Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Re: Rail Baltic
Nujah, oleks suur samm edasi Talsinki suunas 20-minutiline sõiduaeg on üsna optimistlik, see on siis ca 300 km/t keskmine kiirus. Saksa ja Prantsuse linnade vahel sõitvaid kiirronge arvestades jällegi mitte midagi ulmelist. "Ballistiline hüpe" lennukiga Tallinnast Helsinki Vantaa lennuväljale kestab umbes sama kaua.
Risti vastupidiselt akf Avatari arvamusele näikse mulle, et Lennutaadi Lennujaam ei kao vanast paigast kuhugi. Ka Rail Baltic lõppjaam peab plaani järgi samasse kohta tulema. Pealegi võtab selline rongitunnel Tallinna lennujaamalt ilmselt hulga kliente ära. Tallinnale lähim tõsiseltvõetav lennujaam ongi Vantaa kuid sinna pääsemine on mere tõttu ilge sürr. Finnairi kogumislennukid käivad tõesti ette vedamas ja kui joppab saab kohe ümberistumise. Kui ei , või seal mitu tundi passida nagu töll. Laevaga Soome minema hakkamine on samuti vähemalt 3-tunnine projekt.
Ca 20 minutiga Soome ja sealt otselennuga peaaegu poolde maailma ähvardab Tallinna lennujaama vaid Kärdla liinide tarbeks jätta.
50 EUR piletihind on muidugi laevaga võrreldes ilge kirves, aga mugavus ja kiirus maksavad ka midagi. Laevad pole ka Prantsusmaa ja Inglismaa vahelt kuhugi kadunud kuigi rongiliiklus on sealgi ning rongiga on minuteada kallim. Laevameestel on inimestelt raha kättesaamiseks nagunii teistsugused meetodid. Tekipilet tehakse odav ning hoolitsetakse selle eest, et keegi end kuhugi tugitooli magama ei sätiks. Tallinki kõige uuem, Megastari nimeline laev ongi minumeelest spetsiaalselt nii ehitatud, et istmed oleks võimalikult kõvad ja ebamugavad ning kajuteid nii näpuotsaga, et need on kogu aeg välja müüdud:) Siis peab reisija pidevalt ringi tuiama ja võib-olla läheb poodi (kuhu tal mujale minna ongi ) ja ostab midagi. Kasvõi 6-eurose võileiva koos kohviga ning see on juba peaaegu teise laevapileti hind.
Üldkokkuvõttes läheks siis elu Tallinnas kallimaks, sest Tallinna ja Helsinki üürihinnad hakkaksid ühtlustuma ja Eesti elu koonduks veel rohkem Tallinna ümber. Mis viga sellise ajakuluga teises riigis tööl käia... kuigi 50 EUR ots on Soome palkadegi juures ikka liig mis liig kui iga päev peaks sõitma. Roiskuvas läänes seevastu olen kuulnud olevat inimesi kes käivadki 4-5 korda nädalas odavlennufirmaga Hispaaniast Inglismaale tööle, sest seal koha peal normaalset eluaset üürida tuleb kallim kui 30 EUR piletiga Hispaaniasse sõita.
Risti vastupidiselt akf Avatari arvamusele näikse mulle, et Lennutaadi Lennujaam ei kao vanast paigast kuhugi. Ka Rail Baltic lõppjaam peab plaani järgi samasse kohta tulema. Pealegi võtab selline rongitunnel Tallinna lennujaamalt ilmselt hulga kliente ära. Tallinnale lähim tõsiseltvõetav lennujaam ongi Vantaa kuid sinna pääsemine on mere tõttu ilge sürr. Finnairi kogumislennukid käivad tõesti ette vedamas ja kui joppab saab kohe ümberistumise. Kui ei , või seal mitu tundi passida nagu töll. Laevaga Soome minema hakkamine on samuti vähemalt 3-tunnine projekt.
Ca 20 minutiga Soome ja sealt otselennuga peaaegu poolde maailma ähvardab Tallinna lennujaama vaid Kärdla liinide tarbeks jätta.
50 EUR piletihind on muidugi laevaga võrreldes ilge kirves, aga mugavus ja kiirus maksavad ka midagi. Laevad pole ka Prantsusmaa ja Inglismaa vahelt kuhugi kadunud kuigi rongiliiklus on sealgi ning rongiga on minuteada kallim. Laevameestel on inimestelt raha kättesaamiseks nagunii teistsugused meetodid. Tekipilet tehakse odav ning hoolitsetakse selle eest, et keegi end kuhugi tugitooli magama ei sätiks. Tallinki kõige uuem, Megastari nimeline laev ongi minumeelest spetsiaalselt nii ehitatud, et istmed oleks võimalikult kõvad ja ebamugavad ning kajuteid nii näpuotsaga, et need on kogu aeg välja müüdud:) Siis peab reisija pidevalt ringi tuiama ja võib-olla läheb poodi (kuhu tal mujale minna ongi ) ja ostab midagi. Kasvõi 6-eurose võileiva koos kohviga ning see on juba peaaegu teise laevapileti hind.
Üldkokkuvõttes läheks siis elu Tallinnas kallimaks, sest Tallinna ja Helsinki üürihinnad hakkaksid ühtlustuma ja Eesti elu koonduks veel rohkem Tallinna ümber. Mis viga sellise ajakuluga teises riigis tööl käia... kuigi 50 EUR ots on Soome palkadegi juures ikka liig mis liig kui iga päev peaks sõitma. Roiskuvas läänes seevastu olen kuulnud olevat inimesi kes käivadki 4-5 korda nädalas odavlennufirmaga Hispaaniast Inglismaale tööle, sest seal koha peal normaalset eluaset üürida tuleb kallim kui 30 EUR piletiga Hispaaniasse sõita.
Re: Rail Baltic
Võib loota, et rongiga kulub muud aega vähem.vanahalb kirjutas:"Ballistiline hüpe" lennukiga Tallinnast Helsinki Vantaa lennuväljale kestab umbes sama kaua.
Seni, kuni pole teada, kuidas autoga lahe alt läbi saama hakkab, ei ütle see number suurt midagi.vanahalb kirjutas:50 EUR piletihind on muidugi laevaga võrreldes ilge kirves, aga mugavus ja kiirus maksavad ka midagi.
Tallinn-Tartu ots maksab umbes 20 eurot, kui autoga sõita. Inimesi, kes seda otsa mitu korda nädalas töistel põhjustel sõidavad, on küll ja veel.vanahalb kirjutas:Üldkokkuvõttes läheks siis elu Tallinnas kallimaks, sest Tallinna ja Helsinki üürihinnad hakkaksid ühtlustuma ja Eesti elu koonduks veel rohkem Tallinna ümber. Mis viga sellise ajakuluga teises riigis tööl käia... kuigi 50 EUR ots on Soome palkadegi juures ikka liig mis liig kui iga päev peaks sõitma. Roiskuvas läänes seevastu olen kuulnud olevat inimesi kes käivadki 4-5 korda nädalas odavlennufirmaga Hispaaniast Inglismaale tööle, sest seal koha peal normaalset eluaset üürida tuleb kallim kui 30 EUR piletiga Hispaaniasse sõita.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Rail Baltic
Oh see pole mingi minu arvamus. Ma olen lihtsalt märganud, et vahelduva eduga on praegust asukohta peetud küll äärmiselt soodsaks, siis jälle perspektiivituks (ruumipuudus) ja ohtlikuks. Ma ei tea, kas Harjumaa on reserveerinud mingi maaala võimaliku uue lennujaama ehituseks? Võib-olla sihivad ka Ämarit võimaliku variandina. Seda ei saa eriti prognoosida. Aga võimaliku Suurprojekti planeerides tuleb säärased riskid maandada. Kasvõi sellest perspektiivist, et kui akf Vanahalb mõte tõeks osutub ja tunnel hakkaks Lennu Lennujaamast reisijaid ära tõmbama, siis võib keegi olla nimme huvitatud selle lennujaama toru otsast minema toimetamisest.vanahalb kirjutas:Risti vastupidiselt akf Avatari arvamusele näikse mulle, et Lennutaadi Lennujaam ei kao vanast paigast kuhugi.
Aga teisest küljest, saab seda vaadata ka nii, et toru avaks kohalikule lennujaamale ligipääsu 1+milj. Helsingi piirkonna potentsiaalsele kliendile. Miks ei võiks see just võimendada Lennujaama arengut? Vaadates, kui hästi alkoturism on töödanud, siis võib mõnekümne % hinnavahe imesid teha...
Re: Rail Baltic
Võib ka sedapidi toimima hakata, et soomlased hakkavad siis Tallinnast lendama. See oleneb vist eelkõige lennujaamamaksudest ja sellest, et milliseid operaatoreid rahaga meelitades lendama õnnestub saada.
Tallinna lennujaama juurde plaanitakse mu arusaamist mööda kohalikku transiidikeskust. Narva ja Tartu suuna rongid tulevad nagunii Ülemistele, kui Rail Baltic tõesti valmis ehitatakse siis ka Pärnu poolt... kas sellesse ehitatavasse kaubanduskeskusesse, mis Peterburi mnt ja raudtee vahele jääb mingit kaugliinide bussiterminali ei pidanud tulema? Või mida need arendajad sogasid? Lastekodu tänava bussijaam on nagunii poolpidune. Savikäpa elutöö oli trammiliin lennujaamani välja vedada - eks igaüks teeb vastavalt oma võimetele
Kui Helsinki toru samuti sealkohal maa peale tuleb on tunneliehitajatel sügavalt ükskõik, et kas Tallinna lennujaam on vanas kohas või kuskil Ämaris. Keegi ei viitsiks sellest sõlmpunktist Ämarisse sõitma hakata kui palju kiiremini saab Vantaa lennuväljale ja see on ainult vesi soomlaste veskile.
Tallinna lennujaama juurde plaanitakse mu arusaamist mööda kohalikku transiidikeskust. Narva ja Tartu suuna rongid tulevad nagunii Ülemistele, kui Rail Baltic tõesti valmis ehitatakse siis ka Pärnu poolt... kas sellesse ehitatavasse kaubanduskeskusesse, mis Peterburi mnt ja raudtee vahele jääb mingit kaugliinide bussiterminali ei pidanud tulema? Või mida need arendajad sogasid? Lastekodu tänava bussijaam on nagunii poolpidune. Savikäpa elutöö oli trammiliin lennujaamani välja vedada - eks igaüks teeb vastavalt oma võimetele
Kui Helsinki toru samuti sealkohal maa peale tuleb on tunneliehitajatel sügavalt ükskõik, et kas Tallinna lennujaam on vanas kohas või kuskil Ämaris. Keegi ei viitsiks sellest sõlmpunktist Ämarisse sõitma hakata kui palju kiiremini saab Vantaa lennuväljale ja see on ainult vesi soomlaste veskile.
Re: Rail Baltic
Nii et siis ikkagi on RB-st kasu.
Tallinna-Helsingi ühislinna sünd on lähemal kui kunagi varem.
Tallinna-Helsingi ühislinna sünd on lähemal kui kunagi varem.
Kui RB tõttu realiseerub Talsinki tunnel, on see minu jaoks piisav, et RB poolt olla.Alles hiljuti tundus Tallinna-Helsingi tunneli idee ulmelisena. Huvi oli kesine, eriti Soomes. Aga Baltimaade jõulised manöövrid Rail Balticuga on soomlased meelt muutma pannud. Nüüd on näha, et huvi on hakanud tundma nii Soome kui ka Eesti äri raskekahurvägi.
„Põhjus, miks Soome on viimasel ajal nii hoogsalt tunneli teemaga tegelema hakanud, peitub Rail Balticus. Kuni see tundus helesinise unistusena, ei huvitanud soomlasi eriti ka tunnel. Nüüd on Soome avastanud, et pärast Rail Balticu valmimist jäävad nad Kesk-Euroopa mõttes justkui saareks,” selgitas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi arengu ja investeeringute osakonna peaspetsialist Eva Killar. Muuseas, Euroopa Komisjon on öelnud, et tunnelit rahastavad nad üksnes siis, kui Rail Balticu rajamine on 100% selge.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Rail Baltic
Tunneliga võiks isegi enne peale hakata, saaks RB jaoks odavat graniiti. See Angry Birdsi vend kibeleb kõvasti, kui hiinlastelt raha saab, ei tohiks probleemi olla.
Re: Rail Baltic
Et siis hakkame hommepäev maad kraapima? Kuipalju ainuüksi vajalikud uuringud aega võtavad. Las dr. Sci kommenteerib.Jaanus2 kirjutas:Tunneliga võiks isegi enne peale hakata, saaks RB jaoks odavat graniiti. See Angry Birdsi vend kibeleb kõvasti, kui hiinlastelt raha saab, ei tohiks probleemi olla.
Re: Rail Baltic
No ei tea. Minumeelest on esialgu teemat arendanud ainult Angry Birds taat ja Eesti poolelt on Tallinna abilinnapea Kanepi-Zulu kinnitanud, et "Igatahes!!!" Kas riigi tasemel ikka ka mingit huvi on või loodabki majandus- ja kommunik..... peaspetsialist (ei suutnud ühe hingetõmbega välja öelda) ainult erategijate võimekusele?
Erinevalt sellest tunnelist on minuteada (ise pole vaatamas käinud) Salo kandis tõepoolest kopp maasse löödud ja soomlaste pääsemine üksikult saarelt võib hoopis Rootsi ja müütilise hyperloopi kaudu toimuda.
Erinevalt sellest tunnelist on minuteada (ise pole vaatamas käinud) Salo kandis tõepoolest kopp maasse löödud ja soomlaste pääsemine üksikult saarelt võib hoopis Rootsi ja müütilise hyperloopi kaudu toimuda.
-
- Liige
- Postitusi: 617
- Liitunud: 25 Juul, 2007 2:40
- Kontakt:
Re: Rail Baltic
Hiina on viimastel aastatel andnud kõvasti laene igasugustele kolmanda maailma riikide suurteks infrastruktuuriprojektideks. Ning laenud tuleb pärast tagasi maksta.
http://www.bbc.com/news/world-asia-china-41564841
(Vesterbacka idee kohta kirjutasin selle)
http://www.bbc.com/news/world-asia-china-41564841
(Vesterbacka idee kohta kirjutasin selle)
Re: Rail Baltic
Minul pole midagi selle vastu, kui keegi (kasvõi hiinlased) otsustavad oma raha Soome lahe alla matta. Ainult ärgu tulgu pärast käsi pikkas EV-lt või selle kodanikelt kompi või garanteeritud rahavoogu nõudma. Äri on äri. Kui tunnelist piisavalt ronge läbi ei lähe, saab seal ju seeni kasvatada (suhteliselt levinud viis vanu kaevanduskäike jms ekspluateerida).
Re: Rail Baltic
Kui pankrot tuleb, kantakse investeering maha, aga tunnel jääb ju alles. Pärast seda piisab jooksvast kasumist, et see käiku jääks.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Rail Baltic
Ega hiinlased päris elujõuetutele projektidele ei anna raha ka, enne rehkendavad ka midagi. Neil on harilikult ka see tingimus, et tahavad ise ehitamisel osaleda. Antud tunneli puhul tuleks see ainult kasuks, saaks odavamalt. Geoloogia on väga hea (hoopis parem kui Inglise kanali all), oleks ainult raha.
-
- Liige
- Postitusi: 617
- Liitunud: 25 Juul, 2007 2:40
- Kontakt:
Re: Rail Baltic
Paistab, et mõnel puhul päris nii lihtne asi pole:
http://www.dailymail.co.uk/wires/afp/ar ... ubles.html
Lisaks kolmandik 41-rongilisest koosseisust rivist väljas. Nagu asjad vajaksid hooldust. Mida veel.
http://knowledge.wharton.upenn.edu/arti ... eal-story/
Lisaks on seal paar sõna projektide uuringute kohta.
http://www.dailymail.co.uk/wires/afp/ar ... ubles.html
Lisaks kolmandik 41-rongilisest koosseisust rivist väljas. Nagu asjad vajaksid hooldust. Mida veel.
Mis puutub hiina osalusse ehitamisel, Aafrikas seatakse lepingutes ette kui palju peab kasutama kohalikku tööjõudu ja Hiinas pole ka enam teab mis odav tööjõud.Ega hiinlased päris elujõuetutele projektidele ei anna raha ka, enne rehkendavad ka midagi. Neil on harilikult ka see tingimus, et tahavad ise ehitamisel osaleda.
http://knowledge.wharton.upenn.edu/arti ... eal-story/
Lisaks on seal paar sõna projektide uuringute kohta.
that in Africa, the Chinese are known for moving quickly. Once the MOU is signed, the Chinese can be “on the ground in a week” doing the feasibility study. And the study itself is not comprehensive, she said, but merely to analyze the cost of the project. “This is why you hear African governments saying ‘Oh, the American firms take so long to do a feasibility study. The Chinese will do it in two months.’”
Re: Rail Baltic
Tallinn Helsingi tunnelist kaine pilguga http://epl.delfi.ee/news/arvamus/munits ... d=80443428
Mulle meenub sellega seoses peatükk raamatust "12tooli" Kus Suur Kombinaator lubas ühest kolkakülast maailma malepealinna teha.
Mulle meenub sellega seoses peatükk raamatust "12tooli" Kus Suur Kombinaator lubas ühest kolkakülast maailma malepealinna teha.
-
- Liige
- Postitusi: 617
- Liitunud: 25 Juul, 2007 2:40
- Kontakt:
Re: Rail Baltic
http://www.finestlink.fi/en/2017/08/30/ ... ed-autumn/
See leht ütleb, et tehnilised ja majanduslikud analüüsid on valmis veebruariks 2018.
http://www.railwaygazette.com/news/news ... ioned.html
Tunneli ehituse poole pealt siis ka Amberg Engineering poolt, kes olid tegevad Gotthardi tunneli konstrueerimisel. Need võiks midagi teada.
edit: Vesterbacka pole küll rongijuht, aga Jürgenson pole ka.... ma ei tea isegi mis asi ta on.
See leht ütleb, et tehnilised ja majanduslikud analüüsid on valmis veebruariks 2018.
http://www.railwaygazette.com/news/news ... ioned.html
Tunneli ehituse poole pealt siis ka Amberg Engineering poolt, kes olid tegevad Gotthardi tunneli konstrueerimisel. Need võiks midagi teada.
edit: Vesterbacka pole küll rongijuht, aga Jürgenson pole ka.... ma ei tea isegi mis asi ta on.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 21 külalist