Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma teel
Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma teel
Tere!
Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli)) Arkma teeristi lähedal.
Olen ise mõned korrad mööda sõitnud ja asja Ineternetist uurides väga midagi nagu ei leidnuki....seega tegin väikese pildiseeria (Maaameti aerofotodena), kus väike skemaatiline ülevaade ja alade jaotus, kus saate kaasa rääkida.
Siin teemas on teretulnud...
....kõik info antud väeosa/installatsiooni kohta.
....kõik fotod
....muu teemaga seostuv
Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli)) Arkma teeristi lähedal.
Olen ise mõned korrad mööda sõitnud ja asja Ineternetist uurides väga midagi nagu ei leidnuki....seega tegin väikese pildiseeria (Maaameti aerofotodena), kus väike skemaatiline ülevaade ja alade jaotus, kus saate kaasa rääkida.
Siin teemas on teretulnud...
....kõik info antud väeosa/installatsiooni kohta.
....kõik fotod
....muu teemaga seostuv
- Manused
-
- Arkma-Ollepa_1-Üldskeem.JPG (66.47 KiB) Vaadatud 13313 korda
-
- Arkma-Ollepa_2-Skeem.JPG (51.49 KiB) Vaadatud 13313 korda
-
- Reljeef: annab hea ülevaate seal olnud teedevõrgustikust.
- Arkma-Ollepa_3-Reljeef.JPG (40.64 KiB) Vaadatud 13313 korda
Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
Lisan juurde alajaotusest NELI ala...
Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
Eraldiseisev ala...asub küll talu lähedal, aga hooned ei tunud "standartse" talu hoonetena...kas on seotud lennuväljaga?
- Manused
-
- Arkma-Ollepa_7-Taristu-2.JPG (37.72 KiB) Vaadatud 13311 korda
Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
Natuke abiks võiks olla Wikimapia
http://wikimapia.org/#lang=en&lat=58.66 ... 9&z=14&m=b
http://wikimapia.org/#lang=en&lat=58.66 ... 9&z=14&m=b
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
Sõidan antud kohast nädalas 2x läbi. Huvist sai korra isegi ühelt kohalikult küsima mindud aga ega sealt midagi tulnud (naesterahvas). Mingi ilmajaama moodi putka on kah alles keset platsi.
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
Seal peaks keset platsi olemas toimiv raadiomajakas. Varem oli see minu mäletamist mööda Võhmas sees.
Rahvasuu räägib, et 1941 sügisel vedeles seal nõukogude lennukeid, mida kohalikud rappimas käisid. Lennuvälja sõjaaegne mürsuladu oli paar kilomeetrit Tallinna poole, seal nägid demineerijad pärast sõda kurja vaeva.
A.
Rahvasuu räägib, et 1941 sügisel vedeles seal nõukogude lennukeid, mida kohalikud rappimas käisid. Lennuvälja sõjaaegne mürsuladu oli paar kilomeetrit Tallinna poole, seal nägid demineerijad pärast sõda kurja vaeva.
A.
Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
Ennem olevat too raadiomajakas olnud Võhma raudteejaamas ühes vagunis. Külajuttude põhjal olevat lumi sellele langedes kohe ära sulanud. Nii soe oli.
Nüüd jah see riidekapi suurune kobakas seal põllul.
Eelmine suvi toimetas üks buldooser muidu ka seal, ei teagi mida ta täpsemalt tasandas.
Nüüd jah see riidekapi suurune kobakas seal põllul.
Eelmine suvi toimetas üks buldooser muidu ka seal, ei teagi mida ta täpsemalt tasandas.
Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
Raadiomajakas on Võhma VOR. http://worldaerodata.com/wad.cgi?nav=VO ... nav_type=4
Mõni aasta tagasi oli plaan see Tartu Ülenurme lennuväljale viia, kuid õnneks jäi plaan katki. Võhmas on hea nii Tallinnast kui Tartust raadionavigatsiooni harjutusi tegemas käia. Kedagi ei sega.
Lennuväljana oli viimati kasutuses üle kümne aasta tagasi. Lendasime seal Viljandi Lennuklubi Wilga ja Blanikuga. Praegu mingi tegevus endise väeosa hoonete juures toimub. Eks midagi lammutatakse maha ja midagi tehakse korda.
Mõni aasta tagasi oli plaan see Tartu Ülenurme lennuväljale viia, kuid õnneks jäi plaan katki. Võhmas on hea nii Tallinnast kui Tartust raadionavigatsiooni harjutusi tegemas käia. Kedagi ei sega.
Lennuväljana oli viimati kasutuses üle kümne aasta tagasi. Lendasime seal Viljandi Lennuklubi Wilga ja Blanikuga. Praegu mingi tegevus endise väeosa hoonete juures toimub. Eks midagi lammutatakse maha ja midagi tehakse korda.
Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
http://nagi.ee/photos/u_kask/sets/410257/106989/
Kuna asjal on eramaa silt ees, ei hakanud sisse ründama, tegin pika toruga Paia-Nuia maanteelt paar klõpsu
Kuna asjal on eramaa silt ees, ei hakanud sisse ründama, tegin pika toruga Paia-Nuia maanteelt paar klõpsu
- Kuperjanov
- Liige
- Postitusi: 389
- Liitunud: 23 Veebr, 2006 15:02
- Kontakt:
Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
http://m.delfi.ee/eesti/article.php?id=81736279
Ärge toitke säästuspioone...
Miks selline teema üldse huvi peaks pakkuma. Kaardid, ülevaated, lähen teen pilti jne. Ikka tahaks oma nina toppida igale poole.
Ärge toitke säästuspioone...
Miks selline teema üldse huvi peaks pakkuma. Kaardid, ülevaated, lähen teen pilti jne. Ikka tahaks oma nina toppida igale poole.
Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
VOR majakas on igati soliidne ja avalik objekt, eramaal olevaid mullahunnikuid pika objektiiviga pildistada - no ei tea jah, milleks hea. Samas jäi silma, et juba hoolega pildistatud-uuritud objektiga: http://www.mil.hiiumaa.ee/xx/Jarvamaa-T ... odroom.pdf
Aga Võhmast kui lennunduspunktist minu arusaamist mõõda (ja avalike infoallikate põhjal):
NSVL ajal põhines raadionavigatsioon Eestis tervel hunnikul NDB-del (ehk ringsuunalistel raadiomajakatel), mis paiknesid igal lugupidaval lennuväljal (Tartu, Tallinn, Viljandi, Pärnu, Kuressaare, Kärdla),
Tallinnas paiknes vist veel NSVL analoog läänemaailmas levinud VOR-ile ehk RSBN majakas ja kõige keskel oli Eesti lennuliikluse keskpunkt ehk Võhma, kus oli oma NDB ilma tsiviillennuväljata. Kui SAS hakkas 1989 lendama Helsingi-Tallinn, siis tegelikuks marsruudiks oli Helsingi-Peterburi-Sillamäe-Võhma-Tallinn. 1990. aastate keskel toimus süsteemi moderniseerimine, Tallinnase paigutati DVOR/DME majakas (detsember 1994) , Kuressaarde ja Võhmasse CVOR/DME. Võhma VOR/DME läks ametlikult käiku 10.07.1996 ja senine NDB lülitati välja 16.09.1996. Seega ei saa seal olla mingi raudteevagunist pärit saateseadet. Edaspidi oli Võhma VOR/DME tükk aega kõikvõimalike lennumarsruutide üheks punktiks, aga vist seoses GPS kasutuse arenguga muutus tasapisi mitte nii oluliseks. Uuematel marsruutide kaartidel oli Võhma VOR/DME kuidagi eraldi, ei paiknenud enam ühelgi marsruudil. Eelmise aasta teisel poolel tekkis NOTAMi teade, et majaka VOR osa on tööst püsivalt väljas ja uutel lennukaartidel ongi Võhma puhul mainitud ainult kauguse määrajat ehk DME seadet (kanal 96X, tootja Fernau, saatesagedus 1183 MHz, vasuvõtt 1120 MHz, võimsus 35 W, antenn maapinnast 7,2 m). Ilmselt läks VOR saatjal midagi katki ja seoses vähese kasutatavusega tema kasutusest loobuti. GPS täna ülilevinud, üle maailma võetakse VOR ja NDB seadmeid järjest maha.
Aga Võhmast kui lennunduspunktist minu arusaamist mõõda (ja avalike infoallikate põhjal):
NSVL ajal põhines raadionavigatsioon Eestis tervel hunnikul NDB-del (ehk ringsuunalistel raadiomajakatel), mis paiknesid igal lugupidaval lennuväljal (Tartu, Tallinn, Viljandi, Pärnu, Kuressaare, Kärdla),
Tallinnas paiknes vist veel NSVL analoog läänemaailmas levinud VOR-ile ehk RSBN majakas ja kõige keskel oli Eesti lennuliikluse keskpunkt ehk Võhma, kus oli oma NDB ilma tsiviillennuväljata. Kui SAS hakkas 1989 lendama Helsingi-Tallinn, siis tegelikuks marsruudiks oli Helsingi-Peterburi-Sillamäe-Võhma-Tallinn. 1990. aastate keskel toimus süsteemi moderniseerimine, Tallinnase paigutati DVOR/DME majakas (detsember 1994) , Kuressaarde ja Võhmasse CVOR/DME. Võhma VOR/DME läks ametlikult käiku 10.07.1996 ja senine NDB lülitati välja 16.09.1996. Seega ei saa seal olla mingi raudteevagunist pärit saateseadet. Edaspidi oli Võhma VOR/DME tükk aega kõikvõimalike lennumarsruutide üheks punktiks, aga vist seoses GPS kasutuse arenguga muutus tasapisi mitte nii oluliseks. Uuematel marsruutide kaartidel oli Võhma VOR/DME kuidagi eraldi, ei paiknenud enam ühelgi marsruudil. Eelmise aasta teisel poolel tekkis NOTAMi teade, et majaka VOR osa on tööst püsivalt väljas ja uutel lennukaartidel ongi Võhma puhul mainitud ainult kauguse määrajat ehk DME seadet (kanal 96X, tootja Fernau, saatesagedus 1183 MHz, vasuvõtt 1120 MHz, võimsus 35 W, antenn maapinnast 7,2 m). Ilmselt läks VOR saatjal midagi katki ja seoses vähese kasutatavusega tema kasutusest loobuti. GPS täna ülilevinud, üle maailma võetakse VOR ja NDB seadmeid järjest maha.
Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
Juhuslikult leidsin pildifaili (ehk pärit omaaegselt Lennuliiklusteeninduse AS kodulehelt), kus näidatud marsruudid aastal 1992. Selle alusel oli Võhma oma NDB majakaga Eesti lennuliikluse peapunkte.
Hiljem on tema osatähtsus muudkui vähenenud, nüüd VOR ka enam ei tööta. Kus piloodiõpilased nüüd VOR-lähenemisi harjutamas käivad - kas Kuressaares või Tallinnas?-
- Liige
- Postitusi: 1028
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
Rumal jutt suhu tagasi. VORi majakaid muidugi veel leidub, ADFi majakatega on kitsas käes,Zwyx kirjutas: Hiljem on tema osatähtsus muudkui vähenenud, nüüd VOR ka enam ei tööta. Kus piloodiõpilased nüüd VOR-lähenemisi harjutamas käivad - kas Kuressaares või Tallinnas?
Viimati muutis davidsoniharald, 25 Juul, 2018 9:00, muudetud 1 kord kokku.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Kabala-Ollepa tagavaralennuväli (Võhma lennuväli) Arkma
Eesti aeronavigatsioonilise teabe kogumiku (ehk AIP-i) väitel hetkel Eestis veel kaks VOR majakat töötamas: Tallinn DVOR ja Kuressaare VOR http://eaip.eans.ee/2018-07-19/html/eAI ... html#ENR-4. Kunagi oli ka Pärnu lennuväljal oma väiksema ulatusega VOR majakas olemas, aga see lülitati välja seoses visuaallennuväljaks muutumisega. Lennuakadeemia üliõpilane tegi aastal 2014 lõputöö teemal, kuidas kasutuseta seisvatest Pärnu navigatsiooniseadmetest õppevahendeid ehitada. Antud allika alusel oli VOR majakaks Thomson VOR 512C tootmisaastaga 1986, kasutusaja lõpus olid hädadeks varuosade kättesaadavus ning parameetride ebastabiilsus. Seega ilmselt selle taaskäivitamist pole loota.
Aga üle maailma neid järjest maha võetakse. UK teenusepakkuja NATS kirjutab, et aastaks 2020 jääb nende 44 VOR-ist järele 19. Samas on mainitud, et platse täiesti puhtaks ei tehta - kui samas punktis on DME seade, siis see jääb tööle, et pakkuda tagavaravõimalust suuremahulise GPS süsteemi rikke korral. Ilmselt ka hetkel tööle jäänud Võhma DME kasulik, et soliidsemad lennuaparaadid saaksid oma asukohainfot automaatselt täpsustada.
Aga üle maailma neid järjest maha võetakse. UK teenusepakkuja NATS kirjutab, et aastaks 2020 jääb nende 44 VOR-ist järele 19. Samas on mainitud, et platse täiesti puhtaks ei tehta - kui samas punktis on DME seade, siis see jääb tööle, et pakkuda tagavaravõimalust suuremahulise GPS süsteemi rikke korral. Ilmselt ka hetkel tööle jäänud Võhma DME kasulik, et soliidsemad lennuaparaadid saaksid oma asukohainfot automaatselt täpsustada.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist