Viti katakombid
battal.pri kaardid istutatuna maa ameti kaartide peale:
Vääna-Viti: http://www.zapsik.com/download/kindlustused/Viti.jpg
Vääna-Posti: http://www.zapsik.com/download/kindlustused/Posti.jpg
Humala: http://www.zapsik.com/download/kindlustused/Humala.jpg
Natuke pildimaterjali kah: http://www.zapsik.com/gallery2/main.php?g2_itemId=350
Vääna-Viti: http://www.zapsik.com/download/kindlustused/Viti.jpg
Vääna-Posti: http://www.zapsik.com/download/kindlustused/Posti.jpg
Humala: http://www.zapsik.com/download/kindlustused/Humala.jpg
Natuke pildimaterjali kah: http://www.zapsik.com/gallery2/main.php?g2_itemId=350
-
- Uudistaja
- Postitusi: 17
- Liitunud: 13 Sept, 2008 8:08
- Kontakt:
Sai ka ära käidud. Sissepääsu otsimist raskendas noortekodu töötaja(?) suhtlemisvajadus. Olgugi, et kuiv periood, siis vesi kohati põlvedeni. Muidugi muigama pani, et kusagil tunnelite keskel, kus järjekordne ava oli nö ringikujuline auk, siis avastasime ennast kellegi aiast, kus omanik grillis ja ei olnud eriti vaimustatud sellest august ning inimestest, kes välja ronisid.
Kuid tekkis ka küsimus. Kui alustada ringkäiku noortekodu poolsemast sissekäigust ning jõudes siis välja sinnamaani, kus on müüri sisse lõhutud kõhnadele inimestele mõeldud ava. Siis seal samas kohas allpool läks käik edasi, kus oli päris palju vett ning savi. Edasi me sealt ei läinud, aga oskab keegi käinu öelda kas seal sirge tunneli lõpus läheb tunnel veel edasi või ongi tupik?
Kuid tekkis ka küsimus. Kui alustada ringkäiku noortekodu poolsemast sissekäigust ning jõudes siis välja sinnamaani, kus on müüri sisse lõhutud kõhnadele inimestele mõeldud ava. Siis seal samas kohas allpool läks käik edasi, kus oli päris palju vett ning savi. Edasi me sealt ei läinud, aga oskab keegi käinu öelda kas seal sirge tunneli lõpus läheb tunnel veel edasi või ongi tupik?
Laupäeval sai Vääna-Viti tunnelites ära käidud. Jah, asupaikade leidmine oleks keeruline, kuid kui natukene militaari uurida, siis leiab ilusasti üles. Ja kes ikkagi hätta jääb, sel oleks abiks üks GPS ja http://www.battal.pri.ee/suhfront/praeg ... tsema.html leheküljelt võetud koordinaadid.
Kuna lauda taga šurfide leidmiseks tuleks vist põõsastes ragistada ning suure staabiblindaaži territoorium on hästi suvilakrundiks ära maskeeritud (sinna pääseb läbi tavalise, võiks öelda suisa ontliku auto sissesõiduvärava), siis kõige õigem oleks alustada ohvitseride blindaažist. Tee ääres viitab sinna poole ka kividele maalitud tähed "EN" ja nool. Sellest kohast alustasime meiegi oma uurimist.
Paistab, et ma olen sattunud selle hobi peale (maa-alustes käikudes kolamine) väga sobival ajal - kõikides käikudes on alati olnud vähem vett kui juttude järgi võiks arvata. Vääna-Viti käigud olid näiteks täiesti kuivad või nojah, see on nüüd palju öeldud, kuid igatahes oli käigupõhjas vaid paks kleepuv savikiht. Päris vett täheldasin vaid kõige viimases madalas tunnelilõigus, mis vene lehekülje järgi ongi veeäravoolu jaoks rajatud. Samas nirises staabiblindaažis vahetpidamata ühest kohast vett nagu oavarrest kui kasutada vanarahva ütlemist.
Skeemi ja pilte võite jälgida siit: http://nagi.ee/photos/ademox/sets/230589/
Kuna põhjasuunas kulgevast käigust ei roninudki me esimesest ettejuhtuvast šurfist välja vaid pöörasime otsa ringi, siis ei teagi ma nüüd, kas suund on mul skeemile õigesti märgitud. Kui keegi teab täpsemalt, siis oleks abiks, kui teeks märkuse. Ja võibolla teab ka keegi öelda, milleks seda põhjasuunda vaja võis minna?
Kuna lauda taga šurfide leidmiseks tuleks vist põõsastes ragistada ning suure staabiblindaaži territoorium on hästi suvilakrundiks ära maskeeritud (sinna pääseb läbi tavalise, võiks öelda suisa ontliku auto sissesõiduvärava), siis kõige õigem oleks alustada ohvitseride blindaažist. Tee ääres viitab sinna poole ka kividele maalitud tähed "EN" ja nool. Sellest kohast alustasime meiegi oma uurimist.
Paistab, et ma olen sattunud selle hobi peale (maa-alustes käikudes kolamine) väga sobival ajal - kõikides käikudes on alati olnud vähem vett kui juttude järgi võiks arvata. Vääna-Viti käigud olid näiteks täiesti kuivad või nojah, see on nüüd palju öeldud, kuid igatahes oli käigupõhjas vaid paks kleepuv savikiht. Päris vett täheldasin vaid kõige viimases madalas tunnelilõigus, mis vene lehekülje järgi ongi veeäravoolu jaoks rajatud. Samas nirises staabiblindaažis vahetpidamata ühest kohast vett nagu oavarrest kui kasutada vanarahva ütlemist.
Skeemi ja pilte võite jälgida siit: http://nagi.ee/photos/ademox/sets/230589/
Kuna põhjasuunas kulgevast käigust ei roninudki me esimesest ettejuhtuvast šurfist välja vaid pöörasime otsa ringi, siis ei teagi ma nüüd, kas suund on mul skeemile õigesti märgitud. Kui keegi teab täpsemalt, siis oleks abiks, kui teeks märkuse. Ja võibolla teab ka keegi öelda, milleks seda põhjasuunda vaja võis minna?
Sattusin täna tööasjus Vääna-Jõesuuse ja siis kasutasin juhust ja käisin Viti katakombe esimest korda uudistamas.Eile uurisin pisut netis olevaid kaarte ja tundus et kõige lihtsam on üles leida RV2 ja suundusingi autoga seda otsima.Otsida polnudki vaja kuna paistis juba paarisaja meetri kauguselt,auto jätsin suvilate vahele teeäärde(isegi sõiduautoga on võimalik otse treppi sõita).Väravate vahelt ca 50m ja kohal.Kõigepealt läksin paremal asuva sissepääsu juurde seal tuli maaalt mingi allikas välja ja vesi vulises käigust sisse ja mingist august kuhugi maaalla.Käisin ka sees mõne meetri jagu aga kuna taskulamp ei tahtnud külmaga eriti head koostööd teha siis kaugemale ei läinud kuna seal kohti küll kust pimedas paar meetrit alla kukkuda.Vasakpoolsel sissepääsul rauduks ees ja kinni,ei hakanud seda külmaga avama.
Kas see väljapääs mis pidi kellegi suvilaajas lõppema on sealsamas lähedal kollase maja hoovis?
Tagasi tulles käisin ka seal vana lauda taga olevas metsatukas sissekäiku otsimas,ainuke mille leidsin oli vana plekist veoauto kong muud küll silma ei hakanud.Vaadates seda aerofotol olevat kaarti ja visuaalselt objektide vahelisi kaugusi mõõtes peaks see jääma vanast veskist ca 30-50m kaugusele või eksin?Järgmine kord kui sinna kanti tööle satun siis otsin ka RV3 üles ja ehk on ka ilm pisut soojem.
Kodus kepsu kaarti uurides avastasin et RV2 ja RV3 on regio kõige uuemal kaardil täitsa olemas ,EOMAP kaart teab ainult RV3 asukohta.
Kas see väljapääs mis pidi kellegi suvilaajas lõppema on sealsamas lähedal kollase maja hoovis?
Tagasi tulles käisin ka seal vana lauda taga olevas metsatukas sissekäiku otsimas,ainuke mille leidsin oli vana plekist veoauto kong muud küll silma ei hakanud.Vaadates seda aerofotol olevat kaarti ja visuaalselt objektide vahelisi kaugusi mõõtes peaks see jääma vanast veskist ca 30-50m kaugusele või eksin?Järgmine kord kui sinna kanti tööle satun siis otsin ka RV3 üles ja ehk on ka ilm pisut soojem.
Kodus kepsu kaarti uurides avastasin et RV2 ja RV3 on regio kõige uuemal kaardil täitsa olemas ,EOMAP kaart teab ainult RV3 asukohta.
Seda ei saagi väljastpoolt avada, aga seest on sinna võimalik pääseda kui oled peenike poiss ja ühest ahtast pilust viitsid sisse pugeda. Mul pildid selle kohta.Vasakpoolsel sissepääsul rauduks ees ja kinni,ei hakanud seda külmaga avama.
Viidete järgi vist räägid minu tehtud kaardi järgi? See teine ots RV3-st veskiteni on selline spekulatiivne. Ise ei viitsinud esimesest šurfist edasi minna, seega ei ole päris kindel, kuhu ta välja jõuab. Battal pri kaartide järgi ma umbes selle paika panin, aga neil polnud jälle aerofotot all ega mingit muud legendi, mille järgi skaalasse asetada. Võibolla mõni teadjam isik oskab öelda siin.Tagasi tulles käisin ka seal vana lauda taga olevas metsatukas sissekäiku otsimas,ainuke mille leidsin oli vana plekist veoauto kong muud küll silma ei hakanud.Vaadates seda aerofotol olevat kaarti ja visuaalselt objektide vahelisi kaugusi mõõtes peaks see jääma vanast veskist ca 30-50m kaugusele või eksin?
Seesama jah.Mõtled pildil 040 rv2 olevat ava?
Võimalik, et seda polegi nii lihtne märgata. Tunnelis olles oli see esimene šurf küll niivõrd kinni varisenud, et maapinnale jõudmiseks tuli parajalt pugeda. Seepärast jäigi see tegemata, ei viitsinud kobaka statiivi ja fototehnikaga võimelda.Kammisin läbi pea kogu metsatuka kuni kahekordse tellistest elamuni ja silma ei hakanud midagi ja käisin ka üle heinamaa paistva künka peal vaatamas.
Käisin 25 jun seal kolamas ja seis selline,et rv2 sisse pääseb ainult kummikutega ja läbitav on see tunnel mis viib kuhugi suvilakrundile.Teine tunnel mis viib rv3 on korralikult vett täis paras paadiga sõita.Rv3 varjend ise kuiv kuid tunnelis korralik vesi ja tundub,et sel suvel sinna vist ligi ei saagi nii kahju kui see ka pole.
vett täis tunnelid
Küsimus selline, kas viti tullelitega oli sama lugu ikka, et need algselt olid tsaari aegsed ja hiljem siis kohandati juba uue vägevama võimuga betooniga üle? Seal osad tunnelid on ilusti betoneeritud ja teised päris sellised iidsed ja üks tunneli lõpp on veega kaetud, kus saab kenasti kummi paadiga lõppu välja sõita ja avastada, et see on lõpetamata tunnel mille lõpus on sein:( Minu küsimus ongi, selle lõpetamata veega täidetud tunneli kohta, kas see on tsaari aegne tunnel? sinna sisse pääseb kõige paremini ühest surfist mõisa juurest üle välja minnes ja kohe surfist alla minnes peab roomama natuke et sinna tunnelisse pääseda!
Viti tunnelid on kõik tsaariaegsed. See lühike osa tunnelist,mis on ilusti külgedelt ja laest betoneeritud on lihtsalt lõppviimistluse saanud tunneli osa. Tunnelite ehitusel oli ette nähtud, et lõpuks saavad kõik tunnelid sellise korraliku betoon vooderduse/viimistluse. Lihtsalt ei jõutud töödega lõpuni. Minu teada peaks see Viti tunneliosa olema maarindes vist ainus, mis jõudis lõppviimistluseni.
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Pole veel kordagi neis kummikutega käinud.
Ikka mingid vanad teksad, vanad jalanõud, millest kahju ei ole ja minek.
Korra Pääskülas käies sai küll mullikile teksade alla ümber jalgade keeratud, teibiga kinni. Vesi jääb sinna vahele ja soojeneb üles. Toimib nagu kalipso. Ja seal oli ikka kohati vööni vesi.
Ikka mingid vanad teksad, vanad jalanõud, millest kahju ei ole ja minek.
Korra Pääskülas käies sai küll mullikile teksade alla ümber jalgade keeratud, teibiga kinni. Vesi jääb sinna vahele ja soojeneb üles. Toimib nagu kalipso. Ja seal oli ikka kohati vööni vesi.
[url=https://mapsengine.google.com/map/edit? ... j2L2q5JtVA]Peeter Suure Merekindluse interaktiivne kaart[/url]
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist