Helikopterid
Mõned koperdised peaksid kaitseväel kindlasti olema. Küsimus on, et millised ja milleks neid vajatakse.
Pole mõtet ajada, et sõja korral pole nagunii midagi teha jne. Selle loogika järgi võiks meile lõpuks ainult kuulipildujaid, granaadiheitjaid ja ka ragulkasid hankida. Ehitame oma minimarmee võimekusi vaikselt ja järjekorras, aga kindlalt ja laiapõhjaliselt. Usutav armee peab olema relva- ja väeliikide mõistes täisväärtuslik.
Midagi kallihinnalist ei tasuks kopteritest küll muretseda. Parem odavamaid-vanemaid, aga selle eest rohkem. Reaalselt on sõjaline võimekus meie mõistes enam-vähem sama nii uuel kui vanemal masinal. Uus on lihtsalt seksikam ja mitu korda kallim osta ning pidada (kas keegi suudaks need täpsed hinnad siia meelde tuletada?). Milleks raha raisata. 3-4 ülimoodsa Agusta või Black Hawki asemel saaksime terve portsu UH-1/UH-1N. Vb isegi paarikompaniilise kopteripataljoni Maaväe koosseisu.
Ei tea, kui palju võtab aega UH-1 pardapersonali väljaõpe, aga äkki saaks osa antud üksuse-allüksuse koosseisust isegi vastava tsiviilettevalmistusega ajateenijate (reservistide) baasil komplekteerida. Ei tea, palju see lennutunni hinne on, aga poleks ka ju paha, kui näiteks allüksuse isikkoosseisu kuhugi metsalaagrisse viimiseks tellitaks koperdiste rühm, mis paari lennuga asja ära teeb. Ajaline kokkuhoid eksole. Allüksusevarustus võib veokaga järgi tiksuda.
Üks uitmõte oli veel, et endisest idablokist paar Mi-24 muretseda. Sobiks juhul, kui saaks odavalt kätte ja oleks mootoriressurssi. Maaväe väljaõppe ja know-how arengu mõttes...
Pole mõtet ajada, et sõja korral pole nagunii midagi teha jne. Selle loogika järgi võiks meile lõpuks ainult kuulipildujaid, granaadiheitjaid ja ka ragulkasid hankida. Ehitame oma minimarmee võimekusi vaikselt ja järjekorras, aga kindlalt ja laiapõhjaliselt. Usutav armee peab olema relva- ja väeliikide mõistes täisväärtuslik.
Midagi kallihinnalist ei tasuks kopteritest küll muretseda. Parem odavamaid-vanemaid, aga selle eest rohkem. Reaalselt on sõjaline võimekus meie mõistes enam-vähem sama nii uuel kui vanemal masinal. Uus on lihtsalt seksikam ja mitu korda kallim osta ning pidada (kas keegi suudaks need täpsed hinnad siia meelde tuletada?). Milleks raha raisata. 3-4 ülimoodsa Agusta või Black Hawki asemel saaksime terve portsu UH-1/UH-1N. Vb isegi paarikompaniilise kopteripataljoni Maaväe koosseisu.
Ei tea, kui palju võtab aega UH-1 pardapersonali väljaõpe, aga äkki saaks osa antud üksuse-allüksuse koosseisust isegi vastava tsiviilettevalmistusega ajateenijate (reservistide) baasil komplekteerida. Ei tea, palju see lennutunni hinne on, aga poleks ka ju paha, kui näiteks allüksuse isikkoosseisu kuhugi metsalaagrisse viimiseks tellitaks koperdiste rühm, mis paari lennuga asja ära teeb. Ajaline kokkuhoid eksole. Allüksusevarustus võib veokaga järgi tiksuda.
Üks uitmõte oli veel, et endisest idablokist paar Mi-24 muretseda. Sobiks juhul, kui saaks odavalt kätte ja oleks mootoriressurssi. Maaväe väljaõppe ja know-how arengu mõttes...
Selline imelik mehitamata kopter siis Locheed-Martinil välja töötatud:
http://www.youtube.com/watch?v=q1l_mshd ... ture=feedu
Ma ei tea, kus ma küll elanud olen, aga sellist sabarootorita ja kahe vaheliti (interlocking) pearootoriga lahendust ei ole minu silmad küll ennem näinud. Ehk oskab mõni kaasfoorumlane siin täiendavat informatsiooni pakkuda.
http://www.youtube.com/watch?v=q1l_mshd ... ture=feedu
Ma ei tea, kus ma küll elanud olen, aga sellist sabarootorita ja kahe vaheliti (interlocking) pearootoriga lahendust ei ole minu silmad küll ennem näinud. Ehk oskab mõni kaasfoorumlane siin täiendavat informatsiooni pakkuda.
Sünkrokopteriks kutsuvad. Ja juba ammusest ajast. Näiteks seesama ka sakslaste allveelaevadel kasutamiseks mõeldud riistapuu Flettner Fl 282 , millest autožiirode teemas ka pisut juttu oli,
oli sellise süsteemiga. Hiljem on Kaman Aircraft selliseid masinaid arendanud ning toodab neid vist tänase päevani.
Aga vaat see tundub pealkirja lugemata esmapilgul müstikana...
http://www.youtube.com/watch?v=Xh-sf6vwSMc
Või siis see...
http://www.youtube.com/watch?v=1BTBrJb3 ... ature=fvwp
oli sellise süsteemiga. Hiljem on Kaman Aircraft selliseid masinaid arendanud ning toodab neid vist tänase päevani.
Aga vaat see tundub pealkirja lugemata esmapilgul müstikana...
http://www.youtube.com/watch?v=Xh-sf6vwSMc
Või siis see...
http://www.youtube.com/watch?v=1BTBrJb3 ... ature=fvwp
Viimati muutis Lemet, 13 Apr, 2011 18:53, muudetud 2 korda kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
OT
http://www.military-today.com/helicopte ... n_kmax.htm
on üks päris edev riistapuu.
Wiki andmetel leidis Kolibri kasutust mujalgi peale allveelaevade.
http://www.military-today.com/helicopte ... n_kmax.htm
on üks päris edev riistapuu.
Wiki andmetel leidis Kolibri kasutust mujalgi peale allveelaevade.
Vihkad Eestit? Vali Reformierakond.
http://www.centennialofflight.gov/essay ... er/HE6.htmThe Fl 282 was designed so the rotor blades and landing gear could be removed and the helicopter stored in a compact area such as the pressure tank of a U-boat. There is no evidence that it was ever used this way.
Vihkad Eestit? Vali Reformierakond.
Peale lugupeetud kaasfoorumlase Madmani antud viite on Flettner Fl-282 loomisest ja katsetamisest põhjalikumalt juttu sellel saidil. Parandaks siis oma eelmist kommentaari vastavalt allpool toodud tsitaadile. "... ka allveelaevadel kasutamiseks mõeldud..." Nii peaks vast tõepoolest korrektsem olema...
http://www.youtube.com/watch?v=MdYPQLvuJh8
Fa-330 oli erinevalt FL-282st autožiiro, vastavas teemas on ka filmilõigu aadress olemas
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... uto%BEiiro
http://www.aviastar.org/helicopters_eng ... olibri.phpFlight tests with the V9 and V15 began in September 1942 and confirmed the theoretical findings. Directional stability was so good, that the entire fuselage section aft of the firewall was simply left off the V9. Flight tests were problem free. The V9 was the prototype for a version to be operated by the Navy from large submarines and designated "Modified Model in Form of a Standing Cylinder" (Fl 282 U).
http://www.youtube.com/watch?v=MdYPQLvuJh8
Fa-330 oli erinevalt FL-282st autožiiro, vastavas teemas on ka filmilõigu aadress olemas
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... uto%BEiiro
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Helikopterid
http://www.ekspress.ee/news/paevauudise ... d=44874437
Neli põhjust, milleks neid vaja...
Neli põhjust, milleks neid vaja...
Miks on Eesti kaitseväele neid vaja? Esimese oletusena pakutakse vajadust seada jalule õiglus: pärast seda, kui maavägi sai 2005. aastal Soomes toodetud Pasi soomukid ja mereväele osteti 2006. aastal Briti miinitraalerid, peab metalli ja mootoreid sisaldav suurhange jõudma lõpuks ka õhuväe õuele.
Teine oletus: kusagilt on meile saadetud mingid nõuded, mille sisuks Eesti taevas allatulistatud NATO lendurite päästeoperatsioonide tagamine suuremas mahus, kui see on praegu võimalik Piirivalve lennusalga masinatega.
Kolmas oletus: rahuaegne kiirreageerimisvõimeliste üksuste transport (ametliku dokumendi sõnastus) ehk vajadus viia näiteks K-komando kiirelt Tartusse juhuks, kui terroristid haaravad enda kätte ülikooli peahoone.
Neljas oletus: koptereid on vaja Afganistani (või järgmisse missioonipiirkonda) saatmiseks, et muutuda sel moel rahvusvaheliselt natuke märgatavamaks, kui me seda praegu oleme.
Projekti kogumaksumus küünib miljardi taha – kui rääkida vanas rahas –, ületades isegi miinitraalerite ostmise kulud, mis jäid 800 miljoni krooni kanti.
Lühidalt tahetakse panna miljard krooni huugama, et saavutada ühe jalaväekompanii (umbes sada meest) paiskamine punktist A punkti B...
...Kopterifirmade müügimehed käivad meie otsustajatega lõunasöökidel ning meie otsustajate näod omandavad aina enam teeneteristi kavaleri ilmet.
Räägitakse, et kopteriostu põhimõttelise heakskiidu paberilt puudub veel vaid kaitseväe juhataja Ants Laaneotsa allkiri.
Kuna kaitseväe juhataja on pärast põhiseaduse muutust lihtsalt üks ametnik, pole vaja kahelda – allkiri tuleb varem või hiljem.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40147
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Tasulisest osast:
See, et kaitseväel selline süsteem ikka veel puudub (ja mehed lähevad aastakäikude kaupa reservi, ilma et neil oleks kogemust sellise süsteemiga töötamiseks), on paremal juhul kellegi rumalus, halvemal juhul sihilik plaan. Herman Simm on ikka meiega.
Aamen selle peale
Räägitakse, et kopteriostu põhimõttelise heakskiidu paberilt puudub veel vaid kaitseväe juhataja Ants Laaneotsa allkiri.
Ei selle taha see pidama jää, kui Laaneots ei anna, siis küll Terras annab. Kui juba olümposel on ostustatud, mis hea on, siis pole pööblil midagi plõksida.
Loomulikult pole ju kopteritel mingeid väljaõppe, koolitus- ega ülalpidamiskulusid (vähemalt suuri mitte), millega kogu aeg põhjendatakse meie naljalennuväe eksistentsi.
See, et kaitseväel selline süsteem ikka veel puudub (ja mehed lähevad aastakäikude kaupa reservi, ilma et neil oleks kogemust sellise süsteemiga töötamiseks), on paremal juhul kellegi rumalus, halvemal juhul sihilik plaan. Herman Simm on ikka meiega.
Aamen selle peale
Räägitakse, et kopteriostu põhimõttelise heakskiidu paberilt puudub veel vaid kaitseväe juhataja Ants Laaneotsa allkiri.
Ei selle taha see pidama jää, kui Laaneots ei anna, siis küll Terras annab. Kui juba olümposel on ostustatud, mis hea on, siis pole pööblil midagi plõksida.
Loomulikult pole ju kopteritel mingeid väljaõppe, koolitus- ega ülalpidamiskulusid (vähemalt suuri mitte), millega kogu aeg põhjendatakse meie naljalennuväe eksistentsi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kahju, et meil pole uurivat ajakirjandust. Tahaks ikkagi teada seda mehhanismi, kuidas sünnivad miljardilised otsused. See peaks olema piisavalt hästi dokumenteeritud, kus selgub, kes mida mille põhjal otsustas ning siis saab ka vastutust nõuda. Ka on kaunis ükstapuha, et lõppkokkuvõttes vastutab minister kõige eest. Ministrid tulevad ja lähevad, aga miljardid on juba hakkama pandud ja sisulise töö tegijad on ikka endised. Ei näeks selle juures ka erilist riigisaladust. Välja arvatud see moment, et püütakse oma kodanike eest varjata asja kehva korraldust. Näib nagu poleks Aaviksoo suutnud korda majja lüüa.
Minumeelest sai kodanik Terras isegi auraha juba Saksamaal "ette ära", sest tema teened on selles "rahvusvahelise koostöö" raames eriti vajalikud.
Viies otsus: NRFi valmisolekuks. (vt ka Uti jäägrirügemendi sarnast hanget)
Aamen.
Viies otsus: NRFi valmisolekuks. (vt ka Uti jäägrirügemendi sarnast hanget)
Aamen.
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Artikli matemaatika jääb vähemalt minule kättesaamatukskert122 kirjutas:võibolla loll küsimus, aga mitmest kopterist jutt käib miljardi puhul?
Ja kui räägitakse miljardist. siis mis imelisel kombel saadakse nelja 50 miljoni dollarilise helikopteri puhul miljard. Kaks miljardit ja pisut peale oleks ju see number? Kui arvestada dollar 12 eeguksEesti kaitseväele oleks plaanide kohaselt väga vaja nelja sellist kopterit. Hind tükist 26 miljonit eurot või 50 miljonit USA dollarit.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist