Raudteed
- tambovski volk
- Liige
- Postitusi: 177
- Liitunud: 09 Okt, 2005 18:34
- Asukoht: tallinn
- Kontakt:
Raudteed
Tekkis küsimus, et Koplis Paavli tn garaazide juures on jäljed kunagi seal olnud raudteest suunaga Puhangu tn garaazide tagune üle Kolde pst hullumaja poole,mis ajal see raudtee võis seal olla ja mille jaoks?
Oh, nõukaaja lõpul olid mõlemad harud pikalt olemas. Ehk siis Hiiu haru tegemise järel ei kiirustatud veel sugugi Kopli haru üles võtmast. Mäletan suurepäraselt Marxi (praegu - Sõle) tn ebatasaseid ülesõite üle paljude raudteede...alax kirjutas:See raudtee jooksis suunaga Mustamäe poole, seda mööda veeti masuuti Mustamäe katlamajale, edasi läks Astangu ladude ja Harku karjääri juurde.
Hiljem tehti Hiiult uus haru ja see vana raudtee võeti üles.
Valdo
[b][url=http://tinyurl.com/rattad]Eesti Jalgrattamuuseumi[/url][/b] looja ja eestvedaja
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk tn 9. Maist septembrini oleme avatud R,L,P 11-18, muul ajal kokkuleppel
Tutvustame jalgratta ajalugu eesti vaates, meie seitsmes saalis on välja üle 120 ratta
[b][url=http://tinyurl.com/rattad]Eesti Jalgrattamuuseumi[/url][/b] looja ja eestvedaja
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk tn 9. Maist septembrini oleme avatud R,L,P 11-18, muul ajal kokkuleppel
Tutvustame jalgratta ajalugu eesti vaates, meie seitsmes saalis on välja üle 120 ratta
kitsarööpmeline raudtee Ülemiste ääres
Juhtusin eile kõndima paralleelselt Vabaduse puiesteega Ülemiste järve ääres olevat aeda pidi ning järsku koitis, et see jalgrada on nöörsirge ning konstantse kõrgusega. Samuti on see tehtud kruusast - kas äkki ei ole see raudteetamm. Kahtlus sai kinnitust, kui jalgrada laskus Järve viadukti kandis alla ja tamm suundus edasi paremale, piirdeaia taha.
Et asi hakkas huvi pakkuma ja aed ei olnud kuigi pidev, siis suundusin aia sisse mööda tammi edasi. Tamm jätkus u. 100m. ning siis tuli kummaline konstruktsioon - süvend, mille küljele tundus raudteetamm käänduvat. Süvendi põhjas betoonist kaevud, mis olid suletud betoonplokkidega.
Et asi hakkas huvi pakkuma ja aed ei olnud kuigi pidev, siis suundusin aia sisse mööda tammi edasi. Tamm jätkus u. 100m. ning siis tuli kummaline konstruktsioon - süvend, mille küljele tundus raudteetamm käänduvat. Süvendi põhjas betoonist kaevud, mis olid suletud betoonplokkidega.
Raudtee
Tere
Tegemist endise Pärnu-Tallinna kitsarööpmelise raudtee tammiga. Tuli linna sisse sealt, kus sa seda kirjeldad ja edasi läbi Filtri tee ja Türnpuu tänava sadamasse.
Tegemist endise Pärnu-Tallinna kitsarööpmelise raudtee tammiga. Tuli linna sisse sealt, kus sa seda kirjeldad ja edasi läbi Filtri tee ja Türnpuu tänava sadamasse.
Sten
Re: Raudtee
Kuskil Ülemiste järve piirdeaedapidi raudteetamm?
Kuskil Ülemiste järve äärt pidi läks miski kindlusraudtee haru, mis käänas ümber Ülemiste järve Tapa raudtee ja järve vahelt kuskilt üle praeguse Tartu maantee ja lennuvälja kuhugi Lehmjasse.
Ei, ei ole see Pärnu raudtee tamm. Pärnu kitsas raudtee jooksis otse praeguse laia all kuni Liivani, edasi vahetult laiarööpmelise kõrval. Sadamasse läks kitsas otse Tallinn-Väikse jaamast viaduktiga üle Tapa laiarööpmelise - tõusev tamm oli seal kohas, kus praegu Tallinn-Väike suur depoo, üks silla paekivisammas on veel püsti. Kadrioru poole läks raudtee umbes praeguse uue Tehnika tänava kohal, poolelijäänud Tehnika tänava ots bussijaama poole on kitsaraudtee tammi sisse kaevatud. Sealt edasi läks raudtee siselinna kalmistu vahelt, bussijaamast mööda jne.Sten_Trt kirjutas:Tere
Tegemist endise Pärnu-Tallinna kitsarööpmelise raudtee tammiga. Tuli linna sisse sealt, kus sa seda kirjeldad ja edasi läbi Filtri tee ja Türnpuu tänava sadamasse.
Kuskil Ülemiste järve äärt pidi läks miski kindlusraudtee haru, mis käänas ümber Ülemiste järve Tapa raudtee ja järve vahelt kuskilt üle praeguse Tartu maantee ja lennuvälja kuhugi Lehmjasse.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
OK, seega mingi kindlusraudtee...
aga mis kummaline kaevudega süvend see selline on - täpselt raudtee-trajektoori peal. Raudtee pööras selle otsas järsult paremale (vähemalt nii tundus). Ei näinud ka et miskit oleks edasi suundunud.
Süvend oli u. paarkümmend meetrit lai ja u. 50m pikk. Kaevud olid selle ühes ääres ja u. poolemetrise läbimõõduga.
aga mis kummaline kaevudega süvend see selline on - täpselt raudtee-trajektoori peal. Raudtee pööras selle otsas järsult paremale (vähemalt nii tundus). Ei näinud ka et miskit oleks edasi suundunud.
Süvend oli u. paarkümmend meetrit lai ja u. 50m pikk. Kaevud olid selle ühes ääres ja u. poolemetrise läbimõõduga.
Lõik Kultuurimälestiste riiklikust registrist:
Peeter Suure Merekindluse maarinde idapoolseim tugipunkt, 12. positsioon, paiknes Irus. Positsioon ühendati kindluse raudteevõrguga Lasnamäe (Dvigateli) kitsarööpmelisest raudteejaamast. See tööstusraudtee ühines Veski-Postis (umbkaudu sadama ja kitsarööpmelise peajaama vahelise raudtee Härjapea jõe ületamisel) kitsarööpmelise tsiviilraudteega, mis oli integreeritud kindlusraudtee võrguga. Lasnamäe jaamast läks 12. positsioonini viiv raudtee kirdesse, hilisemast sõjaväelennuväljast põhja poolt mööda ning Vana-Narva maanteega rööbiti ida poole. Väo mõisa juures läks üks haru loodesse, Kose haubitsapatarei juurde. Peaharu läks läbi ühe sõjaväelinnaku (praeguse Iru hooldekodu kohal) üle Pirita jõe ning hargnes kaheks – põhja poole, linnaku teise osa ja tulevaste kindlusehitiste juurde ning lõuna poole, Lagedi mõisa kandis oleva patarei juurde. Üle Pirita jõe ehitati raudtee üleviimiseks sild. Seni on seda teatud üksnes raudteesillana, kuid sillasammaste ehitusviis lubab oletada, et peale raudtee pidi sealt ka jalg- või maantee läbi minema (või oli kavandatud läbi minema).
Peeter Suure Merekindluse maarinde idapoolseim tugipunkt, 12. positsioon, paiknes Irus. Positsioon ühendati kindluse raudteevõrguga Lasnamäe (Dvigateli) kitsarööpmelisest raudteejaamast. See tööstusraudtee ühines Veski-Postis (umbkaudu sadama ja kitsarööpmelise peajaama vahelise raudtee Härjapea jõe ületamisel) kitsarööpmelise tsiviilraudteega, mis oli integreeritud kindlusraudtee võrguga. Lasnamäe jaamast läks 12. positsioonini viiv raudtee kirdesse, hilisemast sõjaväelennuväljast põhja poolt mööda ning Vana-Narva maanteega rööbiti ida poole. Väo mõisa juures läks üks haru loodesse, Kose haubitsapatarei juurde. Peaharu läks läbi ühe sõjaväelinnaku (praeguse Iru hooldekodu kohal) üle Pirita jõe ning hargnes kaheks – põhja poole, linnaku teise osa ja tulevaste kindlusehitiste juurde ning lõuna poole, Lagedi mõisa kandis oleva patarei juurde. Üle Pirita jõe ehitati raudtee üleviimiseks sild. Seni on seda teatud üksnes raudteesillana, kuid sillasammaste ehitusviis lubab oletada, et peale raudtee pidi sealt ka jalg- või maantee läbi minema (või oli kavandatud läbi minema).
Veski post asus Tallinn-Sadama ja Tallinn-Väike jaamade vahel enamvähem siselinna kalmistu väravas, üks haru läks jah Kadriorgu teine pööras tagasi laiarööpmelise tee kõrvale ja läks Lasna jaama Ülemiste jaama kõrvale. Sealt edasi läksid jah harud Irusse ja Maardusse, ent Ülemiste järve äärsega see süsteem seotud pole olnud. Filtri tee kõrval on selle raudtee koht veel aimatav, mõni telefonipostki on veel alles. Edasi tuli ta tselluloosikombinaadi müüriäärt pidi ja läks edasi praeguse KIA autopoe ja endise Tallinna lihakombinaadi alt.
Huvitav raudteetamm tõesti, käesolevad kaardid näitavad mul, et Ülemiste-Rae-Lehmja raudtee algas Tallinn-Väiksest. Kui see alanuks Liivalt, siis oleks loogiliselt eelpildistatud raudteetamm osa sellest. Liivalt läks hoopis kagu poole raudtee läbi Raudalu Kurna ja Saust peale, seal on tamm hästi vaadeldav (Viljandi mnt ääres)
Huvitav raudteetamm tõesti, käesolevad kaardid näitavad mul, et Ülemiste-Rae-Lehmja raudtee algas Tallinn-Väiksest. Kui see alanuks Liivalt, siis oleks loogiliselt eelpildistatud raudteetamm osa sellest. Liivalt läks hoopis kagu poole raudtee läbi Raudalu Kurna ja Saust peale, seal on tamm hästi vaadeldav (Viljandi mnt ääres)
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Need pildid ei ole merekindluse raudteelt. Lehmja-Rae haru algas Tallinn-Väikse tsiviiljaama vastast, kus oli oma sõjaväejaam (jaamahoone praegu Auru 1B, mälestis nr 8722). Järve ääres läks tee umbes praeguse Järvevana tee trassil (see raudtee, mis ühendab Keila, Lelle ja Tapa raudteed, ehitati alles EW sõjaväe nõudmisel 1940 kevadel ja lõikas siis vana kitsarööpmelise trassi läbi)).
Tartu maantee pööras Mõigu (Pühapao) kõrtsi juures edelasse (praegu Vana-Tartu mnt), sõjaväeraudtee läks otse kagu poole. Ehk siis praegune sirge Tartu mnt on ehitatud osaliselt kitsarööpmelise trassile.
Kahjuks ehitas SRV Kinnisvara 2008. aastal suure laohoone kohta, kus raudtee eraldus praegusest suurest maanteest ja Rae poole suunduv raudtee pole enam maanteelt näha. Lao taga on raudtee täiesti olemas ja selle tamm on autoteena kasutatav.
Tartu maantee pööras Mõigu (Pühapao) kõrtsi juures edelasse (praegu Vana-Tartu mnt), sõjaväeraudtee läks otse kagu poole. Ehk siis praegune sirge Tartu mnt on ehitatud osaliselt kitsarööpmelise trassile.
Kahjuks ehitas SRV Kinnisvara 2008. aastal suure laohoone kohta, kus raudtee eraldus praegusest suurest maanteest ja Rae poole suunduv raudtee pole enam maanteelt näha. Lao taga on raudtee täiesti olemas ja selle tamm on autoteena kasutatav.
Tundub, et Maa-ameti ajalooliste kaartide rakenduses on midagi justkui olemas:
Hargnemispunkt:
Järvest edasi läheb niimoodi:
Detaile suuremalt, tundub, et minu kirjeldatud raudteetamm on tegelikult olnud lihtsalt tee. Või kulgeb tee kõrval ka raudteeharu? Ei saa eriti sotti.
Edit: tundub et sealt siiski läks raudteeharu. Vähemalt Battal.pri.ee kaart näitab, et sealt läks kitsarööpmeline kindlusraudtee Sausti kanti.
http://www.battal.pri.ee/suhfront/karty/vtoroi.html
Edit2: sorry ei lugenud hoolikalt juba enne ära toodud juttu. Üsna kindlalt võib vist nüüd väita, et tegu on Sausti haruga.
Hargnemispunkt:
Järvest edasi läheb niimoodi:
Detaile suuremalt, tundub, et minu kirjeldatud raudteetamm on tegelikult olnud lihtsalt tee. Või kulgeb tee kõrval ka raudteeharu? Ei saa eriti sotti.
Edit: tundub et sealt siiski läks raudteeharu. Vähemalt Battal.pri.ee kaart näitab, et sealt läks kitsarööpmeline kindlusraudtee Sausti kanti.
http://www.battal.pri.ee/suhfront/karty/vtoroi.html
Edit2: sorry ei lugenud hoolikalt juba enne ära toodud juttu. Üsna kindlalt võib vist nüüd väita, et tegu on Sausti haruga.
Sul on nüüd midagi sassis. Vaatad Tallinn-Väikse jaama kanti ja räägid Sausti harust. Ka Battali kaardil läheb Sausti haru Liiva jaamast, mis on tükk maad lõuna pool. Ja see, mida Sa jaamaks pead, on raudtee minemas läbi süvendi.
Verstakaardilt pole üldse mõtet kindlusraudteid otsida, kuna neid hakati umbes 1912 alles ehitama.
Verstakaardilt pole üldse mõtet kindlusraudteid otsida, kuna neid hakati umbes 1912 alles ehitama.
Verstakaartide 4-dal näidisel on hästi näha koht, kus Liiva jaama veel ei ole - sel ajal olnud peale TallinnVäikest järgmine jaam alles Kohilas. Viimasel näidisel on ka Tallinn-Väike jaam keset lagedat ja lai ühendustee Pärnu maanteega. Teemaksolnud raudteetammi koha peal pole mitte midagi neil kaartidel.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist