Väliraudtee
Re: Väliraudtee
Väidetavasti siin: http://xgis.maaamet.ee/xGIS/XGis?app_id ... 974&LANG=1
Ja ka see teema: http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.ph ... w=previous
Ja ka see teema: http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.ph ... w=previous
Kui on probleem, tõmba lõuga
Re: Väliraudtee
Aga miks te nii raudkindlalt väidate, et üldse tankitõrjekraaviga tegu on?
Variant on ka see, et (eriti soistes tingimustes) see hoopistükki laomajandusele sobiva kuiva pinnase loomiseks kaevatud on, või mida iganes.
Variant on ka see, et (eriti soistes tingimustes) see hoopistükki laomajandusele sobiva kuiva pinnase loomiseks kaevatud on, või mida iganes.
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)
Stellung halten und sterben!!
Stellung halten und sterben!!
- desert eagle
- Liige
- Postitusi: 1086
- Liitunud: 02 Nov, 2005 16:56
- Asukoht: tartu
- Kontakt:
Re: Väliraudtee
Uurisin seda kraavi ise ka metsas ja tuleb tunnistada et tõenäoliselt on siiski tegu tankitõrje kraaviga.Seal on veel kraave kuid mitte ükski neist ei ole nii sügav ja nii järskude servadega kui see.Kraav lõppeb ühest otsast kõrgendikul lihtsalt järsult ära.Samuti ei ristu teiste kraavidega nagu tavaliselt kuivendus kraavid.Loomulikult oleks tore kui selline asi säiliks.Kogu see väliraudtee värk seal metsades on üks väga oma moodi asi mida rohkem meil kusagil ei näe.Palju on küll tänaseks hävinenud kuid säilinud veel on nii mõndagi mida tasuks ka tulevastele põlvedele säilitada.
- desert eagle
- Liige
- Postitusi: 1086
- Liitunud: 02 Nov, 2005 16:56
- Asukoht: tartu
- Kontakt:
Re: Väliraudtee
Mälestustes on mainitud miskit agregaati mida veeti veduri järel,raudtee lõhkumiseks.Ilmselt siis midagi sellist.
- Manused
-
- vedur3.jpg (30.27 KiB) Vaadatud 5809 korda
-
- vedur2.jpg (28.86 KiB) Vaadatud 5809 korda
-
- vedur.jpg (23.26 KiB) Vaadatud 5809 korda
Re: Väliraudtee
113.julgestusrügemendi ohvitserilt mõned väliraudtee fotod:
http://www.kurland-kessel.de/feldpostbr ... ost18.html
ja 225.jv.diviisilt üks foto lisaks:
http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Gli ... /225ID.htm
http://www.kurland-kessel.de/feldpostbr ... ost18.html
ja 225.jv.diviisilt üks foto lisaks:
http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Gli ... /225ID.htm
Re: Väliraudtee
Kopeerin osaliselt info sellelt lehelt: https://www.forum-der-wehrmacht.de/inde ... /&pageNo=2
Feldbahn-Kompanie 615
Aufgestellt:
Als Heerestruppe im Wehrkreis XVII am 28. Oktober 1942 als Feldbahn-Betriebs-Kompanie 615 aufgestellt und am 17. Januar 1943 umbenannt in Feldbahn-Kompanie 615.[1]
(gemäß Befehl Chef Trspw. GenStdH. Az.43a 20 Pl.Abt.(Ia) 1. Staffel Nr. 04755/42 geh. vom 9.9.42)[1]
Unterstellung:
04. Oktober 1942 bis 31. Mai 1943 Kommandeur der Eisenbahn-Pioniere 16.[1]
01. Februar 1944 bis 01. März 1944 Kodeis Eisenbahn-Pionier-Regiment 4, A.O.K. 16.[1]
01. Juli bis 30. September 1944 unmittelbar Eisenbahn-Pionier-bataillon-Stab z.b.V. 9 (Armeeabteilung Narwa).[1]
Feldpostnummer:
48268.[3]
Einsatzgebiete:
01. Februar 1944 bis 01. März 1944 im Operationsgebiet A.O.K. 16. Die Kompanie hatte mit Stand 01.07.1944 im Ist 115 Hiwi, Soll nach KStN 115.[1]
Juni 1944 Leningrad, September 1944 Narwa.[2][3]
Januar 1945 Memel.[2][3]
Ersatztruppenteil:
Eisenbahn-Pionier-Ersatz und Ausbildungs-Bataillon 2 in Korneuburg im Wehrkreis XVII.[1]
Offiziere/Personal:
Kompaniechef: Hauptmann d.R. Walter Böhm 01. Juli bis 31. Dezember 1944.[1]
Kompanieführer i.V. Leutnant Grewe 01. Oktober bis 31. Dezember 1944.[1]
Leutnant Erwin Krzandalsky bis September 1944.[2]
Unteroffizier Erich Gasper bis Juni 1944.[2]
Obergefreiter Hermann Kirchhöfer bis Januar 1945.[2]
Obergefreiter Wilhelm Löwe bis September 1944.[2]
Soldat Bernhard Knop bis September 1944.[2]
Die Datumsangaben beziehen sich auf den Nachweis in den Quellen.
Quellen:
[1] Nara T78, T312
[2] DRK VBL
[3] FPÜ I, II, III
[4]
Feldbahn-Kompanie 617
Aufgestellt:
Als Heerestruppe im Wehrkreis XVII am 25. Oktober 1942 als Feldbahn-Betriebs-Kompanie 617 aufgestellt und am 17. Januar 1943 umbenannt in Feldbahn-Kompanie 617.[1]
Unterstellung:
15. September 1942 bis 31. Mai 1943 Kommandeur der Eisenbahn-Pioniere 18.[1]
Stand 01. Februar 1944 Kodeis I./Eisenbahn-Pionier-Regiment 4 beim A.O.K. 18.[1]
Stand 01. März 1944 Stab Eisenbahn-Bau-Bataillon 2 beim Kommandeur der Eisenbahn-Pionier-Brigade 3 (Heeresgruppe Nord).[1]
01. Juli bis 30. September 1944 Eisenbahn-Pionier-Bataillon-Stab z.b.V. 9 (Armeeabteilung Narwa).[1]
Feldpostnummer:
Ab Aufstellung: 48883.[3]
Einsatzgebiete:
Juli 1943 Riga(?).[1]
30. März 1944 Einsatz zur Fertigstellung der Feldbahnstrecke Athme - Ludwigsburg, Die Kompanie hatte mit Stand 01.07.1944 im Ist 81 Hiwi, Soll nach KStN 115.[1]
Ersatztruppenteil:
Eisenbahn-Pionier-Ersatz und Ausbildungs-Bataillon 2 in Korneuburg im Wehrkreis XVII.[1]
Offiziere/Personal:
Kompaniechef: Hauptmann d.R.z.V. Hermann Willenbrock 25. Oktober 1942 bis 05. Oktober 1943.[1]
Kompaniechef: Oberleutnant / Hauptmann d.R. Ludwig Hennicke 06. Oktober 1943 bis 31. Dezember 1944.[1]
Stabsgefreiter Karl Fath bis März 1945.[2]
Obergefreiter Hans Reinhardt bis März 1945.[2]
Obergefreiter Gustav Krüger bis November 1944.[2]
Gefreiter Kurt Breschei bis Juli 1943.[2]
Gefreiter Ludwig Behr bis März 1945.[2]
Soldat Leopold Rust ohne Angaben.[2]
Die Datumsangaben beziehen sich auf den Nachweis in den Quellen.
Quellen:
[1] Nara T78, T312
[2] DRK VBL
[3] FPÜ I, II, III
[4]
Feldbahn-Kompanie 615
Aufgestellt:
Als Heerestruppe im Wehrkreis XVII am 28. Oktober 1942 als Feldbahn-Betriebs-Kompanie 615 aufgestellt und am 17. Januar 1943 umbenannt in Feldbahn-Kompanie 615.[1]
(gemäß Befehl Chef Trspw. GenStdH. Az.43a 20 Pl.Abt.(Ia) 1. Staffel Nr. 04755/42 geh. vom 9.9.42)[1]
Unterstellung:
04. Oktober 1942 bis 31. Mai 1943 Kommandeur der Eisenbahn-Pioniere 16.[1]
01. Februar 1944 bis 01. März 1944 Kodeis Eisenbahn-Pionier-Regiment 4, A.O.K. 16.[1]
01. Juli bis 30. September 1944 unmittelbar Eisenbahn-Pionier-bataillon-Stab z.b.V. 9 (Armeeabteilung Narwa).[1]
Feldpostnummer:
48268.[3]
Einsatzgebiete:
01. Februar 1944 bis 01. März 1944 im Operationsgebiet A.O.K. 16. Die Kompanie hatte mit Stand 01.07.1944 im Ist 115 Hiwi, Soll nach KStN 115.[1]
Juni 1944 Leningrad, September 1944 Narwa.[2][3]
Januar 1945 Memel.[2][3]
Ersatztruppenteil:
Eisenbahn-Pionier-Ersatz und Ausbildungs-Bataillon 2 in Korneuburg im Wehrkreis XVII.[1]
Offiziere/Personal:
Kompaniechef: Hauptmann d.R. Walter Böhm 01. Juli bis 31. Dezember 1944.[1]
Kompanieführer i.V. Leutnant Grewe 01. Oktober bis 31. Dezember 1944.[1]
Leutnant Erwin Krzandalsky bis September 1944.[2]
Unteroffizier Erich Gasper bis Juni 1944.[2]
Obergefreiter Hermann Kirchhöfer bis Januar 1945.[2]
Obergefreiter Wilhelm Löwe bis September 1944.[2]
Soldat Bernhard Knop bis September 1944.[2]
Die Datumsangaben beziehen sich auf den Nachweis in den Quellen.
Quellen:
[1] Nara T78, T312
[2] DRK VBL
[3] FPÜ I, II, III
[4]
Feldbahn-Kompanie 617
Aufgestellt:
Als Heerestruppe im Wehrkreis XVII am 25. Oktober 1942 als Feldbahn-Betriebs-Kompanie 617 aufgestellt und am 17. Januar 1943 umbenannt in Feldbahn-Kompanie 617.[1]
Unterstellung:
15. September 1942 bis 31. Mai 1943 Kommandeur der Eisenbahn-Pioniere 18.[1]
Stand 01. Februar 1944 Kodeis I./Eisenbahn-Pionier-Regiment 4 beim A.O.K. 18.[1]
Stand 01. März 1944 Stab Eisenbahn-Bau-Bataillon 2 beim Kommandeur der Eisenbahn-Pionier-Brigade 3 (Heeresgruppe Nord).[1]
01. Juli bis 30. September 1944 Eisenbahn-Pionier-Bataillon-Stab z.b.V. 9 (Armeeabteilung Narwa).[1]
Feldpostnummer:
Ab Aufstellung: 48883.[3]
Einsatzgebiete:
Juli 1943 Riga(?).[1]
30. März 1944 Einsatz zur Fertigstellung der Feldbahnstrecke Athme - Ludwigsburg, Die Kompanie hatte mit Stand 01.07.1944 im Ist 81 Hiwi, Soll nach KStN 115.[1]
Ersatztruppenteil:
Eisenbahn-Pionier-Ersatz und Ausbildungs-Bataillon 2 in Korneuburg im Wehrkreis XVII.[1]
Offiziere/Personal:
Kompaniechef: Hauptmann d.R.z.V. Hermann Willenbrock 25. Oktober 1942 bis 05. Oktober 1943.[1]
Kompaniechef: Oberleutnant / Hauptmann d.R. Ludwig Hennicke 06. Oktober 1943 bis 31. Dezember 1944.[1]
Stabsgefreiter Karl Fath bis März 1945.[2]
Obergefreiter Hans Reinhardt bis März 1945.[2]
Obergefreiter Gustav Krüger bis November 1944.[2]
Gefreiter Kurt Breschei bis Juli 1943.[2]
Gefreiter Ludwig Behr bis März 1945.[2]
Soldat Leopold Rust ohne Angaben.[2]
Die Datumsangaben beziehen sich auf den Nachweis in den Quellen.
Quellen:
[1] Nara T78, T312
[2] DRK VBL
[3] FPÜ I, II, III
[4]
Re: Väliraudtee
Plaan teha üks väike sügisene rännak väliraudtee kanti ja täpsustaks ühte asja. Jaam Allenstein on Lavassaares muuseumis märgitud Agusalu juurde , aga siit ühest tekstist sain aru, et Allenstein peaks olema Dobrina ja Lützeni vahel. Kumb õige? On kellegil järsku jagada kõikide jaamada asukohti või kaarti? Olen erinevaid kaarte alla tõmmanud, aga njah .......
Re: Väliraudtee
Minul on selline info väliraudtee jaamade asukohtadest:
1) Ahtmest kuni Wihtseni (Jaamaküla):
- Mannheim (Ahtme)
- Lubja
- Kurtna
- Cannstadt (Raudi)
- Feuerbach (Kuremäe)
- Ulm (Kuremäe ja Kivinõmme vahel)
- Dreitannen (Kivinõmme)
- Gleisdreieck (Dobrina)
- Gleisdreieck- Süd (Dobrinast veidi lõunas)
- Esslingen (Dobrina ja Agusalu vahel)
- Tübingen (Agusalu)
- Vaihingen (Judenlager)- Permisküla teerist
- Ludwigsburg (enne Wihtset/Jaamaküla)
2) Auverest kuni Gorodenkani:
- Auvere
- Grünwald (Porkoja/Kalmupõllu)
- Giesing (Uhe- ja Kärekonna vahel)
- Nymhenburg (Mitretski)
- Putki/Lalli
- Schwabing
- Bogenhausen
- Sendling
- Lötzen
- Owintschi
- Heilenberg (Gorodenka)
3) hilisem, u.15km pikkune vahelõik Dobrinast Porunini:
- Gleisdreieck
- Einsiedel
- Allenstein
- Lötzen
1) Ahtmest kuni Wihtseni (Jaamaküla):
- Mannheim (Ahtme)
- Lubja
- Kurtna
- Cannstadt (Raudi)
- Feuerbach (Kuremäe)
- Ulm (Kuremäe ja Kivinõmme vahel)
- Dreitannen (Kivinõmme)
- Gleisdreieck (Dobrina)
- Gleisdreieck- Süd (Dobrinast veidi lõunas)
- Esslingen (Dobrina ja Agusalu vahel)
- Tübingen (Agusalu)
- Vaihingen (Judenlager)- Permisküla teerist
- Ludwigsburg (enne Wihtset/Jaamaküla)
2) Auverest kuni Gorodenkani:
- Auvere
- Grünwald (Porkoja/Kalmupõllu)
- Giesing (Uhe- ja Kärekonna vahel)
- Nymhenburg (Mitretski)
- Putki/Lalli
- Schwabing
- Bogenhausen
- Sendling
- Lötzen
- Owintschi
- Heilenberg (Gorodenka)
3) hilisem, u.15km pikkune vahelõik Dobrinast Porunini:
- Gleisdreieck
- Einsiedel
- Allenstein
- Lötzen
Re: Väliraudtee
Ehk on sellest kaardist abi
Re: Väliraudtee
Tänud! Sellest kaardist palju abi.
Re: Väliraudtee
Saage nüüd mõnest tõsiasjast aru:
- see oli väliraudtee. Seega üsnagi muutuva paigutusega;
- see kestis umbes aasta aega. Väliraudtee jaoks on aasta väga pikk aeg, mis füüsilise kehandi jaoks pole üldsegi püsiv;
- mis kokkuvõtes tähendab, et aasta jooksul toimus vägagi suuri muutusi;
- mis omakorda tähendab, et küsimus "kuidas asi tegelikult oli" on mõttetu. Tuleb pidada silmas ajahetke ja püüda seda kinni;
- mina ise pean kõige paremaks Maa-ameti kaartide Nõuka-kihi kõige varasemaid versioone (~1946...48 vms), kus on selgelt näha ka ilma raudteeta tammid;
- ise olen kokku lugenud ~125 km, mida olen ka oma loengutes kasutanud. See on siis teadaolev üldpikkus kokku (mitte mitte mingil kindlal ajahetkel) 1943...44.
- see oli väliraudtee. Seega üsnagi muutuva paigutusega;
- see kestis umbes aasta aega. Väliraudtee jaoks on aasta väga pikk aeg, mis füüsilise kehandi jaoks pole üldsegi püsiv;
- mis kokkuvõtes tähendab, et aasta jooksul toimus vägagi suuri muutusi;
- mis omakorda tähendab, et küsimus "kuidas asi tegelikult oli" on mõttetu. Tuleb pidada silmas ajahetke ja püüda seda kinni;
- mina ise pean kõige paremaks Maa-ameti kaartide Nõuka-kihi kõige varasemaid versioone (~1946...48 vms), kus on selgelt näha ka ilma raudteeta tammid;
- ise olen kokku lugenud ~125 km, mida olen ka oma loengutes kasutanud. See on siis teadaolev üldpikkus kokku (mitte mitte mingil kindlal ajahetkel) 1943...44.
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist