Jõelaevad Emajõel

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2470
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Castellum »

retti kirjutas:Nostalgilises Tartus ujus välja viide aurikule Linda
Väga jämedalt arvates on see linnajuht aastatest 1923...1925.
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Nostalgilises Tartus ilus pilt puksiiridest
Manused
Puksiirid.jpg
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

retti kirjutas:Nostalgilises Tartus ilus pilt puksiiridest
Nost.Tartu värskest 50-te üleujutusseeriast jääks nagu mulje, et kõik fotod on 1956.aastast.
Ei tea, kuidas muudega, aga kaks puksiiridega fotot on mitu aastat varasemad. Korraliku üleujutuse aastad olid ka 1951 ja 1953 ning varasem sobib eriti hästi.
Fotol tagantpoolt ette aurupuksiirid „Juhan Liiv” (tema päritolu mulle täiesti teadmata) ja „Edasi” ehk endine „Tivoli”. Mõlemad olid sõidus veel 1952.a. Edasi jäljed kaovad, eks nad siis mõne aasta jooksul hingusele läksid.
Aga „Tartu” on üks põnev laev. Temast on pikem oopus lk 60 alguses täiesti olemas ja nüüd on ära täidetud ka auk enne „P-1” nime all üürikest liikumist.
aurik kirjutas: Nii et tegu „Karl Gustawiga“. Pärast Tartusse naasmist reisilaevade hulka ei loetud. Hiljem sai nime „Neem“, selle all ka lk 56 oleval „Oudova“ sõjapildil. Soveti ajal oli lõpuks kinnistatud abilaevana süvendaja „Peipsi-1“ juurde. Võimalik, et tema enda nimi oli lakooniline „P-1“. Süvendaja kanti kusagil 60-te keskel maha ja sadama jaoks otstarbeta, kuid kasutuskõlbliku laeva omandasidki vennad Konsad,
„P-1“-na ootab ta siin oma saatust...
http://muis.ee/museaalview/2726589
http://muis.ee/museaalview/2726586
Vahepeal sain jälle targemaks ja selgus ühtäkki, et too "Tartu" on alus, mille elu algas „Karl Gustawi” nime all!
Et on olemas üsna kindel inf sellest, et ta juba 1952.a. askeldab mootorpuksiirina (ja ilmsesti lähevad tekiehitised kergelt muutmisele), siis jääbki foto puhul nentida, et 1951 on kõikse reaalsem.
retti kirjutas:
aurik kirjutas: EW aegsetest on pildina puudu vähemalt kolm reisualust. „Eha“ sai juba nimetatud. „Lindasid“ oli sõitmas tegelikult mitu. Üks oli kindlalt reisilaev, arvatavasti mõnest tsaariaegsest aurupaadist aretatud. Tõsi, ta oli lõpuks ümber ehitatud mootorpaadiks ja sellisel kujul on ta nime all „Linda II“ ühel slaidil olemas.
Nostalgilises Tartus ujus välja viide aurikule Linda
Sellesamuse „Linda” foto on lk 59 olemas. Lisan teise veel. Mõlemad saadud omal ajal ühe ksf kaudu.
lindaEW2.jpg
Tema algpäritolust ei tea ma miskit. Natuke tekitab segadust, et 30-te aastate algusest sõitis samanimelisena üks sadamakapteni käsutuses olnud laevuke, aga viimane oli enne IMS liikunud nime all „Inspektorski” ja kuulunud riigilaevade hulka. Siin fotol olev on päris kindlalt 20-tel reisualusena pruugitu, iseküsimus, kuivõrd tema tekiehitisi ümber ehitati. Aga kere on tal Reeder-Koppa suure mootorpaadiga (alustas sõite vist 1929) üks-ühele.

Nost Tartus oli hiljuti veel üks foto, mis ripub juba ammu siin https://www.muis.ee/museaalview/39167
aleksander22.jpg
Keegi pole paraku märkinud, millega tegu. See on Pihkvast tuuri pandud „Aleksander”, 1923.aastast „Sulev”. Pärast puusilla mahapõletamist, milles teda kahtlustati, ehitati ümber mootorlaevaks. Sovetiajal „Pioneer”. Sõidus kindlasti veel 1959
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

aurik
pildil peaks olema 4 laeva.Vähemasti tuledega maste on 4.Kas kõige tagumine äkki polegi Linda ? Ega laevast rohkem näha ole kui mast,korsten ja roolikambri lahtine uks.
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

retti kirjutas:aurik
pildil peaks olema 4 laeva.Vähemasti tuledega maste on 4.Kas kõige tagumine äkki polegi Linda ? Ega laevast rohkem näha ole kui mast,korsten ja roolikambri lahtine uks.
Retti, Sul täitsa õigus. Sama stseeni tagantvaade annab selle paremini välja
1951b.jpg
Ja Su tähelepanelikkus vist lahendaski paar küsimust ära
Siin mootorpaat "Linda-2"
linda-2.jpg
linda-2.jpg (134.89 KiB) Vaadatud 6149 korda
Ja tundub olema samasugune kere, kui lk 68 lõpus oleval fotol nähtaval reisiaurikul, mida ma parema puudusel pidasin laevaks "Eha". Nii et väga tõenäoliselt tegu päris "Lindaga"
See, mida pidasin seni reisilaevaks (veel mitte ümberehitatuna) , on hoopis sadamakapteni "Linda"
Ja päris reaalne, et elas sõja üle- üks 1948.a. saitung mainib väikest jõepuksiiri "Linda"! Karta muidugi, et sai järgmisel aastal mingi muu ja vähe patriootilisema nime. Aga seda ei anna kusagilt välja võtta.
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

seto line fb kaudu sain pihta mõni kuu tagasi ilmunud videole. Alates 0:41-st mõneks viivuks näha vähe tõsisemat laeva, "Alfast" siiski pisut väiksem. Ega Tartu rahvas ei tea, millega tegu ja kuskohast ta äkki välja kargas?
https://www.facebook.com/ArcoVaraTartu/ ... xNjA1MDU0/
Kasutaja avatar
Rügaja
Liige
Postitusi: 712
Liitunud: 01 Dets, 2008 3:07
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Rügaja »

millega tegu ja kuskohast ta äkki välja kargas?
Teame ikka ;)
Nimi on Signild (mitte Sigalind, nagu mõni olla lugenud :o )
Toodud Soomest suve teises pooles. Reederiks Albert Lass.
Puukere, aga plangutus õhuke, seega ei teki kuivamispragusid ega sisemädanikku. Valmistatud vist 1962 või 64 samas tehases kus Alfagi (see laev, millel filmi põhiosa toimub).
Suurem alus jah, umbes 4 meetrit lai. Praegu peaks olema siiski väikelaevana arvel.
Arvaks, et lodjakoja juures saab teda lähemalt vaadata.
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Rügaja kirjutas:
millega tegu ja kuskohast ta äkki välja kargas?
Teame ikka ;)
Nimi on Signild (mitte Sigalind, nagu mõni olla lugenud :o )
Toodud Soomest suve teises pooles. Reederiks Albert Lass.
Puukere, aga plangutus õhuke, seega ei teki kuivamispragusid ega sisemädanikku. Valmistatud vist 1962 või 64 samas tehases kus Alfagi (see laev, millel filmi põhiosa toimub).
Suurem alus jah, umbes 4 meetrit lai. Praegu peaks olema siiski väikelaevana arvel.
Arvaks, et lodjakoja juures saab teda lähemalt vaadata.
No vot siis
Temast juba video olemas https://www.youtube.com/watch?v=nVg8vPteaLU
Midagi kodukalaadset koos pildigaleriiga ka. https://www.airbnb.com/rooms/27478492
Kopin ühe foto siis otse siia.
signild.jpg
-------
Peab ksf Rettile jälle tänu avaldama :D
aurik kirjutas: Mõistatus 1951.aastast
Manus Tartu51.jpg ei ole enam saadaval
Paremal pool on kai ääres näha üht valget kogu. Tegemist on üsna selgelt reisilaevaga, ja kui kõrge ruhv ja korsten pole petekad (äkki seisab kõrval veel üks laev), siis on tegu tundmatu reisiaurikuga.
retti kirjutas:
aurik kirjutas:
Uut pilti on võimalik hästi suurendada ja ma ei kahtle üldse, et kai ääres olevast valgest aurikust aretati "Tasuja" Aga tema varasem elulugu on endiselt suur küsimärk
Mina kahtlen et sellest tuli "Tasuja".Liiga erinevad on laevade vöörid.Ja tekk veeliinist
ksf Retti survestas asja uuesti üle vaatama.
Lk 69 vaadet andis õnneks veel suurendada ja teravustada ja lõpuks tuli välja, et kaks valget kogu ongi fotol justkui sulandunud üheks! Tagumine on reisiaurik „Kingissepp” ja eespool olev siis tundmatu, millest on alles valge kere ja ja miski kast, mis meenutab vöörikajutit...
Asi kipub minema proosaliseks- mõni lühiajaliselt töös olnud laev ehitati lihtviisil ümber ja spetsiaalselt ei toodud Tartusse midagi.
40-te lõpust on pärit neli nime, mis hiljem ette tulnud pole. „556”, „Antaž”, „Onega” ja „Hiva”. Esimene võeti Pihkvast, teine saadeti Venemaalt Loode jõelaevanduselt, kahest viimasest inf puudub. Laevade funktsioonid Tartus pole välja tulnud.
„556” oli Pihkvas kasutusel järvereisilaevana. „Tasujal” olla suht suur süvis (1,2m), mis viitab sellele, et „556” võib olla aluslaev. „Antaži” kasuks räägib jälle kõlaline sarnasus „Agnesega”. No mine võta kinni...
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

[/quote]

ksf Retti survestas asja uuesti üle vaatama.
Lk 69 vaadet andis õnneks veel suurendada ja teravustada ja lõpuks tuli välja, et kaks valget kogu ongi fotol justkui sulandunud üheks! Tagumine on reisiaurik „Kingissepp” ja eespool olev siis tundmatu, millest on alles valge kere ja ja miski kast, mis meenutab vöörikajutit...
[/quote]

Ei mina kedagi survesta - veri on see mis rähni puu otsa ajab... :D
Siin pildil on need valged laevad pareminigi näha
Manused
Jõesadama 2 laeva.jpg
Kasutaja avatar
Rügaja
Liige
Postitusi: 712
Liitunud: 01 Dets, 2008 3:07
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Rügaja »

Siin pildil on need valged laevad pareminigi näha
Tagaplaanil on päris võimas üleujutus? Mis aastaga võiks tegu olla?
aurik
Liige
Postitusi: 844
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Rügaja kirjutas:
Siin pildil on need valged laevad pareminigi näha
Tagaplaanil on päris võimas üleujutus? Mis aastaga võiks tegu olla?
1951
aurik kirjutas:
Oss Papp kirjutas:
Manus 13051525_1011910505554810_4406604904962499398_n.jpg ei ole enam saadaval
Aasta peaks olema 1964. Koht Meerapalu. Tütarlaps paadis kannab nime Anne. Foto autor Meeme Karolin.
Tundub et paadiga minnakse vastu Tartust tulnud külalistele.
Huvitab pisiasi, kas „Vanemuine“ sõidab seal Tartu-Pihkva liini või hoopis Tartu-Piirissaar-Samolva-Ostrovtsõ marsruuti? Viimasest polegi aru saanud, kas liin mõnda aega reaalselt tegutses või jäi „fantoomliiniks“ nagu „Raketaga“ 1964.a. plaanitud Tartu-Narva.
Polnudki väga fantoomliin "Vanemuine" on 60-te keskel tõepoolest regulaarliinidega usinasti Peipsi idakallast külastanud. Pole õnnestunud kindlaks teha, mis liinid 1964-65 käigus olid, aga 1966 on suvi otsa toimetatud marsruudil Tartu- Ostrovtsõ- Raskopel. Näib, et idakallas oli oma randade ja tont teab millega veel päris populaarne, pühapäeviti tehti suvel sinnakanti spetsreise- sihtkohtadeks veel Samolva, Zalahtovje jne.
Ja 1965.a. sõitis esimene "Raketa" suvel pea igapäevaselt liinil Tartu-Mustvee-Rannapungerja. Et seisuaeg lõpp-peatuses niisama maha ei kuluks, tegi päeva ajal lihtsalt väljasõite järvele. Huvilisi näis kõvasti olevat, kiirlaev oli siis peaaegu et maailmaime.

Fotot kah, seekord õnnestus "Lermontov" sõitvana kinni püüda. Peaks saabuma Samolva sadamasse
lermontov Sam.jpg
Pilt pärit kindlasti enne 1967.a. Sellest aastast alates sõitis "Lermontov" juba kruiisilaevaks ümber tehtuna. Väliselt on võimalik natuke isegi vahet teha- tagasalongi asemel tehti lisakajutid ja tekkis üks uks juurde. Siin pildil seda veel pole
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Fiktsioon - minupoolne.Kas on samad laevad?
Manused
Laev.jpg
Tasuja ja pontoonsild.jpg
oliver
Liige
Postitusi: 2100
Liitunud: 01 Dets, 2004 17:53
Asukoht: Saarel
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas oliver »

Need küll üks ja seesama laev ei ole...
Kasutaja avatar
Rügaja
Liige
Postitusi: 712
Liitunud: 01 Dets, 2008 3:07
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Rügaja »

Värvipildil peaks olema "Tasuja". Mustvalgel pildil paistva ahtripoole järgi on raske midagi arvata - ei pruugi Tartus võetud olla.
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2470
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Castellum »

Rügaja kirjutas:ei pruugi Tartus võetud olla.
Jah, vaevalt et Tartus keegi 1950-tel käis teksapükstega ringi. Ka kaabu ja poolpalitu pole siit...
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 24 külalist