leasega saadud Thompsoni püstolkuulipildujad olid fosfaatkattega.
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)
Stellung halten und sterben!!
Stellung halten und sterben!!
-
- Liige
- Postitusi: 144
- Liitunud: 28 Dets, 2004 11:32
- Asukoht: Wesenberg
- Kontakt:
Nojah, programmi täpne nimetus oli Lend-Lease Agreement, kuid eesti kõnekeeles on seda ikka "ländliisiks" nimetatud. Siit ka sellele hääldusele vastavalt kirjutamine. Selline sõnakuju on kirjanduses laialt levinud. Sellegipoolest häbenen.Halleluuja kirjutas: Vahemärkusena olgu veel öeldud, et programmi nimi oli lend end lease, ilmselt postituse autoril tegemist trükiveaga.
Mis seal ikka häbeneda, see vist foorumi uuendus - kirjavigade korrektor
Loodetavasti nüüd tekst liiga segane ei saanud aga eks siis korrigeerimis programm parandab
Aga nende rooste poolt tekitatud mustade aukudega oleks võinud siin teemas jätkata. Võid need vabalt oksiidiga üle tõmmata, kuskil eelnevas postituses mõtlesin pruuni roostet, kuigi ilmselt jääb oksiidi kihil võrreldes halja rauaga vahe sisse. Aga võib olla jääbki nii parem, st tekib ikka õige vana asja mulje ja kui oksiidi loogilistest piirkondadest veidi maha kulutada, peaks tulem päris hästi välja kukkuma. Ja härrastele kes nüüd kiirelt kärnaseid tääke oksiidma tormavad, et neid kaubandusvõrku paisata kui originaale, siis pean kahetsusega tõdema, et tulem jääb siiski kergesti eristatavaks originaal oksiidiga kaetud "orgist".sigalahe kirjutas:Paluks jälle teadjamate meeste abi.Mõnel taastataval asjal jäävad peale lõpliku lihvi ja poleerimist järele rooste söödud sügavamad musta värvi augukesed , nii 0,5-1.5 mm sügavad.Välja lihvida ei saa kuna ese kaotab propotsionaalsuse ja ei ole ka mõtet.Nüüd küsimus,kuidas saaks need kohad samuti haljaks kui eseme algupärane olek seda eeldab või kui eset on vaja oksiidida siis kas nendes mustades roostearmides jätkub oksiidi all roosteprotsess?
Loodetavasti nüüd tekst liiga segane ei saanud aga eks siis korrigeerimis programm parandab
Nonii, kestatõmmik omandatud tänu lahkele foorumikasutajale! Tänud!
Päike paistab jälle meie tänavas!
Enne tõmmiku paikapanekut soovitati sellest koopia teha, sest kurat teab... Mis materjal oleks hea? Päris suvalisest naelast vist ikka ei tee? Ise olen mõelnud kasutada tööriistaterast katkise lehtvõtme näol ntx.
Sakiline plaat, mis kelku muu krempli küljes hoiab, soovitati ka tagavaraks teha. Selle materjaliks pidi sobima jalgratta nn "siga" võti.
Mida asjatundjad arvavad?
On kuulda olnud kahest samasugusest juhtumist nagu mul. Kest lõhki ja tõmmik lennanud x suunas. Märksõnaks jällegi Lapua moon! Hakkan sellest ringiga mööda käima!
Päike paistab jälle meie tänavas!
Enne tõmmiku paikapanekut soovitati sellest koopia teha, sest kurat teab... Mis materjal oleks hea? Päris suvalisest naelast vist ikka ei tee? Ise olen mõelnud kasutada tööriistaterast katkise lehtvõtme näol ntx.
Sakiline plaat, mis kelku muu krempli küljes hoiab, soovitati ka tagavaraks teha. Selle materjaliks pidi sobima jalgratta nn "siga" võti.
Mida asjatundjad arvavad?
On kuulda olnud kahest samasugusest juhtumist nagu mul. Kest lõhki ja tõmmik lennanud x suunas. Märksõnaks jällegi Lapua moon! Hakkan sellest ringiga mööda käima!
Nimi on Basilio, kõuts Basilio!
Et tahad mingi abrasiivtööriistaga karastatud terasest "välja voolida"? Põhimõtteliselt võimalik. Tööriistaterasest peaks saama küll. Kruvid ja tihvtid on tavaliselt süsinikterasest 45 või 50. Valmistamisel tuleb sisenurgad ümardada, et ei hakkaks arenema praod.Basilio kirjutas: Enne tõmmiku paikapanekut soovitati sellest koopia teha, sest kurat teab... Mis materjal oleks hea? Päris suvalisest naelast vist ikka ei tee? Ise olen mõelnud kasutada tööriistaterast katkise lehtvõtme näol ntx.
Sakiline plaat, mis kelku muu krempli küljes hoiab, soovitati ka tagavaraks teha. Selle materjaliks pidi sobima jalgratta nn "siga" võti.
Kelgu kinnitusplaadiga ei juhtu midagi. Murdub ikka see detail, millest taandurvedru juhtvarras läbi käib.
Mõte oli jah, minifreesi kasutada, millele käib miljon erinevat otsikut.EOD kirjutas: Et tahad mingi abrasiivtööriistaga karastatud terasest "välja voolida"? Põhimõtteliselt võimalik. Tööriistaterasest peaks saama küll. Kruvid ja tihvtid on tavaliselt süsinikterasest 45 või 50. Valmistamisel tuleb sisenurgad ümardada, et ei hakkaks arenema praod.
Kelgu kinnitusplaadiga ei juhtu midagi. Murdub ikka see detail, millest taandurvedru juhtvarras läbi käib.
Usun et saan lulla tegemisega hakkama. Kui mitte esimese korraga, siis kolmandaga ikka!
Kelgu kinnitusplaadist niipalju et äkki olengi valesti aru saanud ja koopia tulebki teha hoopis taandurvedru plaadist.
Mis selle siis kogemuste põhjal ära lõhub? Kas liiga võimas moon või metalli väsimine?
Nimi on Basilio, kõuts Basilio!
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist