25 aastat Rusti lennust

Korea, Vietnam, Lähis-Ida, Afganistan. Kõik konfliktid. Kui seal on olnud eestlasi, siis seda enam.
kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7191
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: 25 aastat Rusti lennust

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

Noh igatahes ta kirus seda trilli igapäev,eriliselt tujutuks tegi teda seda,et kamandajaks oli seero,mitte ohvitser.
Jah,reakooseisu komposteeriti ka enne Rusti nagu muda,ohvedega ikkagi pigistati silma kinni.Seda enam,et enne Rusti ma patrullis ikka polkovnikuid eriti ei näinud.
alax
Liige
Postitusi: 1503
Liitunud: 07 Dets, 2005 15:53
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Re: 25 aastat Rusti lennust

Postitus Postitas alax »

Homme, 28.05.17 siis 30a. Rusti avantüürist

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/m ... d=78265070

Ikka on mõte, et seal oli mingi jõud mängus. Rusti sisselend oli huvitav, kahe õhukaitse vastutustsooni kokkupuute kohast.Tallinna 14. diviisi radar avastas ja edasine teekond oli juba Leningradi korpuse alas, mille Saka 125 divisjon oleks olnud ehk võimeline Rusti lennukit tabama.
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.
alax
Liige
Postitusi: 1503
Liitunud: 07 Dets, 2005 15:53
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Re: 25 aastat Rusti lennust

Postitus Postitas alax »

Lugesin mitmeid Vene saite. Väidetakse, et see oli KGB poolt planeeritud operatsioon Gorbatšovi huvides, et saada põhjus vabaneda hulgast kõrgemaist sõjaväelastest.
Aga Rusti ei tulistatud alla seetõttu, et keegi ei julgenud anda käsku selleks.
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36425
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: 25 aastat Rusti lennust

Postitus Postitas Kriku »

alax kirjutas:Homme, 28.05.17 siis 30a. Rusti avantüürist

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/m ... d=78265070
Hea artikkel.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: 25 aastat Rusti lennust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Artiklis olevas animatsioonis püüavad Rusti miskipärast kinni MiG-27'd, mis üldiselt tegelevad maapealsete sihtmärkide pommitamisega :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mart2
Liige
Postitusi: 5127
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Eesti õhukaitse imeline maailm..

Postitus Postitas mart2 »

Kapten Trumm kirjutas:… Kuidas NSVL ÕT avastas Mattias Rusti Soome lahe kohal? Väga lihtsalt - olid olemas ka spetsiaalsed madalate kõrguste radarid rannikul.
Jätaks Rusti siit välja?
Paar päeva peale "katastroofi" sõitsid Kiviõli ümbruses ja meil Tudu Metsamajandis ringi "pagunid" ja uurisid, et kas keegi oli sellel ajal näinud väikest lennukit. Tahtsid teada, kus piirkonnas ta Eesti õhuruumi sisenes.
Nii palju siis avastamisest Soome lahe kohal...
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mart2:

See Rusti lugu on siin foorumis pikalt läbi hekseldatud - siin on sõna võtnud isegi inimesed, kes seda lennukit radariplansetil ise oma silmaga näinud on - seega pole mõtet udutada, et KGB käis rahvaluulet kogumas ja selle järgi lennu fakti takkajärgi tuvastamas. Ei olnud nii, Rust avastati juba Soome lahe kohal ja Tapalt saadeti hävitajad välja. Lihtsalt peale KAL007 juhtumit ei julgenud keegi anda käsku tule avamiseks. Läbilennu põhjuseks ei olnud asjaolu, et radarid teda ei näinud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..

Postitus Postitas Lemet »

Kusjuures on isegi Tapalt ülesaetud kahe hävitaja MiG-23 pilootide nimed, auastmed ning nende tegevus ju ammuilma teada. Nii et tõepoolest- linnalegendide jutustamise võiks järele jätta, liiga tuntud teema.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..

Postitus Postitas Lemet »

Spetsomm akf mart2 silmaringi laiendamiseks:
В 14.10 над территориальными водами Советского Союза дежурной радиолокационной ротой (РЛС П-15) близ эстонского поселка Локса был обнаружен неопознанный легкомоторный самолет, который приближался к береговой черте. По инструкции воздушному объекту был присвоен очередной номер и признак "нарушитель режима полетов", поскольку на тот момент заявок на полеты в этом районе малой авиации не было. Курс самолета практически совпадал с направлением оживленной воздушной трассы Хельсинки-Москва, где в верхних эшелонах воздушного пространства находилось несколько самолетов.

Расчет командного пункта 14-й дивизии ПВО приступил к уточнению и анализу воздушной обстановки. Было принято решение: до полного выяснения ситуации информацию "наверх" не выдавать. Над территорией Эстонии в этот момент находилось не менее 10 легкомоторных самолетов самой различной ведомственной принадлежности. Ни один из них не был оборудован системой государственного опознавания. На командные пункты частей и дежурных подразделений 14-й дивизии были вызваны смены усиления.
14.27 командир 656-го истребительного авиационного полка (г. Тапа), оценив обстановку, своим решением поднял в воздух дежурную пару истребителей МиГ-23 с задачей одному из них перекрыть границу, другому - визуально опознать нарушителя режима полетов. И здесь потребовалось время, чтоб согласовать с диспетчерами УВД допуск истребителя в район поиска, поскольку действия дежурных сил ПВО 







В 13.10, получив разрешение, Руст поднял свою машину в воздух и направился по запланированному маршруту. Через 20 минут полета он доложил диспетчеру, что на борту у него порядок, и традиционно попрощался. После чего, выключив бортовую радиостанцию, круто развернул самолет в сторону Финского залива и начал снижение до высоты 80–100 м. Этот запланированный

маневр должен был обеспечить надежный выход самолета из зоны наблюдения диспетчерского радара и скрыть истинный маршрут полета.
На этой высоте Матиас направился в расчетную точку Финского залива вблизи воздушной трассы Хельсинки — Москва. Развернув самолет в сторону первого наземного ориентира на побережье Советского Союза (сланцевый комбинат города Кохтла-Ярве с его дымами, которые были видны за сто километров) и сверив показания радиокомпаса с расчетными, Руст лег на «боевой курс».

Примерный маршрут Руста из Гамбурга в Москву
Замеченный на подлете нарушитель государственной границы СССР следовал по международной воздушной трассе. Информация о нем была выдана на КП радиотехнического батальона в эстонском городке Тапа, 4-й радиотехнической бригады и Разведывательного информационного центра 14-й дивизии. Фактически информация о цели уже с 14.31 была отображена на экранах автоматизированных рабочих мест дежурного боевого расчета КП дивизии.

Оперативный дежурный КП бригады майор Криницкий не стал сразу объявлять цель нарушителем госграницы и продолжил уточнение характеристик объекта и его принадлежность, пока Руст не вышел из зон видимости РЛС бригады. Заместитель дежурного

майор Черных, согласно донесению, зная реальную обстановку и то, что цель идет со стороны Финского залива к береговой черте, «действовал безответственно»
и присвоил ей номер только в 14.37.

Оперативный дежурный КП дивизии подполковник Карпец не потребовал четких докладов и уточнения типа и характера цели, «нарушив тем самым требования о немедленной выдаче цели на оповещение», а также порядок принятия решения о взлете дежурных экипажей для опознавания цели.

По сути, было принято решение: до полного выяснения ситуации информацию «наверх» не выдавать. Над территорией Эстонии в этот момент находилось не менее десяти легкомоторных самолетов самой разной ведомственной принадлежности. Ни один из них не был оборудован системой государственного опознавания.

.....

При этом дежурный КП 656-го истребительного авиационного полка в городе Тапа лейтенант Филатов еще в 14.33 привел в готовность №1 дежурные истребители, неоднократно запрашивая разрешение на их подъем, однако в дивизии дали добро только в 14.47.

.......

Поднятый в воздух МиГ-23 старшего лейтенанта Пучнина до 15.00 ждал, пока начальник смены Регионального центра единой системы управления воздушным движением зоны ответственности ВВС Ленинградского военного округа полковник Тимошин даст разрешение на вход в район воздушного пространства.

Только в 15.23 при управлении с пункта наведения 54-го корпуса ПВО летчик был подведен к цели для ее опознавания. «МиГ» подлетал к цели на высоте 2 тыс. м в условиях 10-балльной облачности с нижней кромкой 500–600 и верхней 2,5–2,9 тыс. м. Руст шел почти на 1,5 км ниже, прямо под облаками — на высоте 600 м.

При первом заходе Пучнин цель не обнаружил. При повторном заходе уже на высоте 600 м летчик визуально обнаружил цель ниже себя на 30–50 м и в 15.28 передал на пункт наведения ее характеристику: «Легкомоторный самолет белого цвета типа Як-12».
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
alax
Liige
Postitusi: 1503
Liitunud: 07 Dets, 2005 15:53
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..

Postitus Postitas alax »

Paar päeva peale "katastroofi" sõitsid Kiviõli ümbruses ja meil Tudu Metsamajandis ringi "pagunid" ja uurisid, et kas keegi oli sellel ajal näinud väikest lennukit. Tahtsid teada, kus piirkonnas ta Eesti õhuruumi sisenes.
Nii palju siis avastamisest Soome lahe kohal...
Tüüpiline nõuka ajal, ühte allikat ei usaldatud. Juurdluse värk.Pealegi ei olnud õhukaitse eriti aldis jagama infot. Olulist osa mängis ka eneselt süü ära veeretamine. Ja see tervikpildi kokkusaamine oli aeganõudev.
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Eesti õhukaitse imeline maailm..

Postitus Postitas Lemet »

Ausalt öeldes tundub see pagunite ringisõitmine küll rohkem linnalegendina. Ja Käsmu-Võsu kandis polnud mäletamist mööda millestki sellisest kuulda. Et kuidas see siis oleks pidanud välja nägema? Külapoes muttide käest uuriti või? Ja võeti sealttulnud infot tõe pähe? Või aeti ettevõttes üldkoosolekule kokku ja jagati ankeedid laiali? Ja mis tähendab, et "õhukaitse polnud aldis infot jagama"??? Nii vastatigi NLKP KK päringule- a pašli võ naahui. Ne skaźem i vsjo???
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: 25 aastat Rusti lennust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tapa hävitajate tegevuse kohta olen lugenud versiooni, et Rusti tuvastama läks üks lennuk, teine tiirutas Soome lahe kohal puhuks, kui see kergelennuk peaks olema peibutis ja selle kattevarjus üritatakse miskit teha. MiG-23'd lendasid paaridena ja valvelennukid olid samuti paaridena.
Ausalt öeldes tundub see pagunite ringisõitmine küll rohkem linnalegendina. Ja Käsmu-Võsu kandis polnud mäletamist mööda millestki sellisest kuulda. Et kuidas see siis oleks pidanud välja nägema? Külapoes muttide käest uuriti või? Ja võeti sealttulnud infot tõe pähe? Või aeti ettevõttes üldkoosolekule kokku ja jagati ankeedid laiali? Ja mis tähendab, et "õhukaitse polnud aldis infot jagama"??? Nii vastatigi NLKP KK päringule- a pašli võ naahui. Ne skaźem i vsjo???
Selline kagebiitide tegevus (ka piirivalve oli KGB osa) võis olla ja lihtsalt võimalike pealtnägijate konksutamine eesmärgiga uurida, palju see sama näha oli ja kas kohalikud ka midagi märkasid. Tehnilisi vahendeid oli siin piisavalt ka 10 Rusti jälgimiseks ja kui miski failis, oli see tihend tooli ja radariekraani vahel.
Maapealse personali reaktsiooni juures tuleb arvestada võimalusega, et seda asja peeti konksuks ega kiirustatud ise riskeerima. NSVL-s oli nimelt kombeks korraldada ÕT valmiduse kontrolle nii, et vastast etendavatest oma lennukitest kontrollitavaid ei teavitatud, kuid korraldati "ülelend" kontrollitavast üksusest. Ei ole täpselt teada, kas sellise kontrolli käigus ka mõni "vastane" alla tulistati. Võib arvata, et kontrolliks kasutati ka tollaseid saadaolevad kergelennukeid nagu An-2, Wilga jne.

Siiani on segane, miks oli Eestis asuva 14. õhukaitsediviisi koosseisus Mi-24 lahingukopterite eskadrill. Ise arvaksin, et küllap oli see aeglaste madalakõrguseliste märkide püüdmiseks (tüüpi deltaplaan ja kergelennuk).

Radar P-15 "Tropa" oli nagu nimigi ütleb, spetsiaalne madalate kõrguste radarisüsteem, mida kasutati nn madalakõrguselistes radariroodudes (malovõsotnaja rota) väikeste kõrguste õhuseireks kui ka väikestel kõrgustel töötama mõeldud ÕT süsteemide juures.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
alax
Liige
Postitusi: 1503
Liitunud: 07 Dets, 2005 15:53
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Re: 25 aastat Rusti lennust

Postitus Postitas alax »

Järjekordne Rusti lennu aastapäev. Ikkagi oleks huvitav kuulda kunagi, et kuidas tekkis sellise lennu mõte? Ja lennuteekonna valik? Pidi ikka olema konsultant.
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: 25 aastat Rusti lennust

Postitus Postitas Lemet »

Siiani on segane, miks oli Eestis asuva 14. õhukaitsediviisi koosseisus Mi-24 lahingukopterite eskadrill. Ise arvaksin, et küllap oli see aeglaste madalakõrguseliste märkide püüdmiseks (tüüpi deltaplaan ja kergelennuk).
Isand EOD võib Sulle sellest rääkida. Kui viitsib.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
mart2
Liige
Postitusi: 5127
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Re: 25 aastat Rusti lennust

Postitus Postitas mart2 »

Vabandan, et liiga hilja, kuid mingil põhjusel jäi teema kahe silma vahele ja vana süüdistus tahab õiendamist ...
Kui keegi süüdistab mind linnalegendide rääkimises, siis oleks võinud ennem küsida miks ma nii kirjutasin.
Töötasin ja elasin sel ajal ise Sondas (Tudu Metsamajandis) ning olin ka üks mitmest isikust, kellega räägiti.
"Pagunid" kirjutasin selle pärast, et minuga ja teistega "vestlejatest" vähemalt üks oli alati piirivalve ohvitser. (Olin ise juba NLiidu reservväelane ja natuke nende auastmetest ning eraldustmärkidest teadsin.)
Aga see oli ammu ja eks nooremad tea tagantjärele paremini kui need , kes ise kohal olid …

OT lõpp.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist