Oksjon tulekul!
-
- Liige
- Postitusi: 942
- Liitunud: 07 Nov, 2012 9:54
- Kontakt:
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Peaks siiski üritama need MRAPid kätte saada, ja võimalikult suurel hulgal, kui nad mõistlikus olukorras on. Nende hooldus ei saa ka maksta üle mõistuse. Ega nad siis ei hakka kõik iga päev sadu kilomeetreid maha sõitma. Nagu eespool märgiti, osad konserveerida, teised aktiivreservis, osad väljaõppeks või KL-i kasutusse.
IMHO oleks see siiski edasiminek, ja mitte väike.
IMHO oleks see siiski edasiminek, ja mitte väike.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9151
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Kordame siis üle - ei pea olema isiklikke kogemusi konkreetse masinaga selleks, et teada - nimetatud masina kohandamine meie kliimas kasutamiseks ei saa põhimõtteliselt olla eriti kallis probleem. Kui seda kohendamist üldse on vaja teha. See hõlmab nii masina mootori ja käiguosa töötamist Eesti kliimas kui ka meeskonnaruumi kütmist (mis on kõige väiksem probleem).Erik kirjutas:Loeme ehk uuesti? Kui paljud SIIN on testinud mrapi miinus 20 juures et tugineda isiklikele kogemustele. Mina ei ole. Ehk keegi on... Kas keegi teah milline kliimasusteem oli peal mrapil mis liikus kuskil miinus 50-60 ga? Basic? Raha eest saab koike , selle vastu ma ei vaidlegi. Mida arvate millises konditsioonis masinad antakse, täislaks lisavarustusega?
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9151
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
See ei ole mitte sellest tingitud, et kohandamine kallis või keeruline oleks. Pigem sellest, et kellelgi on savi.Erik kirjutas:Kummaline on et talvel me komistame selle probleemi otsa ikka.
-
- Liige
- Postitusi: 942
- Liitunud: 07 Nov, 2012 9:54
- Kontakt:
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Kas ma saan nüüd aru asjast nii, et mõni mees lahingusse ei lähe, kui MRAPis kütet talvel sees ei ole?
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9151
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Ma arvan, et see pole peamine mure. Mõni automaatkast ei taha näiteks väga külma ilmaga käiku vahetada, mõnel diislil vbl. ei ole eelsoojendust või on seal tont-teab mis probleemid mingite elastomeeridega (tihendid, lõdvikud, voolikud jms.)Taaniel Tina kirjutas:Kas ma saan nüüd aru asjast nii, et mõni mees lahingusse ei lähe, kui MRAPis kütet talvel sees ei ole?
Praktikas on siiski nii, et kuuna MRAP-d on ehitatud standardsete veokakomponentide (tõsi - USA omade) alusel - keegi ei hakanud neile näituseks uut mootorit aretama, siis on need probleemid (kui nad üldse esinevad) hõlpsasti lahendatavad lihtsalt mõnede komponentide välja vahetamisega. Läheb vbl. maksma pisut aga mitte midagi katastroofilist.
Aga kuna mul sai sellest külma ilma mölast kopp ette (Eesti ei ole mingi eriline külm maa - ärge kujutage endale ette), siis guugeldasin natuke:
MRAP külma ilma testraporti blankett: http://www.dtic.mil/cgi-bin/GetTRDoc?AD=ADA550434 (pealkirja all Test Plan for the Cold Weather Testing of Three Mine Resistant Ambush Protected vehicles) - täitmata aga kuna blankett on olemas, võib oletada, et teste ikkagi tehti. Temperatuuridel kuni -32kraadi
Testimise kohta on rohkem infot siin: http://www.crtc.army.mil/te.html
Veel juttu. http://www.greely.army.mil/news/article.aspx?id=26Mine Resistant Ambush Protected (MRAP) vehicle variants, to include the MRAP All Terrain Vehicle (M-ATV).
Support for fielding of MRAP training vehicles to United States Army Alaska through cold weather testing and cold weather environmental performance upgrades.
Siin ka üks asjaomane pilt:
Viimati muutis Kilo Tango, 30 Jaan, 2014 15:58, muudetud 1 kord kokku.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40240
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Sellel probleemil on praktilist tähendust niipalju, et ilma kütteta jäätuvad aknad seespoolt üsna kiirelt ära ja ei näe sõita.Kas ma saan nüüd aru asjast nii, et mõni mees lahingusse ei lähe, kui MRAPis kütet talvel sees ei ole?
Kaob ka MRAPi selline põhimõtteline eelis APC ees nagu parem vaadeldavus masina seest, sest soomusklaasist aknapinda on seal lausa kuninglikult võrreldes nt Pasiga.
Aga küte pole seal teema, nagu paljud asjad - on see tahtmise korral lahendatav ka Eesti pinnal.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Jah sest pasil on suurem mahutavus, parem läbivus ja nad on lihtsama ülesehitusega. Hoolduskulude kohapealt pead ei julge anda aga eksperdid ja tehased on igaljuhul lähemal kui MRAP'il.Lemet kirjutas:Lihtsalt uudishimust- Paside puhul tasus?
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9151
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
MRAP-e on nii palju erinevaid, et see "suurem mahutavus" ei pruugi kehtida.TTA kirjutas:Jah sest pasil on suurem mahutavus, parem läbivus ja nad on lihtsama ülesehitusega. Hoolduskulude kohapealt pead ei julge anda aga eksperdid ja tehased on igaljuhul lähemal kui MRAP'il.Lemet kirjutas:Lihtsalt uudishimust- Paside puhul tasus?
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Isegi need kuueteljelised MRAP'id on seest kitsamad kui PASI. Maastikuläbivus jääb ikka nõrgaks, parimad on MATV tüüpi mis on sisuliselt pika kerega GD mahutavusega. Lisaks on enamikul veel ka äärmiselt kõrge raskuskese, hullem kui Unimogil.Kilo Tango kirjutas:MRAP-e on nii palju erinevaid, et see "suurem mahutavus" ei pruugi kehtida.TTA kirjutas:Jah sest pasil on suurem mahutavus, parem läbivus ja nad on lihtsama ülesehitusega. Hoolduskulude kohapealt pead ei julge anda aga eksperdid ja tehased on igaljuhul lähemal kui MRAP'il.Lemet kirjutas:Lihtsalt uudishimust- Paside puhul tasus?
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Ka see lihtsama ehituse jutt tekitab pisut kahtlust. Millist übertehnikat seal MRAPi juures kasutatakse,mille puudumine Pasi lihtsaks teeb? Läbivus on siis põhiline, mille poolest Pasi tasuvam on.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Põhimure on kogu selles elektroonikas mis sinna sisse topitudLemet kirjutas:Ka see lihtsama ehituse jutt tekitab pisut kahtlust. Millist übertehnikat seal MRAPi juures kasutatakse,mille puudumine Pasi lihtsaks teeb? Läbivus on siis põhiline, mille poolest Pasi tasuvam on.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9151
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Nii. Ja seetõttu on MRAP näiteks Kaitseliidule või reservile halvem valik kui presentsoomus? Tuletame meelde, et Pasi-sid neile ei jagu ju.TTA kirjutas:Isegi need kuueteljelised MRAP'id on seest kitsamad kui PASI. Maastikuläbivus jääb ikka nõrgaks, parimad on MATV tüüpi mis on sisuliselt pika kerega GD mahutavusega. Lisaks on enamikul veel ka äärmiselt kõrge raskuskese, hullem kui Unimogil.Kilo Tango kirjutas:MRAP-e on nii palju erinevaid, et see "suurem mahutavus" ei pruugi kehtida.TTA kirjutas:
Jah sest pasil on suurem mahutavus, parem läbivus ja nad on lihtsama ülesehitusega. Hoolduskulude kohapealt pead ei julge anda aga eksperdid ja tehased on igaljuhul lähemal kui MRAP'il.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9151
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
TTA kirjutas:Põhimure on kogu selles elektroonikas mis sinna sisse topitudLemet kirjutas:Ka see lihtsama ehituse jutt tekitab pisut kahtlust. Millist übertehnikat seal MRAPi juures kasutatakse,mille puudumine Pasi lihtsaks teeb? Läbivus on siis põhiline, mille poolest Pasi tasuvam on.
Ja kui see elektroonika ei tööta juhtub täpsemalt mis?
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Kui kogu KL oleks presentsoomuse all ja meil raha oleks siis jah, poleks paha. Aga praegu pigem võtaks tõepoolest ühe mrap'i asemel kolm veokit sest neid suudetakse hooldada ja käigus hoida ka. Vähemalt rohkem kui toda MRAP'i. Minu subjektiivne hinnang on lihtsalt et saadav kasu ei kaalu üles kulutatavat raha ja kõik.Kilo Tango kirjutas:Nii. Ja seetõttu on MRAP näiteks Kaitseliidule või reservile halvem valik kui presentsoomus? Tuletame meelde, et Pasi-sid neile ei jagu ju.TTA kirjutas:Isegi need kuueteljelised MRAP'id on seest kitsamad kui PASI. Maastikuläbivus jääb ikka nõrgaks, parimad on MATV tüüpi mis on sisuliselt pika kerega GD mahutavusega. Lisaks on enamikul veel ka äärmiselt kõrge raskuskese, hullem kui Unimogil.Kilo Tango kirjutas:
MRAP-e on nii palju erinevaid, et see "suurem mahutavus" ei pruugi kehtida.
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Oleneb, uksed näiteks ei pruugi enam töötada nii nagu vaja. Osadel mudelitel kindlasti tornid. Osadel mudelitel on ka mootor "ajuga".Kilo Tango kirjutas:TTA kirjutas:Põhimure on kogu selles elektroonikas mis sinna sisse topitudLemet kirjutas:Ka see lihtsama ehituse jutt tekitab pisut kahtlust. Millist übertehnikat seal MRAPi juures kasutatakse,mille puudumine Pasi lihtsaks teeb? Läbivus on siis põhiline, mille poolest Pasi tasuvam on.
Ja kui see elektroonika ei tööta juhtub täpsemalt mis?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist