Veelkord- tänase päeva paadid on tunduvalt uppumiskindlamad kui need 44 aasta randlaste paadid, millega siit mindi.
Kinnise pealisehitusega kaater on tõesti uppumiskindlam, kuid mitte eriti merekindlam kui randlaste ümarapõhjalised, avatud puupaadid 1940ndatel.
Nende puupaatide arhitektuur on selline, et nad on optimeeritud lainetel loksumiseks aeglases tempos, koormamata liigselt seesolijaid.
Tänapäeva kaater on aga loodud tormama suhteliselt väikse lainega suurel kiirusel.
Esiteks, kui sul viskab paadi ääreni vett täis, seisab ka mootor. Vett täis mootoriga lähed ikkagi sinna, kuhu lained viivad.
Tänapäeval on alused ehitatud nii, et kui viskab ääreni vett täis, siis peaks tekk ikka veepeale jääma.
Teiseks on ümarapõhjaline (puupaadi) konstruktsioon märksa lainekindlam ja kursil püsivam kui lamedapõhjaline tänapäeva kaater.
Kolmandaks - alati pole suvi ja vesi +20 kraadi, vähese merekindlusega väikepaadis on olijad peagi läbimärjad. Kastab niiet vähe pole. Minu RIB paadil on näiteks mõttetu tossudes sisse minna, sest kui vähegi lainet on, on vesi paadipõhjas (vabaparras ca 60 cm) ja pilsipump töötab kogu aeg. +25 õhutemperatuur ja +20 vesi paar tundi lainetel hüpata on lahe, aga +10 õhk ja +8 vesi tuleb vist kummi-termoülikonda kasutada. Või paat kinniseks ehitada.
Kui keegi otsib getaway paati, siis selline nagu eespool näidati (pikem ümarapõhjaline reisipaat) või selline nagu on päästepaadid reisilaevadel (pealt kinnine, isepüstuv).
Sa Lemet oled vist sõitnud Amur-tüüpi kaatriga (kuskil tuli jutuks). Sellel on lubatud lainekõrgus tootja poolt kas 1,2 või 1,5 meetrit. Ja kui see moskvitsi mootor sahmaka vett sai, siis seisis kah. Oleksid valmis Rootsi minema sellega?
Kes ei saa aru, millest jutt, Amur on suhteliselt suur (paadikeste kontekstis) alumiiniumist sisemootoriga kaater NSVL ajast, mida toodeti tehases nimega KNAAPO (sama, kus toodetakse Su-30 hävitajaid). Pikkusega lausa 6 meetrit. Arendab kiirust vaikses vees sõltuvalt tüübist 40-45 kmh, kannab 5 inimest ja kaalub kuskil 700 kilo. Järgi jäänutel on jõuseade enamasti asendatud lääne päramootoriga.
https://www.kuldnebors.ee/search/veesoi ... uage_id=et
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.