Autotehnikateema
Rallimas ei käinud keegi, aga plokikaane tihendi jutt peab paika. Miks ta lekkima hakkas, seda ei tea, sest mootor kuuma polnud saanud, ju seda vanus tegi. Oleksime proovinud käima tõmmata, siis minimaalse tulemusena kõvera kepsu oleksime saanud küll. Peale seda juhtumit ei proovi ma enam ühtegi autot käima tõmmata, enne kui täpselt selge, miks starter motot ringi ei vea. Vägagi harivaks on kujunenud see teema (vähemalt minu jaoks).
Kellel veel häid juhtumeid, laske tulla.
Kellel veel häid juhtumeid, laske tulla.
sitt päev, kellele kurdad
Mul küll väga müstilisi asju pakkuda pole, nii et üks lihtsam.
Autoks Opel Calibra, C20NE (2 liitrit, 8 klappi) mootoriga. Aasta 2009 kevadel sõitsin Tartus mööda Riia tänavat kesklinna poole, siis Vaksali tänava kaudu Tiigi tänavale, sealt Akadeemia tänavale, kus peatusin. Uuesti startides tegi mootor imelikku häält, samas jõudu oli ja pöördesse läks (imelik hääl oli kõrgemal pöördel natuke valjem). Paarisaja meetri sõidu järel lisandus häälele imelik lõhn. Peatusin ja avasin kapoti...
Sealt edasi kulus vea tuvastamiseks vähe aega ja likvideerimiseks pelgad sekundid.
Mis oli juhtunud?
Autoks Opel Calibra, C20NE (2 liitrit, 8 klappi) mootoriga. Aasta 2009 kevadel sõitsin Tartus mööda Riia tänavat kesklinna poole, siis Vaksali tänava kaudu Tiigi tänavale, sealt Akadeemia tänavale, kus peatusin. Uuesti startides tegi mootor imelikku häält, samas jõudu oli ja pöördesse läks (imelik hääl oli kõrgemal pöördel natuke valjem). Paarisaja meetri sõidu järel lisandus häälele imelik lõhn. Peatusin ja avasin kapoti...
Sealt edasi kulus vea tuvastamiseks vähe aega ja likvideerimiseks pelgad sekundid.
Mis oli juhtunud?
Nii, päris huvitav, Vaksalist keerasid Tiigisse, politseistaabist mööda, ületasid Pepleri ja siis Akadeemiasse. Tegin kiire järelpärimise, ühtegi märkimisväärset remonti ega ehitust tollal seal polnud, seega minu teooria mõnest ehituste piiramiseks mõeldud kilelindist, mis end kuhugi vahele keris, ei pea paika. Siin on vist tartukate abi vaja, mis toimus nimetet uulitsatel anno 2009?
sitt päev, kellele kurdad
Midagi põrutas kohalt ja see hakkas vastu geneka rihma käima. Mis see midagi oli, see ei tule hetkel silme ette, neid motosid olen näppinud küll, rihm käib eriti totralt peale, on automaatpingutiga ja kilomeeter pikem kui vaja oleks tegelikult, lisaks kõigele jookseb see läbi mootori kinnituse. Lennutas õhupuhasti minema oma kohalt?
sitt päev, kellele kurdad
Midagi põrutas kohalt küll, aga kuhugi vahele see küll ei jäänud. Asi oli nimelt selles, et üks küünlajuhe põrus lahti ja mootor jätkas tegevust kolme silindri toel. Peaks mainima, et C20NE käib niimoodi üllatavalt ühtlaselt ja jõuliselt. Haisema hakkas aga väljalaske juurest, kuna ühe püti jaoks mõeldud kütus voolas rahumeeli sinna ja küttis katalüsaatorit.
LADA plokikaanetihendi iseeneselikku väljasuremist ei oleks küll ära arvanud. Muidu on selliseid vedelike silindrisse sattumisi esinenud küll. Mu äia Ford Transiti diislil jooksis kapoti vahelt lumesulamis vesi õhufiltri kopsiku peale, ja sealt läbi poldiaugu vaikselt immitses sisselaskesse. Mootor kinni nagu kännu taga. Köie otsas käimalohistamis katsel mootoriga midagi ei juhtunud. Tõmbas rattad loha. Oleks vaid koorem peal olnud
Eks see diisli venitamine olegi natuke teistmoodi kui bensukal, surveaste ikkagi hoopis midagi muud, nagu ma kirjutasin, siis korraks nagu sikutas starter, ju polnud veel silinder lõpuni täis jooksnud. Ütleme nii, et järjekordselt vedas, oleks kolb kusagil pooles vinnas olnud ja ülejäänud vaba poole sisse tosool jooksnud? Sõltub ikka kolvi asendist palju.maanus kirjutas:LADA plokikaanetihendi iseeneselikku väljasuremist ei oleks küll ära arvanud. Muidu on selliseid vedelike silindrisse sattumisi esinenud küll. Mu äia Ford Transiti diislil jooksis kapoti vahelt lumesulamis vesi õhufiltri kopsiku peale, ja sealt läbi poldiaugu vaikselt immitses sisselaskesse. Mootor kinni nagu kännu taga. Köie otsas käimalohistamis katsel mootoriga midagi ei juhtunud. Tõmbas rattad loha. Oleks vaid koorem peal olnud
Lamjak, ega ma öelnudki, et kuhugi vahele jooksis, sõber unustas kunagi ühel aparaadil hammasrihma katte lõpuni kinni kruvimata, mõned päevad möödas ja kurtis, et midagi teeb imelikku vilinat ja ajab kummikärsakat salongi, kate oli lahti ja nühkis vastu hammasrihma .
Kusjuures ridamootorid ongi uskumatult hea käigu ja jõudlusega kui 1 silinder ei tööta, V moto on ühe mittetöötava silindriga õudus, hea kui kodunigi venitab. Hiljaaegu sõber sai vanaema käest ühe vana Honda Civicu (vanaema arvas lõpuks, et aeg on oma töö teinud ja vaja uuema vastu välja vahetada). Sõbrakene sõitis siis sellega umbes tuhatkond versta profülaktika mõttes, seieri järgi sihtides sai kuluks 6 sajale aga kurtis, et ei käi nagu korralikult, natuke asja uurides selgus, et küünlajuhtmed, jagajakaan ja rootor hävingus. Peale nende vahetust + küünlad ei hakanud kah paremini käima. Tehnikat õppinud inime ja tegeleb tehnikaga igapäevaselt, seletasin talle alguses, et 1 silinder ei tööta, aga see moto käib nii ilusti ka kolme silindri najal, et ta ei uskunud. Kui kella külge panin, siis oli kohe aru saada, kolmandas silindris oli ainult 5 atm. survet.
sitt päev, kellele kurdad
Aastaid-aastaid tagasi Tartumaal sai omatud ühte ziguli tõugu apastaraati, moraalilage Lumehelbeke nagu ma tollal olin, sai kohtutud aegajalt ühe naisterahvaga, kelle "kutt" oli märksa suurem joomakoer kui mina (noh kui "kutil" oli järjekordne tsükkel käsil). Külameestele eesotsas nimetatud "kutiga" nimetet asi ei meeldinud, proovisid nad siis mulle alustuseks füüsilise noomituse teha (koos näo peale kandmisega), kuna aga nende arusaam käsivõitlusest tundus piirduvat võitlusega omaeneste ihuliikmetega, siis sellest midagi märkimisväärset välja ei tulnud. Võtan aga oma kujutletava kübara maha oma kiilakspöetud pealaelt selle mustkunstniku ees, kes selle viguri mulle välja mõtles. Nimelt ühel hommikul nimetet naisterahva juures ärgates, läksin oma autut käivitama. Käivitus igati kenasti, aga edasi hakkas põrgu pihta, tulistas moto mõnusalt, jõudu polnud, sõitmine oli viimane piin. Koju oli kah ligi 40 versta. Koju jõudes sai süütemäng tervenisti välja vahetatud, karpa sai vahetatud, vea leidsin alles siis üles, kui plokikaane maha võtsin.
Ärge mind nüüd risti lööge noorpõlve pattude eest, parem arvake ära, millega külamehed hakkama said. .
Võin vihjata niipalju, et kapott oli lahti tehtud.
Sellele mehele, kes lahenduse ära arvab on õlled minu poolt!
Ärge mind nüüd risti lööge noorpõlve pattude eest, parem arvake ära, millega külamehed hakkama said. .
Võin vihjata niipalju, et kapott oli lahti tehtud.
Sellele mehele, kes lahenduse ära arvab on õlled minu poolt!
sitt päev, kellele kurdad
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 73 külalist