Hitleri reaktiivlennukid
Hitleri reaktiivlennukid
Palju on arutletud teemal, mis oleks saanud siis, kui Hitler oleks teinud nii ja teistpidi, missuguseks oleks kujunenud II maailmasõja käik ja lõpp siis, kui Saksamaa oleks saanud valmis tuumapommi jne., kuid üsna vähe on leidnud kajastust teema, mis oleks saanud siis, kui sakslased oleksid oma reaktiivhävitajad valmis saanud aasta või paar varem. Kas oleks see tõsiasi suutnud üles kaaluda kõik need vead, mida Hitler sõja teisel poolel tegi? Ilmselt oleks see Luftwaffele andnud suure eelise liitlaste ees, kuid kas sellest oleks piisanud sõja käigu muutmisest Saksamaa kasuks?
We're all God's people
[img]http://www.hot.ee/emulaator/toetan2.gif[/img]
[img]http://www.hot.ee/emulaator/toetan2.gif[/img]
Lisaks bensuprobleemile võib väita, et igale mürgile on olemas vastumürk - ameeriklased-inglased oleksid Saksa reaktiivlennukite ilmumisel lihtsalt kiirendanud enda vastavaid programme ning saatnud rindele peagi oma kiirhävitajad. Ei saa ju väita, et inglased-ameeriklased reaktiivlennukite suunal sõja-aastatel mitte midagi ei teinud - brittidel oli olemas Gloster "Meteor", mida kasutati V-1 tiibrakettide püüdmiseks, ameeriklastel Bell XP-59 Airacomet.
Võib väita, et ameeriklaste ja inglaste reaktiivlennukid olid oma tasemelt paar aatat sakslaste tehnikast maas - kuid seda peamiselt seetõttu, et lääneliitlased suunasid suurema osa oma potentsiaalist just tavaliste, kolbmootoriga lennukite tootmisele ja arendamisele. Vaadates seda, millise hiiglasliku kvalitatiivse hüppe tegi USA lennuitööstus esimese paari sõja-aastaga (heaks näiteks on nt B-29, strateegiline pommitaja, millele polnud võrdset kiiruses, lennukauguses ega kasuliku pommikoorma suuruses), võib suure kindlusega väita, et vajaduse korral oleksid liitlased reaktiivlennukite arendamises sakslastele kiiresti järele jõudnud.
Töökindlate reaktiivlennukite varasem ilmumine oleks sõda heal juhul paari kuu võrra pikendanud, kuid mingit otsustavat muutust Saksamaa kasuks need küll kaasa poleks toonud.
Võib väita, et ameeriklaste ja inglaste reaktiivlennukid olid oma tasemelt paar aatat sakslaste tehnikast maas - kuid seda peamiselt seetõttu, et lääneliitlased suunasid suurema osa oma potentsiaalist just tavaliste, kolbmootoriga lennukite tootmisele ja arendamisele. Vaadates seda, millise hiiglasliku kvalitatiivse hüppe tegi USA lennuitööstus esimese paari sõja-aastaga (heaks näiteks on nt B-29, strateegiline pommitaja, millele polnud võrdset kiiruses, lennukauguses ega kasuliku pommikoorma suuruses), võib suure kindlusega väita, et vajaduse korral oleksid liitlased reaktiivlennukite arendamises sakslastele kiiresti järele jõudnud.
Töökindlate reaktiivlennukite varasem ilmumine oleks sõda heal juhul paari kuu võrra pikendanud, kuid mingit otsustavat muutust Saksamaa kasuks need küll kaasa poleks toonud.
-
- Liige
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juun, 2005 22:02
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Mõned ilusad pildid Saksamaa poolelijäänud projektidest.
Neid kunstiteoseid vaadates on südamest kahju, et see üritus veidi varakult lõppes...
Neid kunstiteoseid vaadates on südamest kahju, et see üritus veidi varakult lõppes...
[url=http://www.youtube.com/watch?v=35wkGEnD ... ed&search=]"Panzerlied"[/url]
Kas lõppes ameeriklased hakkasid usinasti rakette edasi aretama. Lennukite kohta ei tea, aga kindlasti pakkusid lennukid ka suurt huvi.Neid kunstiteoseid vaadates on südamest kahju, et see üritus veidi varakult lõppes...
Saksa teadlased töötasid USA-s edasi.
Vähe on räägitud N-Liidust, usun, et ka neid ei jätnud sakslaste saavutused külmaks. Maussi hakkati kohe kokku panema, kuid mida veel
Meie võitluslipp sini-must-valge
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
Suurem osa kapralheinzi piltidel olevatest lennumasinatest ei jõudnud ilmselt joonestuslaualt kaugemale - sõjalõpp tuli peale. Rääkides aga nendest projektidest ja Nõukogude Liidust, siis olen näinud kuskil ühte Messerschmitti või oli see (Junkers) reaktiivhävitaja projekti, mis väliselt oli äravahetamiseni sarnane venelaste ühe esimese reaktiivhävitajaga MiG-9.
Viitaks algatuseks ühele juba olnud teemale, kus veidi tegelikult toimunust juttu...
http://www.militaar.net/viewtopic.php?t=928
Mis puutub aga võimalikesse stsenaariumidesse - teooriaid on levitatud, aga tolle aja lennukeid hinnates tasuks eriti tähele panna üht olulist ressursi - mootori ressurs. On olnud jutte küll, et Hitler pidurdas Me 262 seeriasse laskmist, oleks need varem jõudnud, oleks...
Reaalia oli see, et Me 262 lennukina saadi valmis palju varem, kui mootrid suudeti saada sellisesse konditsiooni, et neid võis väeosadele kasutada anda. (ehk - reklaam kohe tulevatest mootoritest oli tugevam tegelikust arendustööst ) Kere ja relvastuse ning seadmetega võis mängida suht pikalt...
Ning tegelikult said sakslased ikka reaktiivlennukid liitlastest varem ning suuremas mahus kasutusse. Aga sõja üldine trend oli juba selline, et üksik "imerelv" ei päästnud enam asja.
Mis puutub pealesõja aega, siis nii venelased kui ameeriklased kasutasid nii sakslastest konstrukoreid kui nende teoreetilis uurimusi oma lennukiehituses. Seal oli mingi huvitav nali, et jänkid said kätte uurimused, mis olid tehtud kuni mingi kiiruseni ning venelased need, mis sellest edasi. Või oli see vastupidi. Igatahes peaks nüüd hakkama raamatuid otsima...
Kuna aga hiline aeg ning ise laisk, siis annan viite
On ka eestis müügil selline venekeelne raamat nagu "Nemetski sled v sovetskom aviatsii". Või midagi sarnase pealkirjaga Seal on kirjas nii lugu enne sõda toimund koostööst (Junkersi konsessioon, Lipetsk, muud lennukid), enne sõda tehtud ostud ning nende kasutamine. kui ka trofeed ning ning sõja järel toimunud saksa konstruktorite (ja mitte ainult) kasutamine vene lennukiehituse arendusel.
Lühidalt ütleks seda, et mõlemad esimesed vene reaktiivlennukid - MiG-9 ja Jak-15 - olid lennukitena venelaste konstrueeritud. Mootorid sees olid sakslaste omad.
Kõik saksa konstruktorite arendatud ning loodud asjad N liidus jäid siiski kas paberile või katseeksemplari staatusesse (peale mootorite, mida lõhikest aega siiski toodeti). Ning mehed said kodumaale ning kiirelt vabaks peamiselt seetõttu, et see tehnoloogia arenes tol perioodil tohutu kiirusega. Venelased said veel kätte uusi tehnoloogiaid inglastelt ning jänkidelt. Kuid sisuliselt vangis istunud sakslased ei saanud jälgida väljaspool oma kongi toimuvat
Kuid loomulikult oli ka see paberitel ning katse-eksemplaridena tehtud töö väga oluline venelastele endile. Nemad said omakorda sellise know-how, mis neid tervest tühimikust üle aitas.
Veel vihje - turboreaktiivmootorite tootmise tehnoloogia oli 1940-43 tegelikult vaid kahes riigis, Suurbritannia ning Saksamaa.
http://www.militaar.net/viewtopic.php?t=928
Mis puutub aga võimalikesse stsenaariumidesse - teooriaid on levitatud, aga tolle aja lennukeid hinnates tasuks eriti tähele panna üht olulist ressursi - mootori ressurs. On olnud jutte küll, et Hitler pidurdas Me 262 seeriasse laskmist, oleks need varem jõudnud, oleks...
Reaalia oli see, et Me 262 lennukina saadi valmis palju varem, kui mootrid suudeti saada sellisesse konditsiooni, et neid võis väeosadele kasutada anda. (ehk - reklaam kohe tulevatest mootoritest oli tugevam tegelikust arendustööst ) Kere ja relvastuse ning seadmetega võis mängida suht pikalt...
Ning tegelikult said sakslased ikka reaktiivlennukid liitlastest varem ning suuremas mahus kasutusse. Aga sõja üldine trend oli juba selline, et üksik "imerelv" ei päästnud enam asja.
Mis puutub pealesõja aega, siis nii venelased kui ameeriklased kasutasid nii sakslastest konstrukoreid kui nende teoreetilis uurimusi oma lennukiehituses. Seal oli mingi huvitav nali, et jänkid said kätte uurimused, mis olid tehtud kuni mingi kiiruseni ning venelased need, mis sellest edasi. Või oli see vastupidi. Igatahes peaks nüüd hakkama raamatuid otsima...
Kuna aga hiline aeg ning ise laisk, siis annan viite
On ka eestis müügil selline venekeelne raamat nagu "Nemetski sled v sovetskom aviatsii". Või midagi sarnase pealkirjaga Seal on kirjas nii lugu enne sõda toimund koostööst (Junkersi konsessioon, Lipetsk, muud lennukid), enne sõda tehtud ostud ning nende kasutamine. kui ka trofeed ning ning sõja järel toimunud saksa konstruktorite (ja mitte ainult) kasutamine vene lennukiehituse arendusel.
Lühidalt ütleks seda, et mõlemad esimesed vene reaktiivlennukid - MiG-9 ja Jak-15 - olid lennukitena venelaste konstrueeritud. Mootorid sees olid sakslaste omad.
Kõik saksa konstruktorite arendatud ning loodud asjad N liidus jäid siiski kas paberile või katseeksemplari staatusesse (peale mootorite, mida lõhikest aega siiski toodeti). Ning mehed said kodumaale ning kiirelt vabaks peamiselt seetõttu, et see tehnoloogia arenes tol perioodil tohutu kiirusega. Venelased said veel kätte uusi tehnoloogiaid inglastelt ning jänkidelt. Kuid sisuliselt vangis istunud sakslased ei saanud jälgida väljaspool oma kongi toimuvat
Kuid loomulikult oli ka see paberitel ning katse-eksemplaridena tehtud töö väga oluline venelastele endile. Nemad said omakorda sellise know-how, mis neid tervest tühimikust üle aitas.
Veel vihje - turboreaktiivmootorite tootmise tehnoloogia oli 1940-43 tegelikult vaid kahes riigis, Suurbritannia ning Saksamaa.
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
Kuni raamatuteni jõudmiseni üks väike netis saada olev artikkel peale sõda Saksamaa idaosas lennunduse alal toimunust
http://www.airandspacemagazine.com/ASM/ ... /rfeg.html
http://www.airandspacemagazine.com/ASM/ ... /rfeg.html
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
Keda teema huvitab, siis pisut on asjast juttu "Luftwaffe õhuässad" (mike spick) raamatus. Plaanisin küll tsiteerida, aga loobusin, kuna jutt läheks liiga pikale...
me 262 ei sobinud kahevõitluseks. (kiirus pole kahjuks ainus oluline komponent õhuvõitluses) ka pommitajaid rünnata oli justnimelt ülisuure (suhteliselt) kiiruse juures keeruline ettevõtmine. Pluss vilets kiirendusvõime madalatel kiirustel. et jah, täiskiirusel oli ta selg küll kaitstud, aga kahjuks, nii peale rünnakut, tõusmisel ja maandumisel oli ta kerge saak. Ja loomulikult, väga ablas kütuseõgija. lahinglend keskeltläbi umbes tund. Kuid lennuk ise oli kahtlematta kunstiteos ja tema suurimaks "puuduseks" oli sündida liiga vara ja liiga kiirel ajal...
Raamat väidab veel et "tänu" hitleri projekti sekkumisele, kaotati vaid kolm nädalat. (pole just märkimist väärt, vaevalt see sõja lõppu eriti mõjutanud oleks)
muide, parim (skoorilt) schwalbe ekspert Heinz Baer ründas me 262-ga edukalt 16 vastase lennukit (lõppskoor 220 võitu)
Oma 16 võiduga me 262-el oli ta kuni 1973 aastani kogu maailmas reaktiivlennukitel lennanud pilootide seas äss number üks.
Tänapäeval lendav eksemplar:
http://www.stormbirds.com/project/index.html
me 262 ei sobinud kahevõitluseks. (kiirus pole kahjuks ainus oluline komponent õhuvõitluses) ka pommitajaid rünnata oli justnimelt ülisuure (suhteliselt) kiiruse juures keeruline ettevõtmine. Pluss vilets kiirendusvõime madalatel kiirustel. et jah, täiskiirusel oli ta selg küll kaitstud, aga kahjuks, nii peale rünnakut, tõusmisel ja maandumisel oli ta kerge saak. Ja loomulikult, väga ablas kütuseõgija. lahinglend keskeltläbi umbes tund. Kuid lennuk ise oli kahtlematta kunstiteos ja tema suurimaks "puuduseks" oli sündida liiga vara ja liiga kiirel ajal...
Raamat väidab veel et "tänu" hitleri projekti sekkumisele, kaotati vaid kolm nädalat. (pole just märkimist väärt, vaevalt see sõja lõppu eriti mõjutanud oleks)
muide, parim (skoorilt) schwalbe ekspert Heinz Baer ründas me 262-ga edukalt 16 vastase lennukit (lõppskoor 220 võitu)
Oma 16 võiduga me 262-el oli ta kuni 1973 aastani kogu maailmas reaktiivlennukitel lennanud pilootide seas äss number üks.
Tänapäeval lendav eksemplar:
http://www.stormbirds.com/project/index.html
"Und ihr habt doch gesiegt!"
Tehnikamaailmades on ka põhjalikult juttu olnud nii Go229-st kui Me262-st.
262 replika maksab ilma mootoriteta muide 1mljUSD. Kel vaba raha, see ostku.
Aga kangesti oleks tahtnud näha, kuis Go229 lahinguis oleks toimetanud. See oli ju hull peletis: max kiirus 980km/h ja kandejõud 1000kg pomme! Ja maandumiskiirus vaid veidi üle 100 km/h, st ta ei vajanud kõvasid ja siledaid lennuvälju nagu Me262.
Sellest võiks ka keegi hakata replikaid tootma. Vinge riist.
262 replika maksab ilma mootoriteta muide 1mljUSD. Kel vaba raha, see ostku.
Aga kangesti oleks tahtnud näha, kuis Go229 lahinguis oleks toimetanud. See oli ju hull peletis: max kiirus 980km/h ja kandejõud 1000kg pomme! Ja maandumiskiirus vaid veidi üle 100 km/h, st ta ei vajanud kõvasid ja siledaid lennuvälju nagu Me262.
Sellest võiks ka keegi hakata replikaid tootma. Vinge riist.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
http://www.airwar.ru/enc/fighter/su9_1.html
По своей аэродинамической схеме новый фронтовой истребитель, получивший обозначение Су-9, напоминал известный немецкий истребитель Ме-262, что послужило поводом для многочисленных нападок со стороны руководства министерства авиационной промышленности. Но даже при беглом сравнении можно увидеть ряд коренных отличий Су-9 - таких, как расположение крыла и форма его в плане, наличие зализов в зоне сочленения крыла и фюзеляжа, эллиптическая (а не треугольная) в сечениях форма фюзеляжа и так далее.
СИЛОВАЯ УСТАНОВКА самолета состояла из двух турбокомпрессорных воздушнореактивных двигателей РД-10 (ЮМО-004), размещенных в мотогондолах под крылом.
По своей аэродинамической схеме новый фронтовой истребитель, получивший обозначение Су-9, напоминал известный немецкий истребитель Ме-262, что послужило поводом для многочисленных нападок со стороны руководства министерства авиационной промышленности. Но даже при беглом сравнении можно увидеть ряд коренных отличий Су-9 - таких, как расположение крыла и форма его в плане, наличие зализов в зоне сочленения крыла и фюзеляжа, эллиптическая (а не треугольная) в сечениях форма фюзеляжа и так далее.
СИЛОВАЯ УСТАНОВКА самолета состояла из двух турбокомпрессорных воздушнореактивных двигателей РД-10 (ЮМО-004), размещенных в мотогондолах под крылом.
Viimati muutis telik, 11 Okt, 2010 22:26, muudetud 2 korda kokku.
Me£Go
Eksperimentaalstaadiumis lennumasina seeriatootmisse ja seda enam relvastusse andmine ei ole kunagi häid tulemusi andnud.
Sakslastelt oleks see nõudnud uut õhusõja taktikat, seda enam et mootor oli, kuid vastavat relvastust ei olnud. Kiirus, kui õhusõja oluline aspekt on totrus. Eesti keeles on hea, lähedane sõna - kiirendus . Seda jahiti.
Spitfire Mk.9-le olid nii Me-262 kui ka Go-229 kerge saak, nii palju kui viimaseid oli. Nad olid halvasti juhitavad, halbade aerodünaamiliste omadustega ja halvasti relvastatud. Nende trajektoori saatis selge inversiooni/väljaheitegaasijälg.
Soovitan proovida MS CombatSim3; nad (MSC3 täiustamine on netis kollektiivne) sülitavad terraine'ile ja lõbule, kuid proovivad taotleda autentsust iga konkretse lennukimargi juures (Me-262A on juba originaalis 3-s eri mod-s, kui ma ei eksi etc etc etc).
Ma ei soovitaks kellelegi sattuda Go-229A-sse a-l 1944, hoolimata Harley välimusest.
Hiiremees.
Sakslastelt oleks see nõudnud uut õhusõja taktikat, seda enam et mootor oli, kuid vastavat relvastust ei olnud. Kiirus, kui õhusõja oluline aspekt on totrus. Eesti keeles on hea, lähedane sõna - kiirendus . Seda jahiti.
Spitfire Mk.9-le olid nii Me-262 kui ka Go-229 kerge saak, nii palju kui viimaseid oli. Nad olid halvasti juhitavad, halbade aerodünaamiliste omadustega ja halvasti relvastatud. Nende trajektoori saatis selge inversiooni/väljaheitegaasijälg.
Soovitan proovida MS CombatSim3; nad (MSC3 täiustamine on netis kollektiivne) sülitavad terraine'ile ja lõbule, kuid proovivad taotleda autentsust iga konkretse lennukimargi juures (Me-262A on juba originaalis 3-s eri mod-s, kui ma ei eksi etc etc etc).
Ma ei soovitaks kellelegi sattuda Go-229A-sse a-l 1944, hoolimata Harley välimusest.
Hiiremees.
-
- Liige
- Postitusi: 148
- Liitunud: 27 Juul, 2005 21:45
- Asukoht: Lõuna-Eesti
- Kontakt:
Saanuks sakslased oma reaktiivhävitajad aasta varem valmis, veninuks sõda poolteist tundi pikemaks. Vaenlane poleks ammulisui vahtima jäänud, vaid kindlasti mingid vastuabinõud käivitanud. Ka propellerlennukitega koksati vahel mitu reaktiivlennukit korraga alla.
Ühtedel andmetel said Saksa õhujõud 1945a. aprillini enda kasutusse 1433 reaktiivlennukit Me 262, milledest kaugeltki kõik ei osalenud võitlustes. Peale Me 262 valmistati ka teisi reaktiivlennukeid.
Ühtedel andmetel said Saksa õhujõud 1945a. aprillini enda kasutusse 1433 reaktiivlennukit Me 262, milledest kaugeltki kõik ei osalenud võitlustes. Peale Me 262 valmistati ka teisi reaktiivlennukeid.
- ugandiklubi
- Liige
- Postitusi: 1114
- Liitunud: 10 Juun, 2004 15:02
- Asukoht: Tartu või Sinimäe
- Kontakt:
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist