Autotehnikateema
Lisaks sellele plokikaanetihendiloole- mul suvel käis asi nii, et GAZ-53 samamoodi üks hetk keeldus mootorit liigutamast
Mõne aja möödudes sai selgeks et vesi 1-ses silindris ilma küünlata käima korraks ja klaar. Peaaegu kaks nädalat kärutasin niimodi et enne käivitamist "tuulutasin" silindri tühjaks ja OK. Vaikselt imbus seismise ajal ämbliku tihendi vahelt 1-sse pütti aga sõitu see ei seganud (sisselase ja veekanal kõrvuti seal) kuni üks hetk tõmbas lõplikult tihendirisu vahelt ja siis oli küll summutist võimas aurupilv väljas kähku kraavist radikas täis ja viimased 10 kilomeetrit kuni koduni nagu auruveduriga.
Kopsu ajas üle maksa see, et u. nädal enne selle jama algust sai just mootorile kerge kap.rem. tehtud aga näe ämblikutihend trehvas mingi vene haltuura, mis nagu benssu nägi,nii kohe üles paistetas. Vot selline lugu...
Mõne aja möödudes sai selgeks et vesi 1-ses silindris ilma küünlata käima korraks ja klaar. Peaaegu kaks nädalat kärutasin niimodi et enne käivitamist "tuulutasin" silindri tühjaks ja OK. Vaikselt imbus seismise ajal ämbliku tihendi vahelt 1-sse pütti aga sõitu see ei seganud (sisselase ja veekanal kõrvuti seal) kuni üks hetk tõmbas lõplikult tihendirisu vahelt ja siis oli küll summutist võimas aurupilv väljas kähku kraavist radikas täis ja viimased 10 kilomeetrit kuni koduni nagu auruveduriga.
Kopsu ajas üle maksa see, et u. nädal enne selle jama algust sai just mootorile kerge kap.rem. tehtud aga näe ämblikutihend trehvas mingi vene haltuura, mis nagu benssu nägi,nii kohe üles paistetas. Vot selline lugu...
Huvitatud peaaegu kõigest militaarsest!
Jackpuugi lugu tõi meelde ühe loo, mis juhtus meie kolhoosis minuvanuse traktoristiga kes käis oma masinaga naaberkülas pruudi juures. Seda asja (naaberkülast noolimist) peeti väga halvaks tooniks sel ajal kui ma sõjaväest tulin:)-
Vana tuli oma linttraktoriga (DT 75) jälle ühel õhtul taluõuele ja jäi ööseks. Traktor seisis nagu sel ajal ikka- ilma mingite lukkude või tabadeta. Hommikul pani käima ja läks põllule - minumeelest randaalima või kündma. Sai mõne tunni teha kui mootorist hakkas jõud ära kaduma ja traktor seisma jäi. Käis ja vandus ja avastas, et filtritest küte otsas. Pumpas käsipumbaga kütuse üles ja kõik toimis hea mitukümmend minutit kuini jälle mootor välja suri. Siis kiskus paagi alt toru lahti, sealt jooksis kütus sorinal nagu vaja. Igaks juhuks puhus selle põlve ja kõik madalrõhutorud läbi, pani masina jälle käima ja tegi mõne tunni tööd. Siis sai kütus otsa Vana pumpas uuesti kütte üles, käias veel käivitusmootoriga, et vaadata kas mootori etteandepump ka korralikult lööb ja kõik oli õige. Niimoodi veel mõned korrad. Igatahes läks tal terve päev, enne kui õigele mõttele tuli.
Vist oli taluperemehest äiapapa viha pidanud
Minul on umbes samalaadne asi juhtunud tuliuue tehasest tulnud ekskavaatoriga ja paarkümmend aastat hiljem. Seal oli vist türklastest koostajate sabotaaz.
Vana tuli oma linttraktoriga (DT 75) jälle ühel õhtul taluõuele ja jäi ööseks. Traktor seisis nagu sel ajal ikka- ilma mingite lukkude või tabadeta. Hommikul pani käima ja läks põllule - minumeelest randaalima või kündma. Sai mõne tunni teha kui mootorist hakkas jõud ära kaduma ja traktor seisma jäi. Käis ja vandus ja avastas, et filtritest küte otsas. Pumpas käsipumbaga kütuse üles ja kõik toimis hea mitukümmend minutit kuini jälle mootor välja suri. Siis kiskus paagi alt toru lahti, sealt jooksis kütus sorinal nagu vaja. Igaks juhuks puhus selle põlve ja kõik madalrõhutorud läbi, pani masina jälle käima ja tegi mõne tunni tööd. Siis sai kütus otsa Vana pumpas uuesti kütte üles, käias veel käivitusmootoriga, et vaadata kas mootori etteandepump ka korralikult lööb ja kõik oli õige. Niimoodi veel mõned korrad. Igatahes läks tal terve päev, enne kui õigele mõttele tuli.
Vist oli taluperemehest äiapapa viha pidanud
Minul on umbes samalaadne asi juhtunud tuliuue tehasest tulnud ekskavaatoriga ja paarkümmend aastat hiljem. Seal oli vist türklastest koostajate sabotaaz.
Ei ole väga keeruline. Pigem lihtsalt stiilinäide.
Berlingol hakkasid kojamehed väga valjult kolksuma. Kuna oli korralise hoolduse aeg, viisin auto Vehosse, mainisin ka probleemi.
Paari tunni pärast helistas mehhaanik, teatas hoovastiku kulumisest ja tegi uue mehhanismi hinnapakkumise umbes 2000-3000 vahele.
Ei raatsinud seda raha välja käia, lahendasin probleemi ise kui järgmisel päeval korra klaasipesuvedeliku lisamiseks kapoti lahti tegin.
Et mis viga tahtis Veho sellise summa eest remontida?
Berlingol hakkasid kojamehed väga valjult kolksuma. Kuna oli korralise hoolduse aeg, viisin auto Vehosse, mainisin ka probleemi.
Paari tunni pärast helistas mehhaanik, teatas hoovastiku kulumisest ja tegi uue mehhanismi hinnapakkumise umbes 2000-3000 vahele.
Ei raatsinud seda raha välja käia, lahendasin probleemi ise kui järgmisel päeval korra klaasipesuvedeliku lisamiseks kapoti lahti tegin.
Et mis viga tahtis Veho sellise summa eest remontida?
- AddressUnknown
- Liige
- Postitusi: 237
- Liitunud: 19 Juun, 2008 17:47
- Kontakt:
Kogemus kolhoosiajast
Kiirel künniajal NATil lendas plokikaanetihend. Masin kiirelt töökoja kanalile, plekid maha, mootor puhtaks, kaane poldid lahti ja plokikaant maha võtma.
Aga see raip ei liigu kusagile. Esimene päev taoti nii pronkshaamri kui kuvaldaga läbi puupaku, teisel päeval võeti suured meislid appi, ikka ei midagi. Kolmandal päeval keegi tarkpea sõitis delfriga kohale, pandi aas klapikambrikaane külge, tõsteti traktorit ca paarkümmend senti üles nn pinge alla ja taoti edasi, aga ikka ei liigu raip. Neljandal päeval hakati traktorit telfriga üles tõstma ja hooga alla laskma, nii et tekkis maavärina tunne aga ei miskit. Siis oli plokikaan juba servadest puruks taotud, tuli mootor maha võtta. Tõsteti siis mootor delfriga kohe varustaja auto peale, see sättis mootori aluse peale, lasi delfri trossi lahti ja siis tahtis ta vägisi püksi lasta ja ennast lolliks naerda.
Miks ei tulnud plokikaas maha?
Kiirel künniajal NATil lendas plokikaanetihend. Masin kiirelt töökoja kanalile, plekid maha, mootor puhtaks, kaane poldid lahti ja plokikaant maha võtma.
Aga see raip ei liigu kusagile. Esimene päev taoti nii pronkshaamri kui kuvaldaga läbi puupaku, teisel päeval võeti suured meislid appi, ikka ei midagi. Kolmandal päeval keegi tarkpea sõitis delfriga kohale, pandi aas klapikambrikaane külge, tõsteti traktorit ca paarkümmend senti üles nn pinge alla ja taoti edasi, aga ikka ei liigu raip. Neljandal päeval hakati traktorit telfriga üles tõstma ja hooga alla laskma, nii et tekkis maavärina tunne aga ei miskit. Siis oli plokikaan juba servadest puruks taotud, tuli mootor maha võtta. Tõsteti siis mootor delfriga kohe varustaja auto peale, see sättis mootori aluse peale, lasi delfri trossi lahti ja siis tahtis ta vägisi püksi lasta ja ennast lolliks naerda.
Miks ei tulnud plokikaas maha?
- AddressUnknown
- Liige
- Postitusi: 237
- Liitunud: 19 Juun, 2008 17:47
- Kontakt:
Sh..t, kohe näha, et AddressUnkown on vana natimees
Oligi muna, mis ei vaju põhja ega tõuse pinnale vaid hõljub horisondis ja seab ennast imemise ajal toru ette. Kui mootor seisma jääb, ujub minema ja kontrollides on kõik OK.
Seal oli minuteada mädamuna, mille erikaal on teistsugune kui toorel ja mille väljavõtmine iseäranis ilgeks kujunes, sest muna läks katki.
Minu ekskavaatoril oli imelik shampusepudeli korgi moodi plastmasskork paagis (täitsa kindlasti ei jäänud sinna tähistamise ajast)
Oligi muna, mis ei vaju põhja ega tõuse pinnale vaid hõljub horisondis ja seab ennast imemise ajal toru ette. Kui mootor seisma jääb, ujub minema ja kontrollides on kõik OK.
Seal oli minuteada mädamuna, mille erikaal on teistsugune kui toorel ja mille väljavõtmine iseäranis ilgeks kujunes, sest muna läks katki.
Minu ekskavaatoril oli imelik shampusepudeli korgi moodi plastmasskork paagis (täitsa kindlasti ei jäänud sinna tähistamise ajast)
- AddressUnknown
- Liige
- Postitusi: 237
- Liitunud: 19 Juun, 2008 17:47
- Kontakt:
Varingul täitsa õigus.
Et mootorit tõsta, pandi tõsteaas plokikaane poltide otsa ja et kindlalt oleks keerati ikka mõlemast otsast topeltmutritega korralikult kinni, st et plokikaas oli ka kindlalt ploki külge keeratud. Ja kõik see 40 autojuhti ja samapalju traktoriste käisid sea neli päeva nõu andmas, sai ka ise käidud nalja vaatamas kui traktorit telfriga vastu põrandat kolgiti...Muidugi pärast keegi ei mäletanud, kes see taibu oli kes selle tõstekonksu sinna paigaldas
Et mootorit tõsta, pandi tõsteaas plokikaane poltide otsa ja et kindlalt oleks keerati ikka mõlemast otsast topeltmutritega korralikult kinni, st et plokikaas oli ka kindlalt ploki külge keeratud. Ja kõik see 40 autojuhti ja samapalju traktoriste käisid sea neli päeva nõu andmas, sai ka ise käidud nalja vaatamas kui traktorit telfriga vastu põrandat kolgiti...Muidugi pärast keegi ei mäletanud, kes see taibu oli kes selle tõstekonksu sinna paigaldas
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 43 külalist