NSVL --> Venemaa relvajõud Eestis
-
- Moderaator
- Postitusi: 1133
- Liitunud: 14 Dets, 2004 13:44
- Kontakt:
Mul on mitu üsna detailset skeemi sellest Veretje lennuväljast, üks neist u 1x1,5 m. Isegi "RTB" asukoht on seal ära märgitud. Muide, Ostrov-2 lennuväljalinnakul on ka seos Eestiga -- selle objekte projekteerisid ja ehitasid Tallinnas asunud mereväeorganisatsioonid.
Aga nende maanteelennuväljade ametlik nimetus oli "aerodromnõi utšastok dorogi", lühendatult "AUD". Sõnasõnalises tõlkes siis "maantee lennuväljalõik" vms.
Kas te teate, kus asus Jägala sõjaväelennuväli, kas sealsamas kus praegune MLV?
Aga nende maanteelennuväljade ametlik nimetus oli "aerodromnõi utšastok dorogi", lühendatult "AUD". Sõnasõnalises tõlkes siis "maantee lennuväljalõik" vms.
Kas te teate, kus asus Jägala sõjaväelennuväli, kas sealsamas kus praegune MLV?
Viimati muutis Kapral Karu, 11 Veebr, 2005 16:05, muudetud 1 kord kokku.
Kas pead silmas Eesti vabariigi aegset?Kapral Karu kirjutas:Kas te teate, kus asus Jägala sõjaväelennuväli, kas sealsamas kus praegune MLV?
See asus endise Jägala mõisa põldudel. Angaaridena kasutati ümberehitatud mõisa kõrvalhooneid. Mõisa ennast lendurite ning muu meeskonna eluruumidena.
Ilmselt maanteest veidi eemal
-
- Moderaator
- Postitusi: 1133
- Liitunud: 14 Dets, 2004 13:44
- Kontakt:
Kas sa mõtlesid Nurmsi lennuvälja?brone kirjutas:Mingi varulennuväli asub Tallin-Tartu maantee ääres Mäekülas. Isklikud kogemused selle väosaga on sellised et 87 aastal viibisin seal kohustuslikus sõjaväelaagris. Tegemist oli igatahes merelennuväega. Meremeeste vormid olid selgas.
Seal olla ka igasugu lennukeid nähtud. Põhiliselt käisid Il-28 kusagilt Kaliningradist aga on kohatud ka Tu-16 ja An-12. Mereväevormis olid nad küll. Samal ajal lennati ka sealt platsilt An-2 -ga põlde väetama
[quote="Kapral Karu"]Maradöri nimetatud kohas oli tõesti S-125 pettepositsioon -- see jäi teest mere poole, üsna mere äärde. Pettepositsioonidel olid peamiselt alumiiniumplekist kokkuklopsitud maketikesed. Ühel sealsel neemikul oli 1990-te algul ka vana raadiolokaator (vist kõrgusmõõtur) petteks välja pandud.
Samasugune S-125 positsioon on ka nt Rohukülas "pärisdivisjoni" vastas üle maantee, ent see võis ka varupositsioon olla (ei mäleta, et seal kunagi oleks mingit butafooriat peal olnud. Kuigi varupositsiooni jaoks on see pisut liiga avalik koht.
Küsiks natuke rumala küsimuse, aga mille järgi võib ära tunda S-125 positsiooni? Käisin Rohukülas seda oletatavat pettepositsiooni vaatamas lähemalt(kuigi olen sealt varem sadu kordi mööda sõitnud). Mingid vallid seal alles on, ja 2 hoonet ka. Aga mina ka ei tea, et seal kunagi mingit butafooriat peal oleks olnud. See on ju ikka see lagendik, mille ühes servas majakas sadama poole vaatab?
90-ndate algul oli Rohukülas igatahes S-300, seda tean ma päris täpselt.
Samasugune S-125 positsioon on ka nt Rohukülas "pärisdivisjoni" vastas üle maantee, ent see võis ka varupositsioon olla (ei mäleta, et seal kunagi oleks mingit butafooriat peal olnud. Kuigi varupositsiooni jaoks on see pisut liiga avalik koht.
Küsiks natuke rumala küsimuse, aga mille järgi võib ära tunda S-125 positsiooni? Käisin Rohukülas seda oletatavat pettepositsiooni vaatamas lähemalt(kuigi olen sealt varem sadu kordi mööda sõitnud). Mingid vallid seal alles on, ja 2 hoonet ka. Aga mina ka ei tea, et seal kunagi mingit butafooriat peal oleks olnud. See on ju ikka see lagendik, mille ühes servas majakas sadama poole vaatab?
90-ndate algul oli Rohukülas igatahes S-300, seda tean ma päris täpselt.
"Mille järgi ära tunda......" Kui natuke seda foorumit eespoolt sirvida ja läbi lugeda siis Kapral Karu kirjutas päris täpselt mille järgi eristada raketisüsteeme.
S-125 baasis paiknes 4 stardipositsiooni planeeritud trapetsikujuliselt.
S-75 baasis oli aga 6 stardipositsiooni mis paiknesid ringikujuliselt diameetriga ca 160 m.
Kui 90ndatel tulid S-300 siis ehitati osad baasid ümber ja siis enam see endine loogika ei töötanud ja ka mulle on veel päris selgusetu kuidas paiknesid S-300 stardi positsioonid. Kuna need oli liikuvad ja mobiilsed siis võis neid paikgutada kuidas vaja oli. Kui keegi teab nende loogikat paremini siis oleks hea teada saada. Tundus et S-300 oli 3-4 positsiooni aga võin ka eksida.
S-125 baasis paiknes 4 stardipositsiooni planeeritud trapetsikujuliselt.
S-75 baasis oli aga 6 stardipositsiooni mis paiknesid ringikujuliselt diameetriga ca 160 m.
Kui 90ndatel tulid S-300 siis ehitati osad baasid ümber ja siis enam see endine loogika ei töötanud ja ka mulle on veel päris selgusetu kuidas paiknesid S-300 stardi positsioonid. Kuna need oli liikuvad ja mobiilsed siis võis neid paikgutada kuidas vaja oli. Kui keegi teab nende loogikat paremini siis oleks hea teada saada. Tundus et S-300 oli 3-4 positsiooni aga võin ka eksida.
-
- Moderaator
- Postitusi: 1133
- Liitunud: 14 Dets, 2004 13:44
- Kontakt:
http://www.rvvaiu.ru/story/mistake/mist02.html :
"Гуляев Сергей Арсентьевич, генерал-полковник, Герой Советского Союза, Командующий авиацией Балтийского флота, в годы войны летал на Ил-2. Видимо с тех времен у него осталась страсть к бреющему полету. По возрасту ему запретили летать на реактивных самолетах и он пересел со своего Ил-28 "Сотка" на Ил-14. На запасной аэродром Нурмси, которым руководил мой отец, два раза в год — зимой и летом — прилетали Ил-28 из Храброва и Скулте поработать с грунта. Часто туда прилетал и Командующий — на проверку или просто отдохнуть на аккуратной дачке на самом берегу реки Пярну. "
Siit uus küsimus: kas teist keegi teab, kus täpsemalt see suvila asus (vähemasti 1975.a)? Kas Paide lähedal?
"Гуляев Сергей Арсентьевич, генерал-полковник, Герой Советского Союза, Командующий авиацией Балтийского флота, в годы войны летал на Ил-2. Видимо с тех времен у него осталась страсть к бреющему полету. По возрасту ему запретили летать на реактивных самолетах и он пересел со своего Ил-28 "Сотка" на Ил-14. На запасной аэродром Нурмси, которым руководил мой отец, два раза в год — зимой и летом — прилетали Ил-28 из Храброва и Скулте поработать с грунта. Часто туда прилетал и Командующий — на проверку или просто отдохнуть на аккуратной дачке на самом берегу реки Пярну. "
Siit uus küsimus: kas teist keegi teab, kus täpsemalt see suvila asus (vähemasti 1975.a)? Kas Paide lähedal?
-
- Moderaator
- Postitusi: 1133
- Liitunud: 14 Dets, 2004 13:44
- Kontakt:
Siin eespool küsiti Läti ja Leedu kohta. Midagi mul on, ent selle kohta peaks siis lausa eraldi teema tegema. Läti kohta leiab pisut ka siit:
http://adrenalin.tria.lv/
Muuhulgas on seal
( http://adrenalin.tria.lv/modules.php?op ... 0&thold=0# ) Mucenieki 27. õhukaitsekorpuse komandopunkti korrusteplaanid.
Mõni aasta tagasi väljaantud Läti atlases on paljud endised sõjaväeobjektid eraldi tingmärgiga ära tähistatud. Pakkusin 1,5 aasta eest samalaadset ideed Regiole ja EOMapile, ent nad pole huvi tundnud. Kas ei pea nad militaarrajatisi mitte millekski või siis üritavad omal moel NL riigisaladusi edasi kaitsta...
http://adrenalin.tria.lv/
Muuhulgas on seal
( http://adrenalin.tria.lv/modules.php?op ... 0&thold=0# ) Mucenieki 27. õhukaitsekorpuse komandopunkti korrusteplaanid.
Mõni aasta tagasi väljaantud Läti atlases on paljud endised sõjaväeobjektid eraldi tingmärgiga ära tähistatud. Pakkusin 1,5 aasta eest samalaadset ideed Regiole ja EOMapile, ent nad pole huvi tundnud. Kas ei pea nad militaarrajatisi mitte millekski või siis üritavad omal moel NL riigisaladusi edasi kaitsta...
-
- Moderaator
- Postitusi: 1133
- Liitunud: 14 Dets, 2004 13:44
- Kontakt:
Võhma lennuväli olevat olnud Tartu transpordilennuväepolgu varulennuväljaks, vähemalt enne Il-76-sid, ent kas ka nende ajal? 1980-tel kasutas seda ka Krustpilsi lennuväepolk.
Viimane kasutas 1990-te alguseni ka Valga (Paju) lennuvälja. Kasutamise all mõtlen siin seda, et nende eest hoolitsesid vastavate polkude teenindusüksused ning nonde väikesed meeskonnad olid seal enam-vähem püsivalt ka kohapeal. Valga omas olid mõned hooned veel 1992.a paiku üsna korras, Võhmast mäletan vaid kütusetsisterne.
Kuusiku lennuvälja juures (endises koolimajas) oli 1980-tel väike teenindusüksus, mis kandis omaette väeosanumbrit ning allus Ämari polgule. Ilmselt oli see vaid side- ja raadiotehnilise teenindamise jaoskond, sest raja eest hoolitses ALMAVÜ.
Veel oli varulennuväli Virtsust mõni km põhja pool, ent see oli 1990-te algul juba üsna võssa kasvanud. See oli mereväe "hingekirjas".
Saaremaal Kogula lennuväljal olid 1990-te algul alles väikese vene kiriku varemed, kus pesitsesid lambad (tegin neist pilti ka ).
Aste lennuväljal leidsin ühes kohas u 10-cm mätastiku alt metallkatte -- seda võib ehk veel mujaltki leida, kõikjal pole jõutud laiali tassida.
Obrikul ja Nurmsis olid aga suuremad linnakud mitme kasarmuga jpt hoonetega. Seal olid moodustatud nn ATK-d e. "авиационно-технические комендатуры" (e.k "lennundustehnilised komandantuurid"?), mis kandsid samuti omaette väeosanumbreid, neil olid oma sidesõlmekutsungid jmt. Nurmsis ma pole ringi kolanud, ent Obrikul oli isegi oma üsna suur raamatukogu (mille vist keegi põlema pani). Obriku ATK-l oli kahekorruseline elamu (8 krt?) Mustla linnas, Nurmsi omal võis mõni elumaja ka Paides olla.
Viimane kasutas 1990-te alguseni ka Valga (Paju) lennuvälja. Kasutamise all mõtlen siin seda, et nende eest hoolitsesid vastavate polkude teenindusüksused ning nonde väikesed meeskonnad olid seal enam-vähem püsivalt ka kohapeal. Valga omas olid mõned hooned veel 1992.a paiku üsna korras, Võhmast mäletan vaid kütusetsisterne.
Kuusiku lennuvälja juures (endises koolimajas) oli 1980-tel väike teenindusüksus, mis kandis omaette väeosanumbrit ning allus Ämari polgule. Ilmselt oli see vaid side- ja raadiotehnilise teenindamise jaoskond, sest raja eest hoolitses ALMAVÜ.
Veel oli varulennuväli Virtsust mõni km põhja pool, ent see oli 1990-te algul juba üsna võssa kasvanud. See oli mereväe "hingekirjas".
Saaremaal Kogula lennuväljal olid 1990-te algul alles väikese vene kiriku varemed, kus pesitsesid lambad (tegin neist pilti ka ).
Aste lennuväljal leidsin ühes kohas u 10-cm mätastiku alt metallkatte -- seda võib ehk veel mujaltki leida, kõikjal pole jõutud laiali tassida.
Obrikul ja Nurmsis olid aga suuremad linnakud mitme kasarmuga jpt hoonetega. Seal olid moodustatud nn ATK-d e. "авиационно-технические комендатуры" (e.k "lennundustehnilised komandantuurid"?), mis kandsid samuti omaette väeosanumbreid, neil olid oma sidesõlmekutsungid jmt. Nurmsis ma pole ringi kolanud, ent Obrikul oli isegi oma üsna suur raamatukogu (mille vist keegi põlema pani). Obriku ATK-l oli kahekorruseline elamu (8 krt?) Mustla linnas, Nurmsi omal võis mõni elumaja ka Paides olla.
Viimati muutis Kapral Karu, 12 Veebr, 2005 23:39, muudetud 1 kord kokku.
-
- Moderaator
- Postitusi: 1133
- Liitunud: 14 Dets, 2004 13:44
- Kontakt:
Komandantuuridega varulennuvälju (Obriku, Nurmsi) nimetati ka "аэродром сосредоточения" (lühendatult "as") ehk siis koondumis- või koondamislennuväljadeks. Ehk oskavad siinsed lendurid välja pakkuda sisult sobivama eestikeelse vaste? Ilmselt on see termin seotud mobilisatsioonikorraldusega. Väeosa varulennuväljaks võis ju olla mistahes muu lennuväli (nt Tapa jaoks lisaks Rutjale ka Haapsalu, Pärnu, Ämari vmm).
Obriku küla enam pole, ent kuna asjaosalised ise tavatsesid seda lennuvälja niimoodi nimetada, olen siin just seda nime kasutanud. Praeguste külanimede järgi oleks see siis Unametsa või Suislepa (või mõlemad?).
Rutja lennuvälja eest hoolitses Tapa lennuväegarnison, 1970-80-tel oli Tapa polgu side- ja raadiotehnilise teeninduse pataljoni koosseisus "рота КЗА" ehk "varulennuväljakomandantuuri rood".
Obriku küla enam pole, ent kuna asjaosalised ise tavatsesid seda lennuvälja niimoodi nimetada, olen siin just seda nime kasutanud. Praeguste külanimede järgi oleks see siis Unametsa või Suislepa (või mõlemad?).
Rutja lennuvälja eest hoolitses Tapa lennuväegarnison, 1970-80-tel oli Tapa polgu side- ja raadiotehnilise teeninduse pataljoni koosseisus "рота КЗА" ehk "varulennuväljakomandantuuri rood".
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist