India riistvarahanked
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: India ostab Apached
Mi-24/35, millele seal spetsialistid rõhuvad, ei ole lahingukopter, vaid mingi segane hübriid lahingukopteri ja transpordikopteri vahel, mida viimase rolli sisulise failimise (väike kandejõud) tõttu transpordiks pole eriti kasutatud. NSVL ja tema liitlased on seda kasutanud parema puudumisel lahingukopterina, peamiselt nõrkade vastaste vastu, kel on probleeme vastutegevuse arendamisega. Ehk "analooge mitteomav" - teised riigid pole sellist eales tootnud ega hakka ka tootma. Mi-28 ja Ka-50 loomine polnud mitte juhuslik, vaid Mi-24 probleemidest vägagi teadliku armee selge tellimus probleemi lahendamiseks, mis NSVL lagunemise tõttu toppama jäi.
Moodsa õhutõrje ja sensoritega pikitud lahinguväljal on Mi-24 tegelikult üks suur, kohmakas ja kõvasti mürisev-soojust kiirgav sihtmärk, mis oma vanade sensorite ja relvastusega suudab ohustada õhutõrjeta vägesid ja üllatusmomenti kasutades. Ning mõjub psühholoogiliselt.
Ameeriklased on seda kopterit katsetades näiteks leidnud, et temaga on näiteks takistuste taga rippumine väga keeruline, mis nt Apache puhul on rutiin. Telekast nähtav ähvardav kihutamine üle lahinguvälja on ohtlik trikk isegi Stingeritega kergjalaväe vastu. Näiteks selline maaväe ÕT nagu venelastel endal on, laseb sellised asjad pikema jututa alla.
Tänapäevastes pisisõdades a'la Iraak pole sellega suurt midagi teha, sest tal pole kaugeltki sellist täppislöögi võimet, nagu vaja oleks (piltlikult öeldes hävitaks ta Apache hävitatud reporterite asemel need reporterid koos ümbritseva kvartaliga. Lisaks teeb Mi-24 Apachega võrreldes ikka väga ränka mürinat ja see muudab tema kasutuse igasugu kiirete täppislöökide andmiseks kasutuks (meenutage seda reporterite tulistamislugu Iraagis - vennikesed ilmselt ei kuulnud, et Apache on mingi 1500 m kaugusel).
Moodsa õhutõrje ja sensoritega pikitud lahinguväljal on Mi-24 tegelikult üks suur, kohmakas ja kõvasti mürisev-soojust kiirgav sihtmärk, mis oma vanade sensorite ja relvastusega suudab ohustada õhutõrjeta vägesid ja üllatusmomenti kasutades. Ning mõjub psühholoogiliselt.
Ameeriklased on seda kopterit katsetades näiteks leidnud, et temaga on näiteks takistuste taga rippumine väga keeruline, mis nt Apache puhul on rutiin. Telekast nähtav ähvardav kihutamine üle lahinguvälja on ohtlik trikk isegi Stingeritega kergjalaväe vastu. Näiteks selline maaväe ÕT nagu venelastel endal on, laseb sellised asjad pikema jututa alla.
Tänapäevastes pisisõdades a'la Iraak pole sellega suurt midagi teha, sest tal pole kaugeltki sellist täppislöögi võimet, nagu vaja oleks (piltlikult öeldes hävitaks ta Apache hävitatud reporterite asemel need reporterid koos ümbritseva kvartaliga. Lisaks teeb Mi-24 Apachega võrreldes ikka väga ränka mürinat ja see muudab tema kasutuse igasugu kiirete täppislöökide andmiseks kasutuks (meenutage seda reporterite tulistamislugu Iraagis - vennikesed ilmselt ei kuulnud, et Apache on mingi 1500 m kaugusel).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: India ostab Apached
rippuda ei saa mi-24 vist oma tiibade tõttu, mis takistavad allapoole õhuvoolu, kuid on edasiliikumisel vajalikud kandejõu tekitamiseks?
Re: India ostab Apached
Täislastis Mi-24 tõuseb hoojooksuga(s.t. ei saagi tõusta otse vertikaalis), mumeelest oli kopteri rippumisrežiim lausa piiratud mingi arvu tundidega. Aga kõik see ongi eeskujuliku kiiruse arvelt makstav lõiv.
Re: India ostab Apached
Mi-24l on tõesti palju puudusi ning ilmselt, kaasaegses sõjas oleks sellel väga raske.
Ostan kokku kõik võimalikud E.Savisaare kuju, nime, autogrammiga esemed (trükimaterjalid, aktifotod, raamatud, pastapliiatsid, toiduainepakendid) jne.
Re: India ostab Apached
Huvitav, kas tegu on Block 3 või Block 2 isenditega, mida ostetakse ? Niipalju kui aru sain, siis ikka Block 3, kuigi seda otseselt kuskil kinnitatuna ei leidnud.
Block 3 juures on lisaks hunnikule "riistvaralistele" täiendustele (toodud allpool) üsna palju tööd tehtud sensorite ja liidestuste juures. Paigaldatud uue põlvkonna radarid/infrapuna- ja öövaatlusseadmed hakkavad omama rohkem mõtet koos uue vastavate "pikema ulatusega" raketisüsteeme nagu JAGM.
Liidesed omakorda võimaldavad seda, 20 aastat kõvasti kiidetud ja kaagutatud sensor-fusion'it, ehk võimalust panna kokku ühtset, kergemini haaratavat pilti kõikvõimalikelt sensoritelt tulevast infost (nii kopteri enda omadest kui ka välistest), mis omakorda eeldab üsna kiiret ja turvalist infovahetust ning palju muud. Eks see ole üks väga laialivalguv "marketing-mull" termin, mille alla saab mahutada peaaegu ükskõik mida, aga eks JTRS, Link 16 ning ka mainitud UAV'de juhtimine annavad teatavad aimdust. Nimelt kopteri Level 4 kontrolli UAV'de üle, peaks tähendama sisuliselt täisjuhtumist v.a. maandumine ja õhkutõus.
Ju siis väärtustavad hindud neid omadusi rohkem kui siin mainitud "vaieldamatut" Mi-28N taktikalis-tehnilist paremust (millega ometi väidetavalt ei vastatud kahekümnele tehnilisele kriteeriumile). Mis omakorda viitab sellele, et hindudel on plaan hakata neid koperdisi lähiajal teiste süsteemidega tihedamalt liidestama.
Kui see nii on, siis väga otsuse üle ei imesta. Mulle isiklikult jätab see Belgia/Prantsusmaa avioonikaga Mi-28N koos oma MBDA & Diehl PARS 3 tankivastaste rakettidega veidi MacGyver'i teibiga kokkulapitud mulje (nagu ka kunagine Ka-50 + Iisraeli avioonika Türgile, millele eelistati A129'at). Korralikult testitud, modulaarse ning laiendatava avioonika disainimine on väga ajakulukas.
See on üks põhjuseid miks tänapäevaste lennukite/kopterite disainimine võib võtta dekaade. Tihti on võimalik teha shortcut'e, kuid need maksavad programmi hilisemates staadiumites tihti valusalt kätte tehes laiendatavuse ebapraktiliseks, kui mitte võimatuks. Ei tasu unustada et AH-64D Block III toetub siiski Block II'ele, seega tervet avioonikast päris nullist ülesse ei ehitata. Ometi on see olnud arenduses üle 5 aasta (Esimene Block III kopter valmis alles nädal aega tagasi). Venelaste ajakavad ja eelarve selliste süsteemide arendamise puhul tunduvad reeglina üsna müstilised. A lastiilis, saame kõigepealt lepingu ära siis hakkame üldse vaatama, ja kahe aasta pärast küsime teise samapalju lisaks nii ajas kui ka eelarves.
Block 3 juures on lisaks hunnikule "riistvaralistele" täiendustele (toodud allpool) üsna palju tööd tehtud sensorite ja liidestuste juures. Paigaldatud uue põlvkonna radarid/infrapuna- ja öövaatlusseadmed hakkavad omama rohkem mõtet koos uue vastavate "pikema ulatusega" raketisüsteeme nagu JAGM.
Liidesed omakorda võimaldavad seda, 20 aastat kõvasti kiidetud ja kaagutatud sensor-fusion'it, ehk võimalust panna kokku ühtset, kergemini haaratavat pilti kõikvõimalikelt sensoritelt tulevast infost (nii kopteri enda omadest kui ka välistest), mis omakorda eeldab üsna kiiret ja turvalist infovahetust ning palju muud. Eks see ole üks väga laialivalguv "marketing-mull" termin, mille alla saab mahutada peaaegu ükskõik mida, aga eks JTRS, Link 16 ning ka mainitud UAV'de juhtimine annavad teatavad aimdust. Nimelt kopteri Level 4 kontrolli UAV'de üle, peaks tähendama sisuliselt täisjuhtumist v.a. maandumine ja õhkutõus.
Ju siis väärtustavad hindud neid omadusi rohkem kui siin mainitud "vaieldamatut" Mi-28N taktikalis-tehnilist paremust (millega ometi väidetavalt ei vastatud kahekümnele tehnilisele kriteeriumile). Mis omakorda viitab sellele, et hindudel on plaan hakata neid koperdisi lähiajal teiste süsteemidega tihedamalt liidestama.
Kui see nii on, siis väga otsuse üle ei imesta. Mulle isiklikult jätab see Belgia/Prantsusmaa avioonikaga Mi-28N koos oma MBDA & Diehl PARS 3 tankivastaste rakettidega veidi MacGyver'i teibiga kokkulapitud mulje (nagu ka kunagine Ka-50 + Iisraeli avioonika Türgile, millele eelistati A129'at). Korralikult testitud, modulaarse ning laiendatava avioonika disainimine on väga ajakulukas.
See on üks põhjuseid miks tänapäevaste lennukite/kopterite disainimine võib võtta dekaade. Tihti on võimalik teha shortcut'e, kuid need maksavad programmi hilisemates staadiumites tihti valusalt kätte tehes laiendatavuse ebapraktiliseks, kui mitte võimatuks. Ei tasu unustada et AH-64D Block III toetub siiski Block II'ele, seega tervet avioonikast päris nullist ülesse ei ehitata. Ometi on see olnud arenduses üle 5 aasta (Esimene Block III kopter valmis alles nädal aega tagasi). Venelaste ajakavad ja eelarve selliste süsteemide arendamise puhul tunduvad reeglina üsna müstilised. A lastiilis, saame kõigepealt lepingu ära siis hakkame üldse vaatama, ja kahe aasta pärast küsime teise samapalju lisaks nii ajas kui ka eelarves.
The Apache Block III incorporates 26 new technologies designed to enhance the aircraft’s capabilities.
One set of advances are tied to helicopter’s flight performance. They include enhanced -701D engines with improved digital electronic control (DEC); upgraded drive systems including a a split-torque face gear transmission, which increases power throughput by more than 20% (to 3,400 shp) without taking up more room; and a new composite rotor blade. The new rotor blades, which successfully completed flight testing in May 2004, work with the improved engines to increase the Apache’s cruise speed, climb rate and payload.
Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
On olnud juttu nii Hiinast, Venemaast kui ka lennukikandjatest. Siia siis üks väike pildike ka hiinlaste esimesest nö "emalaevast":
http://www.postimees.ee/669802/usa-firm ... kikandjat/
http://www.postimees.ee/669802/usa-firm ... kikandjat/
Inter arma enim silent leges (sõja aegadel on seadused vaiksed) Cicero
-
- Liige
- Postitusi: 50
- Liitunud: 15 Dets, 2011 14:31
- Kontakt:
-
- Liige
- Postitusi: 50
- Liitunud: 15 Dets, 2011 14:31
- Kontakt:
Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
olgem inimesed mitte lambad
Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
Lühike vastus sellele oleks - Seni, kuni reha katki läheb.Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)
Stellung halten und sterben!!
Stellung halten und sterben!!
Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
Venemaa lükkas tagasi India pretensiooni hilinenud lennukikandja pärast.
http://www.postimees.ee/1006802/venemaa ... dja-parast
http://www.postimees.ee/1006802/venemaa ... dja-parast
Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
Postimehe loos jääb arusaamatuks, mis krdi varuosi see India siis veel Venemaal ja venelaste pool ehitatavale laevale tarnis. Või jõuab vaidlus sinna, et India tarnis mootoriruumi laelambi elektripirni, mis läks läbi ja mille tulemusel katlakütja Vasja põhjustas mootririkke.
Unforeseen consequences
Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?
Vaatamata 2013 aasta veebruaris kuulutatule, nagu oleks India lennukikandja remondiga ühele poole saadud, on hindude lennukikandja nelja katla remont(ülejäänute remonditööd olid ette nähtud sooritada käigu pealt), mis pidanuks graafiku järgi selle aasta märtsi kahekümnendamaks kuupäevaks valmis saama, veninud ja laeva valmistatakse ette dokkimiseks. Põhjuseks väidetakse ikka neid va kurikuulsaid objektiivseid asjaolusid.
http://lenta.ru/news/2013/03/25/outofdate/
http://lenta.ru/news/2013/03/25/outofdate/
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist