Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Kuna teema algas vaidlusest Superbide teemal, siis niipalju lisainfoks, et ka meie naabrid lätlased ja leedulased on ka hankinud endale mingisuguses koguses uusi Superbe patrullautoks. Tõsi küll väiksemates kogustes, kui Eesti. Lätlastel on neid eravärvides liikluspolitsei autodena kasutusel ja Leedu ostis esialgu ca 19 universaal Superbi, mis piltide järgi on "edevama" varustustasemega, kui Eesti omad (ehk vähemalt varustustase Ambition, Led+Xenon tuled ja 17-tolline valuvelg pildi järgi). Samas tundub, et leedulased ostsid neid nö tehaseseades ehk ei pruugi olla nii võimas mootor, nelikvedu ja automaatkasti, nagu meil. Selle valguses tundub, et meil on hange paremini läbi mõeldud ehk keskendutud on põhilisele, mitte "tilulilule".
Siit lingist natukene allapoole kerides saab ülevaate Leedu patrullautodest
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 4&page=100
Vaadates mõningaid Leedu valikuid, siis vähemalt väliselt paistab, et neil on need hanked suhteliselt kaootilisemad, kui Eestis ja kohati "slaavilikud" ehk mingisugustele pomodele on võetud üksikuid luksusmarkide esindajaid ala Q7 (pildil küll vanem mudel) ja erinevaid marke võetakse erinevas varustustasemes, (näiteks on ühel pildid Biledidega T6, teistel odavamad halogeenidega) ning ei keskenduta 3-4 tootjale, vaid autopark on suhteliselt kirju. Või näiteks on hangitud Skoda Yetisid, mis peaks nende juhtkonna arvates täitma kõik politsei nõudmised ehk olema politseiniku kontoriks, omama maastikuvõimekust ning olema ka patrullauto, kuid tegelikult pole tegu nö "liha ega kalaga". Töökontoriks liiga väike ja kitsuke võrreldes bussidega, maastikuvõimekus on ainult paberil ja patrullautona jääb ta mootor nõrgaks, kui tegu pole just tippmootoriga.
Lõppu üks Eesti Politsei viimane "hange", mis näiteks mõnel tulihingelisel Fabia pooldajal peaks kuklakarvad turri ajama
http://www.police-car-photos.com/picture/number7460.asp
Siit lingist natukene allapoole kerides saab ülevaate Leedu patrullautodest
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 4&page=100
Vaadates mõningaid Leedu valikuid, siis vähemalt väliselt paistab, et neil on need hanked suhteliselt kaootilisemad, kui Eestis ja kohati "slaavilikud" ehk mingisugustele pomodele on võetud üksikuid luksusmarkide esindajaid ala Q7 (pildil küll vanem mudel) ja erinevaid marke võetakse erinevas varustustasemes, (näiteks on ühel pildid Biledidega T6, teistel odavamad halogeenidega) ning ei keskenduta 3-4 tootjale, vaid autopark on suhteliselt kirju. Või näiteks on hangitud Skoda Yetisid, mis peaks nende juhtkonna arvates täitma kõik politsei nõudmised ehk olema politseiniku kontoriks, omama maastikuvõimekust ning olema ka patrullauto, kuid tegelikult pole tegu nö "liha ega kalaga". Töökontoriks liiga väike ja kitsuke võrreldes bussidega, maastikuvõimekus on ainult paberil ja patrullautona jääb ta mootor nõrgaks, kui tegu pole just tippmootoriga.
Lõppu üks Eesti Politsei viimane "hange", mis näiteks mõnel tulihingelisel Fabia pooldajal peaks kuklakarvad turri ajama
http://www.police-car-photos.com/picture/number7460.asp
Unforeseen consequences
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Arvestades Tallinna tänavate seisukorda, siis need vist parklast väga kaugemale ei jõuakski.Lõppu üks Eesti Politsei viimane "hange", mis näiteks mõnel tulihingelisel Fabia pooldajal peaks kuklakarvad turri ajama
Ma pakuks, et need on konfiskeeritud sõidukid.ehk mingisugustele pomodele on võetud üksikuid luksusmarkide esindajaid ala Q7
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Võib olla, näiteks USA-s on sarnane programm nimega D.A.R.E, kus antud programmi raames on politseivärvidesse värvitud konfiskeeritud narkodiilerite luksuslikumad sõidukid. Eestis midagi sarnast ei harrastata ja seda väga lihtsal põhjusel, luksusautode ülalhoidmine (ka üksikute eksemplaride) ja hooldamine võib olla väga kallis lõbu. Samas veel mõned aastad tagasi (võibolla siiamaani) oli Leedu politsei käsutuses 5-seid BMW-sid, küll väiksemas koguses ja tuttavate leedukate väitel, olevat mõningaid oma ametiautodeks just kõrgemad politseinikud kasutanud, kuigi tegu pidi olema eskort ja patrullteenistuseks mõeldud autodega. Seepärast ei imesta, kui sellised luksuslikumad pillid seal ülemuste privileegiks on. See BMW-de kasutuse jutt ei pretendeeri muidugi ülimale tõele, vaid on "Leedu rahvajutt", mida siia vahendan.ehk mingisugustele pomodele on võetud üksikuid luksusmarkide esindajaid ala Q7
Ma pakuks, et need on konfiskeeritud sõidukid.
Vaatasin seda Q7 korra lähemalt ja sellel on isegi küljel kiri, mis peaks tähendama, et konfiskeeritud salakauba vedajatelt või midagi taolist.
Viimati muutis Roamless, 01 Aug, 2017 11:05, muudetud 1 kord kokku.
Unforeseen consequences
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
"Säästuvariandina" Volvo sõjaväeveokid ja väike "tuuning"? A la kaitsevõred kabiini akende ette. Need on endiselt PPA autopargis, paar tk näiteks seisab Mustvee kordonis. Taha mahtus ca 2 jagu. Või siis "kutsikad" (Volvo L3314?)Roamless kirjutas:http://www.postimees.ee/4061703/ppa-pal ... tagamiseksPostimehest võib ühes lausejupist välja lugeda palju ehk paistab, et nn märulipolitsei tugevdatud kerede ja kaitstud akendega bussid, mida Eesti Politsei mõne aja eest hankida soovis ja ajakirjanduses seda ideed kõvasti maha tehti, on jälle päevakorrale kerkinud. Hetkel siis tundub, et nende hankimiseks pole raha, samas on samasugused nn märulibussid olemas Läti ja Leedu politseil ja meil olid või on mõned vanemad mudelid Vanglate Ametil.......samuti soetada juurde kaitseveste ning löögikindlaid busse.
-
- Liige
- Postitusi: 1763
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Miski kiirreageerijate grupp (mitte K komando) sõidab uue musta Sprinteriga ringi. Aknavõresid ei olnud näha , aga plastik stange oli küll rauast isendi vastu vahetatud
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Seal pildid on ju joonistatud autod, meenutavad GTA stiilis autosid
Kuid, mismõttes tehasemootor? Ka meie politsei Superbidel on tehasemootor ja 140kw, midagi eriliselt võimsat ei ole, aga igati sobilik politseitööks.
Siin ka näide mõnedele, kuidas ühes välismaa riigis, põgeneb õnnetuse põhjustanud BMW M3 politsei eest ja pääsebki minema, kuna politsei autod ei ole piisavalt kiired.
Paneb 300ga eest ära.
https://www.youtube.com/watch?v=QicdUiOArXU
Kuid, mismõttes tehasemootor? Ka meie politsei Superbidel on tehasemootor ja 140kw, midagi eriliselt võimsat ei ole, aga igati sobilik politseitööks.
Siin ka näide mõnedele, kuidas ühes välismaa riigis, põgeneb õnnetuse põhjustanud BMW M3 politsei eest ja pääsebki minema, kuna politsei autod ei ole piisavalt kiired.
Paneb 300ga eest ära.
https://www.youtube.com/watch?v=QicdUiOArXU
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Kui enne sai siin vaieldud Škodade hinna üle, siis MuPo tegeleb ilmselge priiskamisega.
http://www.err.ee/618353/mupo-ametiauto ... ued-varvid
Miinimum 20 000 eurot masina kohta, samas kui on olemas ligi 5000 eurot odavamad linnamaasturid. Ja värvivalik on ka huvitav. Ilmselgelt matkitakse päris politsei sini-valge skeemi, millele on lisatud kollased kaldtriibud (mis on täiesti juhuslikult ka politseis testimisel). Keegi võiks selle asutuse juba kinni panna.
http://www.err.ee/618353/mupo-ametiauto ... ued-varvid
Miinimum 20 000 eurot masina kohta, samas kui on olemas ligi 5000 eurot odavamad linnamaasturid. Ja värvivalik on ka huvitav. Ilmselgelt matkitakse päris politsei sini-valge skeemi, millele on lisatud kollased kaldtriibud (mis on täiesti juhuslikult ka politseis testimisel). Keegi võiks selle asutuse juba kinni panna.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Küsiks, kus on Trumm, miks ta sellist sulaselget raiskamist ei märka Aga reaalselt märkides, siis halle Wolkari busse menetluste tegemiseks oli MUPO-l ka varem, varustatud oranži vilkuriga plafooniga. Samas vot MUPO oleks koht, kus Trummi Fabia jutt kehtiks, kuid just neil on sõiduvahendid aasta aastalt järjest uhkemaks läinud. Universaal i30-st on vaikselt linnamaasturid saanud, kuid artiklist mina nende autode hinda küll välja ei lugenud. Samuti huvitaks, kas nagu politseiautod, on ka need varustatud GPS süsteemiga, et patrullautodega lapsi kooli ei veetaks ja maalt kartuleid linna ei toodaks.
Unforeseen consequences
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Linnaoludes 20 tuhandese letihinnaga linnamaastur 15 tuhandese asemel on tegelikult väikse paristamine kui 16 tuhandese letihinnaga Auris universaali asemel 35 tuhandese letihinnaga Superb Combi ostmine tavapatrullile. Tunnistage suurusjärkude erinevust mehed.
Siinkohal pole mingit heakskiitu Mupo autoostule, lihtsalt "päris" politsei paristab hulga rohkem. Koerasita ekspertiiside tegemiseks ja jääpurikate lugemiseks oleks 16 tuhandene Dacia Duster ka käranud - neliveo saab ka ning sellega saab edukalt ronida linnas üle äärekivide täis pargitud kohta ning täis tuisanud hoovidesse.
Kunagi, kui ilguti nende Vitarade üle, siis linnas olevad ekipaažid ütlesid, et linna sobib hästi - american car chase'i eriti linnas pole ning täistuisanud hoovidesse pääseb ning liiklusummikutest läheb mööda üle äärekivide, muruplatside jne - kus madalal autol jupirada järgi oleks.
Mupo vajalikkus on ise teema, kuid ei maksaks kiirustada - enamik vist ei teagi, kui sitta tööd ametlik politsei pisiasjadega teeb oma optimeeritud olukorras - keegi peab need ohtlikud jääpurikad, murul parkijad ja muu kommunaaljamaga ka tegelema. 112 saadab sind täna selliste asjadega pikalt. Meil nt lahendati üks parkimisjama ära, mille peale ametlik politsei otsis põhjuseid. Tuldi lihtsalt kohale, kirjutati kilekotis trahvid välja ja järgmine päev parkisid vennad juba õigesti. Suurlinnas on probleeme, kus keegi peab tulema ja autoriteetse häälega ütlema, kuidas asjad on - päris palju.
GPS taolistel autodel on selleks, et juhtimiskeskus näeb arvutist, kus masin parasjagu on - väljakutse korral pääseb väiksema sõitmisega. Taksodel ja pärispolitseil see ju ammu peal.
Siinkohal pole mingit heakskiitu Mupo autoostule, lihtsalt "päris" politsei paristab hulga rohkem. Koerasita ekspertiiside tegemiseks ja jääpurikate lugemiseks oleks 16 tuhandene Dacia Duster ka käranud - neliveo saab ka ning sellega saab edukalt ronida linnas üle äärekivide täis pargitud kohta ning täis tuisanud hoovidesse.
Kunagi, kui ilguti nende Vitarade üle, siis linnas olevad ekipaažid ütlesid, et linna sobib hästi - american car chase'i eriti linnas pole ning täistuisanud hoovidesse pääseb ning liiklusummikutest läheb mööda üle äärekivide, muruplatside jne - kus madalal autol jupirada järgi oleks.
Mupo vajalikkus on ise teema, kuid ei maksaks kiirustada - enamik vist ei teagi, kui sitta tööd ametlik politsei pisiasjadega teeb oma optimeeritud olukorras - keegi peab need ohtlikud jääpurikad, murul parkijad ja muu kommunaaljamaga ka tegelema. 112 saadab sind täna selliste asjadega pikalt. Meil nt lahendati üks parkimisjama ära, mille peale ametlik politsei otsis põhjuseid. Tuldi lihtsalt kohale, kirjutati kilekotis trahvid välja ja järgmine päev parkisid vennad juba õigesti. Suurlinnas on probleeme, kus keegi peab tulema ja autoriteetse häälega ütlema, kuidas asjad on - päris palju.
GPS taolistel autodel on selleks, et juhtimiskeskus näeb arvutist, kus masin parasjagu on - väljakutse korral pääseb väiksema sõitmisega. Taksodel ja pärispolitseil see ju ammu peal.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Juhiks tähelepanu demagoogiale selles lauses. Esiteks on korduvalt öeldud, et Superbi letihind on asi, millega siin on mõttetu vehkida, reaalselt võis tükihind antud koguse juures Superbidel jääda sinna 20 000 juurde. Teiseks arvestades, kui vähe ostis MUPO uusi linnamaastureid, siis pole ka allahindlused neile tõenäoliselt kuigi suured, seega väga heal juhul oli neile linnamaasturi tükihind 18 000 - 20 000 kanti, sest letihind odavaimale Renegadele on ca 21 000 (hinnakirjas on ka odavam variant, kuid varustustabelis seda millegipärast ei eksisteeri). Ehk siis arvestades, et MUPO peaks idee järgi liikuma Tallinna tänavatel, millest 98 protsenti on kõvakattega, on linnamaastur neile ikkagi suht põhjendamatu raiskamine, pigem oleks maksimaalseks autoks I30 universaal MUPO-le (letihinnaga ca 14 000). MUPO on vähemalt Tallinnas suhteliselt vajalik asutus, mis on, nagu Trumm õieti mainis, võtnud ära palju mõttetut paberitööd ja koormust politseilt, iseasi, kas neile on vajalik univorm ja erivärvides patrullautod, saaks tunduvalt odavamalt. Eriti absurne oli vahepeal MUPO juhtide nõudmine relvade (vist oli) ja kuulivestide järele. Tegelikult sobiks MUPO-le ametiülesannete täimiseks ka hall Fabia väikese linnaviletsuse kirjaga.Linnaoludes 20 tuhandese letihinnaga linnamaastur 15 tuhandese asemel on tegelikult väikse paristamine kui 16 tuhandese letihinnaga Auris universaali asemel 35 tuhandese letihinnaga Superb Combi ostmine tavapatrullile. Tunnistage suurusjärkude erinevust mehed.
Unforeseen consequences
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
http://tallinncity.postimees.ee/4243333 ... 1438002618
Mupo autode teema jätkub, lisaks autode värvilahenduse sarnasusele politseiga, tulevad ka MUPO-le politsei sarnase värvusega sinised mundrid ehk tundub, et MUPO juht hakkab "erapolitseid" ülesse ehitama. Mis järgmiseks, kuulivestid ning relvastus, lisaks "õiguste suurendamisele?
Mupo autode teema jätkub, lisaks autode värvilahenduse sarnasusele politseiga, tulevad ka MUPO-le politsei sarnase värvusega sinised mundrid ehk tundub, et MUPO juht hakkab "erapolitseid" ülesse ehitama. Mis järgmiseks, kuulivestid ning relvastus, lisaks "õiguste suurendamisele?
Unforeseen consequences
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Paar senti ka selle tarkuse juurdeJuhiks tähelepanu demagoogiale selles lauses. Esiteks on korduvalt öeldud, et Superbi letihind on asi, millega siin on mõttetu vehkida, reaalselt võis tükihind antud koguse juures Superbidel jääda sinna 20 000 juurde. Teiseks arvestades, kui vähe ostis MUPO uusi linnamaastureid, siis pole ka allahindlused neile tõenäoliselt kuigi suured, seega väga heal juhul oli neile linnamaasturi tükihind 18 000 - 20 000 kanti, sest letihind odavaimale Renegadele on ca 21 000 (hinnakirjas on ka odavam variant, kuid varustustabelis seda millegipärast ei eksisteeri). Ehk siis arvestades, et MUPO peaks idee järgi liikuma Tallinna tänavatel, millest 98 protsenti on kõvakattega, on linnamaastur neile ikkagi suht põhjendamatu raiskamine, pigem oleks maksimaalseks autoks I30 universaal MUPO-le (letihinnaga ca 14 000). MUPO on vähemalt Tallinnas suhteliselt vajalik asutus, mis on, nagu Trumm õieti mainis, võtnud ära palju mõttetut paberitööd ja koormust politseilt, iseasi, kas neile on vajalik univorm ja erivärvides patrullautod, saaks tunduvalt odavamalt. Eriti absurne oli vahepeal MUPO juhtide nõudmine relvade (vist oli) ja kuulivestide järele. Tegelikult sobiks MUPO-le ametiülesannete täimiseks ka hall Fabia väikese linnaviletsuse kirjaga.
1. Tallinna linnal pole ka taolisi rahalisi probleeme nagu on PPA-l, kus on sajad kohad täitmata, kuna keegi sellise palgaga ei tule. Ametikohad on üldiselt seal ikka täidetud. Seega on suht ainetu ägiseda siin, kas auto maksab 14 või 18 tuhat.
2. piip-piip-piip.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Siinkohal tuleks tunnistada ka autode suurusjärkude erinevust. Kes on politsei "põhiklientuur"? Eesti mees - ülekaalulisusele kalduv 180+ cm mürakas. Ta peab mahtuma sinna tagaistmele paberitööd tegema või ka näiteks käed seljataga istuma. Seda ka talveriietes.Kapten Trumm kirjutas:Linnaoludes 20 tuhandese letihinnaga linnamaastur 15 tuhandese asemel on tegelikult väikse paristamine kui 16 tuhandese letihinnaga Auris universaali asemel 35 tuhandese letihinnaga Superb Combi ostmine tavapatrullile. Tunnistage suurusjärkude erinevust mehed.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Kõikse kummalisem pilt, mida ma seoses politsei sõidukitega või eales sõidukitega reaalselt näinud olen on meil mingisugused hiiglama suured Mercedes-Benz Sprinter 516 või 518 tüüpi tagumiste topeltratastega kaubikud, mis on varustatud kängururaudade ja vintsiga. Kas politsei käib nendega maastikul offroadimas või milleks seda vintsi sinna ette veel vaja on? Tegu pole ka mingi eriüksuse teemaga sest olen neid näinud teede ääres sõidukeid kinnipidamas ja kontrollimas.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Nendega käiakse peamiselt kommertssõidukeid kontrolllimas. Ehk siis kaasas on kaalud (päris korralik hunnik rauda) ja muu vajalik. Vints on küljes, kuna käiakse kontrollimas ka metsateedel. Põhiliselt on seda kasutatud küll hädaliste kraavidest välja tirimiseks.asiootus kirjutas:Kõikse kummalisem pilt, mida ma seoses politsei sõidukitega või eales sõidukitega reaalselt näinud olen on meil mingisugused hiiglama suured Mercedes-Benz Sprinter 516 või 518 tüüpi tagumiste topeltratastega kaubikud, mis on varustatud kängururaudade ja vintsiga. Kas politsei käib nendega maastikul offroadimas või milleks seda vintsi sinna ette veel vaja on? Tegu pole ka mingi eriüksuse teemaga sest olen neid näinud teede ääres sõidukeid kinnipidamas ja kontrollimas.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist