NSVL --> Venemaa relvajõud Eestis
6. Armee alluvuses olid nad kõik.sturmkommando kirjutas:millal su'd mig23'ede vastu vahetati?
mig23'ed olid pärnus, haapsalus ning tapal?
pärnus oli 366.es, haapsalus 425.es hävituslennukite polk,
kuid mis väeosa tapal oli?
6. armee alluvuses vist kõik kolm.
425. IAP PVO "Bedrovõi" Haapsalu
655. IAP PVO "Trotuar" Pärnu
656. IAP PVO "Delovoj" Tapa
Re: Haapsalu väeosadest veel
...su-9? ei usu et siin lendas aga mine sa tea...indrek1 kirjutas:...kui seni relvastuses olnud hävitajad (Su-9 vist) vahetati välja MiG-23 vastu. On kellelgi infot selle kohta?
50. keskpaigast kuni 60. alguseni olid Tapal hävitajad Mig-19. Peale seda kuni 70. keskpaigani olid Jak-28P ja hiljem juba Mig-23M ja Mig-23MLD.
Haapsalus olid ka Mig-19 aga selles ma kindel pole kas nad ka Jak-28 kasutasid. Sama üksus lendas ju Tallinnas Lasnamäe vanalt rajalt. Enne Mig-19 olid vist Mig-15. Kolisid Haapsalu külje alla ja tean tuttavaid kes on pilte näinud kui Mig-19 Haapsalus tegutsesid. Hilisem lennukitüüp kuni lahkumiseni oli Mig-23MLD.
Pärnus oli 60. aastatel Jak-28P. 80. varustati ümber Mig-23MLD. 1985-1986 osa üksusest lendas Afghanistaanis.
-
- Moderaator
- Postitusi: 1133
- Liitunud: 14 Dets, 2004 13:44
- Kontakt:
Su-9 Tapal? Siiski -- kui uskuda väljavõtet ametlikust ajaloost:
S/o 31522 (656 iap PVO, asus Tapal 10.11.1954-st, varem Levašovo lennuväljal) alluvusest ja tehnikast:
1960 õpiti ümber MiG-17-lt Su-9-le, polk anti 6. õhukaitsearmee 14. õhukaitsediviisi (s/o 03115) koosseisu;
1978 anti Balti SR Õhujõudude (s/o 13703) koosseisu ja relvastati ümber MiG-23m-idele;
1980-86 kuulus 27. hävituslennuväediviisi (s/o 17294) koosseisu;
1986 anti tagasi 6. õhukaitsearmee 14. õhukaitsediviisi koosseisu.
S/o 31522 (656 iap PVO, asus Tapal 10.11.1954-st, varem Levašovo lennuväljal) alluvusest ja tehnikast:
1960 õpiti ümber MiG-17-lt Su-9-le, polk anti 6. õhukaitsearmee 14. õhukaitsediviisi (s/o 03115) koosseisu;
1978 anti Balti SR Õhujõudude (s/o 13703) koosseisu ja relvastati ümber MiG-23m-idele;
1980-86 kuulus 27. hävituslennuväediviisi (s/o 17294) koosseisu;
1986 anti tagasi 6. õhukaitsearmee 14. õhukaitsediviisi koosseisu.
Viimati muutis Kapral Karu, 22 Jaan, 2005 17:13, muudetud 1 kord kokku.
-
- Moderaator
- Postitusi: 1133
- Liitunud: 14 Dets, 2004 13:44
- Kontakt:
Ka õige, ainult teises polgus:berens: 50. keskpaigast kuni 60. alguseni olid Tapal hävitajad Mig-19.
S/o 40361 (655 iap PVO):
1.8.1952-st Tapal (formeerimist alustati 1952.a mais Puškini lennuväljal);
25.6.1957 lasksid polgu lennukid MiG-19 16000-18500 m kõrgusel alla "protivniku" õhupalli 20 km Primorskist (Len. obl.) edelas;
23.5.1961 baseerus ümber Pärnu lennuväljale (kus varem oli merelennuväepolk);
18.11.1977 allutati Balti SR ÕJ-le;
1980-86 oli 27. hld koosseisus.
-
- Moderaator
- Postitusi: 1133
- Liitunud: 14 Dets, 2004 13:44
- Kontakt:
Haapsalu:
S/o 32906 (425 iap PVO):
03.1952 formeeriti Siverskii lennuväljal (108 iad 76 VA koosseisus), sel ajal oli polgus vaid 4 MiG-15bis, 3 Jak-11 ja 1 Po-2;
15.8.1952 oli polgus 28 lendurit;
5.1953 anti 108 iad koosseisus 8. sõjalaevastiku ÕJ koosseisu (kuskil sel ajal kolis Lasnamäe lennuväljale);
1953 relvastuti ümber MiG-15- lt MiG-17-le;
1954 1. eskadrill hakkas ümber õppima MiG-17p-le;
3.1958 polk relvastus ümber MiG-19-le;
(1960-te lõpus või 1970-te alguses kolis Haapsalu lennuväljale)
10.11.1976 asus polk ümber õppima MiG-23-le (3. põlvkonna lennukid);
4.1977 anti üle BSR-le;
15.10.1980 läks 27 iad koosseisu;
28.4.86 läks polk 14 d PVO 6 OA PVO koosseisu.
S/o 32906 (425 iap PVO):
03.1952 formeeriti Siverskii lennuväljal (108 iad 76 VA koosseisus), sel ajal oli polgus vaid 4 MiG-15bis, 3 Jak-11 ja 1 Po-2;
15.8.1952 oli polgus 28 lendurit;
5.1953 anti 108 iad koosseisus 8. sõjalaevastiku ÕJ koosseisu (kuskil sel ajal kolis Lasnamäe lennuväljale);
1953 relvastuti ümber MiG-15- lt MiG-17-le;
1954 1. eskadrill hakkas ümber õppima MiG-17p-le;
3.1958 polk relvastus ümber MiG-19-le;
(1960-te lõpus või 1970-te alguses kolis Haapsalu lennuväljale)
10.11.1976 asus polk ümber õppima MiG-23-le (3. põlvkonna lennukid);
4.1977 anti üle BSR-le;
15.10.1980 läks 27 iad koosseisu;
28.4.86 läks polk 14 d PVO 6 OA PVO koosseisu.
Viimati muutis Kapral Karu, 25 Jaan, 2005 1:57, muudetud 2 korda kokku.
Kapral Karu kirjutas:Ka õige, ainult teises polgus:berens: 50. keskpaigast kuni 60. alguseni olid Tapal hävitajad Mig-19.
23.5.1961 baseerus ümber Pärnu lennuväljale (kus varem oli merelennuväepolk);
Hmm väga hea. Sellest siis ka see inf mul et Tapal olid ka Jak-28. Võibolla siiski ei olnud aga 655.IAP kasutas Pärnus seda lennukit. Äkki sellest see väär arusaam? Või läksid nad siis sinna kui Jak-28 lendama hakkasid?
Enivei küsimus mis merelennuväepolk Pärnus enne 655. oli? Mul onu rääkis et kui mereväes teenis ja Pärnus korra olid siis lennuväljal olevat ta näinud vertikaalstardiga lennukit. Ma eriti ei tahaks uskuda seda juttu aga väitis, et ainult üks tegi demolendu mingi paraadi tarbeks. Olevat hõljunud seal angaaride kohal ringi. Äkki oli Jak-38?
Ka sellised jutud on jõudnud mu kõrvu, et üks Jak-38 oli olnud ka Rakvere helikopterit platisi angaaris??? Väike rada seal platsi kõrval ju on aga peamiselt kasutati seda ikka kopterite jaoks.
Nagu ka Pärnu polku ei säästetud ka Rakvere helikopteri piloote Afghanistaanist.
Ja ka uunikum pilt Lasnamäel olevast rajast:
Raja endised peremehed olid juba Haapsalus. ALMAVÜ kasutas seda platsi purilennukitega lendamisel ja langevarjuhüpeteks. Pildidl on raja ääres näha neli An-2 (suured tumedad) ja kuus Wilga-35. Muru peal peaksid olema purilennukid L-13 Blanik.
Kirjutan mida ise näinud olen:
Lasnamäe lennuväljadel (vana, uus) liikusin palju koos isaga ja ilma. Seal olen näinud lendamas MiG-15 UTI, MiG-19 ja MiG-19P. Tean, et polk kolis Haapsalusse. Siis anti lennuväli ALMAVÜ käsutusse. Kuid kui sõjavägi veel peal oli on betoonrada ka tsiviilennukite (Il-14, Tu-124) kasutada olnud kui Ülemiste lennuväli remondis oli. Aastat kahjuks ei mäleta.
MiG-17 olen näinud kahel korral lennundusnäitusel Ülemiste lennuväljal.
Ämaris ja Haapsalus (vist kutsuti ka Kiltsi lennuväljaks)olen näinud lendamas MiG-21sid
Ja 70ndate keskpaiku kolis üks polk Venemaalt ajutiselt Ämarisse (nende lennuväli läks remonti). Need lendasid Su-7B mingite versioonidega. Lõpuks nägin Ämarsi Su-24sid.
Pärnus olen näinud Jak-28 ja Mig-23
Lasnamäe lennuväljadel (vana, uus) liikusin palju koos isaga ja ilma. Seal olen näinud lendamas MiG-15 UTI, MiG-19 ja MiG-19P. Tean, et polk kolis Haapsalusse. Siis anti lennuväli ALMAVÜ käsutusse. Kuid kui sõjavägi veel peal oli on betoonrada ka tsiviilennukite (Il-14, Tu-124) kasutada olnud kui Ülemiste lennuväli remondis oli. Aastat kahjuks ei mäleta.
MiG-17 olen näinud kahel korral lennundusnäitusel Ülemiste lennuväljal.
Ämaris ja Haapsalus (vist kutsuti ka Kiltsi lennuväljaks)olen näinud lendamas MiG-21sid
Ja 70ndate keskpaiku kolis üks polk Venemaalt ajutiselt Ämarisse (nende lennuväli läks remonti). Need lendasid Su-7B mingite versioonidega. Lõpuks nägin Ämarsi Su-24sid.
Pärnus olen näinud Jak-28 ja Mig-23
Anton - horridoo!
peidetud relvad...
Kas keegi peale minu veel omab sellist luulu, et Eestis on 3 kohta (Dejevo kant, Ida-Virumaa ja miski kolmas koht) kuhu lahkuv NL armee peitis ära suure koguse relvi, et ´´vajadusel´´ need vaikselt välja kaevata ja ´´kord majja´´ luua...? Lugesin nagu kuskilt lehest seda kunagi....
Eks selle EV algusaastatel liikus selliseid kuuldusi ja arutlusi isegi ajakirjanduses - allikaks ikka "tundmatuks jääda sooviv endine KGB töötaja"...
Juttu oli küll mitte väga suurtest peidikutest.
Siiani pole aga vaatamata otsimisele mitte ühtegi välja tulnud, samuti pole täheldada, et oleks liikuma hakanud sellistes peidikutes oletatavasti leiduv kraam.
Kuulduste järgi olevat kas Lätis või Leedus siiski mingi sellelaadne peidik avastatud, kuid ma ei tea sellest lähemalt midagi - ehk oli tegu järjekordse meediamulliga?
Tervitustega ProPatria
Juttu oli küll mitte väga suurtest peidikutest.
Siiani pole aga vaatamata otsimisele mitte ühtegi välja tulnud, samuti pole täheldada, et oleks liikuma hakanud sellistes peidikutes oletatavasti leiduv kraam.
Kuulduste järgi olevat kas Lätis või Leedus siiski mingi sellelaadne peidik avastatud, kuid ma ei tea sellest lähemalt midagi - ehk oli tegu järjekordse meediamulliga?
Tervitustega ProPatria
Hea sõna ja pussiga saavutab enamat, kui lihtsalt hea sõnaga...
jutt lennuväljadel ....tekkis kohe küsimus, kuidas oli Tartu Raadi lennuväega....mis margid ja mudelid ning kronoloogia. Omal ajal tundis mu isa almavüs olles Dudajevi aga siis seda infi eriti vist ei vahetatud. Küll aga saadi siis teada et Luunjas olid tuumapommid;) Ja nüüd on ka Dudajev minevik et täpset infot saab aint paberitest.
Mäletan lapsena (ca oli vist 1982 kui õieti mäletan) kui sai käidud Suiselepa varulennuväljal treening-õppusi vaatamas...oli igatahes väga põnev....Õhus signaalraketid, lennukid maanduvad-tõusevad.
Mäletan lapsena (ca oli vist 1982 kui õieti mäletan) kui sai käidud Suiselepa varulennuväljal treening-õppusi vaatamas...oli igatahes väga põnev....Õhus signaalraketid, lennukid maanduvad-tõusevad.
Peitvara avastamisel on esimeseks sammuks omaniku kindlakstegemine. Kui vara omanikku ei õnnestu kindlaks teha, siis on seaduse järgi esimeseks saajaks riik. Leidja peab loomulikult tagama leitud vara säilimiseks esmased vajalikud abinõud. Kui relvi leitakse, siis paistab, et need tuleb Vene Föderatsioonile üle anda. Pääsemine oleks tõlgendada relvi kultuuriväärtusega varana
-
- Liige
- Postitusi: 371
- Liitunud: 16 Veebr, 2004 15:30
- Asukoht: siin-seal
- Kontakt:
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist