Algaja mudelihuviline vajab abi
-
- Liige
- Postitusi: 52
- Liitunud: 06 Okt, 2009 21:06
- Kontakt:
Ma proovin siis midagi siia üles ka riputada:
Roomikute kokkupanek jäi sellepärast pooleli ,et vanaisa ütles mulle peale 5 tundi mässamist: "Pea vahet ka veits!" Kuna vanemaid inimesi tuleb kuulata, tegin lõpuks pausi.
Mis on teie arvamus? Mida võiksin muuta või parandada? Pildil näete ka ,mis viili ma alustuseks kasutasin,et neid restide liiteosi juppidelt maha viilida. Kuidas saaksin muidu ära kraabitud kohti tuleviku tööde peal veits ilusamaks muuta? Ootan teie kriitilisi ütlusi!
Roomikute kokkupanek jäi sellepärast pooleli ,et vanaisa ütles mulle peale 5 tundi mässamist: "Pea vahet ka veits!" Kuna vanemaid inimesi tuleb kuulata, tegin lõpuks pausi.
Mis on teie arvamus? Mida võiksin muuta või parandada? Pildil näete ka ,mis viili ma alustuseks kasutasin,et neid restide liiteosi juppidelt maha viilida. Kuidas saaksin muidu ära kraabitud kohti tuleviku tööde peal veits ilusamaks muuta? Ootan teie kriitilisi ütlusi!
ööö, vabandan vahele mögisemast, aga liivapaber 400 võiks ikka jääda 1:1 mastaabis tankide jaoks. liivapaber 1000 on tundunud kohasem kuidagi...Pindade jaoks kasuta liivapabereid - 400,800 jne
https://www.facebook.com/panzerwerke
Bitte kommen sie in nach käsikaudu, aber vorsicht: esikus on dunkel ja tulistatakse !
-
- Liige
- Postitusi: 52
- Liitunud: 06 Okt, 2009 21:06
- Kontakt:
Niimood tasapisi tema tulema hakkabki. Mudeliehitamise meistriklass nimelt.
Tööst niipalju, et kui rattad veel kinni liimitud ei ole käi kogu välispind liivapaberiga üle, saad keset kummi olevast valuvormi jäljest lahti. 1000 liivapaber on minumeelest sellise töö esimeseks etapiks liiga peenike. Mina alustan 400-600 numbriga ja käin pärast peenemategaga üle.
Lindil on vähe terav üleminek esimesele tugirattale ja pingutusrattale ei istu lint päris hästi peale. Need on suht kapriissed kohad isegi kogenud tegijatele nii, et varu selliste üleminekute jaoks rohkem kannatust. Kõige lõbusam saab olema siis kui lindiringi otsad kokku jõuavad, tavaliselt jääb pool lüli üle või puudu. Selliste jamade vältimiseks on hea enne lugeda mõnda vanemat teemat kuidas linte lõikhaaval valmistatakse.
Liimimise kohta ütleks kiidusõnu. Tavaliselt on esimestel mudelitel märgata meeletut liimi ülekulu, mis on juuresolevatel piltidel selge äramäkerdamisena märgatav. Sinu mudel on ilusti puhas.
Anna mõistliku kiirusega tuld ja küll me Sind oma irisemisega meeles peame.
Toomas
Tööst niipalju, et kui rattad veel kinni liimitud ei ole käi kogu välispind liivapaberiga üle, saad keset kummi olevast valuvormi jäljest lahti. 1000 liivapaber on minumeelest sellise töö esimeseks etapiks liiga peenike. Mina alustan 400-600 numbriga ja käin pärast peenemategaga üle.
Lindil on vähe terav üleminek esimesele tugirattale ja pingutusrattale ei istu lint päris hästi peale. Need on suht kapriissed kohad isegi kogenud tegijatele nii, et varu selliste üleminekute jaoks rohkem kannatust. Kõige lõbusam saab olema siis kui lindiringi otsad kokku jõuavad, tavaliselt jääb pool lüli üle või puudu. Selliste jamade vältimiseks on hea enne lugeda mõnda vanemat teemat kuidas linte lõikhaaval valmistatakse.
Liimimise kohta ütleks kiidusõnu. Tavaliselt on esimestel mudelitel märgata meeletut liimi ülekulu, mis on juuresolevatel piltidel selge äramäkerdamisena märgatav. Sinu mudel on ilusti puhas.
Anna mõistliku kiirusega tuld ja küll me Sind oma irisemisega meeles peame.
Toomas
Kui kaks inimest suudavad pimedas teki all ilma abivahenditeta valmis teha kolmanda inimese, siis igasugune mudeli kokkupanemine peaks olema käkitegu.
-
- Liige
- Postitusi: 52
- Liitunud: 06 Okt, 2009 21:06
- Kontakt:
Aitäh,võtan teie soovitusi arvesse. Veel oleks liivapaberitest vaja teada. Mulle sattus näppu mingi Miroxi liivapaber. See vist Soome oma kui ma õigesti mäletan ja tagaküljel on bulldogi pilt. Üks mark on P 120 ning teine P 150. See P 120 tundub olevat peeneteralisem,äkki võib ka seda kasutada lihvimise juures?
Väga kenad pildid: nagu juba Tsiknat märkis, oled osanud liimiga hoolikalt ümber käia. Selline lähenemine on igati tervitatav. Rataste koha pealt oli märkus põhimõtteliselt õige - kui sa mitte just äsja tehasest tulnud tanki teha ei mõtle - päris uuel masinal ongi tugirataste kummibandaažidel vulkaniseerimise liitekoht, mis hiljem ekspluatatsiooni käigus ülejäänud pinnaga tasaseks kulub.
Segmentidest roomiku koostamisel tuleb kõige rohkem tähelepanu pöörata sirgete juppide liitumise kohtadele: pildil on hästi näha alumise sirge jupi ja esimese alumise kaldus segmendi liitekohas moodustunud üsna järsk nurk. Päriselus (mida me siin kõik üritame jõudumööda jäljendada) nii ei ole - üle ümmarguse ratta püüab roomik samuti mingil määral kumeralt liikuda, mistõttu selliste liitekohtade juurest lõika mõlemal segmendil äärmine lüli hästi ettevaatlikult POOLE PAKSUSE JAGU lahti(hästi õhukese lõikuriga), nii et saad neid näpitsate abil ÕIGE NATUKENE painutada, et liitekohta tekiks tiba sujuvam üleminek. Lõikamise ajal jälgi lülidevahelisi loogilisi lõikesuundi. Usun, et oled tulemusega ise kah rahul, pärast kindlustad need kohad vähese liimiga.
Bulldogiga liivapaber peaks olema Mirka? Kui nii, siis on paberid markeeringuga P 120 -P150 mitte liiva, vaid hoopis kruusapaberid..
Ise kasutan nii Mirkat, kui ka 3M -i, tegin kiiruga ühe klõpsu:
Kõige jämedam, mida üldse kasutan, on numbriga 320. Ahjaa, pildi keskel olevad riistapuud on selleks, et liivapaberiga oleks mugavam toimetada, lõikan erineva laiuse-paksusega alumiiniumist ribad, painutan-viilin käepäraseks ja liimin mõlemasse otsa superliimiga (Locktite, Bison, mida iganes sarnast) erineva jämedusega liivapaberi tüki. Liimi kuivamise järel lõikan üleulatuvad servad tasa ja ongi mugav instrument valmis. Kui liivapaber lõplikult nüristub (see võtab päris kaua, lihvin reeglina märjalt), lõikan ta noaga maha ja liimin uue.
Pildil on ka 2000, no see on plastiku jaoks liiga peen, kuigi vahel olen kasutanud liig kareda värvikihi lihvimiseks.
Urmas.
Segmentidest roomiku koostamisel tuleb kõige rohkem tähelepanu pöörata sirgete juppide liitumise kohtadele: pildil on hästi näha alumise sirge jupi ja esimese alumise kaldus segmendi liitekohas moodustunud üsna järsk nurk. Päriselus (mida me siin kõik üritame jõudumööda jäljendada) nii ei ole - üle ümmarguse ratta püüab roomik samuti mingil määral kumeralt liikuda, mistõttu selliste liitekohtade juurest lõika mõlemal segmendil äärmine lüli hästi ettevaatlikult POOLE PAKSUSE JAGU lahti(hästi õhukese lõikuriga), nii et saad neid näpitsate abil ÕIGE NATUKENE painutada, et liitekohta tekiks tiba sujuvam üleminek. Lõikamise ajal jälgi lülidevahelisi loogilisi lõikesuundi. Usun, et oled tulemusega ise kah rahul, pärast kindlustad need kohad vähese liimiga.
Bulldogiga liivapaber peaks olema Mirka? Kui nii, siis on paberid markeeringuga P 120 -P150 mitte liiva, vaid hoopis kruusapaberid..
Ise kasutan nii Mirkat, kui ka 3M -i, tegin kiiruga ühe klõpsu:
Kõige jämedam, mida üldse kasutan, on numbriga 320. Ahjaa, pildi keskel olevad riistapuud on selleks, et liivapaberiga oleks mugavam toimetada, lõikan erineva laiuse-paksusega alumiiniumist ribad, painutan-viilin käepäraseks ja liimin mõlemasse otsa superliimiga (Locktite, Bison, mida iganes sarnast) erineva jämedusega liivapaberi tüki. Liimi kuivamise järel lõikan üleulatuvad servad tasa ja ongi mugav instrument valmis. Kui liivapaber lõplikult nüristub (see võtab päris kaua, lihvin reeglina märjalt), lõikan ta noaga maha ja liimin uue.
Pildil on ka 2000, no see on plastiku jaoks liiga peen, kuigi vahel olen kasutanud liig kareda värvikihi lihvimiseks.
Urmas.
Viimati muutis fossiil, 22 Jaan, 2010 9:12, muudetud 1 kord kokku.
need liivapaberid on suts liiga teravad. Ehituspoest saad P400 kuni siis P1200. Mina kasutan esimesena 400 ja siis vajadusel lasen veel 1200 üle. Aga sinu töö on ikka vahva. Mul üks tuttav alustas ka just selle hobiga tegelemist. valis ühe Mig'i. äkki oli 21. vaatasin siis üle pärast. liimi ikka liiga palju pandud ja sellest ka liimised näpujäljed jne. Sinu töö on ainult kiitmist väärt.
Poisid, näitate siin liivapabereid ja räägite numbritest aga mida need numbrid tähendavad, selle oleks võinud kah ära seletada. Herr harold, mida suurem number paberil, seda peenem on abrassiivmass paberil, ehk mida suurem number, seda peenemad kriimud jätab lihvimisel. Alustuseks väiksema numbriga paber, lõppviimistluse jaoks 1000 ja ülespoole.
sitt päev, kellele kurdad
-
- Liige
- Postitusi: 52
- Liitunud: 06 Okt, 2009 21:06
- Kontakt:
Vist oli ikka Mirka jah, mul endal läks sassi. Igatahes ma andsin ühele inimesele tellimuse sisse liivapaberi koha pealt ja õhtul peaks kraam kohale jõudma. Ausalt öeldes ei olnud ma isegi roomikute paigutusega rahul,proovin õhtul ära parandada.
Aga kui jämedama liivapaberiga lihvida mingit plastpinda alguses siis kas ta ei jäta liiga sügavaid kriimustusi sinna? Pärast saab peenemaga üle küll lasta aga jääb ikka veidi imelik. Vähemalt nii usun mina,keegi tark andke nõu
Aga kui jämedama liivapaberiga lihvida mingit plastpinda alguses siis kas ta ei jäta liiga sügavaid kriimustusi sinna? Pärast saab peenemaga üle küll lasta aga jääb ikka veidi imelik. Vähemalt nii usun mina,keegi tark andke nõu
Kui alguses lihvida No 150 -ga ja siis üritada kohe No 1000 - ga siluda, siis kriimudest pääsu ei ole. Aga kui alguses lükkad No 400 -ga suuremad kühmud maha, siis 800 -ga kergelt üle ning veidi 1000 -ga lisaks - siis ei tohiks värvimisel probleeme tekkida, eriti pintsliga. Seda eriti juhul, kui liivapaber on mingile jäigale alusele kleebitud: niisama näpu vahel hoides kipuvad kriimud ka sinna tekkima, kuhu neid üldse vaja poleks.Aga kui jämedama liivapaberiga lihvida mingit plastpinda alguses siis kas ta ei jäta liiga sügavaid kriimustusi sinna?
Urmas.
-
- Liige
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
-
- Liige
- Postitusi: 2062
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
üldiselt hea muukviili vastu liitejälgede eemaldamisel ei saa ei nuga ega liivapaber
Aga liivapaber kleebi kahepoolse teibi abil jäätisepulga külge , kohe hulka toekam tunne. Ilmselt kombinatsioon nuga + hiljem 800 .... 1000 paber on algatuseks parim. Ise kasutan tavalist väljalükatava teraga paberinuga, harjumise asi. Hea sõber aga pruugib šveitsi taskunuga ja kiidab et vat on hea asi..
Muidu on kena töö, liimijälgede puudumist juba kõik kiitnud, kiidan ka
Aga liivapaber kleebi kahepoolse teibi abil jäätisepulga külge , kohe hulka toekam tunne. Ilmselt kombinatsioon nuga + hiljem 800 .... 1000 paber on algatuseks parim. Ise kasutan tavalist väljalükatava teraga paberinuga, harjumise asi. Hea sõber aga pruugib šveitsi taskunuga ja kiidab et vat on hea asi..
Muidu on kena töö, liimijälgede puudumist juba kõik kiitnud, kiidan ka
-
- Liige
- Postitusi: 52
- Liitunud: 06 Okt, 2009 21:06
- Kontakt:
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist