Helikiiruse ületamine Tartu kohal
Re: Helikiiruse ületamine Tartu kohal
Mis lennuväli oli Haapsalus või seal läheduses? Poisiklutina mäletan et kui vene ajal Haapsalus kalal käisime siis käisid sageli parajad litakad ning mu pärimise peale vastasid targemad et lennukid stardivad. Samas kas nad just Haapsalust startisid, võib-olla kuskilt mujalt aga kiirus saadi üles kuskil Haapsalu kandis.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Helikiiruse ületamine Tartu kohal
Kiltsi
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
Re: Helikiiruse ületamine Tartu kohal
Enne 1970a. baseerusid Lasnamäel PVO MIG-19. Loogiline on arvata, et lääne poole lennates võib Haapsalu ka ette jääda.
Ka Ämaris olnud lennukid võisid olla. Tapal ja Pärnus olid samuti vastavad lennukid.
Ka Ämaris olnud lennukid võisid olla. Tapal ja Pärnus olid samuti vastavad lennukid.
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.
Re: Helikiiruse ületamine Tartu kohal
Kiltsi- Su-24.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Helikiiruse ületamine Tartu kohal
Algsesse teemasse mittepuutuvalt.Olen kuulnud et Rutja olnud Kiltsi/Haapsalu tagavaralennuväli.
Algsest teemast.
Olen elanud Tartus 36 aastat aastani 1991 ja mingitest paukudest ei tea midagi ning ei ole linna kohal ega lähedal kunagi näinud ühtegi vene hävitajat.
Algsest teemast.
Olen elanud Tartus 36 aastat aastani 1991 ja mingitest paukudest ei tea midagi ning ei ole linna kohal ega lähedal kunagi näinud ühtegi vene hävitajat.
Re: Helikiiruse ületamine Tartu kohal
Rutja oli tagavaralennuväli eelkõige PVO-le. Kolm PVO lennuväepolku ENSV-s ja kaks Leningradi lähistel. Haldas teda Tapa PVO lennuväepolgu allüksus.Algsesse teemasse mittepuutuvalt.Olen kuulnud et Rutja olnud Kiltsi/Haapsalu tagavaralennuväli.
Haapsalu all Kiltsi lennuväljal baseerusid MIG-23 . Ämaris oli SU-24, ka oli veel hävituslennukeid
Suurküla lennuväli
Ämaril asuva sõjaväelennuvälja väljaehitamist jätkati 1945 aastal; NSV Liidu Kaitseministeerium rajas sinna Balti laevastiku mereväe varulennuvälja, kus hakkasid baseeruma 69. kaugmaa luurelennupolgu amfiiblennukid Catalina PBY-5A ja saatelennukid Jak-9P. Ämaris asunud üksuste põhilennuväljaks muutus see aastal 1952. Nõukogude okupatsiooni ajal oli see tuntud eeskätt Suurküla lennuvälja (vene keeles аэродром Сууркюль, aerodrom Suurkjul) nime all, vene sõjaväelaste hulgas levinult ka kui Sirgulii.
Ulatuslikum lennuvälja laiendamine algas aastal 1956, kui rajati 2450 m pikkune lennurada. 20. sajandi viimasel veerandil hakkas Ämari lennuvälja baasina kasutama NSV Liidu mereväe Balti laevastiku pommituslennuvägi. Alguses baseerusid lennuväljal reaktiivlennukid MiG-15, MiG-17, hiljem ka MiG-21, MiG-27 (1979–1984) ja keskmaa pommitus- ja ründelennukid Su-24 ning ajuti ka transpordilennukid An-12 ja An-26. (NSV Liidu 321. hävituspommitajate lennupolk, sõjaväeosa nr 21180 loodi 1977. aastal).
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.
Re: Helikiiruse ületamine Tartu kohal
88 või 89 aastal 5. keskooli teises klassis käies toimus võimlemistunni ajal (oli selline võimlemisklass, kus matid maas) selline pauk, et lõi aknaklaasi katki ja see kukkus ühele klassikaaslasele otse peale. Hea, et midagi tõsist ei juhtunud. Neid pauke ikka aeg-ajalt oli kosta küll.
Re: Helikiiruse ületamine Tartu kohal
Teadaolevalt seda tagavaralennuvälja kordagi ei kasutatud sellises rollis (vbl katsetamisel pärast valmimist?). Tänapäeval on seal KL laskeväli. Kõrval ja ümber on heade seenekohtadega metsadalax kirjutas: Rutja oli tagavaralennuväli eelkõige PVO-le. Kolm PVO lennuväepolku ENSV-s ja kaks Leningradi lähistel. Haldas teda Tapa PVO lennuväepolgu allüksus.
Oman vastavaid kohustusi ja piiramatuid õigusi antud ülesannete täitmisel.
Re: Helikiiruse ületamine Tartu kohal
Kasutati küll.Kaks (2) korda aastatel 1980-1999.Kindlasti olid hävitajad Rutjal sel nädalal kui Roosna,Lepajõe & paadiga Soome põgenesid.Kui mu mälu ei peta siis nemad läksid teisipäeval ja loomulikult läks rannal piirivalve märul lahti ning nädalavahetusel kukkus merre Rutjalt startinud lennuk kahe kõrgema ohvitseriga.Ütleme siis nii,et lennukid olid sel aastal Rutjal max 2 nädalat.Teist korda olid hävitajad Rutjal ca 1986. Ka siis vaid loetud nädalad.metssiga kirjutas:Teadaolevalt seda tagavaralennuvälja kordagi ei kasutatud sellises rollis (vbl katsetamisel pärast valmimist?). Tänapäeval on seal KL laskeväli. Kõrval ja ümber on heade seenekohtadega metsadalax kirjutas: Rutja oli tagavaralennuväli eelkõige PVO-le. Kolm PVO lennuväepolku ENSV-s ja kaks Leningradi lähistel. Haldas teda Tapa PVO lennuväepolgu allüksus.
Re: Helikiiruse ületamine Tartu kohal
https://arvamus.postimees.ee/6518878/ed ... 1520332896
Kahjuks ei selgu artiklist, et mis lennumasin selle paugu tekitas. Ise mäletan Annelinnas elamise aegadest(kuni aastani 88), kuidas lennuväljalt alanud lennukimootori möirgamine lõppes pahatihti korraliku pauguga kuskil taevalaotuses. Tolleaegsed paneelmajade aknaklaasid olid suht lobedalt raamidesse istutatud ja klirisesid korralikult. Ainus rõõm, mis sellest lennuväljast tekkis, oli aastavahetustel kui Annelinnas elavad sõjaväelased lasid igasuguseid rakette linnarahva rõõmuks taevasse. Tavakodanik ju mingit tulevärki ametlikult osta ei saanud.
Kahjuks ei selgu artiklist, et mis lennumasin selle paugu tekitas. Ise mäletan Annelinnas elamise aegadest(kuni aastani 88), kuidas lennuväljalt alanud lennukimootori möirgamine lõppes pahatihti korraliku pauguga kuskil taevalaotuses. Tolleaegsed paneelmajade aknaklaasid olid suht lobedalt raamidesse istutatud ja klirisesid korralikult. Ainus rõõm, mis sellest lennuväljast tekkis, oli aastavahetustel kui Annelinnas elavad sõjaväelased lasid igasuguseid rakette linnarahva rõõmuks taevasse. Tavakodanik ju mingit tulevärki ametlikult osta ei saanud.
Re: Helikiiruse ületamine Tartu kohal
Praegu tuli meelde et Tartus elav tädipoeg tõi teinekord saarde papptorukesi mille sees oli metalne niit, ühest otsast sisse puhudes lendas niit teisest otsast välja. Pärit olnud need Tartu lennuväljalt kus neid suitsude eest sõduritelt vahetati. Mis need täpsemalt olid, ilmselt mingid radarit eksitavad vigurid?
Re: Helikiiruse ületamine Tartu kohal
Ega see otseselt helikiiruse ületamisega ei seostu, aga …oliver kirjutas:Praegu tuli meelde et Tartus elav tädipoeg tõi teinekord saarde papptorukesi mille sees oli metalne niit, ühest otsast sisse puhudes lendas niit teisest otsast välja. Pärit olnud need Tartu lennuväljalt kus neid suitsude eest sõduritelt vahetati. Mis need täpsemalt olid, ilmselt mingid radarit eksitavad vigurid?
Neid "padruneid" kasutasid pommitajad radarite segamiseks . Tavaliselt lasti paar niiti korraga välja ning see moodustas lennuki taha õhku radarilaineid peegeldava "metallist pilve".
Kahjuks kasutati tsiviilis ka teisiti - aastaid tagasi (veel eelmisel sajandil) mängisid Maaritsa lähedal poisid sellise toruga, visates seda õhku üle elektriliinide. Sai "sädemeid ja pulli". Kord aga juhtus selliseks liiniks olema kõrgepingeliin. Kindlalt mäletan, et üks poistest sai kohe surma ja teine viidi üliraskes seisus haiglasse. Kas jäi elama, ei tea. Lugu oli ka Postimehes.
OT lõpp.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40226
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Helikiiruse ületamine Tartu kohal
Ei vasta tõele. Kiltsi lennuvälja tagavara-lennuväli asus kuskil Lihula kandis ühel lagedal väljal, mille katmiseks vajalik perfoplekkide mägi+tehnikapark asus Uuemõisas seal, kus praegu motoklubi on. Kohalikele selle platsi ümbruskonnas olid allkirja vastu antud kätte teated, et käsu saamisest 24 tunni jooksul pidid kodudest kadunud olema.retti kirjutas:Algsesse teemasse mittepuutuvalt.Olen kuulnud et Rutja olnud Kiltsi/Haapsalu tagavaralennuväli.
Algsest teemast.
Olen elanud Tartus 36 aastat aastani 1991 ja mingitest paukudest ei tea midagi ning ei ole linna kohal ega lähedal kunagi näinud ühtegi vene hävitajat.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40226
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Helikiiruse ületamine Tartu kohal
Ei ole ka tõsi. Kiltsis asusid peale selle laiendamist (tollal rajatud hoonetel olid vene kombe kohaselt aastaarvud viilu all (silikaatseinas punase tellisega) aastaarvudega nt 1969. Seal asusid minuteada peale laiendamist MiG-19'd ja nende järel ilmusid sinna 70ndate teisel poolel MiG-23-d.Lemet kirjutas:Kiltsi- Su-24.
Muideks need kolm Eestis asunud hävitajapolku said PVO omadeks millalgi 80ndate keskel, vist 1986?, enne seda allusid nad Balti SRK õhujõududele. Kas nad täitsid ka PVO ülesandeid, kahjuks ei tea.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Helikiiruse ületamine Tartu kohal
Jah, ma ajasin lennuväljad sassi ning mõtlesin Ämarit.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 22 külalist