Radarid, raadioluure ja tuulepargid

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Radarid, raadioluure ja tuulepargid

Postitus Postitas Kriku »

8 m pidavat siis vahe olema:
Peagi pöördus maavanem kohtusse. Teatas, et ehitusprojektides on kirjas suuremad tuulikud (Eleoni omad) kui need, mille kaitseministeerium heaks kiitis (Vestase omad). Tuulikute kõrgus on kasvanud 129 meetrilt 135 meetrini ja raadius 56 meetrilt 58 meetrini. Kooskõlastamisel ei soovitud maapinna kõrgust muuta, kuid nüüd on metsa vahele kerkinud ligi 20 meetri kõrgused killustikust tehismäed.
http://ekspress.delfi.ee/kuum/eesti-rii ... d=83868507

Mina ei oska arvata, mida see radarite jaoks tähendada võiks.
Väino
Liige
Postitusi: 680
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Radarid, raadioluure ja tuulepargid

Postitus Postitas Väino »

Maapinna kõrgustevahe Kellaveres ja Aidus on umbes 100 m. Juhul kui radar tuulegeneraatori tiivikuringist läbi ei näe, siis on Narva lahel pimedad kohad sees.
koll
Liige
Postitusi: 176
Liitunud: 02 Veebr, 2015 22:10
Asukoht: Kapa Kohila

Re: Radarid, raadioluure ja tuulepargid

Postitus Postitas koll »

Kõrgusvahe mille või kelle kahjuks/ kasuks?
Omades autol radarit (mitteteadjatele soovitan googeldada "adaptive cruise control"), võin väita, et seda osatakse tuunida väga intelligentseks. Ja see on vaid laiatarbetehnika, väljatöötamisajaga 95- 00. Tuulikute vehkimine ülikõrgsageduse jaoks on kui "Kajakas sittus Läänemerre". IMHO. Kõrgtehnoloogias see, mida me silmaga näeme/ ei näe või kõrvaga kuuleme/ ei kuule, ei tähenda mitte midagi. See on ainult pädevate inseneride pärusmaa, mitte kabineti"akadeemikute" teema.
Tiiviku mingi asendiga võib sealt tuhandeid või miljoneid pakette läbi lasta. Tuulikud töötavad Hz-des, radari sagedus on GHz (10E9 kordne erinevus). S-d pakkusid välja, et panevad need ka sünkroonis tööle.
Ma olen riigiga pidanud kohtuvaidlust, kus jutuks oli tehniline asi ja ma olin imestunud, kui palju paljasõnalist pläma sinna tassiti. Kuna ma tüdinesin sellest jamast ära, siis leidsin teise lahenduse, kus kohtus jätkata polnud vaja. Aga s..amaik jäi, nähes, milleks kabinettides ollakse võimeline. Kusjuures kohtunik on ka vaid inimene, kes jagab matsu juurast, aga vähe muust- sry.

Veidi teise vinkli alt jutt: https://arvamus.postimees.ee/6426185/ta ... 1499428627

Sealt tsitaat:Raske on mõista, kuidas riigi tervishoiuasutus, kes ise pidevalt rõhutab, et nad on sellises hankes algajad, tuima järjekindlusega seadust eirab, öeldes, et tugineb oma juristidele ning seadus on tõlgendamise küsimus.

Kas selline tsitaat selle asjaga haakub? Elame näeme.
Kasutaja avatar
Tux
Liige
Postitusi: 1327
Liitunud: 30 Okt, 2005 21:13
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Radarid, raadioluure ja tuulepargid

Postitus Postitas Tux »

koll kirjutas:Kõrgusvahe mille või kelle kahjuks/ kasuks?
Omades autol radarit (mitteteadjatele soovitan googeldada "adaptive cruise control"), võin väita, et seda osatakse tuunida väga intelligentseks. Ja see on vaid laiatarbetehnika, väljatöötamisajaga 95- 00. Tuulikute vehkimine ülikõrgsageduse jaoks on kui "Kajakas sittus Läänemerre". IMHO. Kõrgtehnoloogias see, mida me silmaga näeme/ ei näe või kõrvaga kuuleme/ ei kuule, ei tähenda mitte midagi. See on ainult pädevate inseneride pärusmaa, mitte kabineti"akadeemikute" teema.
Tiiviku mingi asendiga võib sealt tuhandeid või miljoneid pakette läbi lasta. Tuulikud töötavad Hz-des, radari sagedus on GHz (10E9 kordne erinevus). S-d pakkusid välja, et panevad need ka sünkroonis tööle.
Kõik see kompenseeriv tegevus maksab raha ja keegi peab selle kinni maksma! KM eelarves seda ette nähtud pole... Teine asi on ka see, et isegi kui labade liikumist sünkroniseeritakse ja Kellavere radar teab täpselt, mis kaugusel mingi tiivik millise kiirusega pöörleb, jäävad ikkagi sisse mürad ja neid mürasid teades ja prognoosides võid sa oma ründevektori planeerida nii, et meie jaoks võimalik hoiatusaeg väheneb. Muide ka päikesepargid tekitavad raadiohäireid ja segavad sidet!
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
manchmal
Uudistaja
Postitusi: 12
Liitunud: 02 Mai, 2015 1:50
Kontakt:

Re: Radarid, raadioluure ja tuulepargid

Postitus Postitas manchmal »

Sõnajalad said menetlusliku võidu riigikohtus ja sisuline vaidlus jätkub edasi.

https://majandus24.postimees.ee/6501786 ... 1544474579
Esimeses astmes käiva sisulise vaidluse pidamiseks oli enne vaja välja selgitada, kas menetlust saab jätkata. Riigikohus otsustas neljapäeval olulises osas mitte muuta Tartu ringkonnakohtu otsust, millega jäeti muutmata halduskohtu otsus menetlust jätkata, nii et sisuline arutelu Ida-Viru maavanema protesti üle läheb esimeses astmes edasi.
koll
Liige
Postitusi: 176
Liitunud: 02 Veebr, 2015 22:10
Asukoht: Kapa Kohila

Re: Radarid, raadioluure ja tuulepargid

Postitus Postitas koll »

Asi kipub muutuma otseselt sõjaks. Appi on võetud viimases hädas TTJA, selle dokumendiregister on hoogsalt täis soditud https://adr.mkm.ee/?a=tja&s=16-2%2F19-1095

Avalik on ettekirjutus ehitustegevuse peatamiseks https://adr.mkm.ee/?id=TJA-JVIS-19424 , millest lähtuvat demagoogiat tasub hoolega lugeda.

Tsiteerin siia kohe EHS-i sätted, millele TTJA üritab tugineda. Tasub hoolega näpuga rida ajada.

§ 130. Riikliku järelevalve teostaja
(1) Ehitusseadustikus ja selle alusel kehtestatud õigusaktides sätestatud nõuete järgimise üle teostavad riiklikku järelevalvet käesolevas paragrahvis nimetatud asutused.

(2) Kohaliku omavalitsuse üksus teostab riiklikku järelevalvet, täites selleks järgmisi ülesandeid:
1) ehitise, sealhulgas kaldaga püsivalt ühendatud või kaldaga funktsionaalselt seotud ehitise ehitamise või ehitusprojekti detailplaneeringule, kohaliku omavalitsuse eriplaneeringule, projekteerimistingimustele või muudele ehitise asukohast tulenevatele nõuetele vastavuse kontrollimine;
2) ehitise või ehitamise nõuetele vastavuse kontrollimine, sealhulgas ehitise kasutamiseelse ohutuse kontrollimine;
3) ehitamise teatise või ehitusloa olemasolu ja sellele kantud andmete tegelikkusele vastavuse kontrollimine;
4) ehitise kasutusteatise või kasutusloa olemasolu ja sellele kantud andmete tegelikkusele vastavuse kontrollimine;
5) ehitise kasutamise otstarbest tulenevalt selle korrashoiu ja kasutamise nõuetele vastavuse kontrollimine;
6) kohaliku tee kasutamise ja kaitsmise nõuete järgimise kontrollimine.

(3) Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet teostab riiklikku järelevalvet, täites selleks järgmisi ülesandeid:
1) käesoleva paragrahvi lõike 2 punktides 1–5 sätestatud ülesanded raudteerajatise, survetorustiku ja -anuma, elektripaigaldise, sideehitise, lifti, köistee või muu tõsteseadme, avalikus veekogus kaldaga püsivalt ühendamata ehitise, riigikaitselise ja julgeolekuasutuse ehitise ning riigipiiri taristu nõuetele vastavuse kontrollimiseks;
[RT I, 01.02.2019, 3 - jõust. 11.02.2019]
2) käesoleva paragrahvi lõike 2 punktides 1–5 sätestatud ülesanded eelkõige ehitise kasutusjärgse ohutuse kontrollimiseks;

Kuna S-d tõenäoliselt saatsid TTJA pikalt, siis see ähvardab nüüd politsei mängu tõmmata. https://arileht.delfi.ee/news/uudised/s ... d=85958449

Mida järgmiseks? Samas oleks ju põnev panna need 2 käima, saab igast asendist reaalselt testida, mida ja kui palju häirivad.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Radarid, raadioluure ja tuulepargid

Postitus Postitas Kriku »

Jah, kui pädev riigiamet pikalt saadetakse, siis loomulikult tuleb lõpuks politsei. Ehitamine on ka kohtumäärusega peatatud kuni vaidluste lõpuni, nii et praegu igal juhul õigusvastane.
koll
Liige
Postitusi: 176
Liitunud: 02 Veebr, 2015 22:10
Asukoht: Kapa Kohila

Re: Radarid, raadioluure ja tuulepargid

Postitus Postitas koll »

Siin tekib küsimus, kas riigiamet on pädev, kui ta tundub ületavat oma pädevuse piire? TTJA pädevus piirneb ehitise teatud tehnosüsteemide ohutusega (vt hoolega tsiteeritud norme, lg 3).

Määrusega peatati ehitamine ehituslubade B alusel, Lüganuse vald reanimeeris ehitusload A (varasemad). Vajadusel võin otsida viite ajakirjandusest. TTJA üritab nende seaduslikkust pusida, kuid see väljub otseselt tema pädevusest. Meenutame siin ka KOHUSTUST, et hoonestusõiguse saajal (S-ide firmal) tuli (vist, võin eksida) 8 a jooksul rajatised püsti panna. See oli lepinguline kohustamine riigi poolt. Ja rajatisteks olid just tuuleveskid. Igale ligi 1,5 ha krundile 1. Hoonestusõiguse tasu tiksub kogu aeg ja S-id seda ka tasuvad. Kamin treis oma määruse, millega hakkas kaikaid kodrasse toppima tunduvalt hiljem, kui hoonestusõiguse leping oli sõlmitud.

Kohtuasju täidab reeglina k-täitur, politseid kaasatakse vaid tema julgestamiseks, kui asi tundub ohtlik.

Ja vaatame uuesti mu 1.-st postituses olevaid viiteid, 2. viite all on Kamina 2016 a (allkirjastatud Ingvar Pärnamäe
Kaitseinvesteeringute asekantsler) kategooriline väide:
Seepärast informeerime Teid,
et ei toeta praegusel ajal Lüganuse vallas mistahes tegevuste jätkamist, mille eesmärgiks on
nimetatud tuulepargi arendamise jätkamine.
Sisuliselt pandi S-id kahvlisse ehk tõmmati riigi poolt p..e lohku. Aga investeeringud ja plaanid on ju tehtud ja papp riigile jookseb. Selle väite järgi ei ole ka küsimuseks 10- 50 m kõrguses siia-sinna.
Viimati muutis koll, 18 Apr, 2019 22:29, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Radarid, raadioluure ja tuulepargid

Postitus Postitas Kriku »

koll kirjutas:Määrusega peatati ehitamine ehituslubade B alusel, Lüganuse vald reanimeeris ehitusload A (varasemad). Vajadusel võin otsida viite ajakirjandusest.
Parem oleks määrus üles otsida.
koll kirjutas:Kohtuasju täidab reeglina k-täitur, politseid kaasatakse vaid tema julgestamiseks, kui asi tundub ohtlik.
Mina saan aru, et politsei kaasatakse TTJA ettekirjutuse täitmiseks.
koll
Liige
Postitusi: 176
Liitunud: 02 Veebr, 2015 22:10
Asukoht: Kapa Kohila

Re: Radarid, raadioluure ja tuulepargid

Postitus Postitas koll »

Kohtumäärusele on viide antud TTJA ettekirjutuses.
TTJA afišeerib ISE ennast korrakaitseorganina (ka samas ettekirjutuses).
Ettekirjutuse otseviide: https://adr.mkm.ee/file.php?id=2723642

Võtame Ettekirjutuse p1.1 ja võrdleme vastava EHS-i normiga:

Ettekirjutus:
Ehitusseadustiku (EhS) § 130 lg 3 p 2 sätestab, et Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametil (TTJA, kuni 31.12.2018 Tehnilise Järelevalve Amet (TJA)) on EhS § 130 lg 3 p 2 - § 130 lg 2 pp 1-5 kohaselt õigus teostada riiklikku järelevalvet ehitise ehitamise või ehitusprojekti detailplaneeringule, kohaliku omavalitsuse eriplaneeringule, projekteerimistingimustele või muudele ehitise asukohast tulenevatele nõuetele vastavuse üle. Samuti on TTJA-l õigus kontrollida ehitise või ehitamise nõuetele vastavust ning ehitamise teatise või ehitusloa olemasolu ja sellele kantud andmete tegelikkusele vastavust. EhS § 130 lg 3 p 2 tuleneb, et TTJA-l on õigus ehitustegevusse sekkuda paralleelselt kohaliku omavalitsusega ka ehitustegevuse ajal ja ta on ühtlasi korrakaitseorganiks korrakaitseseaduse (KorS) § 6 lg 1 tähenduses.
EHS § 130:
(2) Kohaliku omavalitsuse üksus teostab riiklikku järelevalvet, täites selleks järgmisi ülesandeid:
1) ehitise, sealhulgas kaldaga püsivalt ühendatud või kaldaga funktsionaalselt seotud ehitise ehitamise või ehitusprojekti detailplaneeringule, kohaliku omavalitsuse eriplaneeringule, projekteerimistingimustele või muudele ehitise asukohast tulenevatele nõuetele vastavuse kontrollimine;
2) ehitise või ehitamise nõuetele vastavuse kontrollimine, sealhulgas ehitise kasutamiseelse ohutuse kontrollimine;
3) ehitamise teatise või ehitusloa olemasolu ja sellele kantud andmete tegelikkusele vastavuse kontrollimine;
4) ehitise kasutusteatise või kasutusloa olemasolu ja sellele kantud andmete tegelikkusele vastavuse kontrollimine;
5) ehitise kasutamise otstarbest tulenevalt selle korrashoiu ja kasutamise nõuetele vastavuse kontrollimine;


(3) Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet teostab riiklikku järelevalvet, täites selleks järgmisi ülesandeid:
1) käesoleva paragrahvi lõike 2 punktides 1–5 sätestatud ülesanded raudteerajatise, survetorustiku ja -anuma, elektripaigaldise, sideehitise, lifti, köistee või muu tõsteseadme, avalikus veekogus kaldaga püsivalt ühendamata ehitise, riigikaitselise ja julgeolekuasutuse ehitise ning riigipiiri taristu nõuetele vastavuse kontrollimiseks;
[RT I, 01.02.2019, 3 - jõust. 11.02.2019]
2) käesoleva paragrahvi lõike 2 punktides 1–5 sätestatud ülesanded eelkõige ehitise kasutusjärgse ohutuse kontrollimiseks;
Kui ettekirjutuse sissejuhatus juba pole demagoogia, siis mis veel on demagoogia? Ja kui nii riik lahmib, siis mis jääb kodanikul üle? Anda otsesihtimsiega? Ma rõhutan veel kord üle, mind S-id iseenesest jätavad täiesti külmaks. Kuid riik ei tohi lolli mängida. Sest kui see läheb antud juhul S-idega läbi, siis keeratakse aina vinti juurde. Siin pole kahtlustki.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Radarid, raadioluure ja tuulepargid

Postitus Postitas Kriku »

Milles ikkagi seisneb demagoogia või lolli mängimine? Tsiteeritud norm ju ütlebki, et TTJA teostab riiklikku järelevalvet? Ettekirjutuse tegemine ongi ju riikliku järelevalve teostamine?
koll
Liige
Postitusi: 176
Liitunud: 02 Veebr, 2015 22:10
Asukoht: Kapa Kohila

Re: Radarid, raadioluure ja tuulepargid

Postitus Postitas koll »

Teil on õigus ja samas ei ole. TTJA saab järelevalvet teha vaid oma pädevuse piires, mis on EHS § 130 lg 3-s. Mitte ükski riigiamet ei tohi välja mina oma pädevusest. See on kirjas põhiseaduses. Näiteks kui loete hoolega Ettekirjutust, siis selles viidatakse EHS § 130 lg3 p 2-le, asendades sujuvalt sõna: "järgse" -"ajal" või "eelsega". See võib tunduda täheneärimisena, kuid tegelikult ei ole. Väikestest asjadest suured koosnevadki. Aga olgu, tänud diskussioonist, me võime ka jääda eriarvamusele. Kuid saatan peitubki detailides, nagu öeldakse.

Ahjaa, Ettekirjutuses pole juttu, et TTJA pöördub politsei poole, on vaid juttu sunnirahast. Riigi sanktsioonid peavad olema etteaimatavad, et kodanikud saaksid oma käitumist kalkuleerida (nii on) ja sekundi pealt kiiret pole, et oleks vaja operatiiv-taktikalist üksust ohu tõrjeks.
Viimati muutis koll, 18 Apr, 2019 23:18, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Radarid, raadioluure ja tuulepargid

Postitus Postitas Kriku »

Mulle tundub, et Teie loete lause
eelkõige ehitise kasutusjärgse ohutuse kontrollimiseks
asemel
ainult ehitise kasutusjärgse ohutuse kontrollimiseks
koll
Liige
Postitusi: 176
Liitunud: 02 Veebr, 2015 22:10
Asukoht: Kapa Kohila

Re: Radarid, raadioluure ja tuulepargid

Postitus Postitas koll »

Olgu, võin mõnes nüansis ka eksida (selle mõttes on hea oponent tänuväärne), kuid vaatame sama tsiteeritud p-i viimast lõiku ("ajal" vs "järgselt") ja tervet Ettekirjutuse punkti ka kogumis- kas on kooskõlas vastavate sätetega (planeeringud jms blaa-blaa ja kitsalt piiritletud tehnosüsteemide loeteluga). Samuti, kas tuulik ise on riigikaitseline ja julgeolekuasutuse ehitis? Ettekirjutus ise areneb selle lauluga sujuvalt edasi. Mingit abstraktset ohtu TTJA oma pädevuse piires ei saa tõkestada. Loetelu on lõplik.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist