Kindlusraudteed
Faust kirjutab, et olevat rajatud raudteeliin Männikult (kindluse ajal nimetati seda kanti küll Rätsepaks) Pääsküla (Laagri) positsioonini.
H. Gustavsoni järgi (ühes 1995. a Õhtulehes) see ei olnud raudtee, vaid lihtsalt tee. Muidugi ei saa välistada, et sellele oleks hiljem võidud ka raudtee rajada. Igatahes kõnealune teetamm on rajatud igapidi raudteetammi nõuetele vastavalt - väga tasane, kurvid suure raadiusega.
H. Gustavsoni järgi (ühes 1995. a Õhtulehes) see ei olnud raudtee, vaid lihtsalt tee. Muidugi ei saa välistada, et sellele oleks hiljem võidud ka raudtee rajada. Igatahes kõnealune teetamm on rajatud igapidi raudteetammi nõuetele vastavalt - väga tasane, kurvid suure raadiusega.
Impiger
Impiger teie antud lingil
http://www.orienteerumine.ee/ajakiri/2006_1.pdf on ka see Männiku ja Laagri vaheline raudtee kahe kaardijupi peale märgitud. See kas sinna raudtee jõuti ehitada on ise asi aga teetamm pidi küll olema raudtee jaoks mõeldud.
http://www.orienteerumine.ee/ajakiri/2006_1.pdf on ka see Männiku ja Laagri vaheline raudtee kahe kaardijupi peale märgitud. See kas sinna raudtee jõuti ehitada on ise asi aga teetamm pidi küll olema raudtee jaoks mõeldud.
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Pääsküla positsiooist
Panen siia lingi H. Gustavsoni artikli Pääsküla positsiooni kohta, mis ilmus 1995. aastal Õhtulehes. See on pdf-fail
http://dl.getdropbox.com/u/2001780/tsoon2.pdf
http://dl.getdropbox.com/u/2001780/tsoon2.pdf
Impiger
Nii, ja kuhu siis viib küsimärgiga tähistatud tunnel?
Teiseks, ka siia korduvat illustratsioonmatejali.
http://digar.nlib.ee/otsing/avaleht?pid ... igar:44968
Teiseks, ka siia korduvat illustratsioonmatejali.
http://digar.nlib.ee/otsing/avaleht?pid ... igar:44968
Hr. vax on leidnud suurepärase kaardi. Lähemal vaatlusel tundub imelik, et piki Viljandi maanteed kulgev kindlusraudtee haru lõpeb praeguse Luige kohal ära, kuigi raudteetamm on praegugi (väikeste lünkadega) säilinud kuni Sausti-Nõmme positsioonini (radioaktiivsete jäätmete säilituspaiga lähedal).
Viimati muutis Impiger, 14 Sept, 2009 23:14, muudetud 1 kord kokku.
Impiger
Saksa 1918 aasta kaardil kulgeb läbi raba Laagri-Männiku vahel tavaline tee.
Rooduvarjendite juurde jookseb raudteeharu pikemalt, kui battal.pri kaardil.
Pole sellel aga Gustavsoni joonisel näidatud teist lisaharu.
Kaardile on märgitud kõik tolleaegsed kaevikuliinid, kindlustused ja kindlusraudtee.
Kenasti on näha ka Olevi tänaval asunud suurtükipositsiooni juurde viiv raudteeharu.
Rooduvarjendite juurde jookseb raudteeharu pikemalt, kui battal.pri kaardil.
Pole sellel aga Gustavsoni joonisel näidatud teist lisaharu.
Kaardile on märgitud kõik tolleaegsed kaevikuliinid, kindlustused ja kindlusraudtee.
Kenasti on näha ka Olevi tänaval asunud suurtükipositsiooni juurde viiv raudteeharu.
Tee Vaila lähistel
Naage ja Vaila vahel on üks huvitav tee: algab kunagiselt Vääna- Türisalu raudtee tammilt ja kulgeb sirgelt kuni Jahilossi teeni. Teetammi profiil on iseloomulik kunagistele kindlusraudteedele: sirge, tasane, mõlemal pool vee äravoolu kraav. Võib arvata, et see ongi kunagine kindlusraudtee tamm. Kuid siis tekivad küsimused.
1) Tee lõpeb ära Jahilossi teega ristudes, natuke eemal Vääna jõest, mingeid kindluse objekte ei paisata sealkandis olevat. Mis otstarve pidi tal siis olema?
2) Battali kaardil pole seda teed raudteena näidatud, kuid Battali kaardid sellest kandist on korralikud.
Kas keegi oskab seletada?
Jahilossi teed renoveeriti eelmisel aastal ulatuslikult. Paistab, et ka sinna kanti on arendajad pärale jõudnud ja varsti pole seal enam vanu "kihistuid" üldse leida.
1) Tee lõpeb ära Jahilossi teega ristudes, natuke eemal Vääna jõest, mingeid kindluse objekte ei paisata sealkandis olevat. Mis otstarve pidi tal siis olema?
2) Battali kaardil pole seda teed raudteena näidatud, kuid Battali kaardid sellest kandist on korralikud.
Kas keegi oskab seletada?
Jahilossi teed renoveeriti eelmisel aastal ulatuslikult. Paistab, et ka sinna kanti on arendajad pärale jõudnud ja varsti pole seal enam vanu "kihistuid" üldse leida.
Viimati muutis Impiger, 14 Apr, 2012 19:42, muudetud 1 kord kokku.
Impiger
Küsimus
Kas keegi teab ka midagi Vääna - Postis asuvast maaalusest raudteest midagi? Nimelt leidsin ühe augu Vääna - Posti punkrite läheduses, õigemini see ei ole auk see on pigem selline kraater juba, väga sügav, cirk 5 - 6m ja näha on, et on kindlustatud seinad palkidega ja põhjas on raudteeliiprid, koht ise on vett täis, aga suve poole vesi alaneb natuke ja on paremini näha, mis seal põhjas on. Jookseb nagu tunnel ja põhjas on siis raudteeliiprid.
Ei olnud maa aluseid raudteid. See selline müüt, mis üldiselt levib. Kui otsida viitsid siis seda käsitletud siin foorumis Laagri positsiooniga seoses.
See auk, mida sa nägid on surf, mille kaudu tõsteti välja/maapeale üleliigset pinnast, mis tunnelite ehitusel tekkis. Ja need liiprid, mida nägid olid arvatavasti vagoneti rööbastee omad. Vagonette lükati käsitsi.
See auk, mida sa nägid on surf, mille kaudu tõsteti välja/maapeale üleliigset pinnast, mis tunnelite ehitusel tekkis. Ja need liiprid, mida nägid olid arvatavasti vagoneti rööbastee omad. Vagonette lükati käsitsi.
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Re: kindlusraudteed
Ajaloolane Mehis Helme pani DELFIsse üles (Forte, 29.12.2012) huvitava artikli militaarraudteedest Eestis.
http://forte.delfi.ee/news/militaaria/r ... d=65465558
http://forte.delfi.ee/news/militaaria/r ... d=65465558
Impiger
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist