Jõelaevad Emajõel
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Kogu teema pealkiri tahab juba ammu vahetamist saada, teema autor peaks seda teha saama.
Küsimus eespool oleva värvipildi kohta - mis asutus (autobaas, teemeister) asus Meltsiveski piirkonnas, ehk praegune Ujula Konsum, Ökonoomikum?
Küsimus eespool oleva värvipildi kohta - mis asutus (autobaas, teemeister) asus Meltsiveski piirkonnas, ehk praegune Ujula Konsum, Ökonoomikum?
Kui on probleem, tõmba lõuga
- sammal.habe
- Liige
- Postitusi: 817
- Liitunud: 30 Apr, 2004 19:49
- Asukoht: 58°22'N 26°43'E
- Kontakt:
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
kas fotodele viiteid ka saaks juurde?
sest pelgalt pilt ilma seletuseta on veidi poolik.
sest pelgalt pilt ilma seletuseta on veidi poolik.
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Kunagi asus seal spetsautobaas e. igasugused tänavakoristusmasinad jm. selline tehnika.speedsta kirjutas:Kogu teema pealkiri tahab juba ammu vahetamist saada, teema autor peaks seda teha saama.
Küsimus eespool oleva värvipildi kohta - mis asutus (autobaas, teemeister) asus Meltsiveski piirkonnas, ehk praegune Ujula Konsum, Ökonoomikum?
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Jõelaevad Emajõel
Ja enne seda Autobussipark.Manurhin kirjutas:Kunagi asus seal spetsautobaas e. igasugused tänavakoristusmasinad jm. selline tehnika.speedsta kirjutas:Kogu teema pealkiri tahab juba ammu vahetamist saada, teema autor peaks seda teha saama.
Küsimus eespool oleva värvipildi kohta - mis asutus (autobaas, teemeister) asus Meltsiveski piirkonnas, ehk praegune Ujula Konsum, Ökonoomikum?
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Rääkisite siin, et pontoonsild hävis 1989? Millal ehitati see plekist sild sinna Vabadussilla varemete asemele, mis nüüd sõudebaasi vastas virnas oma aega ootab? Minu arust tehti see sügaval Eesti ajal juba? Et siis pontoonsilla jäänused vedelesid seal kalda ääres veel aastaid?skulmars kirjutas:Kroonuaia silla lammutamine.jpg (taustal paistab Vabadussilla kohal olnud Dvigateli plekksild)
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Re: Jõelaevad Emajõel
Mäletaks nagu, et pontoonsilla kaudu sai üle kuni raudsilla valmimiseni. Võin ka eksida. Vist mingi aeg pidi tõesti Kaarsillast käima.
Lapsepõlvest meeles on mälupilt kus väike tüdruk pontoonsilla august läbi kukkus ja vaid laiali aetud käte varal sillale pidama jäi. Ja selline mälestus ka, et sild oli ikka üsna tihti keskelt lahti, et laevad läbi saaks sõita...
Mõned pildid nn Raudsillast ka, avati 1993, võeti lahti 2007
http://tartu.postimees.ee/300507/tartu_ ... 263466.php
Lapsepõlvest meeles on mälupilt kus väike tüdruk pontoonsilla august läbi kukkus ja vaid laiali aetud käte varal sillale pidama jäi. Ja selline mälestus ka, et sild oli ikka üsna tihti keskelt lahti, et laevad läbi saaks sõita...
Mõned pildid nn Raudsillast ka, avati 1993, võeti lahti 2007
http://tartu.postimees.ee/300507/tartu_ ... 263466.php
Alati võib pakkuda Eesti üliõpilasorganistasioonide sümboolikat, fotosid 2MS eelsest ajast
Re: Jõelaevad Emajõel
kas keegi tunneb pildilt ära millise Tartu endise kooliga on tegu? oleks vaja teada, sry et off topic
Re: Jõelaevad Emajõel
Kas mitte Hugo Treffneri Gümnaasium oma vanas, ehk algses asukohas Ülejõel?!
Re: Jõelaevad Emajõel
See pilt on kuskilt pressi alt läbi käinud. Aga jah, algne Treffner Hobuse ja Kalda nurgal...praegu on seal koha peal pargis ka Treffneri kuju
pildid siis ka:
http://vanadasjad.wordpress.com/2012/05 ... -tanavale/
http://vanadasjad.wordpress.com/2011/11 ... ruse-kool/
pildid siis ka:
http://vanadasjad.wordpress.com/2012/05 ... -tanavale/
http://vanadasjad.wordpress.com/2011/11 ... ruse-kool/
Alati võib pakkuda Eesti üliõpilasorganistasioonide sümboolikat, fotosid 2MS eelsest ajast
Re: Jõelaevad Emajõel
Hobuse tänava nimi muudeti 1. mai 1928 H. Treffneri tänavaks.skulmars kirjutas:See pilt on kuskilt pressi alt läbi käinud. Aga jah, algne Treffner Hobuse ja Kalda nurgal...praegu on seal koha peal pargis ka Treffneri kuju
pildid siis ka:
http://vanadasjad.wordpress.com/2012/05 ... -tanavale/
http://vanadasjad.wordpress.com/2011/11 ... ruse-kool/
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Re: Jõelaevad Emajõel
Tuleme laevanduse juurde tagasi
Skulmarsil on tõesti head pildid, paljusid ma pole varem näinudki. Pildiallkirjad oleks tõesti kena lisada. Noore Uku/Delfiini pilt oli päris ilus. Mind üllatas, et tsaariajal olid laevade nimed ühel pardal ladina, teisel slaavi kirjas.
selle pildi juurde
Kunagi asus seal spetsautobaas e. igasugused tänavakoristusmasinad jm. selline tehnika
Sama pilti olen näinud 70-80-te vahetuse ühes Tartu pildialbumis. Kas see spetsautobaas polnud kuidagi ülikooliga seotud? Kindlasti asusid seal Ülikooli sõjalise kateedri garaažid, kus veokaid ja vist ka mingit BTR-i hoiti. Igal juhul oli seal veel tehnikaklass, kus ma 80-te keskel sõjalises tehnikaõpet sain.
Paar pilti.
Paremal pool jõesadama ujuvkraana. Tundub seesama, mis Skulmarsi 1981.a.lagunenud pontoonsilla pildil. Ja kahtlaselt sarnane meie foorumi lk 8 Praaga kraana pildile
Volga tüüpi kaater. Aastaid tagasi kirjutasin
Ennist jäid veel nimetamata 1965-68 Emajõel kihutanud 6-kohalised kiirkaatrid "Volga" 1969 viidi need Pärnusse, kus nad igal juhul veel 1972 lahele lõbusõite tegid. Mõned aastad tagasi üht analoogi siiski Emajõel kimamas nägin. Miks nad muidu Tartust ära viidi- olen kuulnud kõlakat, et üks neist sõitis ujula juures ujujast üle, nii et tükid taga. Aga see võib rahvasuu lora olla
Ei olnud lora. Õnnetuse kirjeldus siit lk 4 alguses http://www.kipper.ee/materjalid/Veel_Ki ... ajoelt.pdf
Ja veel üks ajalooline laevuke hävimisohus!
http://kaatertempo.ee/
Skulmarsil on tõesti head pildid, paljusid ma pole varem näinudki. Pildiallkirjad oleks tõesti kena lisada. Noore Uku/Delfiini pilt oli päris ilus. Mind üllatas, et tsaariajal olid laevade nimed ühel pardal ladina, teisel slaavi kirjas.
selle pildi juurde
Kunagi asus seal spetsautobaas e. igasugused tänavakoristusmasinad jm. selline tehnika
Sama pilti olen näinud 70-80-te vahetuse ühes Tartu pildialbumis. Kas see spetsautobaas polnud kuidagi ülikooliga seotud? Kindlasti asusid seal Ülikooli sõjalise kateedri garaažid, kus veokaid ja vist ka mingit BTR-i hoiti. Igal juhul oli seal veel tehnikaklass, kus ma 80-te keskel sõjalises tehnikaõpet sain.
Paar pilti.
Paremal pool jõesadama ujuvkraana. Tundub seesama, mis Skulmarsi 1981.a.lagunenud pontoonsilla pildil. Ja kahtlaselt sarnane meie foorumi lk 8 Praaga kraana pildile
Volga tüüpi kaater. Aastaid tagasi kirjutasin
Ennist jäid veel nimetamata 1965-68 Emajõel kihutanud 6-kohalised kiirkaatrid "Volga" 1969 viidi need Pärnusse, kus nad igal juhul veel 1972 lahele lõbusõite tegid. Mõned aastad tagasi üht analoogi siiski Emajõel kimamas nägin. Miks nad muidu Tartust ära viidi- olen kuulnud kõlakat, et üks neist sõitis ujula juures ujujast üle, nii et tükid taga. Aga see võib rahvasuu lora olla
Ei olnud lora. Õnnetuse kirjeldus siit lk 4 alguses http://www.kipper.ee/materjalid/Veel_Ki ... ajoelt.pdf
Ja veel üks ajalooline laevuke hävimisohus!
http://kaatertempo.ee/
Viimati muutis aurik, 16 Nov, 2012 20:15, muudetud 1 kord kokku.
Re: Jõelaevad Emajõel
Sellest, kuidas mingi kiirlaev ujujast üle sõitnud, nii et veesammas ahtris hetkeks veresambaks muutus, olen ka ise kuulnud. Lugu juhtunud Emajõe vabaujula kandis (rahvasuus tuntud ka EPA beach'ina). Kuid tolle jutustaja sõnul olnud laevaks Raketa(???). Kas Raketad üldse Tartust ülesvoolu sõitsid?
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Jõelaevad Emajõel
Tänan esimene koht kust tuli pähe küsida, siin on pädevad inimesed...Toddie kirjutas:Kas mitte Hugo Treffneri Gümnaasium oma vanas, ehk algses asukohas Ülejõel?!
Re: Jõelaevad Emajõel
Manurhin, see on sama juhus. Valgeveski käär ongi vabaujula juures. Ja Volga kaatrite hüüdnimi oli väike-raketa. Suured kiirlaevad v.a Zarja, kunagi Võidu sillast ülesvoolu ei sõitnud.
Kiirlaevapilte
Kaks Tartu Raketat 1975.a. Arvata, et pilt on tehtud tiba enne kella 8-t hommikul
Raketad Piirissaarel 1989.a.
Need on Pihkva Raketad. 1987.a.
Järgmine on üks hästiunustatud episood. Pildiallkiri kõlab "Tartul nüüd rahvusvaheline sadam. Tartu-Praaga-piirissaar-Pihkva. Tiiburlaev "Polesje" (Piirivalve kontroll) Tartu jõesadamas
Aasta 1992.
Kunagi lugesin mingit Pihkva tšinovniku artiklit, kus väideti, et Tartu -Pihkva laevaühendus katkes Eesti poole süül. Tegelikult 1992.a. üritas Tartu sadam seda käima panna liinil Tartu-Piirissaar- Pihkva ja pidi toimuma kolma-ning laupäeviti.
Esimesest katsest kaugemale ei jõutud. Aastaid hiljem lugesin, miks. Laev oli nimelt keset Pihkva järve Vene piirivalve poolt kinni peetud ja tagasi kupatatud. Ähvardati veel, et kui jälle tulete , läheb laev aresti alla.
Soomes sõitev Tartu I Raketa on müügis. Hind kõva ja välimus ära nuritud
http://usedboats.ru/view.php?boat=83446
Leedus on pandud korraga kolm kiirlaeva müüki. Nimelt toimis seal aastaid vahelduva eduga Kaunas -Nida kiirlaevaliin, 240 km 4 tunniga. Lõpuks hakkas seda ajama üks Leedu ärimees Nemuno Linja sildi all. Ostis kolm laeva, millest kaks jõudis viimase peal ära renoveerida ja kolmas sai ka põhimõtteliselt valmis. Aga 2010.a. pandi liin kinni. Maksumaksja rahast oli tulnud sinna enne teatavat dotatsiooni, mis aga lõpuks masuga ära kukkus. Piletihind vägagi mõistlik 99 litti (u 28-29 euri) Seda keeldus laevafirma tõstmast- tõus peletab sõitjad eemale.
Nüüd on laevad müügis- Absoluutselt üles vuntsitud on üks Raketa ja üks Polesje tüübiline- mõlemad võib päevapealt sõitma panna. Teine Raketa on ka valmis, ainult ilma salongisisustuseta ja vist pole tiibu külge monteeritud. Lisaks pakutakse kolme tagavaramootorit ja konteineritäis varuosi. Ja seda kõike kokku päris soodsa hinna - 300 000 euri eest. Meile sobiks nad idee poolest hästi, aga... pole ju praegu , kuhu sõita. Ilma Pihkva suuna avanemiseta ei tule Emajõel -Peipsil õieti midagi välja.
Mõne aja pärast kirjutan ja pilditan Tartu lähedastest väljasõidukohtadest.
Kiirlaevapilte
Kaks Tartu Raketat 1975.a. Arvata, et pilt on tehtud tiba enne kella 8-t hommikul
Raketad Piirissaarel 1989.a.
Need on Pihkva Raketad. 1987.a.
Järgmine on üks hästiunustatud episood. Pildiallkiri kõlab "Tartul nüüd rahvusvaheline sadam. Tartu-Praaga-piirissaar-Pihkva. Tiiburlaev "Polesje" (Piirivalve kontroll) Tartu jõesadamas
Aasta 1992.
Kunagi lugesin mingit Pihkva tšinovniku artiklit, kus väideti, et Tartu -Pihkva laevaühendus katkes Eesti poole süül. Tegelikult 1992.a. üritas Tartu sadam seda käima panna liinil Tartu-Piirissaar- Pihkva ja pidi toimuma kolma-ning laupäeviti.
Esimesest katsest kaugemale ei jõutud. Aastaid hiljem lugesin, miks. Laev oli nimelt keset Pihkva järve Vene piirivalve poolt kinni peetud ja tagasi kupatatud. Ähvardati veel, et kui jälle tulete , läheb laev aresti alla.
Soomes sõitev Tartu I Raketa on müügis. Hind kõva ja välimus ära nuritud
http://usedboats.ru/view.php?boat=83446
Leedus on pandud korraga kolm kiirlaeva müüki. Nimelt toimis seal aastaid vahelduva eduga Kaunas -Nida kiirlaevaliin, 240 km 4 tunniga. Lõpuks hakkas seda ajama üks Leedu ärimees Nemuno Linja sildi all. Ostis kolm laeva, millest kaks jõudis viimase peal ära renoveerida ja kolmas sai ka põhimõtteliselt valmis. Aga 2010.a. pandi liin kinni. Maksumaksja rahast oli tulnud sinna enne teatavat dotatsiooni, mis aga lõpuks masuga ära kukkus. Piletihind vägagi mõistlik 99 litti (u 28-29 euri) Seda keeldus laevafirma tõstmast- tõus peletab sõitjad eemale.
Nüüd on laevad müügis- Absoluutselt üles vuntsitud on üks Raketa ja üks Polesje tüübiline- mõlemad võib päevapealt sõitma panna. Teine Raketa on ka valmis, ainult ilma salongisisustuseta ja vist pole tiibu külge monteeritud. Lisaks pakutakse kolme tagavaramootorit ja konteineritäis varuosi. Ja seda kõike kokku päris soodsa hinna - 300 000 euri eest. Meile sobiks nad idee poolest hästi, aga... pole ju praegu , kuhu sõita. Ilma Pihkva suuna avanemiseta ei tule Emajõel -Peipsil õieti midagi välja.
Mõne aja pärast kirjutan ja pilditan Tartu lähedastest väljasõidukohtadest.
Re: Jõelaevad Emajõel
Selge siis. Mis Zarjadesse puutub, siis ma mäletan, kuidas kaheksakümnendate lõpul kaks tükki praeguse turu kohal aastaid kaldal seisis. Aga Polarisega sai üheksakümnendatel Piirissaarel klassiekskursioonil käidud. Reedel oli minek ja pühapäeval tulek (kui ma nüüd õigesti mäletan). Kaasasolnud saksa täägiga tükeldasin veel ühe kaldal vedeleva vana neljaaerulise puupaadi pea jäägitult lõkkepuudeks (kohalike loal muidugi). Aga sõit oli vägev - istusin vahepeal laeva tagaosas lahtise luugi serval, tuul tahtis riided seljast ära viia ja ma mitte lihtsalt ei nautinud, vaid lausa kaifisin olukorda.aurik kirjutas:Manurhin, see on sama juhus. Valgeveski käär ongi vabaujula juures. Ja Volga kaatrite hüüdnimi oli väike-raketa. Suured kiirlaevad v.a Zarja, kunagi Võidu sillast ülesvoolu ei sõitnud.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 30 külalist