Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

Jääb veelkord nentida, et tase on siin kõva. Inimesed suudavad oma teadmised loogilisse ritta lükkida ja tulemus on täppislask.
On kellegil veel häid küsimusi? Mul mõned veel on, aga hetkel pole aega sellega tegeleda.
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
varing
Liige
Postitusi: 576
Liitunud: 26 Mai, 2007 13:09
Kontakt:

Postitus Postitas varing »

Lisaks sellele plokikaanetihendiloole- mul suvel käis asi nii, et GAZ-53 samamoodi üks hetk keeldus mootorit liigutamast :dont_know:
Mõne aja möödudes sai selgeks et vesi 1-ses silindris :evil: ilma küünlata käima korraks ja klaar. Peaaegu kaks nädalat kärutasin niimodi et enne käivitamist "tuulutasin" silindri tühjaks ja OK. Vaikselt imbus seismise ajal ämbliku tihendi vahelt 1-sse pütti aga sõitu see ei seganud (sisselase ja veekanal kõrvuti seal) kuni üks hetk tõmbas lõplikult tihendirisu vahelt ja siis oli küll summutist võimas aurupilv väljas :) kähku kraavist radikas täis ja viimased 10 kilomeetrit kuni koduni nagu auruveduriga.
Kopsu ajas üle maksa see, et u. nädal enne selle jama algust sai just mootorile kerge kap.rem. tehtud aga näe ämblikutihend trehvas mingi vene haltuura, mis nagu benssu nägi,nii kohe üles paistetas. Vot selline lugu...
Huvitatud peaaegu kõigest militaarsest!
vanahalb
Liige
Postitusi: 2620
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Postitus Postitas vanahalb »

Jackpuugi lugu tõi meelde ühe loo, mis juhtus meie kolhoosis minuvanuse traktoristiga kes käis oma masinaga naaberkülas pruudi juures. Seda asja (naaberkülast noolimist) peeti väga halvaks tooniks sel ajal kui ma sõjaväest tulin:)-
Vana tuli oma linttraktoriga (DT 75) jälle ühel õhtul taluõuele ja jäi ööseks. Traktor seisis nagu sel ajal ikka- ilma mingite lukkude või tabadeta. Hommikul pani käima ja läks põllule - minumeelest randaalima või kündma. Sai mõne tunni teha kui mootorist hakkas jõud ära kaduma ja traktor seisma jäi. Käis ja vandus ja avastas, et filtritest küte otsas. Pumpas käsipumbaga kütuse üles ja kõik toimis hea mitukümmend minutit kuini jälle mootor välja suri. Siis kiskus paagi alt toru lahti, sealt jooksis kütus sorinal nagu vaja. Igaks juhuks puhus selle põlve ja kõik madalrõhutorud läbi, pani masina jälle käima ja tegi mõne tunni tööd. Siis sai kütus otsa :) Vana pumpas uuesti kütte üles, käias veel käivitusmootoriga, et vaadata kas mootori etteandepump ka korralikult lööb ja kõik oli õige. Niimoodi veel mõned korrad. Igatahes läks tal terve päev, enne kui õigele mõttele tuli.
Vist oli taluperemehest äiapapa viha pidanud

Minul on umbes samalaadne asi juhtunud tuliuue tehasest tulnud ekskavaatoriga ja paarkümmend aastat hiljem. Seal oli vist türklastest koostajate sabotaaz.
Telc
Liige
Postitusi: 167
Liitunud: 24 Juul, 2007 14:27
Kontakt:

Postitus Postitas Telc »

Ei ole väga keeruline. Pigem lihtsalt stiilinäide.
Berlingol hakkasid kojamehed väga valjult kolksuma. Kuna oli korralise hoolduse aeg, viisin auto Vehosse, mainisin ka probleemi.
Paari tunni pärast helistas mehhaanik, teatas hoovastiku kulumisest ja tegi uue mehhanismi hinnapakkumise umbes 2000-3000 vahele.
Ei raatsinud seda raha välja käia, lahendasin probleemi ise kui järgmisel päeval korra klaasipesuvedeliku lisamiseks kapoti lahti tegin.
Et mis viga tahtis Veho sellise summa eest remontida?
Kasutaja avatar
AddressUnknown
Liige
Postitusi: 237
Liitunud: 19 Juun, 2008 17:47
Kontakt:

Postitus Postitas AddressUnknown »

Kogemus kolhoosiajast
Kiirel künniajal NATil lendas plokikaanetihend. Masin kiirelt töökoja kanalile, plekid maha, mootor puhtaks, kaane poldid lahti ja plokikaant maha võtma.
Aga see raip ei liigu kusagile. Esimene päev taoti nii pronkshaamri kui kuvaldaga läbi puupaku, teisel päeval võeti suured meislid appi, ikka ei midagi. Kolmandal päeval keegi tarkpea sõitis delfriga kohale, pandi aas klapikambrikaane külge, tõsteti traktorit ca paarkümmend senti üles nn pinge alla ja taoti edasi, aga ikka ei liigu raip. Neljandal päeval hakati traktorit telfriga üles tõstma ja hooga alla laskma, nii et tekkis maavärina tunne aga ei miskit. Siis oli plokikaan juba servadest puruks taotud, tuli mootor maha võtta. Tõsteti siis mootor delfriga kohe varustaja auto peale, see sättis mootori aluse peale, lasi delfri trossi lahti ja siis tahtis ta vägisi püksi lasta ja ennast lolliks naerda.
Miks ei tulnud plokikaas maha?
vanahalb
Liige
Postitusi: 2620
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Postitus Postitas vanahalb »

Telc - klaasipuhastaja mootoril poldid lahti?
AddressUnknown - ega sel plokikaanel kollektorid kuskil küljes kinni polnud?
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

Kamraadid, proovime alustuseks vanahalva küsimusele vastata, ning kui see tehtud, siis võtame järgmise ette, muidu ei saa enam sotti.
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
AddressUnknown
Liige
Postitusi: 237
Liitunud: 19 Juun, 2008 17:47
Kontakt:

Postitus Postitas AddressUnknown »

Vanahalb-ega polnud paaki toores muna sisse lastud, mis aeg-ajalt küttetorule ette jooksis?
NAT-i kohalt- lugege tähelepanelikult, mootor oli pealt puhtaks võetud et kaant maha võtta.
Telc
Liige
Postitusi: 167
Liitunud: 24 Juul, 2007 14:27
Kontakt:

Postitus Postitas Telc »

AddressUnknown kirjutas:Vanahalb-ega polnud paaki toores muna sisse lastud, mis aeg-ajalt küttetorule ette jooksis?
Või keedetud :D
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

Hmm, pigem tuli mulle esimesena pähe, et tagasivool paaki oli pumpa mineva toruga ära vahetatud, see peaks midagi taolist tegema.
sitt päev, kellele kurdad
vanahalb
Liige
Postitusi: 2620
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Postitus Postitas vanahalb »

Sh..t, kohe näha, et AddressUnkown on vana natimees :D
Oligi muna, mis ei vaju põhja ega tõuse pinnale vaid hõljub horisondis ja seab ennast imemise ajal toru ette. Kui mootor seisma jääb, ujub minema ja kontrollides on kõik OK.
Seal oli minuteada mädamuna, mille erikaal on teistsugune kui toorel ja mille väljavõtmine iseäranis ilgeks kujunes, sest muna läks katki.
Minu ekskavaatoril oli imelik shampusepudeli korgi moodi plastmasskork paagis (täitsa kindlasti ei jäänud sinna tähistamise ajast)
Telc
Liige
Postitusi: 167
Liitunud: 24 Juul, 2007 14:27
Kontakt:

Postitus Postitas Telc »

vanahalb kirjutas:Telc - klaasipuhastaja mootoril poldid lahti?
Oh ei midagi nii keerulist, mis tööriistade kulutamist oleks nõudnud.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1056
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Postitus Postitas isakene »

AddressUnknown kirjutas:Vanahalb-ega polnud paaki toores muna sisse lastud, mis aeg-ajalt küttetorule ette jooksis?
Jõhvikas paagis annab sama efekti. Ja on palju raskem avastada, kuna ei paista välja ning läheb ka harvem toru ette. :D
Kasutaja avatar
varing
Liige
Postitusi: 576
Liitunud: 26 Mai, 2007 13:09
Kontakt:

Postitus Postitas varing »

Kas DT-75 mootoril polnud mitte otstes tõstmise aasad(plaadid) kinnitatud nii ploki kui kaane külge? Täpselt ei mäleta enam, järsku oli veepumbaga ka midagi seotud :dont_know:
Huvitatud peaaegu kõigest militaarsest!
Kasutaja avatar
AddressUnknown
Liige
Postitusi: 237
Liitunud: 19 Juun, 2008 17:47
Kontakt:

Postitus Postitas AddressUnknown »

Varingul täitsa õigus.
Et mootorit tõsta, pandi tõsteaas plokikaane poltide otsa ja et kindlalt oleks keerati ikka mõlemast otsast topeltmutritega korralikult kinni, st et plokikaas oli ka kindlalt ploki külge keeratud. Ja kõik see 40 autojuhti ja samapalju traktoriste käisid sea neli päeva nõu andmas, sai ka ise käidud nalja vaatamas kui traktorit telfriga vastu põrandat kolgiti...Muidugi pärast keegi ei mäletanud, kes see taibu oli kes selle tõstekonksu sinna paigaldas
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist