Helikopterid
Re: Helikopterid tulekul...
Võrrelda Ladasid helikopteritega...ja süüdistada mind uskumatutes mõttekonstruktsioonides on ikka päris kõva sõna. Vahelduseks võiks lugupeetav võtta kasvõi tootmisarvid või võrrelda riikide arvu, kes kasutavad Mi-8/Mi-17 ja kes Agustasid. Numbrid peaksid iseenesest kõnekad olema. Aga jumalapärast, eelnevate poognate lugemine on ilmselgelt saatanast, selle asemel on märksa produktiivsem siin juba ammu läbi käidud teemadel jälle lambist jaurama kukkuda. Lihtsalt puust ette ja punaseks- hetkel oleme klass väiksemate kopterite eest maksnud kallimat hinda kui maksaksid vene kopterid. Ja ei ole nii, et Venemaal toodetud tehnikale võib a priori saasta sildi külge kruvida. Helikopterid on ühed vähestest asjadest, mida nad normaalselt ja konkurentsivõimeliselt teha mõistavad.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Helikopterid tulekul...
Lemet, ära unusta, et nende Agustade eest maksis EL päris suure portsu. Vene raua eest seda poleks tehtud. Lisaks puuduvat MI-18-el FAA kasutusluba.
Huvitav jah, et kui need vene kopetrid nii head on siis miks isegi Soomlased, kes iga penni näpu vahel poole õhemaks hõõruvad, neid enam juurde ei hankinud?
Huvitav jah, et kui need vene kopetrid nii head on siis miks isegi Soomlased, kes iga penni näpu vahel poole õhemaks hõõruvad, neid enam juurde ei hankinud?
Re: Helikopterid tulekul...
Esiteks ei usu ma grammivõrdki juttu, et paarikümne tuhandelise tootmisarvu ja ülemaailmse levikuga kopteritüübil puuduks kasutusluba. Nii et viidet paluks. Teiseks ei näe ma vähimatki mõtet seda jauramist jätkata inimesega, kes kangekaelselt eirab soovitust end teemaga kurssi viis. Kahtlemata on soomlased oma kopterivõimekuse juures õnnest segased, seda võib paljalt nende õhujõudude juhtkonna sõnavõttudest järeldada.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: Helikopterid tulekul...
..m.o.t.tLemet kirjutas:Kahtlemata on soomlased oma kopterivõimekuse juures õnnest segased, seda võib paljalt nende õhujõudude juhtkonna sõnavõttudest järeldada.
Aga ma saan aru, kui pohjan poigade KaMin eelistab asjast targu vaikida..
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Re: Helikopterid tulekul...
Mis see ülemaailmne levik ja Euroopa kasutussertifikaat ühist omavad?Lemet kirjutas:Esiteks ei usu ma grammivõrdki juttu, et paarikümne tuhandelise tootmisarvu ja ülemaailmse levikuga kopteritüübil puuduks kasutusluba. Nii et viidet paluks. Teiseks ei näe ma vähimatki mõtet seda jauramist jätkata inimesega, kes kangekaelselt eirab soovitust end teemaga kurssi viis. Kahtlemata on soomlased oma kopterivõimekuse juures õnnest segased, seda võib paljalt nende õhujõudude juhtkonna sõnavõttudest järeldada.
Ilmselt võib seal aafrikas ja mujal arengumaades lennata millega ise tahad.
Tsitaat professionaalsete kopteripilootide foorumilehelt:
It is because they are not approved by European JAA & US FAA aviation authorities.
That does not mean they cannot be approved but it is very expensive process and for the Russians the market in Europe is simply not big enough to bother.
I have myself flown Russian Mi17 and visited the factory in Kazan. Excellent helicopters and very nice to fly.
Re: Helikopterid tulekul...
Lugupeetav võib nüüd kolm korda järjest arvata, mida on ühist Eestil, Lätil, Leedul, Poolal, Soomel, Ungaril, Saksamaal, Kroaatial, Moldaavial, Rumeenial, Slovakkial, Serbial, Ukrainal, Bulgaarial. Õige, kõik asuvad Euroopas. Ja kõik kasutavad või on kasutanud Mi-8/Mi-17 tüüpi koptereid. Uudiseks on muidugi ka tõdemus, et lugupeetava arvates jagab FAA helikopteritele mingeid Euroopa kasutussertifikaateMis see ülemaailmne levik ja Euroopa kasutussertifikaat ühist omavad?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Helikopterid tulekul...
AKM kirjutas:Huvitav jah, et kui need vene kopetrid nii head on siis miks isegi Soomlased, kes iga penni näpu vahel poole õhemaks hõõruvad, neid enam juurde ei hankinud?
http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... s-airborneFinland is struggling to meet its operational requirements. The Finnish Army Air Wing has huge problems keeping its NHIndustries NH90s airborne, undermining both tasks at home as well as its air commitment to the European Union’s rapid reaction Nordic Battle Group.
http://uudised.err.ee/v/valismaa/0ade30 ... d0f1b1502f
Re: Helikopterid tulekul...
Juhin sinu tähelepanu faktile, et kõik sinu loetletud riigid on endised idabloki maad, va. Soome, kus need kopterid lendasid ajaloolistel põhjustel. Ja kasutati hiljem neid erilubade alusel.Lemet kirjutas:
Lugupeetav võib nüüd kolm korda järjest arvata, mida on ühist Eestil, Lätil, Leedul, Poolal, Soomel, Ungaril, Saksamaal, Kroaatial, Moldaavial, Rumeenial, Slovakkial, Serbial, Ukrainal, Bulgaarial. Õige, kõik asuvad Euroopas. Ja kõik kasutavad või on kasutanud Mi-8/Mi-17 tüüpi koptereid. Uudiseks on muidugi ka tõdemus, et lugupeetava arvates jagab FAA helikopteritele mingeid Euroopa kasutussertifikaate
Ja tubli, suure uurimistöö tulemusena avastasid et ajasin FAA ja JAA segamini. Istu, viis!
Re:
Mitte ainult soomlased ei näe NH-90 mudeliga vaeva. Probleemide all kannatavad pea kõik tellijad. Selle mudeli kasvuraskused jäävad vist kauaks meelde.
Soomlastel oli valida. Kandidaadid olid ju veel Blackhawk, Merlin, Cougar ja vist veel midagi.(küll mitte venelaste toodang)
Küllap sai otsustavaks Eurocopteri pakkumione, mis võimaldas kopterite kokkupanekut Soome enda poolt.
Soomlastel oli valida. Kandidaadid olid ju veel Blackhawk, Merlin, Cougar ja vist veel midagi.(küll mitte venelaste toodang)
Küllap sai otsustavaks Eurocopteri pakkumione, mis võimaldas kopterite kokkupanekut Soome enda poolt.
Re: Re:
..oli ju kõigi põhjamaade ühistellimus, millest taani pärast loobus. vene kopterid tšehhidele vähemalt tulid ju vene välisvõla katteks, ehk siis ´´tasuta´´. aga see kõik on siit juba vist läbi käinud
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: Helikopterid tulekul...
Teemat veidi ravitud - mõned postid kustutatud, teistest postidest teemaväline meditsiiniliste hinnangute osa välja võetud, üks isehakanud psühhoterapeut hoiatatud
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Helikopterid tulekul...
Jama lugu küll siisJuhin sinu tähelepanu faktile, et kõik sinu loetletud riigid on endised idabloki maad, va. Soome, kus need kopterid lendasid ajaloolistel põhjustel. Ja kasutati hiljem neid erilubade alusel.
Läänes on õhk kohe teistsugune ja ega üks NSVL-s toodetud lennumasin siin naljalt lennata ei suudagi.
Eesti piirivalve kasutab ikka päris pikka aega Tsehhoslovakkias toodetud L-410 lennukeid (2 tk) ja õhuvägi samas toodetud L-39'd, viimased on kuuldavasti NSVL lennukoolide angaaride ülejääkidest kokku korjatud. See, kus masin tehtud on, ei oma praegusel ajal küll erilist tähtsust.
Kujutan ette seda vandumist sel teemal Soome ÕV vastavates üksustes....Mitte ainult soomlased ei näe NH-90 mudeliga vaeva. Probleemide all kannatavad pea kõik tellijad. Selle mudeli kasvuraskused jäävad vist kauaks meelde.
Näiteks F-18 tulekul taolises mastaabis jamasid polnud, järgi proovitud masinad ikkagi (USN võttis F/A-18A kasutusele ikkagi hulk aega tagasi).
Oleks vanad Mi-8d veel alles, siis küll need lendama oleks pandud.
Aga nüüd istu ja oota, millal valmistajatehas oma haltuurat parandab - järjekord pidi kuuldavasti pikk olema.
Vahetada sa töövõtjat kah ei saa (erinevalt Mi-8st, UH-1st või muudest vanakooli pillidest, kus teenusepakkujaid hulgim on).
Allhankijad sajas kohas ja mitmes riigis, eri seadusandlus ja arusaamad, kes vastutab ja kes midagi teeb.
Seniks on "moodsa ja perspektiivse" tehnikaga üksus lennu- ja lahinguvõimetu....
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Helikopterid tulekul...
Ja ometigi.. vahetab ka Soome piirivalve Huey-d välja. (Küll Super Pumade vastu)
Kas vana ei olegi siiski hea alternatiiv või pole soomlased oma hangetes nii kopikaveeretajad ühti?
Kas vana ei olegi siiski hea alternatiiv või pole soomlased oma hangetes nii kopikaveeretajad ühti?
Re: Helikopterid tulekul...
Kusjuures on tegu Mi-17 võrreldavate (pisut lahjemate)tehniliste näitajatega kopteriga, millega väiksemad Agusta kopterid välja vahetatakse. Näikse, et Turu piirivalve eelistab millegipärast neid "kolakaid" väiksematele masinatele. Huvitav muidugi, millise hinnaga need lõpuks soetatakse.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/415147 ... uper+Pumaa
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/415147 ... uper+Pumaa
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Helikopterid tulekul...
Soomlased on väga rahulolematud selle NH 90 hanke pideva venimise ja tehniliste jamade pärast. See ei ole mingil juhul normaalne, et 20st kopterist on 3 kasutuses. Isegi see tavaline olukord, et pooled Soome maaväe kopterid on vigade tõttu angaaris varuosasid ootamas või hoolduses ei ole normaalne. NH 90 müügile teevad need asjad karuteene. Soomes on NH 90 hanget kritiseeritud algusest peale. Enne neid oli maaväel minu teada 8 Mi helikopterit, mis on muidugi vanem ja mitte nii äge, kuid enamik nendest lendasid ja remonti tegid peamiselt Soome oma mehaanikud, seda on rääkinud Uttis nii vanade kui uute kopteritega asjatanud kaader.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist