Henschel HS 126 (?) ja Palamuse v Patjala k 1941 suvel
Henschel HS 126 (?) ja Palamuse v Patjala k 1941 suvel
Lihtsalt ehk pole märgatud Arvi Liiva mälestuslugu:
http://www.maaleht.ee/?page=Elu&grupp=a ... ikkel=3365
Paberlehes on ka täpne kaart allakukkumiskohaga.
Kari, kas Sinu dokumentides on midagi leida selle kohta?
****
Samas võiks lugeda ka Ilmar Tammaru, "Lapsepõlv sõjasuvel"
http://www.maaleht.ee/?page=Elu&grupp=a ... ikkel=3366
(Kolmandal sõjapäeval põgenesime Vene lennukite kartuses suurde kuusemetsa varjule. Korraga tuli meie juurde võõras mees. Ta oli noorepoolne ja palja peaga, jalas säärikud ja kalifeed, seljas hallist impregneerriidest vihmamantel, kaenla all väike kohver.
Äkki ilmusid välja Kaave Eedi ja Leo ning Kurista Karla, nemad tundsid mehes kohe spiooni ära. Viisid selle venna kolmekesi Saksa väeossa. Seal poodi mees pikema jututa kuuse otsa. Maeti sama puu alla.)
http://www.maaleht.ee/?page=Elu&grupp=a ... ikkel=3365
Paberlehes on ka täpne kaart allakukkumiskohaga.
Kari, kas Sinu dokumentides on midagi leida selle kohta?
****
Samas võiks lugeda ka Ilmar Tammaru, "Lapsepõlv sõjasuvel"
http://www.maaleht.ee/?page=Elu&grupp=a ... ikkel=3366
(Kolmandal sõjapäeval põgenesime Vene lennukite kartuses suurde kuusemetsa varjule. Korraga tuli meie juurde võõras mees. Ta oli noorepoolne ja palja peaga, jalas säärikud ja kalifeed, seljas hallist impregneerriidest vihmamantel, kaenla all väike kohver.
Äkki ilmusid välja Kaave Eedi ja Leo ning Kurista Karla, nemad tundsid mehes kohe spiooni ära. Viisid selle venna kolmekesi Saksa väeossa. Seal poodi mees pikema jututa kuuse otsa. Maeti sama puu alla.)
Mälestused...
"See lennuk kukkus alla minu nina all, 24 juulil 1941, kui sakslased sisse tulid. ...Patjala lennuki lugu toimus Peipsiääre koti likvideerimisel. Mäletan, et siis käis luurelennuk või vaatluslennuk iga päev kaks korda siitkandist üle. Ja nii täpselt, et võisid kasvõi kella kontrollida. Tuli kell 10.00 ja läks tagasi kell 12. Pealelõunal tuli jälle.
Ühel päeval olime isaga heinamaal, hakkasime just koormat peale panema. Oli pilves. Lennuk tuli otse meie peale, nii,et sain lendurile näkku vaadata. Suitsu igatahes taga ei olnud. Mees oli poolest saati näha ja tal olid prillid ees. Oli arusaadav, et ta kangutas midagi jõuga ja lennuk pööras üle pea ja kukkus meist 150 m eemale metsa. Seal oli oma 6 m paksune turbakiht. Meie läksime kohale nii vahetult, et puude otsast tuli veel tükke kolinal alla..."
"See lennuk kukkus alla minu nina all, 24 juulil 1941, kui sakslased sisse tulid. ...Patjala lennuki lugu toimus Peipsiääre koti likvideerimisel. Mäletan, et siis käis luurelennuk või vaatluslennuk iga päev kaks korda siitkandist üle. Ja nii täpselt, et võisid kasvõi kella kontrollida. Tuli kell 10.00 ja läks tagasi kell 12. Pealelõunal tuli jälle.
Ühel päeval olime isaga heinamaal, hakkasime just koormat peale panema. Oli pilves. Lennuk tuli otse meie peale, nii,et sain lendurile näkku vaadata. Suitsu igatahes taga ei olnud. Mees oli poolest saati näha ja tal olid prillid ees. Oli arusaadav, et ta kangutas midagi jõuga ja lennuk pööras üle pea ja kukkus meist 150 m eemale metsa. Seal oli oma 6 m paksune turbakiht. Meie läksime kohale nii vahetult, et puude otsast tuli veel tükke kolinal alla..."
-
- Liige
- Postitusi: 312
- Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
- Asukoht: Espoo, Soome
- Kontakt:
Re: Henschel HS 126 (?) ja Palamuse v Patjala k 1941 suvel
Tere!Estoloog kirjutas:Lihtsalt ehk pole märgatud Arvi Liiva mälestuslugu:
http://www.maaleht.ee/?page=Elu&grupp=a ... ikkel=3365
Paberlehes on ka täpne kaart allakukkumiskohaga.
Kari, kas Sinu dokumentides on midagi leida selle kohta?
See postitus on kahe silma vahele jäänud. Aasta 1941, eriti suve kohta mul allikaid ei ole. Näiteks see Summarische Verluste on arhiivides vist olemas alles alates aastast 1942.
Kari
"...Järgmisel hommikul olid sakslased kohal. Isa rääkis valgete pagunitega koloneli masti mehele ära, mis nägi. Sakslased püüdsid kraanaga lennukit välja võtta, kui said kätte vaid lennuki saba ja sealt seest koera. Vene vangid pandi kaevama ja selgus, et lennuk oli 6 m sügavuses otsapidi savi sees. Vesi tuli sisse ja kaevamaine jäi pooleli Pandi ristid ja tehti hauakääpad...
See oli tavaline kaheistmeline saksa tsiviillennuk. Nägi küll Fieseler Storchi moodi välja, kuid oli veel väiksem.
See oli tavaline kaheistmeline saksa tsiviillennuk. Nägi küll Fieseler Storchi moodi välja, kuid oli veel väiksem.
Hs 126 kaotused Eestis huvitavad mindki
Kusagil teemas kunagi juba juttu olnud, aga kordamine ei tee vast liiga. Kunagi sai ostetud eBay.de pealt mõned Viljandi lennuväljal tehtud pildid, kus Hs 126 peal. Tegemist siis ilmselt 4.(H)/Aufkl. Gr. 21 lennukitega, mis 1941. a. juulis seal baseerusid. Täpsemalt - juuli alguses. Sama kuu lõpupoole oldi juba Jõgeval.
Üksuse liikumine Eestis ww2.dk andmetel:
Fellin, 7. 1941
Jogeva, 7. 1941 - 8. 1941
Oesel(?), 10. 1941
http://www.ww2.dk/air/recon/aufklg21.html
Miks üksuse kaotused huvi pakuvad. Pakis oli ka ühe Oberfeldwebeli foto, mille taha oli kirjutatud "Ofw Kuldart, vermisst". Rinnas EK I, lendurimärk, veel mingi märk ja mingi ordeni lindilõige. Pilt pole väga terav ning suuruselt veerand postkaarti, märkide tuvastamine pole just kõige lihtsam töö.
Ei ole muidugi mingit kindlust, et Ofw Kuldart just Eesti kohal kaduma läks, mitte varem ega hiljem. Aga huvitav oleks teada ikka...
Kusagil teemas kunagi juba juttu olnud, aga kordamine ei tee vast liiga. Kunagi sai ostetud eBay.de pealt mõned Viljandi lennuväljal tehtud pildid, kus Hs 126 peal. Tegemist siis ilmselt 4.(H)/Aufkl. Gr. 21 lennukitega, mis 1941. a. juulis seal baseerusid. Täpsemalt - juuli alguses. Sama kuu lõpupoole oldi juba Jõgeval.
Üksuse liikumine Eestis ww2.dk andmetel:
Fellin, 7. 1941
Jogeva, 7. 1941 - 8. 1941
Oesel(?), 10. 1941
http://www.ww2.dk/air/recon/aufklg21.html
Miks üksuse kaotused huvi pakuvad. Pakis oli ka ühe Oberfeldwebeli foto, mille taha oli kirjutatud "Ofw Kuldart, vermisst". Rinnas EK I, lendurimärk, veel mingi märk ja mingi ordeni lindilõige. Pilt pole väga terav ning suuruselt veerand postkaarti, märkide tuvastamine pole just kõige lihtsam töö.
Ei ole muidugi mingit kindlust, et Ofw Kuldart just Eesti kohal kaduma läks, mitte varem ega hiljem. Aga huvitav oleks teada ikka...
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
Üks Oese asub ca 1,5 km Vana- Vigalast Kivi - Vigala poole, Raplamaal, teine asub Libatse kandis Pärnumaal.
http://kaart.otsing.delfi.ee/
http://kaart.otsing.delfi.ee/
Kindlasti pole tegemist sama otsitava kohaga.Anonymus kirjutas:Üks Oese asub ca 1,5 km Vana- Vigalast Kivi - Vigala poole, Raplamaal, teine asub Libatse kandis Pärnumaal.
http://kaart.otsing.delfi.ee/
Oesel on saksa keeles Saaremaa.
Kel huvi saab siit vaadata:
http://et.wikipedia.org/wiki/Eesti_saks ... _kohanimed
Kel huvi saab siit vaadata:
http://et.wikipedia.org/wiki/Eesti_saks ... _kohanimed
Ise küsin, ise vastan teema
Venelased riputasid kusagilt "laenatud" Hs 126 kaotuste listi üles airwar.ru peale.
http://www.airwar.ru/history/av2ww/axis ... 6loss.html
Sealt välja korjatult 4.(H)/21 kaotused sõja algusest peale
kuupäev - koht - põhjus - s/n ja tähis - vigastuse % - + langenud = haavatud v teadmata kadunud
22.06.41 - Rogožnitsa - lahingvigastus - folgt - folgt - + Olt. Kraus H., Bo.; = Fw. Kunze W., F.; Uffz. Schone K., F.
29.06.41 - Šiauliai lähistel - hädamaandumine - 4206 - 70% -
04.08.41 - Jõgeva - põhjus ? - 3078 (P2+CM) - 100% - + Ofw. Kaldert A., Bo.; Uffz. Reinert H., F.
06.08.41 - Järva-Jaani - hävituslennuki rünnak - 4143 - 100% - + Lt. Wolff G., Bo.; Uffz. Gessner F., F.
11.09.41 - Ropsko (?) lähedal - hävituslennuki rünnak - 4243 (P...+AM) - 100% - v. Lt. Petersen J., Bo.; Uffz. Weiss H., F.
22.09.41 - Keilme - hävituslennuki rünnak - 4255 - 100% - + Lt. Eder W., Bo.; Gefr. Rosenfeld E., F.
Noh, mina vähemalt "leidsin" oma Ofw Kuldart (kes ilmselt = Ofw Kaldert) üles.
Venelased riputasid kusagilt "laenatud" Hs 126 kaotuste listi üles airwar.ru peale.
http://www.airwar.ru/history/av2ww/axis ... 6loss.html
Sealt välja korjatult 4.(H)/21 kaotused sõja algusest peale
kuupäev - koht - põhjus - s/n ja tähis - vigastuse % - + langenud = haavatud v teadmata kadunud
22.06.41 - Rogožnitsa - lahingvigastus - folgt - folgt - + Olt. Kraus H., Bo.; = Fw. Kunze W., F.; Uffz. Schone K., F.
29.06.41 - Šiauliai lähistel - hädamaandumine - 4206 - 70% -
04.08.41 - Jõgeva - põhjus ? - 3078 (P2+CM) - 100% - + Ofw. Kaldert A., Bo.; Uffz. Reinert H., F.
06.08.41 - Järva-Jaani - hävituslennuki rünnak - 4143 - 100% - + Lt. Wolff G., Bo.; Uffz. Gessner F., F.
11.09.41 - Ropsko (?) lähedal - hävituslennuki rünnak - 4243 (P...+AM) - 100% - v. Lt. Petersen J., Bo.; Uffz. Weiss H., F.
22.09.41 - Keilme - hävituslennuki rünnak - 4255 - 100% - + Lt. Eder W., Bo.; Gefr. Rosenfeld E., F.
Noh, mina vähemalt "leidsin" oma Ofw Kuldart (kes ilmselt = Ofw Kaldert) üles.
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
Artikkel jalutab - http://paber.maaleht.ee/?page=Elu&grupp ... ikkel=3365
Tõesti ise küsid ja ise vastad Küsimärk lennuki kaotuse põhjuse lahtris on ka sobiv - lennuk tegi lihtsalt "lambist" järsu manöövri, kaotas lennuvõime ja põrutas püstloodis sohu, kus nad senimaani imestavad, et korraga nii pimedaks läks! Aitäh info eest!Ei ole muidugi mingit kindlust, et Ofw Kuldart just Eesti kohal kaduma läks, mitte varem ega hiljem. Aga huvitav oleks teada ikka...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist