Tegelikult ei tahtnud sellest kirjutada. See ju leo teema. Kui lahti võtte kasvõi wiki leht Leo kohta, on seal konkreetselt näha mootori andmed, Vaadates andmeid, on näha et max vääne saabub alles 1600 pöörde juures ja max võimsus 2600 p/min juures!! Normaalsel veoautol lõppeb ökonoomsus 1500 p juure ja pöörete seier lõppeb 2500, punane ala, seal kus leo mootor saavutab alles max võimsuse. Nii et veoautomootoriga pole seal midagi ühist.
See on tegelikult häälestuse küsimus, milliseid veokarakteristikuid saada soovitakse (ja millist eluiga).
Eks selle tankimootori suhteliselt (veoauto mõistes) lühikese ea taga ongi kõrged pöörded (ilma milleta ei tule võimsust).
Võimsusele häälestatud mootoritel on see "kasulik ala" lihtsalt kõrgematel tuuridel ja mootori pööördemomendi kõver meenutab pigem sõiduauto diiselmootorit.
Näiteks see MTU mootorite väidetav 3000 tunnine "service life" on tegelikult pisike-pisike, isegi BTR-80-l oleval Kamazi mootoril on see arv 6000.
Miks suurem? Sest BTR on oma kaalu ja mootorile pakutava koormusega umbes koormaga Kamazi tasemel kah ja mootor töötab seal analoogses režiimis veoautoga.
See jutt kehtib ka vene diiselmootorite kohta, näiteks rasketele sõjamasinatele (raketiveok) mõeldud D-12 mootori "service life" on 1000 tundi.
Samas püsivatel väiksematel koormustel töötamiseks (mootor on teistmoodi häälestatud) on sama mootor generaatori taga rahulikult 10 000 tundi.
Häälestuse erinevuse määrab ülelaadimine (500 hj saamiseks pole ülelaadimist tarviski, see aga vähendab koormust mootorile) ja toitesüsteem.
Loomulikult ei hakka ükski diislitootja (NSVL omad kaasa arvatud) looma puhast "tankimootorit". Kui alguses ka ainult tankimootor luuakse, siis peagi järgnevad sama mootor laiatarbeversioonid, mida pakutakse diiseljõujaamadele, pumbajaamadele, laevadele, tsiviil-raskeveokitele jne. Puhas tankimootor on lihtsalt liiga kallis. Saab näha, mida tsiviilis hakatakse tegema venelaste uue X-12 kujulise tankimootoriga (Armata jaoks), hetkel pole veel tsiviilkasutus teada. Vähemalt selle V-2 diiselmootoriga on sedasi asi toimunud. Kuna aga V12 mootor igale poole liiga suur oli, siis hakati peagi tootma selle mootori lahenduse põhjal rida-6 mootorit, mis konstruktiivselt on pool V-12 mootorist. Sellised mootorid olid samuti kasutusel diiselektrijaamades ja laevadel (näiteks nn admiralikaatritel).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.