Vastan siiski ühele Trummi küsimusele.Kipub jauramiseks minema.
https://www.shadowyverdict.com/the-germ ... e-raiders/
http://www.naval-history.net/WW2Campaig ... rships.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of ... ce_raiders
Kiire otsingu tulemus. Mereväelaste käest võid privas tõenäoliselt paremaid allikaid saada.
Mulle tundub küll, et suurte laevadega konvoide ohustamine sunnib vastaspoolt kulutama palju rohkem energiat ning vaeva oma kaubalaevade kaitseks ning eskordiks. Ja seda just nimelt suurte laevade arvelt, sest just nemad on ju reaalselt ainsad, kes suudavad teistele suurtele laevadele vastu seista. Ning ka inglastel ei olnud suuri laevu tohutult, et katta kõik konvoid lahingulaevadega, vaid pigem oli nende järgi karjuv vajadus ka mujal. Samuti olid kõik saksa suured laevad suhteliselt kiired - ehk siis teoreetiliselt võimelised põgenema kõigi ohtlike laevade eest, mis muutis nende püüdmise-leidmise keerulisemaks. Mina saan aru, et ka see on ju asümmeetrilisus-ebakonventsionaalsus, kui inglastele mugava suure lahingu andmise asemel otsitakse haavatavaid kohti, kus valusalt nõelata, millele inglased olid sunnitud palju suuremate jõududega reageerima ning üha suuremaid merealasid katma. Üksikud laevad suutsid inglaste jaoks kõige kriitilisemal ajal uputada sadu tuhandeid tonne kaupa - [alates 06.1940 või 01.1941?] Until June 1941, German warships sank 37 ships of 188,000 tons and raiders 38 ships of 191,000 tons. Thereafter neither type inflicted many losses as worldwide convoys were organised and the raiders' supply ships sunk. Pole tegemist küll tohutute edulugudega võrreldes alveesõjaga, aga ma ei näe ka, et tegemist oleks olnud mingi egotrippiga või reaalsustaju puudumisega. Aga ju Kapten Trumm jagab meresõja elementaartaktikat paremini kui moi.
German Raiders - Converted from a merchantman and heavily armed, auxiliary cruiser “Atlantis” sailed for the Indian Ocean round the Cape of Good Hope. In 1941 she moved into the South Atlantic, and operations lasted for a total of 20 months until her loss in November 1941. She was the first of nine active raiders, seven of which went out in 1940. Only one ever broke out for a second cruise. Their success was not so much due to their sinkings and captures - a creditable average of 15 ships of 90,000 tons for each raider, but the disruption they caused in every ocean. At a time when the Royal Navy was short of ships, convoys had to be organised and patrols instituted in many areas. In 1940 raiders accounted for 54 ships of 370,000 tons. The first German raider was not caught until May 1941 - 14 months from now.
[Hipper] was the first of the German big ships to reach the French Biscay ports [12.1940]. From there she and her companions pose a major threat to the Atlantic convoy routes right up until the big-ship "Channel Dash" of February 1942.