Tahad või ei taha, aga selline ametiväline ristkontrollimine ei sünnita koostööd! Sellepärast ei kontrolli otseselt FBI näiteks ATA't või INSCOM'i või vastupidi. Kontrolli esmasel tasandil peaksid teostama antud ametite sisekontrollid. See, et sinnagi satuvad mädad õunad on täiesti loomulik ja seda ei suudeta vist kunagi kuskil täiesti välistada.kaer kirjutas:Vastutöötamine ja konkureerimine on täiesti erinevad asjad.
Keegi peab ometi KAPO -l ja Teabeametil silma peal hoidma, miks seda ei võiks teha sõjaväeluure?
Riigikogu vastaval julgeolekuasutuste järelvalvekomisjonil niikuinii mingit sellealast kompententsi olemas ei ole. Mitmed selle komisjoni liikmed on seda väidet ka ise tunnistanud. Kas jätame siis julgeoleuasutuste edasise tegevuse jätkuvalt sisulise järelvalveta?
Erinevad julgeolekuasutused peava olema vastastikku kontrollitavad, see ei tähenda vastutöötamist!
Vastuluurealase kompententsi koondamine ühte asutusse oleks ilmselge julgeolekurisk. Mida rohkemat veel võiks idanaaber soovida?
Lihtsalt väike näide, miks selline asi ei ole võimalik. KAPO mängib mingit topeltmängu teatava väljatöötatud plaani alusel, mida teab väga kitsas ringkond - direktor, asedirektor ja peaosaline. Üks kaastööline (peaosaline)söödetakse ette, et teda võidaks "värvata". Sõjaväeluure ei tea sellest plaanist miskit, aga et ta "kontrollib", siis jääb KAPO kaastööline neile nö vahele. Tema "koostööd" välismaa luurjaga märgatakse. Kaastööline on teadaolevalt KAPO peadirektori lähedane kolleeg (see oligi see põhjus, miks just teda söödaks kasutatakse). Sõjaväeluure otsustab KAPO juhtkonda oma "leiust" mitte informeerida ja teostada oma juurdlust (tal ju see õigus kontrollijana). Arvab SL, et peadirektor on ka mäda. Ja mida enam "luuravad" seda enam veenduvad, et ongi mäda. Ja üks asedirektor ka. Nende järeldused baseeruvad äraspidiselt sellel mida näevad ja soovivad uskuda. Tulemus? 0 igal tasmel. Ahaa! Hüüate. KAPO peaks Sõjaväeluuret sellest opist teavitama. Ok. Teavitavad. Ja siis sellest-sellest opist. Ja siis sellest-sellest-sellest opist, ja siis sellest-sellest-sellest-sellest ja nii edasi. Kas ka Sõjaväeluure peaks teavitama oma agentidest ja oma opidest, nende "kontrollijat"? Kuhu me nii jõuame? Absurdini väidan mina. Ja seda on Kolmas Riik ja ka NSVL oma just säärase "ristkontrollimisega" edukalt ajaloos tõestanud.
KAPO pole mingi monstrum, kes korraga hakkab ajama oma poliitikat. Nagu pole monstrum Teabeamet. Oled vist palju põnevusfilme vaadanud? Või räägi mulle täpsemalt, et misloom on see KAPO, keda peaks kontrollima ja mispärast? Mulle jääb pidevalt selgusetuks, et mida selle valvekilluga tahetakse öelda? "Prr, kes küll kontrollib jubedat asja millel nimi KAPO???? Uu kui õudne! Kohe lähevad nad käest ja, mida nad siis õieti peaksid tegema?" Milleks meil on kohtud? Prokuratuur? Advokaadid? Jne. Üldiselt on lugu nii, et kui oma riigi ühtegi ametit või struktuuri ei usaldata, siis oleks vist aeg vahetada elukohta? Või äkki riigikorda?
Aga äkki kontrollime siis ka Haigekassa nimelist "monstrumit" mingi teise minitsreeriumi või ametiga? Näiteks Töötukassa võiks Haigekassal hoida silma peal. Ja siis võiks näiteks Päästeamet hoida silma peal Kaitseväel ja vastupidi. Ja siis võiks Tartu Ülikool hoida silma peal Tallinna Ülikoolil ja vastupidi. Miks me neid ei karda "käest ära minevat"? Ah, et nood esimesed on salajased ametid? Ja siis? See siis kohe loob vandenõu võimaluse, et KAPO võtab riigis võimu? Kas ainult direktori või ka asedirektorite või lisaks osakonna juhatajate näol või kes selle KAPO nimelise hunta siis moodustavad?