Tegu võib olla ka uuemapoolse sõiduautoga, KV pole kõik masinad 50+ ealised, millede raamatupidamislik jääkväärtus juba on või läheneb vaikselt nullile. Eks teemaalgataja räägib lähemalt kui soovib.HotelVictor kirjutas:Mis sõidukiga on tegemist? Kes hindas tekkinud kahju ulatuse ja maksumuse? Selleks, et KV tehnikal vastu puud raam kõveraks sõita pidi ikka paraja hooga teelt välja kütma..stennukas29 kirjutas:...Olukord oli selline: sõitsin libedalt teelt välja vastu puud. Auto Kere kõver ja remonttööde maksumus 3000-4000 eurot...
Muud õnnetused Kaitseväes (mitte relvaga)
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
-
- Liige
- Postitusi: 2382
- Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
- Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
- Kontakt:
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Shackleton - igal asjal on piir! Millegis võib ikka autojuht ka süüdi olla!Siis kuidas saab üks vorst olla süüdi sõites täistuisanud kraavi, mida EKV kaardid ei näita.
-
- Liige
- Postitusi: 208
- Liitunud: 23 Nov, 2013 14:06
- Kontakt:
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Olen neid Peugeote näinud küll, kuid kas need mitte ei ole KaMina poolt renditud sõidukid? Ehk neil peaks olema kõik kindlustused ja asjad küljes.. ka kasko.Walter2 kirjutas:Tegu võib olla ka uuemapoolse sõiduautoga, KV pole kõik masinad 50+ ealised, millede raamatupidamislik jääkväärtus juba on või läheneb vaikselt nullile. Eks teemaalgataja räägib lähemalt kui soovib.
Eks segadust jagub ja teemaalgataja olukorda kuigi adekvaatselt ei ole ka siiani kirjeldanud. Minu sügavalt isiklik arvamus on, et eks see autojuht ise ilmselt selle portsu otsa oma tegevusega sattus ja ehk peabki vähemalt selle 10% vastutust võtma..
-
- Liige
- Postitusi: 1063
- Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
- Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
- Kontakt:
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
2010/2011 üks VÕK. Tahtsin saada ja saingi autojuhiks. Õppustel oli täiesti normaalne see, et autojuhid saavad samavähe magada, kui teised. Rännakud olid pikad, rohkem, kui pool Eestit sai peale õppust kojujõudmiseks mõnikord maha sõidetud. Kui rühma autojuhid RÜ poole pöördusid, et selgitada tõsiasja: Sel kellaajal algab öine tagasirännak, mis kestab nii ja nii mitu tundi, aga meil on vahepeal käsud, mis ei lase meil välja puhata, siis öeldi, et pole midagi teha. Tõenäoliselt tuli see paratamatu olukord KÜ poolt, kes keeldus probleemi tunnistamast.
Olukord muutus üheks õppuseks, kui keset õppust üks auto mahakandmisele sõideti. Siis lükati kohe õppuse sisene rännak edasi ja kõik juhid kästi magama.
Pärast oli jälle pohhui.
Nende reeglite järgimise lubatavus, et tõmba teeserva, kui oled väsinud ja muu selline tehti kaadri kapralite poolt kohe karjumisega selgeks. Ärkasin ise paar korda öösel vastassuunavööndis ja nägin ka kuidas teised sinna kaldusid. Vanajumal või keegi igastahes hoidis, et kedagi vastu ei tulnud ja keegi ka kraavi poole ei keeranud.
Ausalt, tahtsin peale ajateenistust veel teenima jääda, aga olen püüdnud ennast alati ümbritseda inimestega, kellest eeskuju võtta...
Olin enne KLis ja olen ka praegu. Kuigi see pole minu ametikoht, on mul siiski ka load ja KL masinate sõiduõigus olemas. Pinge on loomulikult kõigil kogu aeg peal, aga KLis on ülemused Inimesed, kes suudavad kuidagimoodi organiseerida nii, et nende alluvad ei saagi sattuda unise autojuhi kabiini.
Olukord muutus üheks õppuseks, kui keset õppust üks auto mahakandmisele sõideti. Siis lükati kohe õppuse sisene rännak edasi ja kõik juhid kästi magama.
Pärast oli jälle pohhui.
Nende reeglite järgimise lubatavus, et tõmba teeserva, kui oled väsinud ja muu selline tehti kaadri kapralite poolt kohe karjumisega selgeks. Ärkasin ise paar korda öösel vastassuunavööndis ja nägin ka kuidas teised sinna kaldusid. Vanajumal või keegi igastahes hoidis, et kedagi vastu ei tulnud ja keegi ka kraavi poole ei keeranud.
Ausalt, tahtsin peale ajateenistust veel teenima jääda, aga olen püüdnud ennast alati ümbritseda inimestega, kellest eeskuju võtta...
Olin enne KLis ja olen ka praegu. Kuigi see pole minu ametikoht, on mul siiski ka load ja KL masinate sõiduõigus olemas. Pinge on loomulikult kõigil kogu aeg peal, aga KLis on ülemused Inimesed, kes suudavad kuidagimoodi organiseerida nii, et nende alluvad ei saagi sattuda unise autojuhi kabiini.
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Huvitav, kuidas on EKVs autojuhtide töö- ja puhkeaja seaduse täitmise ning tahhograafidega. Rahu ajal peaks see seadus vist ka militaarstruktuuridele kehtima. Ikkagi kõrgendatud ohu allikas...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Lemet kirjutas:Huvitav, kuidas on EKVs autojuhtide töö- ja puhkeaja seaduse täitmise ning tahhograafidega. Rahu ajal peaks see seadus vist ka militaarstruktuuridele kehtima. Ikkagi kõrgendatud ohu allikas...
Kusjuures ühest MB 1017A-st avastasin saksa nimega ketta. Aga kahjuks oli see juba päris mitu tuhat ringi seal sees teinud ja nõel oli kettast juba läbi kulutanud ennast.
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Viimati ERAA koolitusel pajatati, et igal aastal saab selle seaduse rikkumise läbi Euroopas hukka( või oli see viga ja hukka) ligi 4000 inimest...ja juhul, kui avarii on tekkinud sellise rikkumise tõttu, on juhilt mingi summa väljasõõrutamine puhtakujuline mölaklus.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Klassikaline Porsche on natuke halb näide.Kapten Trumm kirjutas:Mina kindlustan enda auto seevastu liikluskindlustusega, et kui ma mõnel Porschel pagasnikus oma sõidu lõpetan, siis ma ei peaks seda elu lõpuni ise maksma.
-
- Uudistaja
- Postitusi: 11
- Liitunud: 29 Dets, 2015 19:03
- Kontakt:
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Selgitan siis huvilistele natuke olukorda lähemalt:
Olen 23 ja juhilube omanud slates 18 eluaastast saati, sõidukogemusest ka puudu ei jää. Lisaks sain kv-s ka endale C-kat load, minu ajateenimise kohas said need vaid 6 tükki 120 mehest.
Õnnetusest:
Peale metsalaagrit sõitsime ülema käsul kadunud varustust otsima esimesse laagriplatsi. Sõitsime mööda pikka ja sirget kruusa teed kiirusel 50 km/h, vähemalt spidokas näitas nii. Siege lõpus oli suhteliselt lauge kurv paremale. Aegsasti enne kurvi hakkasin hoogu vähendama. Muid kurvist oli terve tee ulatuses must jää, mis reaalselt oli täiesti kiilakas ja seda veel kruusatee peal. Pidurdasin nii kuidas õpetatud, ikka pumbates. Aga kiirus väga ei vähenenud. Sõitsime kurvi otseks. Sõidukiks oli mb gd250. Tabasime puud esiukse ja ratta vahelise osaga. Tänu sellele deformeerus tiib ja juhi UK's, purunes kylje klaas ja esi klaas koos raamiga. Õnnetul kombel suutsin puud tabada sellise kohaga kus asub salongi ja mootori vaheline sein. See siis umbes esiklaasi alune koht. Jää peal olid pidurdusjäljed umbes 45 m pikad. Puud tabasime suhteliselt vaikselt kiirusel kuna isegi väga põrutada ei saand. Auto oli edasi sõitmiseks kõlbulik, mootor ja veermik kõik korras.
Ehk teil nüüd natuke rohkem olukorrast aimu ja et juttu jätkuks.
Olen 23 ja juhilube omanud slates 18 eluaastast saati, sõidukogemusest ka puudu ei jää. Lisaks sain kv-s ka endale C-kat load, minu ajateenimise kohas said need vaid 6 tükki 120 mehest.
Õnnetusest:
Peale metsalaagrit sõitsime ülema käsul kadunud varustust otsima esimesse laagriplatsi. Sõitsime mööda pikka ja sirget kruusa teed kiirusel 50 km/h, vähemalt spidokas näitas nii. Siege lõpus oli suhteliselt lauge kurv paremale. Aegsasti enne kurvi hakkasin hoogu vähendama. Muid kurvist oli terve tee ulatuses must jää, mis reaalselt oli täiesti kiilakas ja seda veel kruusatee peal. Pidurdasin nii kuidas õpetatud, ikka pumbates. Aga kiirus väga ei vähenenud. Sõitsime kurvi otseks. Sõidukiks oli mb gd250. Tabasime puud esiukse ja ratta vahelise osaga. Tänu sellele deformeerus tiib ja juhi UK's, purunes kylje klaas ja esi klaas koos raamiga. Õnnetul kombel suutsin puud tabada sellise kohaga kus asub salongi ja mootori vaheline sein. See siis umbes esiklaasi alune koht. Jää peal olid pidurdusjäljed umbes 45 m pikad. Puud tabasime suhteliselt vaikselt kiirusel kuna isegi väga põrutada ei saand. Auto oli edasi sõitmiseks kõlbulik, mootor ja veermik kõik korras.
Ehk teil nüüd natuke rohkem olukorrast aimu ja et juttu jätkuks.
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Ma pole küll mingi spets remondi alal, kuid 4000 eurot selliste vigastuste juures tundub kolmkümmend aastat vana militaardžiibi puhul küll KÕVASTI üleküsituna! Praktiliselt olematu läbisõiduga (8000 km) korras masina saaks 9000 euroga kätte: http://autoline.ee/-/m%C3%BC%C3%BCk/kas ... 5702946800
Esiklaas koos raamiga (see peaks olema hingedel allakäiv, seega lihtsalt vahetatav), ukseklaas, äärmisel juhul ka uks ning esitiib, kui neid üles lüüa ei anna, on kõik suht odavad jubinad. Ainus sinust sõltumatu kulu on kere pingis sirgeks venitamine. Huvitav, kus see remondieelarve koostati, Mercedes ametliku esinduse hinnakirja järgi või?
Esiklaas koos raamiga (see peaks olema hingedel allakäiv, seega lihtsalt vahetatav), ukseklaas, äärmisel juhul ka uks ning esitiib, kui neid üles lüüa ei anna, on kõik suht odavad jubinad. Ainus sinust sõltumatu kulu on kere pingis sirgeks venitamine. Huvitav, kus see remondieelarve koostati, Mercedes ametliku esinduse hinnakirja järgi või?
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40240
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Egas erafirmad jäta KV mõttelaiskust rahaks tegemata, kui ma viimati paar aastakest tagasi Silberauto veoautokeskuse juures käisin (Maardus) oli seal rohelisi autosid rohkem kui üks. Saab vanasse jeepi panna 4000 ja hästi tehes ka 40 000. Loll on see, kes maksab.Ma pole küll mingi spets remondi alal, kuid 4000 eurot selliste vigastuste juures tundub kolmkümmend aastat vana militaardžiibi puhul küll KÕVASTI üleküsituna! Praktiliselt olematu läbisõiduga (8000 km) korras masina saaks 9000 euroga kätte: http://autoline.ee/-/m%C3%BC%C3%BCk/kas ... 5702946800
Esiklaas koos raamiga (see peaks olema hingedel allakäiv, seega lihtsalt vahetatav), ukseklaas, äärmisel juhul ka uks ning esitiib, kui neid üles lüüa ei anna, on kõik suht odavad jubinad. Ainus sinust sõltumatu kulu on kere pingis sirgeks venitamine. Huvitav, kus see remondieelarve koostati, Mercedes ametliku esinduse hinnakirja järgi või?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Mingi vastutus hooldamata tee eest peaks olema ka teehooldajal kesiganes seal selleks ka oli aga sellest kinni hakkamine ning tagantjärele millegi tõestamine on keeruline. Ehk naiivne küsimus aga kas politsei kutsuti välja või KV juhtumite puhul pole see kombeks?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40240
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Eestis on õige kiirus ühemõtteliselt autojuhi vastutus, tee peal võivad olla kasvõi pussnoad. Autojuht peab sõitma õigesti või jätma sõitmata, kui ei suuda sõita.
Praegu on mul juhistaazi 24 aastat ja läbisõitu eri autodega kisub miljoni alla, ometigi tunnistan, et aeg-ajalt suudetakse mind üllatada.
Takkajärgi ütlen, et viie aastaga ei tule mingit moodi sõidukogemusi nii palju, et 99,9% juhtudest terve nahaga pääseda.
Mnjaa. Mina 23selt arvasin vist ka samamoodi.Olen 23 ja juhilube omanud slates 18 eluaastast saati, sõidukogemusest ka puudu ei jää
Praegu on mul juhistaazi 24 aastat ja läbisõitu eri autodega kisub miljoni alla, ometigi tunnistan, et aeg-ajalt suudetakse mind üllatada.
Takkajärgi ütlen, et viie aastaga ei tule mingit moodi sõidukogemusi nii palju, et 99,9% juhtudest terve nahaga pääseda.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Mis rehvid neil mersudel tavaliselt all on? Mingid autoga sama väljalaskeaastaga aastaringsed M+S kärnad?
-
- Liige
- Postitusi: 145
- Liitunud: 05 Jaan, 2016 17:32
- Kontakt:
Re: Kaitseväes juhtus õnnetus ja nõuab raha
Otse loomulikult lasub autojuhi õlgadel vastutus, kohustus ja ka vea korral süü. Lihtsalt süüdistavad kommentaarid stiilis "kas riik sõitis vastu puud", "metsavaheteedel 60'ga minna annab", "ajateenijast vorst" jne.. On selgelt kirjutatud kaadrikaitseväelaste poolt. Ja otse loomulikult annab staaž EKV-es kohe võrdse pädevuse, kõigis teistes valdkondades, kaasa arvatud selgeltnägemine (selle lausega teenis foorumi uustulnuk praegu ära hoiatuse // by Borja). Ja selle selgeltnägemise/kuulmise kohapealt tekkis kohe deja vu. Oleks nagu midagi sellist juba näinud, siis sellele samale kaadrile meeldib ka hirmsasti kaitseväe autodega sõita, mis siis, et ei tohi. Ja sageli rikutakse autode juures midagi ära, selleks on vaja lasta koguaeg pasunat, et autojuhid on laisad, rumalad (sõidavad maanteedel diffri lukkudega ja libistavad sidureid) ja üleüldse on igavesed filoonid, et kõik ikka kohe autojuhtide kapsaaeda läheks ja, et keegi väljastpoolt pataljoni ei hakkaks uurima, et miks sõidupäevikud ja odomeetri näidud ei klapi. Nii sõidavadki ringi masinad mis võtavad maanteedel 100/100-le.Martin Herem kirjutas:Shackleton - igal asjal on piir! Millegis võib ikka autojuht ka süüdi olla!Siis kuidas saab üks vorst olla süüdi sõites täistuisanud kraavi, mida EKV kaardid ei näita.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 28 külalist