Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
mutionu
Liige
Postitusi: 1467
Liitunud: 08 Nov, 2005 15:52
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas mutionu »

Kas soolo või korviga?
Küsimus selline kuna minu arvamust pidi sobib härrasmehele vene rataste seast ainult see, mille töömaht üle 500 kuubiku. Kui soolo siis otsi miilitsa Uraali, kui korviga siis on valik suurem.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2620
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Postitus Postitas vanahalb »

IZ-49, see millel käike paagi pealt käega vahetatakse. See jalapedaal viska minema.
Aga ega ma pole ühegi teisega eriti sõitnudki.
potentate
Liige
Postitusi: 354
Liitunud: 29 Dets, 2005 11:22
Kontakt:

Postitus Postitas potentate »

Hetkel ei ole oluline kas soolo või korviga, pigem kvaliteeti. Olen kuulnud, et 80 ndate lõpu ja 90ndate alguse masinad on kohutavad. Samas on need liiga noored masinad ikkagi.
Üle 500 võiks kindlasti olla.

Kuidas seda miilitsa uraali leida?
Kust vene rataste mudeleid ja muud infot leida?
plekkpea
Liige
Postitusi: 1775
Liitunud: 03 Nov, 2005 21:30
Asukoht: Harju
Kontakt:

Postitus Postitas plekkpea »

Hea kui "emmi" leiad, sest enamus Ural-id põtra maha müüdud valuutaaja käigus.
Huvitun maisest rasketehnikast.
potentate
Liige
Postitusi: 354
Liitunud: 29 Dets, 2005 11:22
Kontakt:

Postitus Postitas potentate »

m-72 või 71 oleks ilus leid küll.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Viimased nõukaaegsed Uralid olid küll väga viletsa kvaliteediga. Enda 1991.a. IMZ 8-l tuli kõik raami keevitused üle käia ja väntvõll koos hoorattaga vahetada. Lihtsalt hooratta polt oli korralikult pingutamata. :evil:
Kvaliteedi poolest olid Kiievis toodetud Dneprid tegelikult paremad, sest KMZ oli numbritehas, mis valmistas sõjaväemootorrattaid MV ja laiatarberattaid. Irbitis valmistati miilitsa, krossi- ja laiatarberattaid. Teatavasti said aga numbritehased parema kvaliteediga metalli, tööpinke... Ja ka kvaliteedikontroll oli kõvem.
Sellegipoolest on Ural kuidagi hingelähedasem ja "põdrad" võivad vähemalt minu omast suu puhtaks pühkida. 8)
plekkpea
Liige
Postitusi: 1775
Liitunud: 03 Nov, 2005 21:30
Asukoht: Harju
Kontakt:

Postitus Postitas plekkpea »

EOD kirjutas: ja "põdrad" võivad vähemalt minu omast suu puhtaks pühkida. 8)
igati tervitatav suhtumine! Mu külas tean mitut meest, kes tol ajal vahetas Finluksi teleka vastu korviga ratta. Ise ihusin hammast ühe Iž-49 peale, kuid, suguvõsa oli kõvem ja libises käest. Nüüd üks R-35 terendab tunneli lõpus.
Huvitun maisest rasketehnikast.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Tuttavad sebisid vahepeal endale korrastamiseks vanu Urale Venemaalt, Eestist polevat enam odava hinnaga suurt midagi leida. Ja mingid rattad nad sealt ka said. Millega nüüd naiste suureks "röömuks" õhtuti aega sisustavad
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Mõmps
Liige
Postitusi: 467
Liitunud: 11 Mär, 2009 13:39
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Mõmps »

Vast ei oleks kõige halvem variant ka mõni vanema aastakäigu IZ-56, need sellised ühesilindrilised, mõnusa rahuliku käiguga massinad, kuigi neid vist kah juba raske leida.
Kõigi maade proletaarlased,palun ärge enam kunagi ühinege.
Treimani muuseumimaja :wink:
Aleks
Liige
Postitusi: 695
Liitunud: 14 Okt, 2005 18:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aleks »

K-750, endal 1964.aasta väljalase ja igati rahul.
Olen huvitatud Kaitseliidu ja Kaitseväe rinnamärkidest, autasudest, dokumentidest ja sümboolikast 1918 - 1940. Võimalik erinevad variandid - ost, vahetus jne. Telefon 5092935.
-marek-
Uudistaja
Postitusi: 19
Liitunud: 28 Dets, 2007 18:46
Kontakt:

Postitus Postitas -marek- »

Kui soov saada suurt ratast, siis soovitaks K750 v. K750M, näeb minuarvates eranditult stiilseim ja uuniklikum välja uuema-aja emmilistest. Ja neid veel liigub ja täitsa taastavas korras, mida ei saa öelda enam õige M-72 kohta, vähemalt on hinna ja seisukorra suhe juba hoopis teine 72 puhul.

Kui nii suurt masinat ei taha, siis on järgmine Iž, kui arvestada ainult Nõukogude Venemaa toodangut, endal `69 aasta Jup 2K, viimane Iž 56-liku paagi ja küljekarpidega masin Edasi Jup/Plan 3-d tulid juba uue paagi ja küljekarpidega-kandilisemad, mulle ei meeldi enam eriti.

Edasi tulevad 175ccm Kovrevtsid ja Voshodid. Alates `74 aastast hakati plastikut tarvitama ja kandilisemaks muutuma Voshod 2M puhul, kuhumaani on minuarvates veel stiilsed vanamoodsa väljanägemisega masinad.

Siis juba 125 ccm, millest oleks stiilne vast, K-55/58, Moskva M1A ja Minsk M1M, mis veel põhimõtselt ennesõja 125 ccm DKW koopiad.

Vastupidavus on just selline nagu sa ise ratta kokku paned, kui kõik ülekäidud ja korda tehtud siis masin ka kestab, sest tead, mis sees on. Kui mootori sisu avastamata maa, siis ei või kunagi teada kuhumaani välja viib.

Mõtekas oleks minu arvamust järgi selline masin, mis endale kõige rohkem meeldib, sest tööd tuleb palju. Kindlasti kui masin/masinaklass välja valitud tuleks enne uurida, millised osad on spetsiifilised ja kõige väärtuslikumad, mis tooriku "hinna" määravad- nende olemasolu, korrasolek. Kindlasti on üks väärtuslikumaid asju hästi säilinud kroompind, mille taastamine on suur peavalu ja tööd tellides kallis.

Kindlasti ei tasu tooriku ostmisel koonerdada, vaid valida parim(mõistuse piires muidugi) pakutav isend, sest tööd, aega ja raha läheb sinna sisse palju-palju rohkem kui planeeritud või mõeldud ning mida parem toorik, seda parem tulemus. Majanduslikult ei tasu vana ratta ehitamine kunagi ära, see ikka väga kulukas hobi eneseteostuseks.

Soovitan uurida www.vanatehnika.ee lehel olevaid projekte, mis annavad ettekujutust eesootavatest asjadest.

Aga kui huvi ja pealehakkamist on siis edu!
Kasutaja avatar
kangelaspioneer
Liige
Postitusi: 1044
Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Postitus Postitas kangelaspioneer »

Soovitan seda teemat uurida forum.automoto.ee. Kõigepealt on seal päevadeks ja nädalateks lugemist, mis on mis. Soovitan enne ostmist teemasse süveneda , samuti võimaluse korral erinevaid masinaid näppida. Siis on lootust, et esimene projekt ei lähe tulemiga võrreldes mõttetult kalliks ning samuti ei võeta teostamatut ülesannet, mis tehnikahuvile pärssivalt võiks mõjuda.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1056
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Postitus Postitas isakene »

Üle 500 peale emmiliste midagi valida ei ole. Ja lollikindlaim ning stiilseim neist kindlasti M72/K750 ehk BMW kõige otsesemad ja vähem moditud järeltulijad. Hea otsimise korral leiab veel täitsa kenasid isendeid.

Kel asja vastu sügavam huvi, mingu leheküljele www.biker.ee ning kasutagu otsingut, seal on nendest väga palju juttu tehtud. Kui on mingi konkreetsem küsimus, millele vastust ei leia, tasub alati küsida, sel lehel käib palju oma ala asjatundjaid ja fanaatikuid.

Kel vaja peaks olema, on mul hetkel pakkuda K750 ja Ural korras mootorid ning veel mõningat mudru neile aparaatidele.
Kasutaja avatar
ottojama
Liige
Postitusi: 329
Liitunud: 27 Dets, 2005 9:42
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas ottojama »

Mina alustaksin algusest.

Pilt

Just see magnetoga ja sileda peaga mootor peab olema, mitte hilisem genekaga ja püstribilise peaga.
------------8<--------------
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

ottojama kirjutas:Mina alustaksin algusest.
Pole see nii algus midagi. Kui päris algus kõrvale jätta, siis laiemalt levinud 98 ccm K-1B "Kievljanin" ja 125 ccm M-1A ning 350 ccm Iž-350 olid ju Saksamaalt koos tehaste sisseseade ja dokumentatsiooniga röövitud Wanderer ja DKW.
Muuseas, ega kellelgi K-1B juppe ei vedele? Laternat ja pakiraami koos küljekarpidega oleks vaja, samuti spidomeetri klaasi võru.
Pole küll ostu-müügi rubriigis, kuid ehk andestatakse. :oops:
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist