Nõukogude rasketank T-35

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

Vägev materjal, episood 1 tekitab küsimusi, tundub et mõlemad on nimelt kraavi aetud.
sitt päev, kellele kurdad
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

Ei osanud mujale riputada, uut teemat pole kah nagu mõtet teha.
Päris huvitav video http://www.youtube.com/watch?v=FRWIz-6Z ... re=related
sitt päev, kellele kurdad
herr harold
Liige
Postitusi: 52
Liitunud: 06 Okt, 2009 21:06
Kontakt:

Postitus Postitas herr harold »

jackpuuk kirjutas:Ei osanud mujale riputada, uut teemat pole kah nagu mõtet teha.
Päris huvitav video http://www.youtube.com/watch?v=FRWIz-6Z ... re=related
Huvitav video,tänud.
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Nõukogude rasketank T-35

Postitus Postitas Lemet »

Venemaa kaitseministeeriumi soomustehnika keskmuuseumis Kubinkas taastati liikumisvõimelisena ainus säilinud nõukogude viietorniline rasketank T-35A. Vastavalt pressiteatele lahkus tank omal käigul raske soomustehnika paviljonist ning suundus lõplikule restaureerimisele. Peale selle lõpetamist saab masin olema esialgses väljanägemises.
Nagu kirjutatakse blogis bmpd, kannab ainus säilinud tanki eksemplar numbrit 0197-7. Masina lõplik restaureerimine toimub kaitseministeeriumi soomusvägede 38-ndas teadusliku uurimise instituudis.

Pilt

Ainus säilinud eksemplar ehitati 1935ndal aastal Harkovis asuvas Komiterni-nimelises veduriehitustehases. Sõja alguseni kasutati masinat mitmes sõjakoolis tankistide ettevalmistamiseks. 40-ndatel veeti masin üle polügoonile, 1951 aastal anti aga üle keskmuuseumile.
1932-1939 aastal välja lastud baasmudelist eristub tank ühe rattapaari võrra pikema käiguosa poolest, kuulipildujatorni muudetud konstruktsiooni ja 45-mm suurtükkidega relvastatud suuremate kesktornide poolest. Esimesed masinad pandi Harkovis kokku 1933 aastal. Üldse lasti neid seal aastatel 33-39 välja 61, kusjuures viimased kümme tanki said endale muudetud kujuga koonilised tornid.

http://www.youtube.com/watch?v=Owf2e7Xtx70

http://lenta.ru/news/2014/02/18/t35a/
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Kubinka ja T-35A

Postitus Postitas von manstein »

Ei noh uskumatu, et masinal toimiv käiguosa sees on..

Aga sellele fraasile ei saanud küll pihta,
Реставрируемый танк отличается от базовой серии Т-35, выпускавшейся в 1932-1939 годах, удлиненной на одну тележку ходовой частью,
Rattapaaride arv just-täpselt kaheksa, nagu olema peab.
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kubinka ja T-35A

Postitus Postitas fossiil »

Eks see rattapaaride arv on kunagine teksti kooostaja apsakas, alguses oli kaks katseeksemplari: T-35-1 ja T-35-2, mida oleks raske "baasmudeliks" pidada, veel vähem kahest eksemplarist koosnevaks "seeriaks", kuna nende baasilt ju seeriamasinat tootma ei hakatud. Lihtsalt katsetati mitmesuguste erinevate sõlmede omavahelist koostööd/sobivust. Seeriasse läks hoopis T-35A, mis näeb välja täpselt selline nagu videol.
Samas oli T-35 mingis mõttes väga eriline masin, kuna raske oli leida kahte täiesti ühesugust tanki - võimalik, et täpselt ühesuguseid ei olnudki - masinaid tehti tükikaupa "ja põlve otsas", tulemuseks detailides üsna kirju kooslus.
Kasutaja avatar
T-62
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 24 Juul, 2007 9:50
Asukoht: Pärnumaa metsad
Kontakt:

Re: Kubinka ja T-35A

Postitus Postitas T-62 »

Tekstis nimetatud polügoon, keskmuuseum ja instituut on ilmselt üks ja sama väeosa numbriga 68054.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist