www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 15 Aug, 2020 4:57

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 6295 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334 ... 420  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 05 Mär, 2019 20:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Aug, 2009 10:40
Postitusi: 453
Asukoht: Jõgevamaa
Mnjahh, kui nüüd meenutada aastat 1979, siis heas korras olev M- 408 pitsitas ikka, kusagil 145 km/h välja küll, aga seda ikke allamäge ja alatuult :) Hea lennurada oli Tartu lähedal Jõgeva maanteel nt Erala mäest alla Jõgeva suunas. Aga loopima hakkas jah tõepoolest esiotsa ja hirm tuli kah peale! Lihtsalt ikka noor ja loll kah ja hirm oli veel tundmata asi... Ma kõigest kaks korda proovisin seda "kamikadze- SBK" nalja, õnneks tuli aru pähe ;)
Njhh ja see rooli küljes olev käigukang ja need hoovad seal allpool... olid ajad, olid rajad.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 05 Mär, 2019 20:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Aug, 2009 10:40
Postitusi: 453
Asukoht: Jõgevamaa
Aga 1,1 liitrine mootor Samara peal??? Hehh, pole tõesti isegi sellest kuulnud:)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 05 Mär, 2019 21:08 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17764
Kohe ilmub mõni "espetsialist" kohale ja teatab, et 412 mootoriga pole põhimõtteliselt võimalik üle 120 km/h kätte saada... :mrgreen: Alles mingi aeg tagasi sai siinsamas foorumis sel teemal piike murtud. Muideks, 408 mootori sai üpris äkiliseks ajada, selleks tuli lihtsalt sisselaskeklapid üle treida (et suurem hulk manti läbi jõuaks) ning kollektori ja plokikaane avad kohakuti ajada, kõrvaldades sealjuures eriti hullud valujäägid. Kannatas "kopikaga" kvartalisisestel teedel rinda pista küll...ainus miinus, et kestvusega oli pisut nutune. Tagasilla stabiilsust sai samuti tunduvalt jäigemaks teha, selleks oli vaja lihtsalt tagasilla reduktori korpusele taha sõrm külge keevitada, sellele kiige ja kiige otstest "tjagad" tagumise poolraami külge aretada. Ja seisis kere kui naelaga löödud.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Viimati muutis Lemet, 05 Mär, 2019 21:11, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 05 Mär, 2019 21:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Jaan, 2009 11:50
Postitusi: 273
Asukoht: Saaremaa
krijgsvolk kirjutas:
Aga 1,1 liitrine mootor Samara peal??? Hehh, pole tõesti isegi sellest kuulnud:)



Auto24 -s neid müüdud küll, 40kw.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 05 Mär, 2019 21:11 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Mai, 2005 23:55
Postitusi: 5221
Svejk kirjutas:
kalleb kirjutas:

Ajalehtesid kasutasid leidlikud nõukogude inimesed aga loomulikult oma tagumike pühkimiseks , mis siis et trükivärv mürgine - muud sellist paberit lihtsalt ju polnud

Tualettpaber oli ju eriline defitsiit ja oli nagu kuivatuspaberi moodi

Selline olukord tingis jah poliitbüroo piltide ja parteipleenumite otsustega persepühkimise... 8)
Muideks Pärnu "Viisnurgas" pühiti nullliivapaberiga. See käis samasse rullihoidjasse nagu valatult. Ikkagi importkaup.


No need poliitbüroo pildid ja pleenumi otsused ei kõlvanud pühkimiseks sest olid ju trükitud kriitpaberile

Nõukogude armees oli selline tsee-pee et zampollit nägi et keegi on Lenini teostest välja rebinud kehti ja sellega oma roojast tagumikku rookinud

Eks Krasnaja Znamja oli parasjagu enne ära tarbitud ning läks käiku suure juhi ja õpetaja teosest valitud artilkid

Teostati kiire rivistus ja uurimine

Lõpuks selgus et üks arvinäoga reamees Abdurrahmanov oli selle kuriteoga hakkama saanud ning sai selle eest 3 narjaadi vne otseredi


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 06 Mär, 2019 10:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 1995
Asukoht: Reval
Manurhin kirjutas:
Vähe uimasem oli ja klapid kippusid klõbisema,

Täpsustus et madalama oktaanarvuga kütus ei muuda klappide paisumispilu suuremaks. :) see iseloomulik tirisev hääl mis tekib on detonatsioon.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 06 Mär, 2019 10:07 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Juun, 2014 20:52
Postitusi: 2187
Kapten Trumm kirjutas:
Zili süütesüsteemi ei saanud ühelegi nõuka tavasõiduautole panna,...
No kui Trumm ei saa, siis ei saa (ja ei tohi ka teised saada!) ...
Tegelikult oligi seesama karp koos paari eraldi vidinaga, mis olid paigaldatud originaalsüsteemile paralleelselt, nii et kogu asi oli võimalik ühelt teisele vahetada (rikke korras) kahe juhtme ümbertõstmisega.
Aga kui ei usu, siis pole probleemi …
Mina lollina nagunii tuumafüüsikat, mootori hingeelu ja lennuki aerodünaamikat ei jaga ... :wall:

Oktaanarvust ka.
Üks väga levinud vahend oktaanarvu tõstmiseks oli kastoorõli. Mul sõitsid kaks ema venda ringrajal ning motokrossi ja seetõttu üht-teist mäletan. Kes üle 50 ja käis ringrajavõistlusi vaatamas, see mäletab hästi väga spetsiifilist kütuse põlemise lõhna.
Mäletan lapsena kuuldud väljendeid - kolvide lihvimine, düüside viilimine, kastoorõli.
Seda kastoorõli käisid veemootorsportlased veel 90-ndatel minu abikaasa juurest apteegist ostmas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 06 Mär, 2019 10:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 1004
mart2 kirjutas:
Oktaanarvust ka.
Üks väga levinud vahend oktaanarvu tõstmiseks oli kastoorõli. Mul sõitsid kaks ema venda ringrajal ning motokrossi ja seetõttu üht-teist mäletan. Kes üle 50 ja käis ringrajavõistlusi vaatamas, see mäletab hästi väga spetsiifilist kütuse põlemise lõhna.


No seda kastoorõli kasutati ikka mitte oktaanarvu tõstmiseks, vaid 2-taktilise mootori seguõlina määrimiseks :D
Teine õli, mida selleks kasutati oli MS-20 aga seda polnud ka alati saada ning kastoorõli määrdeomadused olid teatud tingimustes paremad.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 06 Mär, 2019 10:25 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29402
mart2 kirjutas:
Oktaanarvust ka.
Üks väga levinud vahend oktaanarvu tõstmiseks oli kastoorõli. Mul sõitsid kaks ema venda ringrajal ning motokrossi ja seetõttu üht-teist mäletan. Kes üle 50 ja käis ringrajavõistlusi vaatamas, see mäletab hästi väga spetsiifilist kütuse põlemise lõhna.
Mäletan lapsena kuuldud väljendeid - kolvide lihvimine, düüside viilimine, kastoorõli.
Seda kastoorõli käisid veemootorsportlased veel 90-ndatel minu abikaasa juurest apteegist ostmas.


Kastoorõli ei oma oktaanarvuga küll mingit seost, paned villast mart2 :)
Kastoorõli oli kasutusel võidusõidus kahetaktilistel mootoritel bensiini sisse segamiseks.
Kuna NSVL-s ei tuntud normaalset kahetaktilise mootori õli ja tavalise mootoriõli kasutamine tõi kaasa hirmsa tossu ja küünla/põlemiskambri kiire kattumise põlemisjääkidega, siis peeti kastoorõli paremaks.

Õlil bensiini sees on teemaga vaid niipalju ühist, et õli mingil määral vähendab põlemiskiirust ja seega toimib nagu detonatsioonivastase lisandina, aga see efekt pole kuigi suur. Samas tavaline mootoriõli (mida võrrimehed, mootorratturid ja paadimehed) õli sisse segasid, ei põle ottomootoris eriti ära, tossab jubedalt ja saastab mootorit seest poolpõlenud õli jääkidega.

Tänapäeval on muidugi vastavad õlid kõikjalt saada. Seejuures on eraldi õlid aeglasekäigulistele (paadi päramootorid) ja kiirekäigulistele (saed, trimmerid ja mootorrattad). Seejuures paadiõlid on päikse toimel lagunevad (jäävad veepinnale hõljuma). Kuna õlid on head, tuleb neid panna ka vähe (1:40 kuni 1:50), mis tähendab, et suitsevad vähe. Hiina mootorsaagides tuleb aga panna 1:20 või 1:25 ja need tossavad ikka nagu vene Druzba ka hea õliga.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Viimati muutis Kapten Trumm, 06 Mär, 2019 10:33, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 06 Mär, 2019 10:28 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29402
krijgsvolk kirjutas:
Aga 1,1 liitrine mootor Samara peal??? Hehh, pole tõesti isegi sellest kuulnud:)


2108 originaalis 1,3 liitrit
21083 1,5 liitrit
21081 1,1 liitrit

2109 tähistati sama süsteemiga. 21099 (sedaankerega 2109) oli ainult 1,5 liitrisena.
1,1 Samara oli ebapopulaarne juba NSVL ajal ega polnud ka kuigi levinud.

Tähistused on tagurpidi võrreldes 2106-ga, kus 21063 tähistas 1,3 liitrist ja 21061 1,5 liitrist mootorit.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 06 Mär, 2019 10:59 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Nov, 2017 16:02
Postitusi: 193
Kapten Trumm kirjutas:
mart2 kirjutas:
Kuna õlid on head, tuleb neid panna ka vähe (1:40 kuni 1:50), mis tähendab, et suitsevad vähe.


Muus osas olen nõus Trummi jutuga, va kogused. Õli pannakse tänapäeval 1:100 ja isegi 1: 110. osadel juhtudel praktikas. Ning ikka jääb seda üle.

_________________
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 06 Mär, 2019 11:09 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29402
Mul olemasolevad Husqvarna 10a aasta vanused saed ja trimmerid tahavad 1:40 ja Evinrude paadimootor tahab 1:50.
Samas naljaviluks ostetud 30-eurone "Hiina Stihl" (18 tollise latiga) mootorsaag tahab 1:25.
Eks vist seal on kolvirõngad ja laagrite nõelad ussinahast.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 06 Mär, 2019 11:14 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 1004
Andrus1973 kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
mart2 kirjutas:
Kuna õlid on head, tuleb neid panna ka vähe (1:40 kuni 1:50), mis tähendab, et suitsevad vähe.


Muus osas olen nõus Trummi jutuga, va kogused. Õli pannakse tänapäeval 1:100 ja isegi 1: 110. osadel juhtudel praktikas. Ning ikka jääb seda üle.


Mul on neid bensuneelajaid garaazhis ikka mitu (Stihl, Husqvarna), kõigil on norm 1:50-le max. Pole ka ühegi õlifirma potsikul sellist soovitust näinud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 06 Mär, 2019 11:25 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 1995
Asukoht: Reval
AMvA kirjutas:
Mul on neid bensuneelajaid garaazhis ikka mitu (Stihl, Husqvarna), kõigil on norm 1:50-le max. Pole ka ühegi õlifirma potsikul sellist soovitust näinud.

Need käivad ikka rohkem tehnikavalmistaja nõuete järgi aga huvitaks isegi missugused pillid lepivad seguga 1:100-le ja vähemgi?

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
PostitusPostitatud: 06 Mär, 2019 11:28 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Nov, 2017 16:02
Postitusi: 193
Trimmerile ja saele panen mina kah 1:50 ... Aga näiteks triali motikale panen 1:100 , või isegi vähem teatud oludes. Ja juttu on üldlevinud praktikast, mitte tootja soovitusest. Ja postituse tegin, et täiendada Trummi andmeid väite "tuleb neid panna vähe" osas, mitte kellegagi vaidlemiseks. Postitus tuli jätkuna veneaegsest motospordist ja seal kasutatud õlidest.

_________________
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 6295 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334 ... 420  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt