Arvan et hiljem kui 1970.Tõenäoliselt 70-te keskpaik.Raadiosegajate mastid on juba kadunud,mis tähendab,et TRÜ raamatukogu ehitus on algamas.aurik kirjutas:Jehh, tuli tuttav ette, vaatasin järgi, et selle foto viide avaldati meil juba 9 aastat tagasi (lk.9):D Tõsi, aeg on otseviite ära muutnud.Minu tolleaegne reageering ka.jaan59 kirjutas: siin üks pilt http://forum.automoto.ee/archive/index. ... 728-2.htmlLisan ka ühe kahjuks kehva kvaliteediga sealtkandi vaate. Polnud selgelt dateeritud, aga pakuks üpris kindlalt aastat 1970 siit võetud http://muis.ee/museaalview/3222879aurik kirjutas:Jaan59 poolt viidatud automoto foorumi pildi peal on silla juures olev laev vist Koidula. Sõsarlaev Kreutzwaldist (praegune Pegasus)paistab vasakul pool esimene ots. Pildi kvaliteet on muidugi kehvapoolne, et 100% kindel olla, aga paar pisidetaili nagu viitavad sellele, kumb laev on ühel või teisel pool. Vasakul kalda ääres seisab muidugi Turist/Uku, mis siis oli rakendatud hotellialusena.
Millegipärast kaldun arvama, et pildi tegemise kuupäev on 1.mai 1973(võib-olla ka 72). Vana bussijaamaköks silla juures on lammutatud.
Õhupalliga vudiv tüdruk viitab maiparaadile minekule. Põõsad ka veel lehtes pole. Ja laevade kontsentratsioon- Jõesadama esindus sõitiski paraadile laevadega ning kohe pärast rongkäigu lõppu alustasid Koidula ja Kreutzwald ning Zarja praeguse Kalevipoja samba juurest lõbusõite. Järgnevatel aastatel oli Zarja juba Narvas ja Emajõel sõite ei teinud.
Jõelaevad Emajõel
Re: Re:
Re: Jõelaevad Emajõel
Absoluutselt kindlasti mitte 70-te keskpaik. Jääb ikka 1970 v 71retti kirjutas:Arvan et hiljem kui 1970.Tõenäoliselt 70-te keskpaik.Raadiosegajate mastid on juba kadunud,mis tähendab,et TRÜ raamatukogu ehitus on algamas.
Suurendusega on näha järgmisi asju
1) vana bussijaam alles (1973.aastaks oli kadunud)
2)Võidu sillast allapoole kaldakindlustus selline, nagu ta oli 1971.aastani (k.a.) Uus kaldakindlustus sai valmis põhimõtteliselt koos bussijaamaga
3) Ülejõe kaldapoolsel osal täitsa vee ääres näha vana randumissilla tugipostide jäänuseid. Neid mõni aasta hiljem enam märgata polnud
Raadiosegajate kohta ma ei oska tõesti midagi öelda. Peab kusagilt otsima veel 60-70-te vaateid sinnapoole. Samas tundub, et turuhoone vasaku nurga kohal puulatvade vahel mingi jurakas paistab
Ega foto otsene päritolu teada pole ning ei saa välistada, et selline riigisaladus nagu segajate mastid lihtviisil pildilt ära retušiti
edit: käisin just sellisel lehel https://ajapaik.ee/?album=3624&order1=t ... ded&page=5
Tõesti, mõnel pildil võib paari õblukest masti silmata, aga nii udusel vaatel, nagu siin meie teema fotol, võivad nad praktiliselt nähtamatud olla.
Re: Jõelaevad Emajõel
Mõtlesin, et panen üles Võidu sillast allavoolu kaldapealse evolutsiooni
I foto- usun, et 1967 kevad (veeseis, puud pole lehtes ja Tartu hotell paistab täiesti valmis olevat) Miks mitte hilisem? 1967 suvel oli sinna sätitud juba laevade peatus. Info pärit (vist) kusagilt internetis olevast Haaslava valla ajalehest, kus öeldakse, et rahvapeole veavad inimesi „Lermontov“ ning „Koidula“ ja väljuvad nad maaliinide bussijaama juures olevast peatusest Pilt ise on jälle rotitud Nostalgilisest Tartust. Seal hr Gennadi Portnoilt tuleb tihti häid asju. Loodan, et ta ei pahanda, arvan, et suutsin ajamääranguga midagi juurde anda
Järgmine foto jooksnud läbi paljudest kohtadest Pihkvalaste „Raketa 143M“ kalda ääres. Tõenäoliselt 1970 +/- 1 a. Kaldakindlustus ise suuremalt jaolt valmis, kaldapealset aga ootavad ees veel muutused.
Viimane see kuulus auto-moto foorumi pilt, mille aeg on jälle igalt poolt ära kustutanud, aga õnneks seivisin ta endale ära 99% kindel, et 1.mai 1973.a. Näha, et kaldapealne on nüüd põhimõtteliselt sellises seisus nagu tänapäevalgi
I foto- usun, et 1967 kevad (veeseis, puud pole lehtes ja Tartu hotell paistab täiesti valmis olevat) Miks mitte hilisem? 1967 suvel oli sinna sätitud juba laevade peatus. Info pärit (vist) kusagilt internetis olevast Haaslava valla ajalehest, kus öeldakse, et rahvapeole veavad inimesi „Lermontov“ ning „Koidula“ ja väljuvad nad maaliinide bussijaama juures olevast peatusest Pilt ise on jälle rotitud Nostalgilisest Tartust. Seal hr Gennadi Portnoilt tuleb tihti häid asju. Loodan, et ta ei pahanda, arvan, et suutsin ajamääranguga midagi juurde anda
Järgmine foto jooksnud läbi paljudest kohtadest Pihkvalaste „Raketa 143M“ kalda ääres. Tõenäoliselt 1970 +/- 1 a. Kaldakindlustus ise suuremalt jaolt valmis, kaldapealset aga ootavad ees veel muutused.
Viimane see kuulus auto-moto foorumi pilt, mille aeg on jälle igalt poolt ära kustutanud, aga õnneks seivisin ta endale ära 99% kindel, et 1.mai 1973.a. Näha, et kaldapealne on nüüd põhimõtteliselt sellises seisus nagu tänapäevalgi
Re: Jõelaevad Emajõel
Ikka peab väikese remargi tegema
Pilt võib siiski olla ka 1966 .a. kevadest. Mina ei tea, kuidas äkki enne pähe kargas, et Tartu hotell sai valmis 1966. Ikka mõni aasta varem.
Üks foto, dateeritud 1965 a. Koolivormiga poiss viitab septembrile. Näha, et kaldatöödega õieti veel alustatud pole. Kui kaaluda, kas 66 või 67, siis ma eelistaks ise hilisemat. Hästi ei usu, et ühe talvega nii palju ära jõuti
Pilt võib siiski olla ka 1966 .a. kevadest. Mina ei tea, kuidas äkki enne pähe kargas, et Tartu hotell sai valmis 1966. Ikka mõni aasta varem.
Üks foto, dateeritud 1965 a. Koolivormiga poiss viitab septembrile. Näha, et kaldatöödega õieti veel alustatud pole. Kui kaaluda, kas 66 või 67, siis ma eelistaks ise hilisemat. Hästi ei usu, et ühe talvega nii palju ära jõuti
Re: Jõelaevad Emajõel
Panen üles kaks sellesuvist pilti endistest "tartlastest"
Leena jõelt "Polesje-36" alias "Eesti Ekspress". Mingi infokillu kohaselt olla veel Tartus viibides saanud nime "Taurus", aga et oli avariiline ja tehti taas sõidukõlblikuks alles Pihkvas, siis pole teda selle nime all kunagi vees nähtud. "Suvi Expressil" (end. "Polaris" ja P-37") läheb Soomes jätkuvalt hästi. Temast sisevaadet ka. Tõsi, mulle selline vastamisi istmepaigutus hästi ei istu.
Leena jõelt "Polesje-36" alias "Eesti Ekspress". Mingi infokillu kohaselt olla veel Tartus viibides saanud nime "Taurus", aga et oli avariiline ja tehti taas sõidukõlblikuks alles Pihkvas, siis pole teda selle nime all kunagi vees nähtud. "Suvi Expressil" (end. "Polaris" ja P-37") läheb Soomes jätkuvalt hästi. Temast sisevaadet ka. Tõsi, mulle selline vastamisi istmepaigutus hästi ei istu.
Re: Jõelaevad Emajõel
See pilt on ikka aastast 1965.Emajõe kaldakindlustamisega alustati 1966. 1967 aasta sügiseks oli Võidu silla all olemas Keskkatlamaja soojatrassi torud.aurik kirjutas:Ikka peab väikese remargi tegema
Pilt võib siiski olla ka 1966 .a. kevadest. Mina ei tea, kuidas äkki enne pähe kargas, et Tartu hotell sai valmis 1966. Ikka mõni aasta varem.
Üks foto, dateeritud 1965 a. Koolivormiga poiss viitab septembrile. Näha, et kaldatöödega õieti veel alustatud pole. Kui kaaluda, kas 66 või 67, siis ma eelistaks ise hilisemat. Hästi ei usu, et ühe talvega nii palju ära jõuti
Tartu hotell avati muide 01.jaanuaril 1965.
Re: Jõelaevad Emajõel
Ma väljendasin end kehvasti. Koolipoisiga pilt on loomulikult 1965, 66-67 all pidasin silmas oma selle postituse esimest pilti, kus juba kaldatööd käivad ja Tartu hotell ning igivana bussijaam peal on.retti kirjutas:See pilt on ikka aastast 1965.Emajõe kaldakindlustamisega alustati 1966. 1967 aasta sügiseks oli Võidu silla all olemas Keskkatlamaja soojatrassi torud.aurik kirjutas:Ikka peab väikese remargi tegema
Pilt võib siiski olla ka 1966 .a. kevadest. Mina ei tea, kuidas äkki enne pähe kargas, et Tartu hotell sai valmis 1966. Ikka mõni aasta varem.
Üks foto, dateeritud 1965 a. Koolivormiga poiss viitab septembrile. Näha, et kaldatöödega õieti veel alustatud pole. Kui kaaluda, kas 66 või 67, siis ma eelistaks ise hilisemat. Hästi ei usu, et ühe talvega nii palju ära jõuti
Tartu hotell avati muide 01.jaanuaril 1965.
Väidetavalt on selle foto esiplaanil olev vanahärra hr Matteus ise.
Niipalju veel juurde, et kui 1967 a. laevapeatus bussijaama alla sisse seati, kujunes see alaliseks ja Fortuuna kaldapealse sildumiskohad jäeti kohe maha.
Re: Jõelaevad Emajõel
65nda aasta teema jätkuks on mõned USA kaamerate poolt tehtud pildi fragmendid. Terve pilt on suurusjärk 1.3gb, seda foorum väga ei seedi. Põhjasuuna asemel vaatab kaamera lääne poole, ei hakanud seda väga muutma.
Entity ID:DZB00402200026H012001
Coordinates:58.407 , 26.803
Acquisition Date:02-OCT-65
Camera Resolution:2 to 4 feet
https://earthexplorer.usgs.gov/
Entity ID:DZB00402200026H012001
Coordinates:58.407 , 26.803
Acquisition Date:02-OCT-65
Camera Resolution:2 to 4 feet
https://earthexplorer.usgs.gov/
- Manused
Et oleks raskem!
Re: Jõelaevad Emajõel
Eelmise jätkuks.
Sadama osas ilmselt spekuleerin liiga julgelt, vast targemad parandavad: Uku pardas on Lermontov (Kui Vanemuine sõidus on, siis pole vist muud varianti). Slipist ülesvoolu on üks kraanadest. Slipist allavoolu, Uku ees ja tänasest Turu sillast lõunas on kõik Kolm jõetrammi (Koidula, Kreutzwald, Tasuja). Foto on tehtud 65 oktoobris, siis peaks Raketa1 juba kohal olema? Sadamas sarnase kujuga laeva ei paista, vaevalt veel sügisel masin sõidus oli?
Sadama osas ilmselt spekuleerin liiga julgelt, vast targemad parandavad: Uku pardas on Lermontov (Kui Vanemuine sõidus on, siis pole vist muud varianti). Slipist ülesvoolu on üks kraanadest. Slipist allavoolu, Uku ees ja tänasest Turu sillast lõunas on kõik Kolm jõetrammi (Koidula, Kreutzwald, Tasuja). Foto on tehtud 65 oktoobris, siis peaks Raketa1 juba kohal olema? Sadamas sarnase kujuga laeva ei paista, vaevalt veel sügisel masin sõidus oli?
- Manused
Et oleks raskem!
Re: Jõelaevad Emajõel
Mis sild eelviimasel pildil on? Kabinas igatahes ei ole küll kunagi mingit silda üle Emajõe olnud. Vahetult enne sõda oli Kivisillast allavoolu järgmine Luunja sild ja nii on see põhimõtteliselt tänaseni - Tartu linnast allavoolu on järgmine ja ühtlasi viimane sild Emajõel Luunja sild.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Jõelaevad Emajõel
Asukoht on Kabinas kahe karjääri vahel, 58°20′24.68″, 26°49′9.33″.
1935a kaardil sellist silda tõepoolest pole, 43a saksa kaardilt on raske eristada, kuid 47a NL kaardil on tegu parimal juhul parvetamise kohaga. Võimalik, et ajasin lihtsalt midagi sassi ja peale parve seal muud pole olnud.
1935a kaardil sellist silda tõepoolest pole, 43a saksa kaardilt on raske eristada, kuid 47a NL kaardil on tegu parimal juhul parvetamise kohaga. Võimalik, et ajasin lihtsalt midagi sassi ja peale parve seal muud pole olnud.
Et oleks raskem!
Re: Jõelaevad Emajõel
Ksf Zoigil on tõeliselt vahvad vaated. Muidugi kahju, et arvutiekraanil jäävad nad uduseks. Mina küll ei suuda väga eristada, mis laev mis kohas võib olla. Kui endal õnnestub USA originaalidest jagu saada, siis katsun selgusele jõuda.
Aga praegu paar kommentaari.
"Raketa" reeglina oktoobris tõesti ei sõitnud. Aga ta tõsteti pärast oma navigatsiooni alati üsna kiirelt kaldale või kui seal ruumi polnud, siis mõne platvormpraami peale talveks seisma.
Ranna pildil on paar aastat varem rajatud liivarand kenasti näha ja selle vastas Jänese kõrtsi varemed.
Kabina pildil on jah tegemist Haaslava parvega. Minu jaoks oli muidugi valdav üllatus, et 1965 a. Kabina karjääriga veel algust tehtud pole. Aga eks ta siis avati mõni aasta hiljem. Igal juhul saab asjaolu, et just 60-te teisel poolel Tartu jõesadama veostemaht kiiresti tõusis, loogilise seletuse- hea lähedalt suurtes kogustes midagi Tartusse vedada. 70-te alguseks oli karjääriauk juba päris suur.
Paar pilti
60-te keskpaik ja kohvik. Sellist vaadet polegi seni justkui näha olnud Järgmine väidetavalt aastast 1909. "Dorpat" tossutab Pihkva kandis
Aga praegu paar kommentaari.
"Raketa" reeglina oktoobris tõesti ei sõitnud. Aga ta tõsteti pärast oma navigatsiooni alati üsna kiirelt kaldale või kui seal ruumi polnud, siis mõne platvormpraami peale talveks seisma.
Ranna pildil on paar aastat varem rajatud liivarand kenasti näha ja selle vastas Jänese kõrtsi varemed.
Kabina pildil on jah tegemist Haaslava parvega. Minu jaoks oli muidugi valdav üllatus, et 1965 a. Kabina karjääriga veel algust tehtud pole. Aga eks ta siis avati mõni aasta hiljem. Igal juhul saab asjaolu, et just 60-te teisel poolel Tartu jõesadama veostemaht kiiresti tõusis, loogilise seletuse- hea lähedalt suurtes kogustes midagi Tartusse vedada. 70-te alguseks oli karjääriauk juba päris suur.
Paar pilti
60-te keskpaik ja kohvik. Sellist vaadet polegi seni justkui näha olnud Järgmine väidetavalt aastast 1909. "Dorpat" tossutab Pihkva kandis
Re: Jõelaevad Emajõel
Kirjutaksid ehk veidi lähemalt, kuidas seda suurt pilti kätte saada? Tartu kohta saan küll kätte hariliku google mapsi pildi, aga ajaloolisi pilte mitte kuidagi .Zoig kirjutas:65nda aasta teema jätkuks on mõned USA kaamerate poolt tehtud pildi fragmendid. Terve pilt on suurusjärk 1.3gb, seda foorum väga ei seedi. Põhjasuuna asemel vaatab kaamera lääne poole, ei hakanud seda väga muutma.
Entity ID:DZB00402200026H012001
Coordinates:58.407 , 26.803
Acquisition Date:02-OCT-65
Camera Resolution:2 to 4 feet
https://earthexplorer.usgs.gov/
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Jõelaevad Emajõel
Mis aga Haaslava parve puutub, siis tuleb välja, et see pole mitte kogu aeg ühes kohas olnud. 1904. aasta verstakaardil on parvekoht viimasest asukohast ca. 1km ülesvoolu. 1925. a. asus veel samas, aga juba peeti plaani parv teise kohta viia. Millal see täpselt teoks sai, pole teada, aga 1935. aasta kaartidel on parvekoht juba märgitud seal, kuhu ta lõpuni jäi.
Lähemalt on sellest juttu siin (alates lk. 4). Lisaks veel muud huvitavat EW-aegsest liiklusest (nt. politsei võis trahvida, kui hobusel puudusid suurauad): http://www.haaslava.ee/pages/files/teat ... leht95.pdf
Lähemalt on sellest juttu siin (alates lk. 4). Lisaks veel muud huvitavat EW-aegsest liiklusest (nt. politsei võis trahvida, kui hobusel puudusid suurauad): http://www.haaslava.ee/pages/files/teat ... leht95.pdf
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Jõelaevad Emajõel
Kiidan hea allikaviite eest!Zoig kirjutas:65nda aasta teema jätkuks on mõned USA kaamerate poolt tehtud pildi fragmendid. Terve pilt on suurusjärk 1.3gb, seda foorum väga ei seedi. Põhjasuuna asemel vaatab kaamera lääne poole, ei hakanud seda väga muutma.
Entity ID:DZB00402200026H012001
Coordinates:58.407 , 26.803
Acquisition Date:02-OCT-65
Camera Resolution:2 to 4 feet
https://earthexplorer.usgs.gov/
Tallinna 65 aasta fotod on ka väga ägedad!
piltide leidmine: tee endale kasutaja, logi sisse, vali asukoht, ajaloolised fotod on "declassified data" data seti all. Otsi rohelise allalaadimise noolekesega fotosid.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Amazon [Bot] ja 32 külalist