F-35 olevikust ja tulevikust

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19196
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas ruger »

Saksamaa igatahes maha kantavate Tornadode pealt F-35 peale üle ei lähe. Nii teatas Saksa kaitseminister.
German MOD has confirmed to @defense_news that the F-35 is out of the running to replace 80-some Tornados, as first reported by
https://twitter.com/sprengkopf_dc/statu ... 8947512320
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

Saksamaa igatahes maha kantavate Tornadode pealt F-35 peale üle ei lähe. Nii teatas Saksa kaitseminister.
Mulle jääb mulje, et tegu oli puhtalt poliitilise otsusega. Lennuvägi ise eelistas F-35 ja tõenäoliselt see olekski kõige parem valik. Aga nagu kõikide muude hangetega Saksamaal (vaadake näiteks viimast käsitulirelvade hanget), siis see valik ei sõltu üldse Bundeswehri tegelikest vajadustest.
Kasutaja avatar
Tux
Liige
Postitusi: 1327
Liitunud: 30 Okt, 2005 21:13
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Tux »

Asi pole lihtsalt sõjaväe vajadustes! See on põhimõtte küsimus! Neile on põhimõtteliselt oluline enda tööstust toetada ja hoolitseda selle eest, et teadmised ja oskajad inimesed ei kaoks. See oleks ju tegelikult täitsa hull lugu, kui peale ameeriklaste sõjalennukeid enam keegi valmistada ei oskaks! Need tehnoloogiad jõuavad ühel hetkel ka ju tsiviillennundusse ja mujale kõrgtehnoloogilisse tööstusesse. See käib ka kõikide muude relvahangete kohta. Muide, kui konkurentsi poleks, siis küsiksid ameeriklased täpselt selle rahanumbri nagu pähe tuleks ja kõik maksaksid hambaid kiristades.
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

Asi pole lihtsalt sõjaväe vajadustes! See on põhimõtte küsimus! Neile on põhimõtteliselt oluline enda tööstust toetada ja hoolitseda selle eest, et teadmised ja oskajad inimesed ei kaoks. See oleks ju tegelikult täitsa hull lugu, kui peale ameeriklaste sõjalennukeid enam keegi valmistada ei oskaks! Need tehnoloogiad jõuavad ühel hetkel ka ju tsiviillennundusse ja mujale kõrgtehnoloogilisse tööstusesse. See käib ka kõikide muude relvahangete kohta. Muide, kui konkurentsi poleks, siis küsiksid ameeriklased täpselt selle rahanumbri nagu pähe tuleks ja kõik maksaksid hambaid kiristades.
Aga milleks siis üldse seda hankefiaskot vaja on? Oleks siis konkreetselt otsustatud, et "hangime poliitilistel kaalutlustel Eurofighterid", siis poleks see asi nii mõttetult absurdne. Raisatakse ainult aega ja raha. Ja mis kõrgtehnoloogilisest tööstusest me enam räägime? Eurooplased on niigi juba vähemalt paari aastakümnega maha jäänud ning arvestades, et suuremad Euroopa riigid ei suuda isegi uue projekti osas kokkuleppele jõuda, siis mina seda vahe vähendamist kusagilt otsast ei näe. Pigem paistab silma see, et mahajäämus aina süveneb. Minu jaoks oleks ainuke loogiline samm teha koostööd ameeriklastega, et omandada vajalikke kogemusi. Britid ju tegid koostööd ja ma arvan, et nad on tänu sellele palju paremas positsioonis kui kõik teised Euroopa riigid.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Siivet.fi ajakirja 01.2019 numbris huvitav intervjuu LMi hoolduse ja logistikaga eest vastutava inimesega. F-16.net'is tegi üks soomlane inglisekeelse kokkuvõtte

http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php ... 8f#p411504
magitsu kirjutas: This magazine had a marvelous article in its 1/2019 edition.
I believe some of the following details haven't appeared anywhre in public.

They interviewed LM's Director Sustainment Strategies & Campaigns Steve Seehy.

**
Easy maintenance
- No more black boxes, instead hard drive sized modules that receive maintenance
- Easy access from gun & wheel wells and from behind the seat

In the Field
-PMA, Portable Maintenance Aid, the only maintenance appliance that a mechanic needs at a standby station. Road base mentioned.
-PMA enables starting internal APU that can be used to test systems, move fuel from one tank to another etc.
-Six separate hydraulic systems with actuators, one of them can be faulty and the computer compensates with the rest
-Weapons launch system pneumatic, more reliable at high Gs. No tedious cleaning up needed

ALIS
-PMA is connected to the ALIS after being removed from the fighter to transfer data
-Suggests a capable mechanic to perform the job
-All data to Fort Worth, from where it's selectively distributed forward
-Helps to locate possibly faulty parts or those that fail quality criteria
-Pilots have two simulators, PTA (Pilot Training Aid) and FMS (Full Mission Simulator), mechanics have their own ASMT-simulator (Aircraft System Maintenance Trainer).

Stealth
-Rate of repair 10 times faster than it used to be (vs. F-22?)
-Opening hull access panels doesn't require fixing the stealth coating
-Over 10 maintenance hours on avg before stealth coating needs to be touched

Life cycle costs
-DAS-camera system problems (there seems to have been a real need for change, not just improvement & savings)
-Starting from Lot 15 DAS-manufacturer changes. Twice the performance, 5x more reliable, 45% more affordable
-Access to spare parts has been improved by changing contract terms with subcontractors

Maintenance setup
-All maintenance and fixes could be made in Finland, no reason why fighters should be sent to Italy !!!
-In some very big modifications LM's field teams would assist the Finns. The need is theoretical, no such needs or changes are known.
-Less maintenance need than in the current gen planes, including current Hornet
-Sign of mature system: 9 maintenance hours per flight hour. F-35 current need 6.3 hours per 1 flight hour.
-70% of parts haven't yet broken or become faulty by November 2018. Flight hours 170 000, European share 9000h. System is considered mature at 200 000h
-The parts that have broken or become faulty lasted 26% longer than estimated
-Reliability better than expected based on previous plane types
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Lemet »

Suhteliselt asine ja erapooletu kirjutis uute F-15X väljatöötamisest ja sellest, miks F-35 kõrvale F--15 arendamist leiab.

https://topwar.ru/154052-f-15-vozvrasch ... ashin.html
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Kogemustest F-35'ga viimaselt Red Flag'ilt. Päris hästi kirjas ka kuidas õppuse stsenaarium on viimase 30 aastaga arenenud, näiteks ei eeldata enam, et garanteeritult saavutatakse kindel üleolek õhus (Air Supreriority).

Üks tsitaat ka:
Here’s how Col. Joshua Wood recalled the mission, providing a few details about the performance of the stealth aircraft in the latest exercise (that saw the participation of thirteen pilots in the squadron who had never flown the F-35 in Red Flag, including four who had just graduated pilot training):

“I’ve never seen anything like it before. This is not a mission you want a young pilot flying in. My wingman was a brand new F-35A pilot, seven or eight flights out of training. He gets on the radio and tells an experienced, 3,000-hour pilot in a very capable fourth-generation aircraft. ‘Hey bud, you need to turn around. You’re about to die. There’s a threat off your nose.’”

The young pilot then “killed” the enemy aircraft and had three more kills in the hour-long mission.

“Even in this extremely challenging environment, the F-35 didn’t have many difficulties doing its job, that’s a testament to the pilot’s training and the capabilities of the jet.
EDIT: Ja siin teisest teemast Austraalia piloodi kommentaar esmalennust F-35'ega võrreldes F-18C'ga (vana Hornet, sama mis soomlastel):
The first time I noticed something different was on the takeoff roll. We did a mil power (non-afterburner) take off, and this was the first time I had felt the acceleration - the F-35A has more 'go' than the classic, that's for sure. We took off in mil power with 18,000 pounds of fuel, whereas the classic would have a maximum of 16,500 pounds with three external tanks and need to do a full AB (afterburner) takeoff.

I flew the departure just like the sim. I would say you feel a bit like you're floating in the F-35 because there is not much aircraft in your field of view, he added. In the Hornet you have the LEX (leading edge extension) which you can see, and the wings are not that far behind you. On the F-35 there is no LEX and the wings seem further back and are a shorter span.

We decided to transit supersonic, so I selected full AB and started to climb, and again I was reminded that this thing has some thrust! I only went to Mach 1.2 as we had already reached our airspace, and once in the airspace I started to pull some alpha (angle of attack, AOA).

The point of this was to get a feel for the different AOAs and roll rates. As briefed, the F-35 felt similar to the Hornet in differing AOA regimes-I was quite aggressive and the jet was extremely stable. After this I did some break turns - these are done faster in the F-35 so are more about G than AOA.

Overall, I found the seat and HMD (helmet) very comfortable under G. The F-35A tends to bleed less at high speeds than the Hornet, so I think we might be fighting faster than what we did in Hornet which loved to fight slow. The F-35 is also faster than the Hornet in the approach and landing phase. At Luke this is not a factor as we share the airfield with F-16's, but at Williamtown there will be some procedures to work out with slower civilian aircraft.

On the return leg the thing that stood out the most was all the air tracks on my tactical situation display - with zero input from me the jet was giving me the picture. The advanced sensors and how they are fused is one of the jet's biggest strengths. In a 4th gen fighter you spend a lot of your effort manually working sensors or interpreting them, leaving not much mental capacity for tactical decision making.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Siin teemas päris palju arutelu C mudeli mehaaniku poolt, mis näitab et sugugi kõik pole päris nii lihtne nagu PR väidab (enamik kirutust küll ei kohandu A mudelile):

https://www.reddit.com/r/F35Lightning/c ... intainers/
Kasutaja avatar
Tux
Liige
Postitusi: 1327
Liitunud: 30 Okt, 2005 21:13
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Tux »

Ameeriklased ostavad siis hetkel 80 F-15X-i 5 aasta vältel. Märkimisväärne on see, et selline lennuk kannab kuni 22 õhk-õhk raketti korraga erinevalt kaheksast mida vana versioon suutis!!!
https://www.youtube.com/watch?v=gdk07mtYS7k
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Lemet »

Valmis 500 kere. Hetkeseisiga toodetakse iga 36 tunni sees üks korpus.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

USA peatab F-35 müügi Türgile, sest Türgi jätkab S-400 hanget. Igati õige otsus minu arust.
https://www.err.ee/926021/usa-peatas-ve ... gi-turgile

Samal ajal on Jaapan oma esimese tegutsemisvõimelise F-35 üksuse kokku saanud. Üsna huvitav üleminek tegelikult - F-4 vahetatakse F-35 vastu. Päris paras hüpe võimekuses.
https://www.janes.com/article/87553/jap ... f-35a-unit
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Itaallastest instruktor-pilootide arvamus Red Flag'il osalemisest F-35ega

Keskmiselt hävitati iga neljase lennukigrupi (four-ship) väljalennu kohta 7 õhutõrje süsteemi ja 5 vastase lennukit.
Usually operating in flights of four aircraft, the F-35s acted as “force enablers”, neutralizing several threats: on average about seven SAM systems and five Red Air assets were “killed” during each mission, according to the Italian Air Force. Moreover, the five aircraft deployed to Nellis AFB were able to launch 100 percent of the planned missions: two four-ship missions, each day.
Samuti toimus Floridas esimene F-35 õhušõu selleks harjutanud üksuse poolt täislahingvõimelise tarkvaraga lennukiga: video
Lennuk tõuseb õhku: 7:40. Mõned huvitavad manöövrid alates 11:10.

Neile, kes on harjunud veojõu suunamisega lennukite trikitamist nägema, midagi eriti jalustrabavat ilmselt ei ole. Enim avaldas muljet see, et suudetakse puhtalt aerodünaamiliste pindade abiga teha trikke mis varem on kuulunud pigem F-22 või Su-35 repertuaari (kuna viimastel on veojõu suunamine). Samuti ikkagi selle ühe mootori tõukejõud. Näiteks see kuidas 13:05 olev kõrge kohtumisnurgaga aeglane lend läheb sujuvalt üle surmasõlmeks. Või 14:15 ja 17:10 toimunud 180 kraadi pöörded, mis lähevad kohe üle tõusuks.

Selle juures veel arvestada seda, et F-35 kannab kaasas serveri rack'ide viisi arvutustehnikat, erinevaid EW- ja infrapuna süsteeme, nende jahutustehnikat jpm mida 4. generatsiooni lennukitele õhušõuks peale ei laota. Muidigi tõsi ta on F-22 suudab veel ulmelisemaid manöövreid sama lisa "ballastiga".

Näidates kui palju kaameratöö loeb. See 11:20 alates toimunud pedal-turn jätab kaugemalt filmitud harjutusvideos oluliselt parema mulje:
https://theaviationist.com/2019/01/12/i ... maneuvers/
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Jaapanis üks F-35 kadus radarilt (tähendab ilmselt kandis radarisignatuuri võimendavaid läätsi, et oleks rahuajal tuvastatav).

https://www.reuters.com/article/us-japa ... SKCN1RL1FJ

Arvatavasti kukkus see alla (kui just piloot Hiina üle ei jooksnud).
hjl85
Liige
Postitusi: 6367
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas hjl85 »

Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kriku »

Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist