Väga jämedalt arvates on see linnajuht aastatest 1923...1925.retti kirjutas:Nostalgilises Tartus ujus välja viide aurikule Linda
Jõelaevad Emajõel
Re: Jõelaevad Emajõel
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Re: Jõelaevad Emajõel
Nost.Tartu värskest 50-te üleujutusseeriast jääks nagu mulje, et kõik fotod on 1956.aastast.retti kirjutas:Nostalgilises Tartus ilus pilt puksiiridest
Ei tea, kuidas muudega, aga kaks puksiiridega fotot on mitu aastat varasemad. Korraliku üleujutuse aastad olid ka 1951 ja 1953 ning varasem sobib eriti hästi.
Fotol tagantpoolt ette aurupuksiirid „Juhan Liiv” (tema päritolu mulle täiesti teadmata) ja „Edasi” ehk endine „Tivoli”. Mõlemad olid sõidus veel 1952.a. Edasi jäljed kaovad, eks nad siis mõne aasta jooksul hingusele läksid.
Aga „Tartu” on üks põnev laev. Temast on pikem oopus lk 60 alguses täiesti olemas ja nüüd on ära täidetud ka auk enne „P-1” nime all üürikest liikumist.
Vahepeal sain jälle targemaks ja selgus ühtäkki, et too "Tartu" on alus, mille elu algas „Karl Gustawi” nime all!aurik kirjutas: Nii et tegu „Karl Gustawiga“. Pärast Tartusse naasmist reisilaevade hulka ei loetud. Hiljem sai nime „Neem“, selle all ka lk 56 oleval „Oudova“ sõjapildil. Soveti ajal oli lõpuks kinnistatud abilaevana süvendaja „Peipsi-1“ juurde. Võimalik, et tema enda nimi oli lakooniline „P-1“. Süvendaja kanti kusagil 60-te keskel maha ja sadama jaoks otstarbeta, kuid kasutuskõlbliku laeva omandasidki vennad Konsad,
„P-1“-na ootab ta siin oma saatust...
http://muis.ee/museaalview/2726589
http://muis.ee/museaalview/2726586
Et on olemas üsna kindel inf sellest, et ta juba 1952.a. askeldab mootorpuksiirina (ja ilmsesti lähevad tekiehitised kergelt muutmisele), siis jääbki foto puhul nentida, et 1951 on kõikse reaalsem.
Sellesamuse „Linda” foto on lk 59 olemas. Lisan teise veel. Mõlemad saadud omal ajal ühe ksf kaudu. Tema algpäritolust ei tea ma miskit. Natuke tekitab segadust, et 30-te aastate algusest sõitis samanimelisena üks sadamakapteni käsutuses olnud laevuke, aga viimane oli enne IMS liikunud nime all „Inspektorski” ja kuulunud riigilaevade hulka. Siin fotol olev on päris kindlalt 20-tel reisualusena pruugitu, iseküsimus, kuivõrd tema tekiehitisi ümber ehitati. Aga kere on tal Reeder-Koppa suure mootorpaadiga (alustas sõite vist 1929) üks-ühele.retti kirjutas:Nostalgilises Tartus ujus välja viide aurikule Lindaaurik kirjutas: EW aegsetest on pildina puudu vähemalt kolm reisualust. „Eha“ sai juba nimetatud. „Lindasid“ oli sõitmas tegelikult mitu. Üks oli kindlalt reisilaev, arvatavasti mõnest tsaariaegsest aurupaadist aretatud. Tõsi, ta oli lõpuks ümber ehitatud mootorpaadiks ja sellisel kujul on ta nime all „Linda II“ ühel slaidil olemas.
Nost Tartus oli hiljuti veel üks foto, mis ripub juba ammu siin https://www.muis.ee/museaalview/39167 Keegi pole paraku märkinud, millega tegu. See on Pihkvast tuuri pandud „Aleksander”, 1923.aastast „Sulev”. Pärast puusilla mahapõletamist, milles teda kahtlustati, ehitati ümber mootorlaevaks. Sovetiajal „Pioneer”. Sõidus kindlasti veel 1959
Re: Jõelaevad Emajõel
aurik
pildil peaks olema 4 laeva.Vähemasti tuledega maste on 4.Kas kõige tagumine äkki polegi Linda ? Ega laevast rohkem näha ole kui mast,korsten ja roolikambri lahtine uks.
pildil peaks olema 4 laeva.Vähemasti tuledega maste on 4.Kas kõige tagumine äkki polegi Linda ? Ega laevast rohkem näha ole kui mast,korsten ja roolikambri lahtine uks.
Re: Jõelaevad Emajõel
Retti, Sul täitsa õigus. Sama stseeni tagantvaade annab selle paremini välja Ja Su tähelepanelikkus vist lahendaski paar küsimust äraretti kirjutas:aurik
pildil peaks olema 4 laeva.Vähemasti tuledega maste on 4.Kas kõige tagumine äkki polegi Linda ? Ega laevast rohkem näha ole kui mast,korsten ja roolikambri lahtine uks.
Siin mootorpaat "Linda-2" Ja tundub olema samasugune kere, kui lk 68 lõpus oleval fotol nähtaval reisiaurikul, mida ma parema puudusel pidasin laevaks "Eha". Nii et väga tõenäoliselt tegu päris "Lindaga"
See, mida pidasin seni reisilaevaks (veel mitte ümberehitatuna) , on hoopis sadamakapteni "Linda"
Ja päris reaalne, et elas sõja üle- üks 1948.a. saitung mainib väikest jõepuksiiri "Linda"! Karta muidugi, et sai järgmisel aastal mingi muu ja vähe patriootilisema nime. Aga seda ei anna kusagilt välja võtta.
Re: Jõelaevad Emajõel
seto line fb kaudu sain pihta mõni kuu tagasi ilmunud videole. Alates 0:41-st mõneks viivuks näha vähe tõsisemat laeva, "Alfast" siiski pisut väiksem. Ega Tartu rahvas ei tea, millega tegu ja kuskohast ta äkki välja kargas?
https://www.facebook.com/ArcoVaraTartu/ ... xNjA1MDU0/
https://www.facebook.com/ArcoVaraTartu/ ... xNjA1MDU0/
Re: Jõelaevad Emajõel
Teame ikkamillega tegu ja kuskohast ta äkki välja kargas?
Nimi on Signild (mitte Sigalind, nagu mõni olla lugenud )
Toodud Soomest suve teises pooles. Reederiks Albert Lass.
Puukere, aga plangutus õhuke, seega ei teki kuivamispragusid ega sisemädanikku. Valmistatud vist 1962 või 64 samas tehases kus Alfagi (see laev, millel filmi põhiosa toimub).
Suurem alus jah, umbes 4 meetrit lai. Praegu peaks olema siiski väikelaevana arvel.
Arvaks, et lodjakoja juures saab teda lähemalt vaadata.
Re: Jõelaevad Emajõel
No vot siisRügaja kirjutas:Teame ikkamillega tegu ja kuskohast ta äkki välja kargas?
Nimi on Signild (mitte Sigalind, nagu mõni olla lugenud )
Toodud Soomest suve teises pooles. Reederiks Albert Lass.
Puukere, aga plangutus õhuke, seega ei teki kuivamispragusid ega sisemädanikku. Valmistatud vist 1962 või 64 samas tehases kus Alfagi (see laev, millel filmi põhiosa toimub).
Suurem alus jah, umbes 4 meetrit lai. Praegu peaks olema siiski väikelaevana arvel.
Arvaks, et lodjakoja juures saab teda lähemalt vaadata.
Temast juba video olemas https://www.youtube.com/watch?v=nVg8vPteaLU
Midagi kodukalaadset koos pildigaleriiga ka. https://www.airbnb.com/rooms/27478492
Kopin ühe foto siis otse siia. -------
Peab ksf Rettile jälle tänu avaldama
aurik kirjutas: Mõistatus 1951.aastastParemal pool on kai ääres näha üht valget kogu. Tegemist on üsna selgelt reisilaevaga, ja kui kõrge ruhv ja korsten pole petekad (äkki seisab kõrval veel üks laev), siis on tegu tundmatu reisiaurikuga.
ksf Retti survestas asja uuesti üle vaatama.retti kirjutas:Mina kahtlen et sellest tuli "Tasuja".Liiga erinevad on laevade vöörid.Ja tekk veeliinistaurik kirjutas:
Uut pilti on võimalik hästi suurendada ja ma ei kahtle üldse, et kai ääres olevast valgest aurikust aretati "Tasuja" Aga tema varasem elulugu on endiselt suur küsimärk
Lk 69 vaadet andis õnneks veel suurendada ja teravustada ja lõpuks tuli välja, et kaks valget kogu ongi fotol justkui sulandunud üheks! Tagumine on reisiaurik „Kingissepp” ja eespool olev siis tundmatu, millest on alles valge kere ja ja miski kast, mis meenutab vöörikajutit...
Asi kipub minema proosaliseks- mõni lühiajaliselt töös olnud laev ehitati lihtviisil ümber ja spetsiaalselt ei toodud Tartusse midagi.
40-te lõpust on pärit neli nime, mis hiljem ette tulnud pole. „556”, „Antaž”, „Onega” ja „Hiva”. Esimene võeti Pihkvast, teine saadeti Venemaalt Loode jõelaevanduselt, kahest viimasest inf puudub. Laevade funktsioonid Tartus pole välja tulnud.
„556” oli Pihkvas kasutusel järvereisilaevana. „Tasujal” olla suht suur süvis (1,2m), mis viitab sellele, et „556” võib olla aluslaev. „Antaži” kasuks räägib jälle kõlaline sarnasus „Agnesega”. No mine võta kinni...
Re: Jõelaevad Emajõel
[/quote]
ksf Retti survestas asja uuesti üle vaatama.
Lk 69 vaadet andis õnneks veel suurendada ja teravustada ja lõpuks tuli välja, et kaks valget kogu ongi fotol justkui sulandunud üheks! Tagumine on reisiaurik „Kingissepp” ja eespool olev siis tundmatu, millest on alles valge kere ja ja miski kast, mis meenutab vöörikajutit...
[/quote]
Ei mina kedagi survesta - veri on see mis rähni puu otsa ajab...
Siin pildil on need valged laevad pareminigi näha
ksf Retti survestas asja uuesti üle vaatama.
Lk 69 vaadet andis õnneks veel suurendada ja teravustada ja lõpuks tuli välja, et kaks valget kogu ongi fotol justkui sulandunud üheks! Tagumine on reisiaurik „Kingissepp” ja eespool olev siis tundmatu, millest on alles valge kere ja ja miski kast, mis meenutab vöörikajutit...
[/quote]
Ei mina kedagi survesta - veri on see mis rähni puu otsa ajab...
Siin pildil on need valged laevad pareminigi näha
Re: Jõelaevad Emajõel
Tagaplaanil on päris võimas üleujutus? Mis aastaga võiks tegu olla?Siin pildil on need valged laevad pareminigi näha
Re: Jõelaevad Emajõel
1951Rügaja kirjutas:Tagaplaanil on päris võimas üleujutus? Mis aastaga võiks tegu olla?Siin pildil on need valged laevad pareminigi näha
Polnudki väga fantoomliin "Vanemuine" on 60-te keskel tõepoolest regulaarliinidega usinasti Peipsi idakallast külastanud. Pole õnnestunud kindlaks teha, mis liinid 1964-65 käigus olid, aga 1966 on suvi otsa toimetatud marsruudil Tartu- Ostrovtsõ- Raskopel. Näib, et idakallas oli oma randade ja tont teab millega veel päris populaarne, pühapäeviti tehti suvel sinnakanti spetsreise- sihtkohtadeks veel Samolva, Zalahtovje jne.aurik kirjutas:Huvitab pisiasi, kas „Vanemuine“ sõidab seal Tartu-Pihkva liini või hoopis Tartu-Piirissaar-Samolva-Ostrovtsõ marsruuti? Viimasest polegi aru saanud, kas liin mõnda aega reaalselt tegutses või jäi „fantoomliiniks“ nagu „Raketaga“ 1964.a. plaanitud Tartu-Narva.Oss Papp kirjutas:Aasta peaks olema 1964. Koht Meerapalu. Tütarlaps paadis kannab nime Anne. Foto autor Meeme Karolin.
Tundub et paadiga minnakse vastu Tartust tulnud külalistele.
Ja 1965.a. sõitis esimene "Raketa" suvel pea igapäevaselt liinil Tartu-Mustvee-Rannapungerja. Et seisuaeg lõpp-peatuses niisama maha ei kuluks, tegi päeva ajal lihtsalt väljasõite järvele. Huvilisi näis kõvasti olevat, kiirlaev oli siis peaaegu et maailmaime.
Fotot kah, seekord õnnestus "Lermontov" sõitvana kinni püüda. Peaks saabuma Samolva sadamasse Pilt pärit kindlasti enne 1967.a. Sellest aastast alates sõitis "Lermontov" juba kruiisilaevaks ümber tehtuna. Väliselt on võimalik natuke isegi vahet teha- tagasalongi asemel tehti lisakajutid ja tekkis üks uks juurde. Siin pildil seda veel pole
Re: Jõelaevad Emajõel
Need küll üks ja seesama laev ei ole...
Re: Jõelaevad Emajõel
Värvipildil peaks olema "Tasuja". Mustvalgel pildil paistva ahtripoole järgi on raske midagi arvata - ei pruugi Tartus võetud olla.
Re: Jõelaevad Emajõel
Jah, vaevalt et Tartus keegi 1950-tel käis teksapükstega ringi. Ka kaabu ja poolpalitu pole siit...Rügaja kirjutas:ei pruugi Tartus võetud olla.
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: lugeja ja 32 külalist