Autotehnikateema
Viimased nõukaaegsed Uralid olid küll väga viletsa kvaliteediga. Enda 1991.a. IMZ 8-l tuli kõik raami keevitused üle käia ja väntvõll koos hoorattaga vahetada. Lihtsalt hooratta polt oli korralikult pingutamata.
Kvaliteedi poolest olid Kiievis toodetud Dneprid tegelikult paremad, sest KMZ oli numbritehas, mis valmistas sõjaväemootorrattaid MV ja laiatarberattaid. Irbitis valmistati miilitsa, krossi- ja laiatarberattaid. Teatavasti said aga numbritehased parema kvaliteediga metalli, tööpinke... Ja ka kvaliteedikontroll oli kõvem.
Sellegipoolest on Ural kuidagi hingelähedasem ja "põdrad" võivad vähemalt minu omast suu puhtaks pühkida.
Kvaliteedi poolest olid Kiievis toodetud Dneprid tegelikult paremad, sest KMZ oli numbritehas, mis valmistas sõjaväemootorrattaid MV ja laiatarberattaid. Irbitis valmistati miilitsa, krossi- ja laiatarberattaid. Teatavasti said aga numbritehased parema kvaliteediga metalli, tööpinke... Ja ka kvaliteedikontroll oli kõvem.
Sellegipoolest on Ural kuidagi hingelähedasem ja "põdrad" võivad vähemalt minu omast suu puhtaks pühkida.
igati tervitatav suhtumine! Mu külas tean mitut meest, kes tol ajal vahetas Finluksi teleka vastu korviga ratta. Ise ihusin hammast ühe Iž-49 peale, kuid, suguvõsa oli kõvem ja libises käest. Nüüd üks R-35 terendab tunneli lõpus.EOD kirjutas: ja "põdrad" võivad vähemalt minu omast suu puhtaks pühkida.
Huvitun maisest rasketehnikast.
Kui soov saada suurt ratast, siis soovitaks K750 v. K750M, näeb minuarvates eranditult stiilseim ja uuniklikum välja uuema-aja emmilistest. Ja neid veel liigub ja täitsa taastavas korras, mida ei saa öelda enam õige M-72 kohta, vähemalt on hinna ja seisukorra suhe juba hoopis teine 72 puhul.
Kui nii suurt masinat ei taha, siis on järgmine Iž, kui arvestada ainult Nõukogude Venemaa toodangut, endal `69 aasta Jup 2K, viimane Iž 56-liku paagi ja küljekarpidega masin Edasi Jup/Plan 3-d tulid juba uue paagi ja küljekarpidega-kandilisemad, mulle ei meeldi enam eriti.
Edasi tulevad 175ccm Kovrevtsid ja Voshodid. Alates `74 aastast hakati plastikut tarvitama ja kandilisemaks muutuma Voshod 2M puhul, kuhumaani on minuarvates veel stiilsed vanamoodsa väljanägemisega masinad.
Siis juba 125 ccm, millest oleks stiilne vast, K-55/58, Moskva M1A ja Minsk M1M, mis veel põhimõtselt ennesõja 125 ccm DKW koopiad.
Vastupidavus on just selline nagu sa ise ratta kokku paned, kui kõik ülekäidud ja korda tehtud siis masin ka kestab, sest tead, mis sees on. Kui mootori sisu avastamata maa, siis ei või kunagi teada kuhumaani välja viib.
Mõtekas oleks minu arvamust järgi selline masin, mis endale kõige rohkem meeldib, sest tööd tuleb palju. Kindlasti kui masin/masinaklass välja valitud tuleks enne uurida, millised osad on spetsiifilised ja kõige väärtuslikumad, mis tooriku "hinna" määravad- nende olemasolu, korrasolek. Kindlasti on üks väärtuslikumaid asju hästi säilinud kroompind, mille taastamine on suur peavalu ja tööd tellides kallis.
Kindlasti ei tasu tooriku ostmisel koonerdada, vaid valida parim(mõistuse piires muidugi) pakutav isend, sest tööd, aega ja raha läheb sinna sisse palju-palju rohkem kui planeeritud või mõeldud ning mida parem toorik, seda parem tulemus. Majanduslikult ei tasu vana ratta ehitamine kunagi ära, see ikka väga kulukas hobi eneseteostuseks.
Soovitan uurida www.vanatehnika.ee lehel olevaid projekte, mis annavad ettekujutust eesootavatest asjadest.
Aga kui huvi ja pealehakkamist on siis edu!
Kui nii suurt masinat ei taha, siis on järgmine Iž, kui arvestada ainult Nõukogude Venemaa toodangut, endal `69 aasta Jup 2K, viimane Iž 56-liku paagi ja küljekarpidega masin Edasi Jup/Plan 3-d tulid juba uue paagi ja küljekarpidega-kandilisemad, mulle ei meeldi enam eriti.
Edasi tulevad 175ccm Kovrevtsid ja Voshodid. Alates `74 aastast hakati plastikut tarvitama ja kandilisemaks muutuma Voshod 2M puhul, kuhumaani on minuarvates veel stiilsed vanamoodsa väljanägemisega masinad.
Siis juba 125 ccm, millest oleks stiilne vast, K-55/58, Moskva M1A ja Minsk M1M, mis veel põhimõtselt ennesõja 125 ccm DKW koopiad.
Vastupidavus on just selline nagu sa ise ratta kokku paned, kui kõik ülekäidud ja korda tehtud siis masin ka kestab, sest tead, mis sees on. Kui mootori sisu avastamata maa, siis ei või kunagi teada kuhumaani välja viib.
Mõtekas oleks minu arvamust järgi selline masin, mis endale kõige rohkem meeldib, sest tööd tuleb palju. Kindlasti kui masin/masinaklass välja valitud tuleks enne uurida, millised osad on spetsiifilised ja kõige väärtuslikumad, mis tooriku "hinna" määravad- nende olemasolu, korrasolek. Kindlasti on üks väärtuslikumaid asju hästi säilinud kroompind, mille taastamine on suur peavalu ja tööd tellides kallis.
Kindlasti ei tasu tooriku ostmisel koonerdada, vaid valida parim(mõistuse piires muidugi) pakutav isend, sest tööd, aega ja raha läheb sinna sisse palju-palju rohkem kui planeeritud või mõeldud ning mida parem toorik, seda parem tulemus. Majanduslikult ei tasu vana ratta ehitamine kunagi ära, see ikka väga kulukas hobi eneseteostuseks.
Soovitan uurida www.vanatehnika.ee lehel olevaid projekte, mis annavad ettekujutust eesootavatest asjadest.
Aga kui huvi ja pealehakkamist on siis edu!
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Soovitan seda teemat uurida forum.automoto.ee. Kõigepealt on seal päevadeks ja nädalateks lugemist, mis on mis. Soovitan enne ostmist teemasse süveneda , samuti võimaluse korral erinevaid masinaid näppida. Siis on lootust, et esimene projekt ei lähe tulemiga võrreldes mõttetult kalliks ning samuti ei võeta teostamatut ülesannet, mis tehnikahuvile pärssivalt võiks mõjuda.
Üle 500 peale emmiliste midagi valida ei ole. Ja lollikindlaim ning stiilseim neist kindlasti M72/K750 ehk BMW kõige otsesemad ja vähem moditud järeltulijad. Hea otsimise korral leiab veel täitsa kenasid isendeid.
Kel asja vastu sügavam huvi, mingu leheküljele www.biker.ee ning kasutagu otsingut, seal on nendest väga palju juttu tehtud. Kui on mingi konkreetsem küsimus, millele vastust ei leia, tasub alati küsida, sel lehel käib palju oma ala asjatundjaid ja fanaatikuid.
Kel vaja peaks olema, on mul hetkel pakkuda K750 ja Ural korras mootorid ning veel mõningat mudru neile aparaatidele.
Kel asja vastu sügavam huvi, mingu leheküljele www.biker.ee ning kasutagu otsingut, seal on nendest väga palju juttu tehtud. Kui on mingi konkreetsem küsimus, millele vastust ei leia, tasub alati küsida, sel lehel käib palju oma ala asjatundjaid ja fanaatikuid.
Kel vaja peaks olema, on mul hetkel pakkuda K750 ja Ural korras mootorid ning veel mõningat mudru neile aparaatidele.
Pole see nii algus midagi. Kui päris algus kõrvale jätta, siis laiemalt levinud 98 ccm K-1B "Kievljanin" ja 125 ccm M-1A ning 350 ccm Iž-350 olid ju Saksamaalt koos tehaste sisseseade ja dokumentatsiooniga röövitud Wanderer ja DKW.ottojama kirjutas:Mina alustaksin algusest.
Muuseas, ega kellelgi K-1B juppe ei vedele? Laternat ja pakiraami koos küljekarpidega oleks vaja, samuti spidomeetri klaasi võru.
Pole küll ostu-müügi rubriigis, kuid ehk andestatakse.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 81 külalist