Parvlaev "Estonia" hukkumine
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Ma olen suurema jao Baltimaade, Skandinaavia ja Saksa sadamaid läbi sõitnud, peoga Inglismaa ja Lõuna-Euroopa sadamaid kah juurde, aga taolist kahe rambi vaheke sildumist pole kordagi ette tulnud
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Mul endal ei tule ka ühtegi ette, aga päris igale poole pole jõudnud ka. Igatahes jäi mulje, et just Tallinna sadam on üks väheseid äbarikke, kus ro-ro potentsiaali täies mahus ära kasutada ei osata.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Mis kasu sellest poole tunniga rekkad peale-maha oleks kui 2000+ reisijat selle ajaga peale-maha pole võimalik saada, lisaks veel kajutid korda (e. okse, tühi taara ja langenud ära koristada)? Kruiisireisidel mida siin läänelombis harrastatakse peab rahvas veel sihtlinnas ka joomas ja pralletamas saama käia e. turundus nõuab oma. Arenenumad sadamad võimaldavad kahel tasandil sõidukeid peale laadida, mõnedes kohtades ka veel raudteeveeremit.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Noh, Seawindi kõhus olid rööpad täitsa olemas, saanuks siingi vastava taristu olemasolul ronge vedada.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
https://www.err.ee/867424/suri-estonia- ... n-uno-laurSekeldaja kirjutas:Lisaks bodycountile veel turvamehe, kes olevat enne laeva väljumist kullerina kaptenile mingi paki toimetanud. Ning kes hiljem oma töökohal Eesti Telefoni Raua tänava kontoris surnuks tulistati.
Isiklikult suhtun vähemalt kaasuse esimesse osasse ettevaatlikult, sest ka enne väljumist eskordi saatel laeva saabunud veoautode loo on paljud ümber lükanud. Ja guugel ei leia enam ka Raua tänava juhtumit, tolle turvamehe nimest rääkimata. Võtsin selle üldse jutuks, kuna on kaks konkreetset mõrva, milliste juhuslikku kokkusattumust ning seose puudumist Estonia katastroofiga ehk ebainimliku pingutusega võimalik ka uskuda oleks. Kristapovitš ja Enula.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Uno Lauri, puhaku ta rahus, tervis oli juba pikemat aega vilets. Samuti pooldas ta raevukalt ametliku uurimise tulemusi ja välistas kõik alternatiivsed stsenaariumid ilma diskussioonidesse laskumata. Ehk et tema lahkumises küll midagi küsitavat ei ole.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Eriti arvesse võttes, et ta oli 90.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Ro-ro on sõnapaaridest "roll on-roll off" ehk "sõida peale- sõida maha" . Selle konseptsiooni eelkäija oli autode või muu kraami kraanadega laadimine. Ro-ro ei tähenda tingimata, et peale ja mahalaadimine peaks üheaegselt toimuma ja mina ei tea samuti sadamat kus samaaegselt ühest otsast peale ja teisest maha sõidetakse. Kai rajatised peaksid siis väga konkreetselt ainult ühe pikkusega laeva jaoks olema ehitatud.Kapten Trumm kirjutas:Tallinna sadama kaide ehituse tõttu ei praktiseerita meil taolist laadimist nagu ro-ro õige idee on.
Ja niisamuti ei pea liiklus käima vöörist sisse ja ahtrist välja või vastupidi. Karmima merega kohtades võib vööri üldse rahule jätta või kinni keevitada kui seal mingi ukseauk juba oli. Minumeelest kästi ka pärast "Estonia" hukku kõigil siinkandi sarnastel laevadel vööriramp esimese hooga kinni keevitada. Liiklus käis siis umbes nii nagu Tallinki kadund Superstari teisel korrusel. Autod sõitsid ahtrist sisse ja laeva ühes pardas sirgelt vöörini välja, seal keerasid ümber mõttelise posti tagasi ja uuesti ahtri poole nii, et esimene jäi teises pardas ahtrisse kuid nüüd juba ninaga väljasõidu poole. See eeldab küll üsna laia kerega laeva, muidu peab tagasi pöörates kässarit panema
Ei tule nüüd silma ette, et kas Silja Europa taolistel kruiisikatel üldse vöörirampi ongi või sõidetaksegi ainult ahtrist sisse ja välja.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Ühest otsast sisse ja teisest välja oli kasutusel (võibolla on ka täna) Inglise kanali parvlaevadel.
Seal tuleb valdav rahvas autodega. Olen ühe korra Stockholmi läänesadamas näinud taolist laadimist Silja laevalt, kus mõlemad otsad olid lahti, tagumise rambi juurde läks kai seest välja tõstetud platvorm.
Kui aga sul on laeva peale 40 sõiduautot ja graafik on selline, et sul on kai ääres seismist 8 tundi, siis pole taolisel kiirendamisel mingit pointi. See napp hulk autosid pannakse Tallinnas seda pidi ja järjekorda, et saaks sihtkohas otse maha sõita ja kogu lugu.
Minumeelest on ka Eesti Soome ja Rootsi laevadel ikka ramp mõlemas otsas olemas.
Seal tuleb valdav rahvas autodega. Olen ühe korra Stockholmi läänesadamas näinud taolist laadimist Silja laevalt, kus mõlemad otsad olid lahti, tagumise rambi juurde läks kai seest välja tõstetud platvorm.
Kui aga sul on laeva peale 40 sõiduautot ja graafik on selline, et sul on kai ääres seismist 8 tundi, siis pole taolisel kiirendamisel mingit pointi. See napp hulk autosid pannakse Tallinnas seda pidi ja järjekorda, et saaks sihtkohas otse maha sõita ja kogu lugu.
Minumeelest on ka Eesti Soome ja Rootsi laevadel ikka ramp mõlemas otsas olemas.
Viimati muutis Kapten Trumm, 09 Okt, 2018 8:52, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Ühest otsast sisse ja teisest välja toimib täna paljudes kohtades, ka Tallinn-Stoki jmt liinidel. Et mitte öelda valdavas osas. Jutt on aga üheaegsest laadimisest-lossimisest. Et ühest otsast sõidetakse välja ja samaaegselt juba teisest otsast sisse. Ja vaat sellist asja pole minu silmad veel näinud .Aga korraga alumisele ja ülemisele dekile kaks silda või vöörist/ahtrist ja küljelt- niipalju kui kulub.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Eks see õigustab ennast siis, kui laev on tuubil täis ja aega vähe. Need sadama lisateenused, igasugu lisa maabumissildade avamine jne on kindlasti raha eest, kui seisad tunde kai ääres nagunii, siis on aega maa ja ilm autode laadimiseks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Inglise kanalis on praamide seisuaeg alla poole tunni, sellele vaatamata sõidetakse laev enne tühjaks ja alles seejärel uuesti täis. Üheaegset laadimist-lossimist ei toimu. Ja kui ülepea kuskil, siis seal oleks sellel pointi.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
No sama ju Saaremaa praamidega... Mõne minutiga praam tühi ja uued autod sees.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Let's cut the crap. Minu küsimus Trummile oli retooriline. Ro-ro põhiidee pole kunagi olnud aluste üheaegne lossimine ja laadimine, vaid lastimisaja vähendamine ja selle hõlbustamine veeremi manööverdamise (ümberpööramise) minimeerimise läbi pardal.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Estonial hukkunute lähedaste kaebus jõudis kohtusse
https://m.delfi.ee/eesti/article.php?id=85898633
https://m.delfi.ee/eesti/article.php?id=85898633
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 30 külalist