Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Oh sind mardikest.

http://www.auto24.ee/kasutatud/nimekiri ... &otsi=otsi
Millega seletada ridamisi müüdavaid erivärvilisi neliveolisi diisel-universaale (Octavia) täpselt sama hinnaga?
Mitmel on sinna kirjutatud et olnud politsei patrullauto? :)

Sellise konfiga autosid ostab tavaostja haruharva ja muidu müüakse neid üksikuid.
Roamlessi räägitud 300 tuhandesi läbisõite ka pole - läbisõidud on 150-180 tuhat (üks oli tiba üle 200 ka).
Ei teagi, mida arvata. :dont_know:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mart2
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas mart2 »

Kapten Trumm kirjutas:Oh sind mardikest...
Eeldan, et olen pensionärina sinust vanem ja oma 90+ kg (regulaarne sportija) ka mitte väga pisem. Jätaks sellise familjaarsuse?
Kapten Trumm kirjutas: ... http://www.auto24.ee/kasutatud/nimekiri ... &otsi=otsi
Millega seletada ridamisi müüdavaid erivärvilisi neliveolisi diisel-universaale (Octavia) täpselt sama hinnaga?
Mitmel on sinna kirjutatud et olnud politsei patrullauto? :) ...
Kas sa veel ei tea :shock: , et kõik liisinguautod kuuluvad liisingu firmale, mitte kasutajale? Isegi kapitaliliisingu korral saab auto kasutaja omaks alles peale viimase makse maksmist ja eraldi ümberregistreerimist. Vahet pole, kas liisis PPA, äriühing, Kükametsa vallavalitsus või Kärevere Uudu. Politseist kui kasutajast saad teada siis kui küsid ja üldjuhul teavitab liisingufirma volitatud edasimüüja sind ise. Ja PPA masinad ei tilgu müüki pidevalt ja ükshaaval, vaid vahetamise tsükli gruppidana. On perioode, kus sa ei leia pakkumisest ühtki endist PPA kasutatud autot ja on perioode, kus neid on kümneid. Ja kas sinu arvates on PPA ainuke liisija turul?
Kapten Trumm kirjutas: ... Sellise konfiga autosid ostab tavaostja haruharva ja muidu müüakse neid üksikuid.
Roamlessi räägitud 300 tuhandesi läbisõite ka pole - läbisõidud on 150-180 tuhat (üks oli tiba üle 200 ka).
Ei teagi, mida arvata. :dont_know:
Roamlessi räägitud läbisõidust ei tea ma midagi ning pole ka ise seda väitnud. Asutuste liisingulepingutes on üldjuhul sees autode aastase läbisõidu piirangud, millest kasutaja on kohustatud kinnipidama. Selle saavutamiseks tõstetakse vajadusel autosid ühest piirkonnast teise (näiteks Harjumaalt Hiiumaale).

Aga aitab jutust, sest harida saab inimest, kes seda ise soovib ning "ainult-minul-on-õigus"- mõttega inimese peale pole mõtet aega raisata. Teema lõpp siit.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
2korda2
Liige
Postitusi: 1598
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas 2korda2 »

Kapten Trumm kirjutas:Probleem on suure läbisõiduga autod, mida kasutatakse episoodiliselt...
Selleks, et "episoodilise kasutamisega" läbisõit suureks saada, peavad need "episoodid" olema suhteliselt pika-ajalised ja sisaldama keskmisest suurema kiirusega liikumist (loe: maanteesõit). Ma võtaks iga kell sellise "nädalas korra TLL-TRT-TLL" sõitnud masina kui peetud takso. Minu eelmine, Mondeo, sõitis näiteks originaalakuga 11 aastat, sest sõitsin iga nädal vähemalt ühe sellise otsa.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Minu aasta läbisõit on umbes sama kui neil müügis olevatel Skodal ja Tartu otsi sisaldub aastas võib-olla 1-2. Põhiline osa läbisõidust koosneb lühikestest, kuni 20 km otstest ja päevas on 4-5 külmkäivitust. On ka DEFA elektriline seisusoojendus, aga see ei tõsta mootori temperatuuri isegi 30 kraadini külmast ning soojale mootorile seda külge pannes jahtub mootor ikkagi maha. Selleks, et taolise läbisõiduga püsib mootor soe, peab see kogu aeg töötama.

Kord nädalas Tartu ots pole lihtsalt kuigi suur läbisõit. 400 km nädalas teeb alla 2000 km kuus ja 20-25 tuhat km aastas. Selline koormus on pigem keskmine. 11 aastat originaalakuga, kui auto pikalt ei seisa, pole ka midagi erilist - korralikud (st piisavalt suured) originaalakud kestavadki niikaua. 3-5 aastat on pigem järelturu/ehituspoe akude vastupidavus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Leo
Liige
Postitusi: 3326
Liitunud: 27 Dets, 2006 20:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Leo »

PPA on oma autoparki aastatega nii kokku tõmmanud, et seal selliseid masinaid praktiliselt polegi, mis ainult paarkümmend kilomeetrit ööpäevas tiksuvad mõnda ülemust kodust kontorisse ja koju tagasi sõidutades, sest ülemused, kelle töökohustus ei eelda 24/7 autoga Eesti piires liikumist, sõidavad oma autoga tööle ja võtavad sealt vajadusel mingi valveauto. Patrulliautod saavad kõige rohkem vatti, sest on sisuliselt kogu aeg sõidus, üks partull astub välja ja järgmine ronib pardale, ei mäleta, palju keskmiselt aasta jooksul läbi sõidetakse, kuid ilmselt ikka kolmekohaline number kilomeetreid ööpäevas, sest patrullipiirkonnad eriti maal on suured, tavaline on, et üks väljakutse on maakonna ühes ja teine teises servas. PPA ametiautot võtaks oma nimele ainult peale põhjalikku remonti ja väga väikese hinna eest.
Roamless
Liige
Postitusi: 3809
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

Kapten Trumm kirjutas:
Sellise konfiga autosid ostab tavaostja haruharva ja muidu müüakse neid üksikuid.
Roamlessi räägitud 300 tuhandesi läbisõite ka pole - läbisõidud on 150-180 tuhat (üks oli tiba üle 200 ka).
Ei teagi, mida arvata. :dont_know:
Täpsustan 300 000 km läbisõidu tingimust. Kuna politsei on võtnud suuna osta sõidukid välja, siis plaan on sõita väljaostetud masinatega maksimaalselt 300 000 km-i. See tuleb kokkuvõttes odavam, kui pidevalt uusi masinaid liisida (intressikulu, lepingusõlmimise kulu, pretensioonide parandamine jm, ressursi ümberjagamine, kilometraaži kiirem täitumine ja selle ületamise trahvid). Samuti ei lase ükski normaalne liisingfirma kapitalirendi korral sõita autot 300 000 km-ini, kuna jääkväärtus kahaneb olematuks. Võib ju lasta, aga siis on tegemist järelmaksu ehk kapitaliliisinguga.
Samas kui ma õigesti mäletan, siis teatud autopargi osas on otstarbekas jääda liisingumudeli juurde, kuna suurte läbisõitude korral on liisingmasinal soodsam km-i hind.

Üks 2012. aasta artikkel ka
https://www.postimees.ee/802620/politse ... iseks-raha
Unforeseen consequences
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas nimetu »

ei mäleta, palju keskmiselt aasta jooksul läbi sõidetakse, kuid ilmselt ikka kolmekohaline number kilomeetreid ööpäevas,
Kontrollisin ühe müügis oleva masina andmeid. Keskeltläbi veidi üle 30 000 km aastas.
Roamless
Liige
Postitusi: 3809
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

http://www.auto24.ee/kasutatud/nimekiri ... &otsi=otsi
Millega seletada ridamisi müüdavaid erivärvilisi neliveolisi diisel-universaale (Octavia) täpselt sama hinnaga?
Mitmel on sinna kirjutatud et olnud politsei patrullauto? :)
Nii Trumm, ekstra sinu rahustamiseks, helistasin ja küsisin otse esindusest infot, ühe sinu lingatud universaal Octavia diisli kohta. Vastus oli väga konkreetne. Auto eelmine kasutaja oli (loe hoolega) Eesti Vabariigi politsei. Auto oli kasutusrendil, millel kilometraaži piirang, kui rendi aeg sai läbi, siis anti auto tagasi. Maanteameti infolehele VIN sisestades näed ka ilusasti, et auto värvust on muudetud st kiled maha võetud. Seega müüt, kuidas rahvale "vana politsei saasta" salaja pähe määritakse, jälle purustatud.
Roamlessi räägitud 300 tuhandesi läbisõite ka pole - läbisõidud on 150-180 tuhat (üks oli tiba üle 200 ka).
Ei teagi, mida arvata. :dont_know:
Politsei ostab või vähemalt varasemalt on ostnud osa kasutusrendis olevaid autosid välja (sõltuvalt lepingust, kui soodsalt saab) ja siis sõidab nendega nende loomuliku lõpuni. Tavaliselt maandus selline auto kas suurlinna nn varuautoks või saadeti kuhugi piirkonda, kus on väiksemad läbisõidud ala konstaabli auto. Keskmiselt kestab selline politseiauto 300 000 km, muidugi oli korra meedias ka politsei Mondeo, millel kellal 600 000 - 700 000. Ei teagi kohe, mida arvata :dont_know: Allikaks asjaga lähedalt seotud mitu endist ja praegust ametnikku.
Unforeseen consequences
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1759
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas maksipoiss »

Kapten Trumm kirjutas:. Ülevaatuste ajalugu ja läbisõitu on võimalik ARK-i e-keskkonnast vaadata ainult omanikul või volitatud kasutajal. Avalikus päringus (just kontrollisin) paistab ainult ülevaatuse olemasolu, liikluskindlustuse olemasolu ja tehnilised andmed (arveloleva sõiduki kohta). Ülevaatuse ajalugu sisselogitavast osast paistab ainult sinu omanikuks olemise aja piires.
Kui Vin koodi ja reg. number on teada ,näed Maanteeameti sõiduki taustakontrolli lehelt läbisõidu graafikut kui ka tehnoülevaatuse ajalugu. Kevadel endale ja praegu poisile autot otsides sai seal kõvasti eeltööd tehtud .
taara
Liige
Postitusi: 837
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas taara »

Väike statistika nende 9100€ maksnud Škodade kohta. Müügis 47 autot keskmise läbisõiduga 178 077 km. Kasutuses kuus aastat. Auto aasta keskmine läbisõit 29 679 km. Kuu keskmine läbisõit 2473 km. Päeva keskmine läbisõit 82 km. Tunni keskmine läbisõit 3,4 km.

Mina ei tea, kus need autod olid, kelle kasutuses need autod olid ja ei koti ka. Lihtsalt mainin, et lisaks sõitmisele, peavad politseinikud vast ka tööd tegema.

PS! Kuna Trumm kõvatas oma läbisõiduga, siis "kõvatan" ka mina oma aastase läbisõiduga - 5412 km eelmise aasta oktoobri lõpust.

PPS! Kiitused Roamlessile enastsalgava töö eest, et üritab kõige põikpäisemale inimesele midagi puust ja punaseks teha. Iseasi, kas sellest midagi kasu on.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4088
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Some »

Ega läbisõit ei tähenda miskit. Ise sõidan 30k aastas, eelmist liisingautot tagastades oli kõik nagu uus. Vahetanud olin ainult klaasipuhasteid ja pidurikettad ning klotsid nägi välja nagu kasutamata. Talverehvid on praegusegi auto all, jätsin suveks alla, sest 5 hooaega on imho ühele rehvile liig... Tellisin uued rehvid aga vanadel veel 7 mm resurssi. Nii, et alati ei tähenda läbisõit halba autot, tuleb vaadata konkreetset seisukorda.
gooligan
Liige
Postitusi: 1259
Liitunud: 23 Veebr, 2012 14:25
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas gooligan »

lisaks läbisõidule tuleb patrull-auto puhul tähele panna ka seda, et autol puudub üks "peakasutaja", kellel huvi vara heaperemehelikult säilitada. Autod käivad külakorda vastavalt graafikutele.
Teiseks on patrullikad nagu taksod - olenemata tegelikust läbisõidust tuleks kokku lugeda töötunnid - talvel külmaga ja suvel palavaga tunde ühel kohal tiksuvad mootorid kuluvad korralikult. Samavõrra vatti saab interjöör 24/7 sisse-välja ja pikalt istumist/täisvarustusest higistamist jätab tõsise jälje.
Kirsiks tordil on tagumised istmed, millel tihtipeale veetud pomzhe ning täislastud parme, kes oma jälje ja lõhna pingile jätavad...
Seetõttu ei ole ka oma töötajate seas suurt tungi kasutatud patrullautode endale ostimiseks, kuigi turuhinnast nad oluliselt odavamad on.
Roamless
Liige
Postitusi: 3809
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

Kirsiks tordil on tagumised istmed, millel tihtipeale veetud pomzhe ning täislastud parme, kes oma jälje ja lõhna pingile jätavad...
Tagaiste on tavaliselt kas mingi veekindla kattega või kunstnahaga kaetud. Vahepeal reklaamis oma kodulehel üks istmete katmise ja autode sisetöödega tegelev firma politseiautode tagaistmete ülekatmisel tehtud tööd. Joodikuid topivad tänapäeval politseinikud Octaviasse, kui Volkari parmubuss pole kättesaadav. Vanasti harrastati ka parmude sõiduauto pagasiruumi toppimist (nähtud oma silmaga), kuid see lõppes peale seda, kui parm ühes politsei Sierra pagasiruumis ära kooles, sest roostetanud põhjast lekkis autosse vingugaasi.
Kunagi oli vist isegi ühes loetud hanketingimustes see lisakattega tagaiste sees, seega see tagaiste nüüd vaevalt tänapäeval nii suur mure on, lisaks saavad müüki minevad autod ka keemilise puhastuse, kuid selles suhtes on sul õigus et politseiautode mootorid on kõvasti tühikäigul tiksunud.
Unforeseen consequences
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Huvitav, et KaptenTrumm on Mupo autode suhtes nii leebe.
Vot seal ma olen tõesti nõus, et neil võib olla odavam nelikveoline sõiduk, samas paistab, et neile ei ole midagi eriti kallist ostetud.
Ka ei saa ma aru KaptenTrummi väitest, et Tallinna linnavalitsusel pole sellist rahapuudust? Mis puutub siia rahapuudus? Küsimus on raha effektiivne kasutamine igas riigiasutuses.

Kuid ma olen vanu politseiautosid, mis müügis on küll kontrollinud ja nende ajalugu on ka ajutiselt arvelt mahavõetuna täiesti vaadeldav.
Sisesta aga auto number ja vin kood ning olemas.

Põhimõtteliselt on patrullauto tuvastatav, kui vaatad värvimuutust ja ülevaatuste ajalugu, ka seal on patrullauto kohta märge olemas.
Samas tõesti, seda meelt ma olen küll, et see ei ole nii kergelt kohe tuvastatav, sa pead teadma ja hoolega vaatama.
Ehk siis, automüügi juures võiks tõesti olla märge, et endine patrullauto.
Samas ei saa eeldada, et iga auto juurde pannakse kiri, see nüüd oli müügimehe auto, see takso jne.
Kuid patrullauto võiks ehk tõesti kirjas olla, võibolla ka takso, rohkemat poleks vaja.
See on muidugi tore, et küsimise peale seda öeldakse.

Ma ei usu ka seda, et politseiautode tühikäigul töötamine neile midagi kurja teeb, veidi kulutab, aga vaevalt sellest mingit probleemi on.
Igatahes parem, kui mõni teine vähem sõitnud erakasutuse auto, millega on kõvasti 3-5km otsi sõidetud, kus on palju külmkäivitusi, eriti, kui sellisel on veel külmast peast gaasi tallatud.
Pean silmas, siis mootori osas.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ka ei saa ma aru KaptenTrummi väitest, et Tallinna linnavalitsusel pole sellist rahapuudust? Mis puutub siia rahapuudus? Küsimus on raha effektiivne kasutamine igas riigiasutuses.
Tallinna linnavalitsuses pole sellist rahaprobleemi, et oleks vaja (olnud) läbi viia mitu koondamist nagu PPA-s tehtud on. Sellest on ka see autode maksumuse teema väiksem teema kui PPA-s. Ja misasi on efektiivne raha kasutamine? Kui vaadata majanduslikku olukorda, siis Daciatega peaks sõitma politsei, mitte mupo (mitte et ma sellest mupost ja KE-st midagi arvaks).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist