Ajutine maks on ajutine, mis võib muidugi kesta kaua. Tuleb harjuda elada mõttega, et riigikaitsele läheb edaspidi kuni määramata tähtajani 3%.Gideonic kirjutas:Selle Reformierakonna pakutava lisaraha võiks tõesti pigem suunata riigikaitsesse (ka ise saaks sealt pea maksimumi). Minupoolest võiks ka mingi 1% riigikaitse maksu ajutiselt kehtestada tulumaksule otsa vmsMartin Peeter kirjutas:Mina vastan küll. Mulle ei ole vaja seda Reformierakonna pakutavat 60 eurost kuist tulumaksu vabastust 500 eurose maksuvaba miinimumi minuni laienemise näol, kui Eesti saaks keskmaa õhutõrje ja teise liikurite pataljoni.
Hea, et vähemasti debatt on alanud. Aga natuke hiljaks on jäädud. 2014-15 oleks rahvas kahe käega poolt olnud.
Riigikaitse eelarve
Re: Riigikaitse eelarve
- Chupacabra
- Liige
- Postitusi: 3499
- Liitunud: 25 Juun, 2014 15:25
- Kontakt:
Re: Riigikaitse eelarve
Ükski erakond ei ole valimislubadusena kaitsekukude tõstmist välja käinud, küll aga on tehtud mitmeid kulukaid heaolulubadusi.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Riigikaitse eelarve
Ainuke tõsine lootus kaitsekulude oluliseks tõusuks on tegelikult surve Brüsselist/Washingtonist. Kui sealt oleks maha hõigatud 4%, siis oleks meil ka 4.
Oleks 0,8, siis küllap patsutaks me endale õlale ka 0,85% peal.
Täna on riiklik/parteipropaganda suunatud selgelt pseudoturvatunde tekitamisele ja "Eesti on hästi kaitstud" narratiivile.
Sisepoliitiliselt ei näe täna, et keegi tõsist tõusu ette võtaks (suurem kui 0,5%). Need aga, kes seda karjuvad, ei oma võimalusi millegi tegemiseks.
Oleks 0,8, siis küllap patsutaks me endale õlale ka 0,85% peal.
Täna on riiklik/parteipropaganda suunatud selgelt pseudoturvatunde tekitamisele ja "Eesti on hästi kaitstud" narratiivile.
Sisepoliitiliselt ei näe täna, et keegi tõsist tõusu ette võtaks (suurem kui 0,5%). Need aga, kes seda karjuvad, ei oma võimalusi millegi tegemiseks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Riigikaitse eelarve
Selge see, et 2% enam ei kära. Samas riigi eelarves on suur hulk kulusid seadustega paika pandud. Juba 3% riigikaitsele panustamine lõpetaks ära mitmedki tegevused(näiteks pääste ja või politsei ning piirivalve). Tegelikult tuleb minna kallale neile seadusega paika pandud kuludele. Tuleks vähendada pensione ja muid toetusi. Reformida põhjalikult tervishoiu süsteemi. Näiteks panna osa kulusi inimese enda õlule. Tõsi tervishoiust raha riigieelarvesse tagasi ei tuleks, aga praeguse süsteemi ülevalhoidmiseks tuleks üsna pea hakata riigi raha sinna juurde pumpama.
Küsimuseks on; Kas austet kaasfoorumlased ja laiemalt kogu eesti elanikud on valmis leppima, et nende (praegune või tulevane) pension on igaühe enda teha. Eeldusel, et vabanev raha läheks Eesti Vabariigi kestlikuse tagamiseks!
Küsimuseks on; Kas austet kaasfoorumlased ja laiemalt kogu eesti elanikud on valmis leppima, et nende (praegune või tulevane) pension on igaühe enda teha. Eeldusel, et vabanev raha läheks Eesti Vabariigi kestlikuse tagamiseks!
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
- Chupacabra
- Liige
- Postitusi: 3499
- Liitunud: 25 Juun, 2014 15:25
- Kontakt:
Re: Riigikaitse eelarve
Et riigikaitseks tuleb hakata kõhu kõrvalt kokku hoidma aga Lätti saab kinkida 200 miljonit aastas, maksureformi muuta -100milli aastas ja pensionäridele erakorraliselt +100 milli aastas? Nii või?
Re: Riigikaitse eelarve
Lätti mineva umbes 200 miljoni tagasitoomine pole võluvits mis Eesti vabariigi ees seisvad probleemid nüüd ja igaveseks lahendaks.Et riigikaitseks tuleb hakata kõhu kõrvalt kokku hoidma aga Lätti saab kinkida 200 miljonit aastas, maksureformi muuta -100milli aastas ja pensionäridele erakorraliselt +100 milli aastas? Nii või?
Riigieelarvest peaks nüüdseks olema juba ca 60% seadustega paika pandud ja ma pole kindel, et riigikaitse nende seaduste alla kuulub. Allesjääva osaga kõike ei kata. Mitmed alad näiteks päästeteenistus ja politseiamet on juba viimase piirini koondatud. Sealt raha võtta tähendaks midagi tuleks sootuks kinni panna. Selge see, et maksureformi tuleb muuta, aktsiisid üle vaadata, aga mis peamine igasugune pensionide ja toetuste süsteem mis on pealegi juba praegu indekseeritud. St toetused ja pensionid tõusevadd kindla % igal aastal vastavalt seadusele. Kesikute 100 euri suurune pensionitõusu lubadus on hullumeelsus ja ei anna eesti tulevikule mõeldes mitte midagi juurde. Meie lapsed on tulevik, aga meie ise kui oleme 60+ paraku enam seda pole!
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
- PaganHorde
- Liige
- Postitusi: 3971
- Liitunud: 26 Jaan, 2014 9:00
- Kontakt:
Re: Riigikaitse eelarve
Kesikute põhivalijad ongi ju pensionärid...
Re: Riigikaitse eelarve
see on lihtsalt põhimõte "peale meid tulgu või veeuputus - ükskõik, peaasi et võimule saame.."PaganHorde kirjutas:Kesikute põhivalijad ongi ju pensionärid...
Lühiajaline võim ja pirukas on olulisemad kui valitsetava riigi pikaajaline heaolu..
Re: Riigikaitse eelarve
Esimene pääsuke on hõiganud, Isamaa 2.5% pooltKapten Trumm kirjutas:Ainuke tõsine lootus kaitsekulude oluliseks tõusuks on tegelikult surve Brüsselist/Washingtonist. Kui sealt oleks maha hõigatud 4%, siis oleks meil ka 4.
Oleks 0,8, siis küllap patsutaks me endale õlale ka 0,85% peal.
Täna on riiklik/parteipropaganda suunatud selgelt pseudoturvatunde tekitamisele ja "Eesti on hästi kaitstud" narratiivile.
Sisepoliitiliselt ei näe täna, et keegi tõsist tõusu ette võtaks (suurem kui 0,5%). Need aga, kes seda karjuvad, ei oma võimalusi millegi tegemiseks.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=83455549
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Riigikaitse eelarve
Olen mõnda aega osalenud ühe suure korteriühistu juhtimises (kus aktiivist moodustavad 2/3 pensionärid) ja taolist mentaliteeti kohtab ka siin - milleks renoveerida ja võtta laenu, hetkel ju jõuame maksta. Ei olegi head lahendust kui sülitades ära minna.see on lihtsalt põhimõte "peale meid tulgu või veeuputus - ükskõik, peaasi et võimule saame.."
Lühiajaline võim ja pirukas on olulisemad kui valitsetava riigi pikaajaline heaolu..
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Riigikaitse eelarve
Jonatan Vseviov:
http://forte.delfi.ee/news/militaaria/i ... d=83646495 "Sõdur" 4/2018Kui Eesti soovib ka pärast 2026. aastat hoida seda sõjaväge, mis meil praegu plaanide kohaselt arenduses on, või teha veel suuremat sõjaväge, peavad Eesti kaitsekulud olema stabiilselt üle kahe protsendi SKT-st. Kas 2,5 või 3, seda kõike võib arutada, kuna me saame erinevad sõjalised võimed erineva raha eest. Aga kui me ei soovi järgmise või ülejärgmise kümneaastase plaaniga hakata Eesti kaitseväge vähendama, peavad kaitsekulutused suurenema.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Riigikaitse eelarve
Seal intervjuus on sellises seletuses kahjuks ka sulaselgeid valesid (või vähemalt äärmiselt eksitavaid väiteid):Kriku kirjutas:Jonatan Vseviov:http://forte.delfi.ee/news/militaaria/i ... d=83646495 "Sõdur" 4/2018Kui Eesti soovib ka pärast 2026. aastat hoida seda sõjaväge, mis meil praegu plaanide kohaselt arenduses on, või teha veel suuremat sõjaväge, peavad Eesti kaitsekulud olema stabiilselt üle kahe protsendi SKT-st. Kas 2,5 või 3, seda kõike võib arutada, kuna me saame erinevad sõjalised võimed erineva raha eest. Aga kui me ei soovi järgmise või ülejärgmise kümneaastase plaaniga hakata Eesti kaitseväge vähendama, peavad kaitsekulutused suurenema.
See lause on tõest sama kaugel nagu siga käost. Kunagi võeti vastu jah mingi (tegelikult mittesiduv) otsus, aga nagu me teame, seda ei järgita. Saksamaa kavatseb heal juhul tõsta kulutusi 1,5% peale 2025. aastaks, paljud ei tõsta üldse. UK ja prantslased pigem langetavad. Ootame veel mõne majanduskriisi ära (mis ikka arvatavasti ennem 2024. vähemalt korra tuleb) ja läheb veel hullemaks ...Enamik NATO riike kulutab kaitsele praegu kõvasti alla kahe protsendi. Kas vastab tõele, et poliitilist valmidust kahe protsendi taset saavutada ei ole siiani korralikult näha?
Sellega ma ei ole üldse nõus, sest NATO-l on vastupidi suur soov saavutada kahe protsendi taset kaitsekulutustes, see on kokku lepitud, viimati Brüsseli tippkohtumisel ka üle kinnitatud, kui NATO ühine, kõikide liikmesriikide eesmärk.
Ka faktid räägivad seda keelt, sest NATO riikide kaitsekulud on pöördunud tõusule. Enamikel nendel liikmesriikidel, kellel veel ei ole kahe protsendi taset käes, on olemas plaanid, kuidas ja millal jõuda sellele tasemele. 2024. aastaks peaks kõik NATO riigid saavutama kahe protsendi taseme. Nii et sellist kaitsekulutuste tõusu, nagu Euroopas praegu toimub, pole külma sõja lõpust alates aset leidnud.
IMO Kapten Trummilikult on selle küsimuse vastus "eduraportöörlik vaht".
Re: Riigikaitse eelarve
Prantslased küll ei langeta. Neil on eelarve suurendamise plaanid juba mõnda aega olnud. Osalt tänu sellele, et on vaja tagada juba olemasolevate kohustuste täitmine.UK ja prantslased pigem langetavad.
https://www.reuters.com/article/us-fran ... SKBN1FS18Q
https://www.defensenews.com/global/euro ... e-getting/
-
- Liige
- Postitusi: 2368
- Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
- Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
- Kontakt:
Re: Riigikaitse eelarve
Gideonic - ma võin Vseviovi käest küsida viidet, kust ta selle väite alused sai. Aga sina näita, mille alusel sa vastupidist väidad. Mitte et mina ühes või teises kindel oleks.
Vseviov ei räägi "kunagi" tehtud otsusest, vaid viimasel Brüsseli kohtumisel otsustatust.
Vseviov ei räägi "kunagi" tehtud otsusest, vaid viimasel Brüsseli kohtumisel otsustatust.
Re: Riigikaitse eelarve
Ma saan ka aru et selle väite mõte: "2024. aastaks peaks kõik NATO riigid saavutama kahe protsendi taseme." on tegelikult see, et selline tähtaeg käidi välja mittesiduvalt kohtumisetel (a la nagu kommunism 1980. aastaks). Intervjuust aga on üsna kerge välja lugeda nagu see oleks otsustatud fakt (mina vähemalt lugesin).Martin Herem kirjutas:Gideonic - ma võin Vseviovi käest küsida viidet, kust ta selle väite alused sai. Aga sina näita, mille alusel sa vastupidist väidad. Mitte et mina ühes või teises kindel oleks.
Vseviov ei räägi "kunagi" tehtud otsusest, vaid viimasel Brüsseli kohtumisel otsustatust.
Saksamaa kohta vähemalt on siit vastavaid uudiseid korduvalt läbi käinud (ja muud ei rõhutatagi, et 2% lähiajal, ammugi "tähtajaks" ei jõuta). Selliseid maid kes on tähtajast avalikult loobunud (või pole kunagi tõsiselt võtnud) on veel, näiteks Kanada.
Vaadates nüüd NATO kulutusi 2014-2018. a. [PDF]
Ilmselt sõltub vastus sellest, kuidas enamik defineerida (minu jaoks on see vähemalt 15 liikmesriiki) aga seda graafikut interpoleerides ja liikmesriikide tegevust arvestades ( vahemikus 2014-2018.a kus see kohustus oli võetud) ... Väga ei näe kuidas see eesmärk saavutatakse. 4 aastat läinud, 6 veel minna (mille lõpupoole majanduskrahhi tõenäosus kasvab koos Lääne-Euroopaliku kihu ja pretsedentidega kohe riigikaitse kallale minna) ...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 7 külalist