Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40155
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nujah, Eesti bussiliiklus ei koosne kahjuks kasulikest Tallinn-Tartu, Tallinn-Narva ja Tallinn-Pärnu liinidest, enamiku liinikilomeetreid annavad ikka pisemad liinid kohaliku tähtsusega teedel, kellega tädi Maali linna arstile sõidab ja seal ei vea kuidagi välja tuliuued bussid Soome bussijuhi palkadega (või noh, vähemalt sinnapoole). "Miljunikilomeetrisel" bussil lihtsalt maksab sõidukilomeeter (hoolimata usinast lagunemisest) hulka vähem kui uuel (sama loogika, miks 10 aastat vana sõiduauto sõidukilomeeter on 4-5 korda odavam tuliuuest, remondi esimest palju tahad).

Seepärast ärme Tallinn-Tartu liini 1:1 üle kanna Väike-Maarja-Kadrina (või isegi Tallinn-Paldiski) liinile.

Muideks, kui vaadata ringi neid reisibusse, millega Soome ühemehe-bussifirmad Eestis ringi tuuritavad, siis tuliuusi busse pole ka seal. Kes ei usu, minge Tallinna sadamasse ja vaadake parklas - milline "T. Lipponen ja Pojad - Viina-reisit" seal parasjagu tutikas Scania bussis reisijaid laevalt ootab.

Soomes on paljud toredad asjad kahjuks sedamoodi, et rahavoo võrdlemisel puruneb asi kiiresti kildudeks, SEBE tegevjuhtkonna elu oleks ikka palju lihtsam kui nad maksaks bussijuhile 2000 eurot peo peale ja sõidaks tutikate bussidega hooldusest hoolduseni - paraku teine pool elik reisija (ja riik väikeliinide dotatsioonidega) pole valmis sellist piletihinda maksma. Läbi ussi emmi 10 eurose pileti omahinnaga müüa 5 euroseid pileteid ja püsida seejuures elujõulisena, pole suuteline keegi (juhtigu seda või Bill Gates).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40155
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kurjam kirjutas:Lepitajast ja lepitamisest https://www.ohtuleht.ee/844216/riiklik- ... keskmisele Kelle leiba sööd selle laulu laulad.
Virkebau lihtsalt sõnastas ära selle, mida ma viimased 5 lk neobolshevistlike loosungite vahele öelda olen üritanud öelda - taoline palgatase Eesti (toidu)tööstuses ongi tavapärane.
Mitte pole mingi soomlastest ekspluateerijate ja nende eestimaise kupja annemere väljamõeldis.

Virkebau teab oma varasemast praktikast ilmselt hästi, kuidas tulevad tööstusettevõtted toime ja kuipalju seda raha vasakule-paremale jagada tegelikult on.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36569
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Kriku »

Kurjam kirjutas:Lepitajast ja lepitamisest https://www.ohtuleht.ee/844216/riiklik- ... keskmisele
Kelle leiba sööd selle laulu laulad.
Riiklik lepitaja sööb riigileiba.
Roamless
Liige
Postitusi: 3809
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Roamless »

Nujah, Eesti bussiliiklus ei koosne kahjuks kasulikest Tallinn-Tartu, Tallinn-Narva ja Tallinn-Pärnu liinidest, enamiku liinikilomeetreid annavad ikka pisemad liinid kohaliku tähtsusega teedel, kellega tädi Maali linna arstile sõidab ja seal ei vea kuidagi välja tuliuued bussid Soome bussijuhi palkadega (või noh, vähemalt sinnapoole). "Miljunikilomeetrisel" bussil lihtsalt maksab sõidukilomeeter (hoolimata usinast lagunemisest) hulka vähem kui uuel (sama loogika, miks 10 aastat vana sõiduauto sõidukilomeeter on 4-5 korda odavam tuliuuest, remondi esimest palju tahad).
Muig, mina tõin välja ainult põhjuse, miks šotlane siit jalga lasi ja uued rongid olid põhjus, miks toimus muutus ka bussifirmade mõttemaailmas. Muide ka nendel väikeliinidel vuratakse nüüdsemal ajal tihtipeale uuema toodanguga ainult et nö väikebussidega, mis kütet niipalju ei võta. Muidugi on alles "miljunikilumeetrit" sõitnud sarad. Suurimaks nende opereerijaks on Sarapuu kurikuulus bussifirma.
Ei Soome või Eesti väiketegijatel pole niipalju finantse, et lubada endale tuliuusi busse. Seega su võrdlus suht meelevaldne, rääkisin ikka suurematest firmadest. Kuid positiivsed muutused on toimunud ka linnades st bussihankel nõutakse uusi busse ja linnaliinidel on järjest enam hakanud sõitma uued normaalsemad bussid, järjest vähemaks jääb neid ülevärvitud või muidu kirjuid tossavaid ala Euro 1, 2 nõuetele vastavaid panne. Viimaseks näiteks Pärnu. Lisaks ei tähenda uued bussid kahjuks/õnneks suuremaid palkasid bussijuhtidele, vaid palgad dikteerib ikkagi turusituatsioon, mis tänu bussijuhtide nappusele on ka palku kergitanud. Väidetavalt on Soomest tulemas tagasi suurem hulk bussijuhte, sest Soomes pannakse seoses uue metrooliini valmimisega mitmeid bussiliine kinni.
Kurioosumina pidi Eestis sõitma juba ka vähemalt üks, kui mitte kaks soomlasest bussijuhti.
Unforeseen consequences
Roamless
Liige
Postitusi: 3809
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Roamless »

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=80377240
Mis nüüd siis hakkas? Jälle mingi sisse ostetud "väljamaa parempoolsete projekt", mida siin juurutama vaja hakata? Arenenud riikide praktika on näidanud, et kõige paremini vähendab aborte tasemel seksuaalharidus. Mingi "keelamise ja käskimisega" saavutatakse see, et näiteks Lätis hakatakse lisaks viina ostmisele aborti tegemas käima või tehakse neid kusagil "nurgataguste posijate" juures ja tulemuseks rikutud tervised või invaliidistumine. Kordaks Helmele sama, mida ta ise ütleb "eurointegrastidele", pole vaja Läänest kõike üks ühele üle võtta.
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15560
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Fucs »

Kurjam kirjutas:Lepitajast ja lepitamisest https://www.ohtuleht.ee/844216/riiklik- ... keskmisele
Kelle leiba sööd selle laulu laulad.
Meelis Virkebau kirjutas:Rakvere lihakombinaadi tapaliini viimase üheksa kuu brutopalk on 921 eurot. Kui me võtame kolmanda kvartali mediaanpalga – 909 eurot – siis võib öelda, et tapaliinil on täiesti keskmine palgatase.


Olgem ausad, loomade killimine hommikust õhtuni vahemikus 1000-2000 siga päevas ei ole ka "üks keskmine Eesti mediaantöö" ... nagu see näiteks võiks olla Väike-Maarja - Kadrina bussijuhil, või Kreenholmi juurdelõikajal :mrgreen:

Muideks, Väike-Maarja ja Kadrina vahel ei käi ükski buss 8)
Walter2
Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Walter2 »

Fucs kirjutas: Olgem ausad, loomade killimine hommikust õhtuni vahemikus 1000-2000 siga päevas ei ole ka "üks keskmine Eesti mediaantöö" ... nagu see näiteks võiks olla Väike-Maarja - Kadrina bussijuhil, või Kreenholmi juurdelõikajal :mrgreen:
Muideks, Väike-Maarja ja Kadrina vahel ei käi ükski buss 8)
Samuti ei lõigata Kreenholmis enam ammu midagi juurde. :D
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kurjam
Liige
Postitusi: 1565
Liitunud: 10 Dets, 2007 22:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Kurjam »

Kapten Trumm kirjutas:
Kurjam kirjutas:Lepitajast ja lepitamisest https://www.ohtuleht.ee/844216/riiklik- ... keskmisele Kelle leiba sööd selle laulu laulad.
Virkebau lihtsalt sõnastas ära selle, mida ma viimased 5 lk neobolshevistlike loosungite vahele öelda olen üritanud öelda - taoline palgatase Eesti (toidu)tööstuses ongi tavapärane.
Mitte pole mingi soomlastest ekspluateerijate ja nende eestimaise kupja annemere väljamõeldis.

Virkebau teab oma varasemast praktikast ilmselt hästi, kuidas tulevad tööstusettevõtted toime ja kuipalju seda raha vasakule-paremale jagada tegelikult on.
Selles ongi viga, et see palgatase on tavapärane ja nähtuse nimi on orjapalk. Põhjustest ja tagajärgedest on siin teemas juba piisavalt räägitud.
2korda2
Liige
Postitusi: 1597
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas 2korda2 »

Kurjam,
teeme nii, et orjapalga teemal võid sõna võtta hetkest, mil oled olnud vähemalt aasta vähemalt kümnele töötajale tööandjaks ja/või oskad detailselt kokku panna ühe keskmise ettevõtte personali puudutava kulumudeli. Mind näiteks huvitab kas sa oskad hinnata, mis maksab ettevõttele 10 töötajaga kahes vahetuses "800EUR kätte" kokku. Aasta peale. Jätame siinjuures koolitus, lubade, meditsiini jms kulud kõrvale. Ainult palgafond.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15560
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Fucs »

Walter2 kirjutas: Samuti ei lõigata Kreenholmis enam ammu midagi juurde. :D
Jah, ma tean.
Aga siis lõigatihoolsasti, kui härra riiklik lepitaja oma kogemusi hakkas ammutama.
Meelis Virkebau kirjutas:Rakvere lihakombinaadi kaasus ei ole Virkebau jaoks kõige keerukam töötüli, mida ta on pidanud lahendama. „Ma arvan, et ta on pigem keskmise raskusega. Ma alustasin töötülide lahendamist juba 1995. aastal, olles Narva Kreenholmi juht. Tol ajal oli seal Eesti suurim ametiühinguorganisatsioon, kuhu kuulus üle 5000 liikme. Meil oli seal ka kollektiivleping, mille pikkus oli üle 60 lehekülje. Sealt tuli mulle päris paras karastus ja kogemus.“
Muideks, Väike-Maarjast pole Kadrinasse mitte kunagi liinibusse käinud 8)

*

Hanso: igal asutusel ja inimesel on laiapõhjalises riigikaitses oma roll
https://www.riigikogu.ee/pressiteated/r ... -oma-roll/

Toomas Alatalu | Eesti peaks vähem jahuma õigusriigist
https://naisele.ohtuleht.ee/844290/toom ... gusriigist
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15560
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Fucs »

2korda2 kirjutas:mis maksab ettevõttele 10 töötajaga kahes vahetuses "800EUR kätte" kokku. Aasta peale. Jätame siinjuures koolitus, lubade, meditsiini jms kulud kõrvale. Ainult palgafond.
10 töötajat vahetuses või 10 töötajat kahes vahetuses?
13260 eur (10 töötasu)
26520 eur (20 töötasu)
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36569
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Kriku »

Fucs kirjutas:Toomas Alatalu | Eesti peaks vähem jahuma õigusriigist
https://naisele.ohtuleht.ee/844290/toom ... gusriigist
Jälle ajab üks seadusriigi ja õigusriigi segamini.
Martin Peeter
Liige
Postitusi: 4513
Liitunud: 18 Juul, 2014 20:49

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Martin Peeter »

Ei ole see elu nii keeruline. Siin on maksukalkulaator, mis teeb suurema osa tööst:

http://palk.crew.ee/2018/kalkulaator.html

Ühe kuu kulu ühe töötaja kohta on 800 euro juures kätte 1 214,46 €.
Dona nobis pacem!
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40155
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

2korda2 jutus on konks- kulusid kokku arvata suudab igaüks, kuid enamus tegevusalasid annab paraku tulu parasjagu niipalju, et lahedalt palka makstes sa omadega välja ei tule. Seega konks ongi töö tegemises sedasi, et tegelikult töö tegijad soovitud palka ei saa.

Traditsioonilistel tegevusaladel (sh toidutööstus) on päris karm konkurents ja iga sent mitmekordselt loetud, ärimudel, et maksan bussijuhile 2 korda rohkem kui konkurendid ja seeläbi jätan konkurendid personalita ja saan ise haljale oksale (sest 2 korda rohkem saavad juhid varastavad vähem ja teenindavad viisakamalt), päris kindlasti edukas pole.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2631
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas vanahalb »

Walter2 kirjutas: Samuti ei lõigata Kreenholmis enam ammu midagi juurde. :D
Midagi seal ikka nokitsetakse, teisel territooriumil ja kordades väiksemas mahus. Letiski on "Krenholm" kaubamärgiga voodilinu jms kraami kusjuures päris kalli hinnaga. vt ka Kreenholmi Manufaktuur OÜ.

Õige jah, Superbus oli nende punaste busside nimetus Eestis ja ma mäletan asju natuke teistmoodi kui akf Roamless. Ei saagi saama tööd teha kui igal pool on kellegi vennatütar käppapidi sees ja kilekoti eest saab omale seadusi osta.
https://www.aripaev.ee/uudised/2016/07/ ... li-mustika
Seonduvaid lugusid on lehe allosas lisaks.

Soomes sõidavad need bussid mu mäletamist mööda juba kolm aastat küll ja pole shotlanegi nii rikas, et pidevalt peale maksta. Ma ise pole eriline bussisõitja kuid mumeelest on ärimudel rohkem lennundusele sarnane. 1 EUR pileteid on mingite kampaaniate korras piiratud arvul, 5-7 EUR on oma nädal aega ette ostes ja kui täna vaja on., siis on hind 12-15 EUR nagu teistelgi. Lennukis on samamoodi, et kalleid äriklassi pileteid on alati. Kui kohti puudu tuleb, makstakse kasvõi mõnele seljakotihipsterile ta varakult ostetud pilet kolmekordse hinnaga kinni ja viimane on veel õnnelik, et teenis firma kulul.
Mõnes firmas hinnatakse enne igat reisi eelmüügi piletite alusel, et kui suur buss täna liinile saata. Pole mingit mõtet Scania laeva kuumaks ajada kui need kuus inimest viib MB Sprinter palju odavamalt kohale.
Kunagi kui ma Tallinn-Tartu liinil bussiga sõitsin, käisid liinibussid sama tihti kui Kopli tramm. Kusjuures ainult mõned neist ja teatud kellaaegasel olid 80-100 % välja müüdud. Enamasti oli 30 kohalises bussis napp 10 inimest ja sõitis sama tühjalt Tartuni välja. Selline laristamine ei avaldu pelgalt kütusekulus.

"T.Lipponen & Pojad" sarnased surmakünad sõidavadki viina- või SPAreise. Jällegi lennundusega võrreldes - täpselt samamoodi pannakse kõige hullemad ja odavamad rondid tsarterreise tegema. Egiptusesse puhkama sõitja kannatab 6 tundi lennujaamas passimist ära. Võib-olla iriseb natuke lõustaraamatus. Liinilennukiga selliseid plaaniväliseid hooldusi tehes hakkab asi üsna kiiresti rahakoti peale käima.
Seepärast ostavad ka odavlennufirmad suurel kiirusel ja hulgakaupa uusi lennukeid ning kui bussiettevõtjal (suurel või väikesel, vahet pole) on kindel sissetulek, ostab ta uue masina, sest ei saa seisuaegedega riskida.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 6 külalist